Toon posts:

16:9 beeld wordt 4:3 uitgerekt weegegeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe tv gekocht (een Hannspree vibe.white). Hij doet het prima, maar ik heb een probleem met het weergeven van de juiste resolutie bij kabel tv.

Op alle zenders wordt het beeld uitgerekt, of het nu gaat om een 4:3 uitzending of een 16:9 uitzending. Zo worden de olympische spelen op nederland 1 gewoon getoond met een balk boven en beneden, terwijl ik toch echt een 16:9 tv heb. Ik kan dit ook nergens instellen.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Of is dit normaal?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Je hebt nog meer formaten dan 16:9 en 4:3. Je hebt ook hét hollywood formaat van (ik dacht) 2.35:1 (en nog wat meer). Dat is weer breder dan 16:9, waardoor je alsnog balken onder en boven krijgt als je hem op letterbox hebt staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh op 17-08-2008 16:07 ]

Verwijderd

laat maar...

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 18:16 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:29
Druk op zoom, dan is het weer goed (de knop waarmee je van beeldformaat wisselt)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
De knop die je kan indrukken om het beeldformaat te wijzigen maakt er alleen maar 4:3 verhouding van. Dan heb ik dus naast de balken boven en onder ook links en rechts een zwarte balk... Lijkt me niet helemaal de bedoeling...

Iemand enig idee wat het kan zijn?

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Zoiets heb ik wel eens gezien bij een breedbeeld Daewoo tv, dacht 20 inch ofzo, met ingebouwde dvd speler. We hebben er met 3 man een uur naar gekeken maar kregen hem met geen mogelijkheid goed. We hielden het er maar op dat het gewoon niet kon maar dat wil voor jou natuurlijk niks zeggen :) .

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Gebruik je digitale tv (UPC)?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik gebruik kabel tv van UPC.
Pagina: 1