AMD Athlon XP 1700+ Kleine vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views

• CDAAbeltje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-05 14:11

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Tis een hele korte simpele vraag die ik voor me zelf graag helder wil hebben :) :

In de PC van een collega van mij zit een XP 1700+ met maar 256mb geheugen. Nou is de hoeveelheid geheugen erg aan de lage kant en hij vond het raar dat zijn pc zo traag was.
Nou ben ik in de veronderstelling (uit mijn eigen XP 3000+ tijd) dat deze CPU's alleen maar werken met DDR1 geheugen. Maar... Kan ik op deze plank zomaar PC3200 drukken ? Of moet dit bijvoorbeeld PC2100 zijn ?
In mijn ogen moet PC3200 geen probleem zijn maar toch weet ik het niet zeker.

Alle replies zijn welkom :)

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Vertel eens wat voor moederbord erin zit ;)

Verwijderd

het lijkt me handig als je weet welk moederbord in die pc zit, kun je het allemaal even opzoeken :)

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-04 18:37

ODF

Gebruik eerst eens SIW om meer info over het systeem te krijgen en te geven.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Tjah.... Goeie :P Ik ben momenteel niet bij die collega en als ik het hem vraag dan komt hij er niet uit... :X Maar over het algemeen is PC3200 wel een veel voorkomende module. Zou dit dan erg veel uitmaken ?

Verwijderd

Zou in principe wel moeten werken omdat PC3200 geheugen ook op lagere snelheid kan draaien (kan je instellen in het BIOS).

Weiilcht is het dan wel het handigst (vanwege compatibiliteit) dat hij/zij die 256 MB reep gewoon terzijde legt en 2x 512 MB PC3200 koopt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2008 14:20 ]

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 20:10
PC3200 geheugen zal in de meeste gevallen zich terug klokken naar PC2100. Mocht dat niet werken kan je altijd de SPD van het geheugen aanpassen in een andere pc waardoor je module standaard op een langere snelheid zijn geprogrameerd.. Nadeel van deze methode is dat de garantie van je module(s) vervallen waarop je dit doet.

Edit: Hier een linkje naar de tool http://www.techpowerup.com/spdtool/

[ Voor 10% gewijzigd door THE_FIREFOX op 17-08-2008 14:24 ]

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Dus bodemline is: Het zal ongetwijfeld wel werken maar eventueel op lagere snelheden ? :)

Verwijderd

Ja, daar komt het wel op neer :)

• CDAAbeltje

CDAAbeltje

Cool Down !

Topicstarter
Oki Doki. Thanx you all :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Muv CPUs met ingebakken geheugencontroller (Athlon64/Opteron varianten) werkt een CPU niet met geheugen. Dat doet z'n northbridge. En bij een oudere AthlonXP zou dat zowel SDR-SDRAM als DDR-SDRAM kunnen zijn op assorti snelheden.

Doe gewoon de moeite specs op te zoeken (in het beleid staat niet voor niets dat dat een vereiste is) en het wordt vanzelf duidelijk...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.