Toon posts:

data verloren op partitie, andere partitie intact

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

na het opnieuw opstarten bleek Windows niet meer te starten. Met gebruik van de installatie cd ben ik erachter gekomen dat mijn partitie waar windows op staat (1 fysieke schijf, 2 partities) leeg zou zijn. Daarnaast was er geen partitionering meer op deze partitie.

De andere partitie op deze schijf was nog intact dus ik vermoed dat het niet aan de fysieke schijf kan liggen. Ook vind ik het appart dat een schijf zo snel geformatteerd zou kunnen zijn. Ik vermoed dus dat er iets is gebeurt waardoor de partitie kwijt is geraakt.

Mijn vraag is eigenlijk: is er nog hoop op data-recovery als mijn windows installatie menu aangeeft dat een schijf geen partitionering (meer) heeft en dat 100% schijfruimte vrij is op deze partitie?

bedankt,

Ken

ps. opnieuw installeren is geen probleem, ik wil alleen data redden
ps2. ik weet ook dat het niet slim was om de partitie met besturingssysteem ook te gebruiken voor data opslag

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als alleen de partitie tabel niet meer deugt dan is het vaak zonder problemen te doen om de data terug te krijgen. Pas alleen niets aan op die hdd, voordat je alles gerecoverd hebt.

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus mogelijk goed nieuws, kan ik dat zelf (hoe dan?) of kan ik dat ergens laten doen?

• TRASH_LORD
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-02 11:45
Je kunt gebruik maken van get databack

[ Voor 13% gewijzigd door TRASH_LORD op 17-08-2008 12:07 ]

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
GetDataBack (je zal vermoedelijk de NTFS versie nodig hebben) is zijn geld meer dan waard. Je kan met de demo je hd scannen (duurt een paar uur) en zien wat er gerecovered kan worden. Je kan de results saven om dan later de volledige versie te kopen en te recoveren. Ik heb er zelf al meerdere keren succesvol gebruik van gemaakt.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals Terw_Dan al aangeeft, zorg ervoor dat je nu geen data meer gaat schrijven naar deze hardeschijf. Ik raad je aan om dit eens te gaan lezen: OM FAQ / Data Recovery , hier zul je veel aanwijzingen en tooltjes vinden waarmee je data kunt recoveren.

Aangezien je waarschijnlijk zelf niet verder hebt gekeken, tenminste afgaande op je topic start, dan hier een topic te starten, gaat dit topic op slot. Lees hier wat de reden is: OM FAQ / Beleid

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.