Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Vodafone] Rekening veel te hoog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Wij hebben hier thuis 3 abonnementen van Vodafone het betreft de €22.50 bundel.
Nu is er met 1 abonnement een rekening gekomen van € 77,90 en na mijn mening kan dit niet kloppen. Dus ik heb vervolgens een gespecificeerde rekening op internet na veel moeite bekeken en daar komt het leukste het is 14 blz lang na bepaalde nummers is meer dan 140 smsberichten verstuurd en het gaat om contactpersonen waar niet veel mee gesmst word. Vervolgens heb ik gekeken na de tijd en dat loopt gewoon van half 1 s'nachts dan 10 minuten later en vervolgens begint het de volgende dag weer om 10 uur en dan in het uur een stuk of 5 smsberichten.

Nu had mijn broer ook een rekening die duurder was dan normaal terwijl hij in die maand niet veel belde.

Ook heb ik regelmatig geprobeerd om de rekening in My Vodafone op te vragen maar er staat een storings mededeling maar dat is al bijna 2 maanden zo. Zijn er meer mensen met problemen die ook denken dat de rekeningen niet kloppen?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ja, daar zijn meer problemen mee: Vodafone - al maanden geen inzage in rekeninginformatie -

Sowieso kan het geen kwaad om even met Vodafone te bellen en te vragen hoe het zit. Weet je overigens zeker dat er niet geSMSt is? Ik wil uiteraard niemand beschuldigen, maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand iets ontkent wat wel gebeurd blijkt te zijn. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
pven schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:12:
Ja, daar zijn meer problemen mee: Vodafone - al maanden geen inzage in rekeninginformatie -

Sowieso kan het geen kwaad om even met Vodafone te bellen en te vragen hoe het zit. Weet je overigens zeker dat er niet geSMSt is? Ik wil uiteraard niemand beschuldigen, maar het zal niet de eerste keer zijn dat iemand iets ontkent wat wel gebeurd blijkt te zijn. :)
Tuurlijk snap precies wat je bedoelt;) Ik ben ook jong en natuurlijk altijd eerst het probleem neerleggen bij een ander wel zo makkelijk. Nee maar de tijden staat er bij en er staan tijden bij om 04.00 s'ochtends en nog heel veel rare dingen dus ik geloof wel dat het echt fout is.

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 12:50
Hier ook problemen (zie topic waarna gelinkt wordt hierboven).

Vodafone beweert bij hoog en laag van mij € 24,26 tegoed te hebben, maar kan dit op geen enkele manier verantwoorden op het moment. Ik heb al diversen keren om facturen gevraagd (door een fout van Vodafone heb ik al een aantal maanden geen enkele inzage in mijn facturen gehad) en na heel veel zeiken heb ik deze eindelijk ontvangen (helaas incompleet).

Op geen van deze facturen komt het bedrag van € 24,26 voor maar Vodafone blijft aanmaning sturen en dreigen met afsluiten.

Verder is er door Vodafone in de maand april een bedrag van € 19,83 van mijn rekening afgeschreven. Volgens de factuur van de maand april zou dit een bedrag van € 31,48 moet zijn.
Wel in mijn voordeel, maar geeft wel aan dat er foutief gefactureerd wordt.

Overigens al tig keer gebeld, gemaild, formulier website ingevuld en brieven geschreven. Tot op heden helaas met weinig effect.

Verwijderd

Ik heb soort gelijke problemen als de topicstarter. Rekeningen van 50/60/70 euro, terwijl dat normaal nooit zo was. Toen het mogelijk was om je rekeningen in te kijken stonden daar onder andere smsjes naar hetzelfde nummer in die binnen een paar seconden na elkaar gestuurd waren, dit kan natuurlijk nooit.

Verder heb ik anderhalve maand geleden voor de zekerheid toch maar even onbeperkt smsen aangezet, maar zelfs nu maak ik nog gebruikskosten.. Het lijkt mij dat Vodafone hun administratie niet helemaal op orde heeft.

Hierover heb ik ook al gemaild en gebeld natuurlijk, krijg ik als antwoord dat ik een brief moet sturen met een specificatie van de gesprekken en smsjes waarover ik mijn twijfels heb.. Maar je rekening inkijken is nu niet mogelijk dus dat gaat nogal moeilijk.. ZUCHT!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2008 @ 19:17:
Ik heb soort gelijke problemen als de topicstarter. Rekeningen van 50/60/70 euro, terwijl dat normaal nooit zo was. Toen het mogelijk was om je rekeningen in te kijken stonden daar onder andere smsjes naar hetzelfde nummer in die binnen een paar seconden na elkaar gestuurd waren, dit kan natuurlijk nooit.

Verder heb ik anderhalve maand geleden voor de zekerheid toch maar even onbeperkt smsen aangezet, maar zelfs nu maak ik nog gebruikskosten.. Het lijkt mij dat Vodafone hun administratie niet helemaal op orde heeft.

Hierover heb ik ook al gemaild en gebeld natuurlijk, krijg ik als antwoord dat ik een brief moet sturen met een specificatie van de gesprekken en smsjes waarover ik mijn twijfels heb.. Maar je rekening inkijken is nu niet mogelijk dus dat gaat nogal moeilijk.. ZUCHT!!
Je moet gewoon heel vaak proberen van andere computers en telkens weer om in te loggen voor je rekeningen eenmaal in beeld gewoon meteen afdrukken vrijdag is het ons zelf ook gelukt! ;)

• tm030614
Ik ben inmiddels afgesloten door Vodafone :o
tm030614 in "Vodafone - al maanden geen inzage in rek..."

Ik weiger te betalen voor een bedrag dat ze niet kunnen verantwoorden.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde...Ik heb gemaild, en zou specificatie per post krijgen(aangezien webversie niet goed is voor de belastingdienst) Echter nu een week verder nog geen post....

Ben benieuwd

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
nou nou. vorige maand een rekening van maarliefst 96 euro!
vandaag de gebruikskosten van juli op de mat: 6 euro buiten mijn bundel!!! Foutje van de bank in mijn voordeel om het maar even in monopolie-termen uit te drukken ;)!

vodafone blox uit of aanzetten of mijn gebruikskosten en tegoed tjekken lukt trouwens weer lekker niet! Wat een helden zijn die systeembeheerders/analysten/programmeurs/whatever bij vodafone zeg!

[ Voor 30% gewijzigd door Mischa_NL op 28-08-2008 12:52 ]

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Nou jullie zijn niet de enige. Ik heb een nieuw simonly abonnement genomen bij Vodafone, te weten 275 minuten + flatrate internet. Na een hele tijd wachten (het oude, ook bij vodafone, liep niet goed af) kreeg ik eindelijk mijn verlenging. Helaas bleek de rekening toch behoorlijk aan de hoge kant. Het zou ongeveer 25 euro moeten zijn terwijl ik een afschrift had van ruim 40 (geen rekening).
Na een tijd heb ik al mijn pdf rekeningen kunnen downloaden zodat ik het e.e.a. kon nakijken, hieruit bleek dat mijn SimOnly niet mee werd gerekend, dwz. ik betaalde gewoon de volle pond voor het zelfde abonnement (alsof ik er een telefoon bij kreeg zegmaar). Hierover twee keer gebeld, eerste keer ging niet helemaal goed maar tweede keer toch goed geholpen. Daarbij is beloofd om het bedrag aan te passen en het teveel betaalde te verrekenen met de volgende "factuur". Dat is gelukkig gelukt, hoewel de bedragen geheel niet controleerbaar zijn voor mij, maargoed.

Nu bleek vorige week helaas dat ze het toch nog niet goed hebben gedaan; ik heb internet bij mijn abonnement genomen om uit te proberen. Ik ben over de streep getrokken bij een actie waarin ik maar de helft van de normale 9,50 zou moeten betalen. Helaas zie ik op alle facturen wederom het volle pond staan. Erg fijn. Hier over gebeld, tewoord gestaan door een zeer botte figuur. Deze geloofde ten eerst al niet dat ik korting zou krijgen, maar zou het aan collega doorgeven die dat 'zou moeten kunnen zien'. Nou... heel fijn.. Ik hoop dat dit goed komt.

Om een lang verhaal kort te maken; dit was mijn laatste jaar vodafone! Ik zit nu al bijna 6 jaar op een rij bij die lui, maar naast dat je echt VEEL meer betaald hier dan bij bijv. T-mobile, etc. hoef je het voor de service niet meer te doen zeg! Wat een boutsysteem, een beetje afschrijven zonder dat je kan zien waarvoor.

@tm030614:
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze reageerden op jouw stelling. Heb je voet bij stuk gehouden in deze kwestie?

Verwijderd

Grappig, had om een specificatie gevraagd(zou 5 euro kosten) Nadat ik zei, dan ga ik weg kon het wel :) Echter ik zou de laatste 2 facturen krijgen, en heb nu 2* dezelfde gehad. Reeds gemaild, na een week 0 reactie...Denk dat het niet helemaal goed gaat daar.

Jammer, want over het netwerk ben ik wel tevreden....

Verwijderd

Een stelletje zakkenvullers zijn het, het is natuurlijk wel makkelijk om een systeem een half jaar zogenaamd niet te laten werken.......... en ondertussen mensen maar in het ongewisse te laten over hun rekening (die hopelijk maar blijven bellen .. ..)

Zit er aan te denken om eenzijdig het abbo./contract op te zeggen cq te ontbinden, probleem is echter - ze plegen (afaik) geen contractbreuk.. dus waar moet je het dan op gooien?

Ze leveren iig de diensten niet die wel afgesproken zijn / op de site vermeld werden toen ik het abbo. /contract aan ging.

Verwijderd

Nog niks gehoord trouwens. Je zou zeggen dat 9 dagen toch wel genoeg is om te reageren :S

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:14
Omg ik had een rekening van 180 euro, veel hoger dan normaal en toch betaald...maar eens even nakijken.

Verwijderd

Zelfde hier, vraag me af of ik werkelijk zoveel verbruikt heb opeens. Je kan het ook nooit checken omdat die %*#*@( website nooit een keertje op orde is. Ik vind niet dat ze met die dienst mogen adverteren als ze het niet waar kunnen maken, want zo ga je gewoon te snel over je tegoed heen. Ben voor de maand augustus gewoon bijna 100 euro kwijt, terwijl het normaal 30-40 euro is :/

Bah.

• tm030614
j-a-s-p-e-r schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:00:
@tm030614:
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze reageerden op jouw stelling. Heb je voet bij stuk gehouden in deze kwestie?
Sorry lees dit nu pas.

Ja heb voet bij stuk gehouden en niet betaald totdat de rekening verklaard kan worden.
Heb contact gehad met (puur toeval overigens) de manager van de afdeling betalingen.
Er heeft een creditering plaatsgevonden welke niet vermeld staat op mijn facturen. Normaal zou ik hier een aparte creditnota voor ontvangen maar omdat ik geen toegang had tot 'My Vodafone' kon ik deze natuurlijk niet inzien.

Hierdoor is niet het bedrag dat op de factuur van de maand juli vermeld staat afgeschreven maar het bedrag van de factuur van juli minus de niet vermelde creditering (dit kwam neer op € 24,26).
Logische dus dat ik op geen enkele factuur het bedrag van € 24,26 terug zie.

De mevr. vond het bijzonder jammer dat niemand van de klantenservice dit aan mij heeft medegedeeld ondanks dat ik diversen malen om opheldering over dit bedrag heb gevraagd.
Ze heeft mij dan ook per direct weer aangesloten.

Overigens heb ik naar aanleiding van mijn zeer slechte ervaring van de afgelopen maanden twee brieven verstuurd naar Vodafone één op 7 augustus de ander op 19 augustus aangetekend naar. Op 21 augustus ontvang ik een sms van Vodafone dat mijn brief is ontvangen en dat ik binnen twee weken een reactie mag verwachten.

Inmiddels zijn we twee weken later en je raad het al géén reactie van Vodafone op mijn brieven.

Dat is al de zoveelste keer dat ik wel per sms een bevestiging krijg van de ontvangst van mijn brief/klacht maar dat er vervolgens niet meer op gereageerd wordt.

Bagger tent en mij zien ze als klant nooit meer terug!

• BladePHQ
  • Niet online
Ik vertouw het ook nooit. Ik ben iig naar een andere provider zodra me abo afloopt.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
Ik moet nog steeds mijn Vodafone controleren (online)
Maar ik hou mijn rekeningen in de gaten. Ik betaal veel minder dan wat in het contract staat....

Vanavond Morgen :) maar even controleren

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Ah dank voor je reactie. Mooi dat het bij jou (min of meer) is opgelost!
Hoewel het bij jou dus iets anders is gelopen dan bij mij is de conclusie het zelfde 'hier zien ze me nooit meer'.
Vanmiddag weer een tijd aan de tel gehangen om mijn rekening (die ik ineens weer kan zien, "olee") nou eindelijk eens goed te maken. Maar uiteraard schijnt dat weer erg ingewikkeld te zijn.

We zullen zien. Volgende keer aan de telefoon direct eens vragen wanneer m'n abonnement afloopt :p

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik controleer braaf elke maand mijn rekening online, met name sms naar buitenland. Mogelijk omdat ik een business abbonement heb, lijkt het altijd goed te gaan :)

Maar vanuit verleden zulke grapjes met T-mobile, aangetekende brief en melding geven dat je de anders voorhanden leg bij die telecom commissie. Binnen 3 dagen belde ze, week later had ik mijn geld. Helaas moest het ook een 2de keer voorkomen, deze is wel door de commissie beoordeeld en mij in het gelijk gezet.

[ Voor 51% gewijzigd door SinergyX op 05-09-2008 15:40 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dersan schreef op woensdag 03 september 2008 @ 20:58:
Omg ik had een rekening van 180 euro, veel hoger dan normaal en toch betaald...maar eens even nakijken.
Ah, ik dacht dat ik 't het beste ging doen met 172 ;) Maar goed dat klopt ook allemaal wel als ik de gespecificeerde rekening bekijk. (Belachelijke buitenlandkosten...)

Anyway TS: Symbian telefoon toevallig? Virusje te pakken? Die willen nog wel 's SMS/MMS en sturen namelijk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Xtrafris
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-10 00:47
hmmm... mijn vriendin zit al maanden te schelden dat dr rekening zo hoog is, ik dacht steeds "zal ze wel zelf gedaan hebben" :p

Toch maar ff checken dus, zeker gezien het feit dat ik afgelopen maand ook 197 euries uit mocht checken. Wel in het buitenland geweest, maar nauwelijks gebeld.

de maand daarvoor ook al dik in de 90, wat meestal 40-50 is... wordt vervolgd!
Pagina: 1