Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Space tussen afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig aan een nieuw ontwerp voor mijn Webdesignbedrijfje (ik ben dus zeker geen beginner op dit vlak), maar liep toch nog tegen een probleempje aan waarvan ik vermoed dat de oplossing niet al te complex is. Het voorbeeld is te bekijken op http://www.brightdesign.be/projects/brightdesign/3/ . Zoals daar te zien is zitten er bij alle browsers (IE, FF, Opera) een witte lijn tussen de afbeelding (standaard "Webdesign") en de productknoppen Webdesign, Hosting en Domeinen. Deze witte lijn vind ik erg storend en ik zou hem willen verwijderen maar dit blijkt niet zo simpel te zijn als ik dacht. Margin: 0 en Padding: 0 op desbetreffende afbeeldingen blijkt tevergeefs. Wie kan hulp bieden? Alvast bedankt!

EDIT: Eventuele op- of aanmerkingen zijn uiteraard steeds welkom.

Verwijderd

als ik je webpagina met firebug bekijk is de afbeelding 365px hoog en de div.services 368px
misschien als je de div een height van 365px geeft?

als je de spans een margin van -3px geeft is het opgelost, in FF toch.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 19:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 19:00:
als ik je webpagina met firebug bekijk is de afbeelding 365px hoog en de div.services 368px
misschien als je de div een height van 365px geeft?

als je de spans een margin van -3px geeft is het opgelost, in FF toch.
Net even getest en blijkt jammer genoeg niet te werken. Er staat btw nergens in de css vermeld dat div.services een hoogte heeft van 368px (voor zover ik kan zien).

EDIT: Het spijt me, je edit nog niet gezien. Ik test nu even.

EDIT2: Je methode lijkt te werken (IE, FF, Opera), hartelijk bedankt!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 19:12 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:23

crisp

Devver

Pixelated

Da's hetzelfde 'probleem' als in Firefox laat pagina anders zien dan IE

plaatjes worden standaard op de baseline uitgelijnt, in jouw geval is dit op te lossen door dit te doen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
div.services img {
    vertical-align: bottom;
}

negatieve margins gebruiken is symptoom-bestrijding, geen oplossing

Intentionally left blank