Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Firefox laat pagina anders zien dan IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
teest

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2008 10:37 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Over welke Firefox heb je het?

Hier IE7 en Fx 3.0, en ze zien er identiek uit.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 23:12

Remi

Moo!

Geen idee hoe het komt maar ik kan het wel bevestigen.

FF 3.01 en IE 7.0

Nog even een toevoeging, zodra ik in FF op het linkermenu klik gaat hij een stukje naar onderen.

[ Voor 40% gewijzigd door Remi op 14-08-2008 22:22 . Reden: toevoeging ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maak ten eerste geen gebruik van tables, dat is echt een slechte manier om het te bouwen (en gigantisch onoverzichtelijk).
Maak daarnaast eens gebruik van CSS ipv inline styles, dan kun je veel makkelijker je opmaak regelen.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Probeer eens een la-yout te bouwen zonder tables en gebruik CSS!

Maar dergelijke verschillen kunnen onder andere ontstaan foor white-spaces tussen html-elementen.

[ Voor 0% gewijzigd door mocean op 14-08-2008 22:24 . Reden: Te laat ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude versie van Firefox zie ik net (2.0 en gebruik hem zelden). De reden voor de tabellen is dat de opdrachtgever dat persé zo wilde hebben. De site is inderdaad niet erg ideaal voor onderhoud maar ik zal het er mee moeten doen. :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:24:
Ik heb nog een oude versie van Firefox zie ik net (2.0 en gebruik hem zelden). De reden voor de tabellen is dat de opdrachtgever dat persé zo wilde hebben. De site is inderdaad niet erg ideaal voor onderhoud maar ik zal het er mee moeten doen. :)
Als je opdrachtgever het zo wilt is het makkelijk, dan kun je tegen dit soort problemen aanlopen. Dat fixen is bijna ondoenbaar, want als er iets kloterig is om mee te werken dan zijn het tabellen (zeker zonder CSS).

Overigens is 2.0 nog niet eens zo'n heel oude versie. Nog gigantisch veel mensen gebruiken die. http://w3counter.com/globalstats.php 3% gebruikt FF3, 22% FF2.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 14-08-2008 22:28 ]

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-11 22:11
Ik moet leren sneller te typen

[ Voor 90% gewijzigd door FiscBiker op 14-08-2008 22:30 ]

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 11:26

Dreamer

Foutje

IE 7.0.5730 & FF 3.01

Zien er identiek uit met goed uitgelijnde menu's

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even wat gesleuteld en kom er inderdaad niet uit... Ik zit nu in een soort 'web' van tabellen waar je krankzinnig van wordt... Blijkbaar laten sommige FF browsers hem niet goed zien en anderen wel. Voorlopig laat ik het maar zo. Bedankt!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Maar dan kan je alsnog alle stijl elementen in een extern css bestand doen, of mag dat ook al niet?

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
nvm...

[ Voor 93% gewijzigd door Pkunk op 15-08-2008 00:21 ]

Hallo met Tim

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

Dreamer schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 22:31:
IE 7.0.5730 & FF 3.01

Zien er identiek uit met goed uitgelijnde menu's
Zelfde versies hier, maar rechter menu staat toch echt een pixel of 5 naar onder.

Misschien kun je die afbeelding die erboven staat display:block geven. Firefox heeft de neiging altijd een marge onder afbeeldingen te renderen (waardoor je op elkaar aansluitende tabellenstructuur uit elkaar valt.

Verder met wat de rest zegt natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 15-08-2008 09:27 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02

crisp

Devver

Pixelated

Bosmonster schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:27:
[...]

Zelfde versies hier, maar rechter menu staat toch echt een pixel of 5 naar onder.

Misschien kun je die afbeelding die erboven staat display:block geven. Firefox heeft de neiging altijd een marge onder afbeeldingen te renderen (waardoor je op elkaar aansluitende tabellenstructuur uit elkaar valt.
Da's geen marge maar heeft te maken met de default uitlijning van inline-block elementen, namelijk op de baseline. Da's met vertical-align wel te verhelpen als het goed is.
Ik heb nog een oude versie van Firefox zie ik net (2.0 en gebruik hem zelden).
Je ontwikkelt primair in IE? :X
De reden voor de tabellen is dat de opdrachtgever dat persé zo wilde hebben. De site is inderdaad niet erg ideaal voor onderhoud maar ik zal het er mee moeten doen. :)
En wat weet de opdrachtgever van webdesign? Jij bent toch de expert?

Intentionally left blank

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Eens met crisp. Als jij een bepaald type motor in je auto wil hebben die enorm slecht blijkt te zijn, dan krijg je toch ook graag advies van de man die je een auto wilt verkopen? ;) Als jij toch kiest voor dat enorm brakke ding dan kun je moeilijk gaan zeiken dat ie brak is, je hebt er zelf voor gekozen.

Voortaan dus je klant goed voorlichten en geen rotzooi opleveren. Ik heb dan ook niet het idee dat je dit snel kunt oplossen, jammer maar het is toch best je eigen schuld.

edit:
begin eerst eens met een goede doctype :|

[ Voor 5% gewijzigd door Cartman! op 15-08-2008 10:08 ]

• Bosmonster
  • Laatst online: 11-11 10:24

Bosmonster

*zucht*

crisp schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:32:
[...]

Da's geen marge maar heeft te maken met de default uitlijning van inline-block elementen, namelijk op de baseline. Da's met vertical-align wel te verhelpen als het goed is.
Een marge is gewoon een ruimte. Je krijgt een marge onder de afbeeldingen. Die kun je oplossen met een display: block of vertical-align: bottom idd. Het heeft niks te maken met de CSS-property 'margin' nee, maar dat zei ik dan ook niet.

Safari en Opera doen het trouwens ook (zoals het hoort), al is het wel irritant om altijd de afbeeldingen een extra property mee te moeten geven, omdat het effect zelden gewenst is.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 15-08-2008 10:27 ]

• Cousin Boneless
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 12:55
Ik vind de opbouw van de pagina totaal niet logisch. Als je wil dat de twee kolommen van het menu met elkaar zijn uitgelijnd, zet ze dan ook binnen dezelfde tabel.

[ Voor 5% gewijzigd door Cousin Boneless op 15-08-2008 23:43 ]

Pagina: 1