Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
Toch maar weer een post op dit topic...

Mijn zen loopt de laatste tijd aardig wat vast! Dit gebeurt vooral bij het opstarten, eerst had ik last van dat de zen opstart, alles lijkt goed, maar de song is gepauzeerd en wil niet afspelen (en speler reageert nergens op) en vandaag had ik een permanente "speler uitschakelen" message, waarbij de speler nergens op reageert. (Ik denk omdat ik de speler 2 keer aan zette, of dus aan en meteen uit, omdat ik niet door had dat ik hem net aangezet had aangezien hij in mijn zak zat.)
Iemand dezelfde ervaring?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even afgesplitst van [Flash] Het Creative Zen ervaringentopic; problemen horen niet thuis in een ervaringentopic :)

Heb je al eens andere firmware of een reset geprobeerd? Dat lijkt me een van de eerste dingen die je probeert bij dergelijke gevallen.

Verwijderd

Ik heb dat in het begin ook gehad. Als ik hem nu uitzet, dan doe ik dat pas als ik weer terug ben in het hoofdmenu. En als ik muziek aan het luisteren ben dan druk ik eerst op de pauzeknop en daarna op de linker of rechterkant van het tuimelknopje voordat ik weer na het hoofdmenu ga.
Sinds ik dat doe heb ik nergens meer last van gehad.

Verwijderd

Die permanente Shutting Off message, daar heb ik momenteel ook last van. Heb je dat al verholpen, en zo ja, hoe? Die van mij reageert nergens op, en ik heb nog geen lang puntig voorwerp gevonden om in de reset knop te steken ;<

• Masxmasx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik heb gewoon de reset knop gebruikt, schijnt de enige oplossing te zijn. Hem op de computer aansluiten werkt ook niet. (Pc herkent de speler, maar speler blijft "afsluiten").
Ik heb geprobeerd amerikaanse firmware op de speler te zetten, maar merk geen verschil, behalve dat het volume iets harder kan.
Ik neem voortaan wel altijd een paperclip mee, zodat ik de speler kan resetten als dit weer is nodig is.

En excuses RoD voor het verkeerd plaatsen 8)7 |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Masxmasx op 18-08-2008 18:52 ]

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 19:47
Hm, ik wilde misschien een Zen aanschaffen maar hoor toch wel overal negatieve geluiden helaas :(

Verwijderd

Hoi,
Misschien een beetje laat, maar ik weet de oplossing.
Ik heb het zelf ook gehad, maar door de Zen opnieuw te installeren, zag ik wat ik moest doen.
Ik had ook een gebruiksaanwijzing geïnstalleerd, en daar stond als je Zen niet meer goed functioneert je dit moet doen:
-schakel je zen uit, lukt dat niet druk dan op de reset-knop
-houd de play/pauze knop ingedrukt terwijl je je Zen aanzet
-je komt in een menu, kies voor de optie met 'clean up'.
-je Zen begint te laden, als hij klaar is druk je op 'reboot'
-zet je Zen weer aan.

bij mij deed hij het weer! :)

kun je laten weten of het gewerkt heeft? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 21-05-2009 14:44 . Reden: Een gehele post in italic leest niet zo prettig ;) ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:21:
Hoi,
Misschien een beetje laat, maar ik weet de oplossing.
Ik heb het zelf ook gehad, maar door de Zen opnieuw te installeren, zag ik wat ik moest doen.
Ik had ook een gebruiksaanwijzing geïnstalleerd, en daar stond als je Zen niet meer goed functioneert je dit moet doen:
-schakel je zen uit, lukt dat niet druk dan op de reset-knop
-houd de play/pauze knop ingedrukt terwijl je je Zen aanzet
-je komt in een menu, kies voor de optie met 'clean up'.
-je Zen begint te laden, als hij klaar is druk je op 'reboot'
-zet je Zen weer aan.

bij mij deed hij het weer! :)

kun je laten weten of het gewerkt heeft? ;)
dit werkt perfect als je dit doet werkt hij terug :D
thx ireentje133

Verwijderd

Bij mij deed hij niks meer, maar nadat ik nieuwe firmware installeerde deden de knoppen het niet meer.Dit herhaalt, maar deed het nog steeds niet. Toen de Recovery Tool gebruikt, maar daardoor kreeg ik alleen een alternatief opstartscherm waar stond dat ik firmware moest installeren. Deed ik, maar de knoppen deden het nog steeds niet, en stond nu ook nog eens in permanent lock (kon de knoppen dus niet gebruiken, maar er stond nu ook nog eens een slotje bovenin het menu. Maarja, viel volgens de Creative klantenservice niet onder de garantie, dus was niks aan te doen.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

om welk model Creative Zen gaat het hier eigenlijk?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
"De" Zen, dat wil zeggen, deze :)
Pagina: 1