Videokaart in een psile met maar 120 watt

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views

• Martijn71
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06-2021
Geachte mod: een topic sluiten is makkelijker dan het goed te lezen. Ik ben namelijk niet van plan om een nieuwe voeding te kopen voor een videokaart: vandaar mijn vraag of iemand met een psile en een 120 watt voeding al goede ervaringen had met een videokaart. Het is ook heel makkelijk om te zeggen: zoek even uit hoeveel die videokaart gebruikt, maar als ik voor elke directx 9 en 10 compatible videokaart moet uitzoeken hoeveel watt die verbruikt, dan ben ik nog maanden bezig. Vooral als blijkt dat die informatie niet vaak (nooit?) te vinden is op de websites van de leveranciers en fabrikant. Zie bijvoorbeeld deze videokaart. Daar staat dus al niet bij hoeveel watt die verbruikt. De eerstvolgende willekeurige videokaart heeft ook al geen info over het verbruik, dus nogmaals: graag hoor ik of iemand een psile heeft met een 120 watt voeding en goede ervaringen heeft met een PCI-e videokaart zonder vereiste van een 6-pins stroomstekker en met minimaal directx 9 ondersteuning.

Alvast hartelijk bedankt voor je reactie.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Er zijn genoeg reviews te vinden waarbij het stroomverbruik van een hele berg kaarten tegen elkaar wordt gezet. Opgelost, slotje.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aan te raden is Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 eens te bekijken. Daarmee moet het wel lukken.

• Martijn71
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-06-2021
Terw_Dan schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:08:
Aan te raden is Welke voeding heb ik nodig? Deel 20 eens te bekijken. Daarmee moet het wel lukken.
Bedankt voor je reactie. In het artikel heb ik een link gevonden naar het verbruik van een aantal videokaarten en dat is meer wat ik nodig heb. Die voeding ga ik namelijk niet vervangen.

Verwijderd

Humm wel kijk naar zeer simple 3dkaarten

Zoals de nvidia 8400gs serie of ati hd3450
Flash de ouwe bios er even uit pas deze aan naar lagere klok, mem en voltage.

Op deze manier kan je een kaart maken die iets meer dan 30watt max zal gebruiken.

Een anderen optie is als je de huidige voeding niet kan veranderen een losse pci-e voeding die in een cd rom slot past.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je het niet eens bent met een slot kun je het beste de moderator in kwestie een mailtje sturen. Zie zijn profiel voor het adres :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.