Notebook videokaarten: 2 keuzes intel of nvidia

Pagina: 1
Acties:
  • 1.424 views

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:02
Normaal kan ik zulke dingen wel vinden. Maar nu kan ik over de volgende videokaart eigenlijk geen dingen vinden.

Het gaat om de nieuwe dell latitude e6400 notebook. Bij deze notebook heb ik de volgende 2 keuzes.
1) Intel GMA X4500HD
2) Nvidia Quadro NVS 160M

De Nvidia is simpel een 2D kaartje, maar kan eventueel wat spelletjes spelen. Maar de X4500HD kan ik dus bijna geen informatie over krijgen. Ik had een review gevonden, maar hij wordt uitgelicht tegenover een x800 / x1800 videokaarten en hij doet het wonderbaarlijk goed.

Ik wil eigenlijk een videokaart die goed met videobewerking is (snel) en ook eventueel nog een simpel spelletje kan spelen (dan praat ik over de oudere games.. :) )

Ik denk zelf toch dat de Nvidia beter is, omdat deze 256MB eigen videogeheugen heeft. Helaas staat dit niet bij de specs van de Intel videokaart.

Ik had eigenlijk gehoopt dat jullie misschien wat informatie kunnen verschaffen, eventueel mensen die al ervaring ermee hebben :)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Geheugen zegt niet zoveel (maar wel dat deze eigen geheugen heeft ja!). Een NVS 160 is volgens mij nog goed te doen hoor, in mijn T61 zit een NVS 140 en die staat gelijk aan een 8400. leuk voor wat oudere games in ieder geval.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Sowieso is hier wel degelijk aardig wat over te vinden:
Wikipedia: Intel GMA

En dan een link naar een review van de GMA X4500 en nVidia 8400xx (zelfde core als NVS140):
http://www.notebookjournal.de/praxis/79/2

Beetje eigen inzet mag ook wel :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.