Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sOid schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:38:
http://www.dpreview.com/n...6pretec_64gb_100gb_cf.asp 8)7 8)7
Eigenlijk is er ook een 'megapixelrace' aan de gang onder geheugenkaartjes: proberen zo veel mogelijk erop te proppen.

Ik zou al zwaar chagrijnig zijn als foto's van m'n 2gb kaartje onherstelbaar beschadigd waren. Laat staan 100 :S
Ach dan worden die kleine kaartjes toch weer goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:03:
[...]

Ach dan worden die kleine kaartjes toch weer goedkoper. :)
Da's waar, maar zou hier serieus een markt voor zijn?

Overigens kun je afaik gewoon aan de kassa kaartjes halen ja, maar wel een paar euro duurder.

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
catchingfire schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:57:
Ik zit erover te denken om zaterdag te gaan. 12 euri entree en een uurtje rijden (woon in de buurt van Venlo) klinkt goed.

Twee vraagjes:
* is het op een zaterdag wel "leuk" of is het een HCC-dagen achtige mierenhoop aan mensen?
* zijn kaartjes ook aan de kassa te krijgen of alleen in de voorverkoop?
Vraag me dit ook af, omdat ik er ook over denk zaterdag te gaan. Maar als het een mierenhoop wordt blijf ik lekker thuis ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

als jullie nu thuis blijven, kan ik zaterdag rustig rondlopen! ;)

Het zal wel wat druk zijn denk ik; ik kom zelf rond 10.00 aan met de trein dus ik en mijn maat gaan denk ik eerst bij de 'grote' jongens langs en dan de wat kleinere partijen; ik wil behalve Canon en Nikon ook even bij Elinchrom, Asukabook en dat soort leveranciers langs

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

sOid schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:07:
[...]

Da's waar, maar zou hier serieus een markt voor zijn?

Overigens kun je afaik gewoon aan de kassa kaartjes halen ja, maar wel een paar euro duurder.
Tuurlijk, denk maar eens aan al die nieuwe dSLR's met videofunctie. Dat wordt straks nog veel uitgebreider en beter en dan ga je die ruimte wel gebruiken.

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Eindelijk, fijji beloofd een camera met betere ruis/signaal prestaties dan de f31!
Door hardware matige pixel binning kan er overgeschakeld worden naar 6megapixel mode waarin de camera 2x zo gevoelig is ipv. het ranzige downsampelen van 12mp naar 6mp :)

En met zonnige dagen kun je gewoon de 12mp gebruiken, mocht er veel dynamische bereik nodig zijn dan kan er een extra mode geactiveerd worden die de helft van de pixels een andere iso waarde geeft waardoor er minder/geen blown highlights zijn en meer schaduw detail.

Verwijderd

Ik ga zondag even kijken, ben benieuwd *O*

Verwijderd

sOid schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:07:
Tijdens de beurs zijn de kaartjes online blijkbaar net zo duur als in de box office.
Be aware off that you will have to pay the box office price from the day the Trade Fair starts.
Dus online bestellen is nu misschien handiger, maar niet goedkoper.

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:03
ICE-treinkaartjes en kaartjes voor de beurs al binnen. Zaterdag maar eens alle nieuwe dingen bekijken, ik ben er nog nooit geweest dus ik ben benieuwd. Zeker even de 5D II en de 50D checken. Maar ik denk dat ik ogen te kort kom om alles te zien.

• tomtom137
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-07 14:33
Ik vrees inderdaad dat 1 dag niet genoeg is om overal een kijkje te kunnen nemen...:P

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 11:50
Net terug van Keulen, maar je mag voor de 5d II en de 50d wel in de rij gaan staan, tering wat een drukte. Ik kon ondertussen lekker spelen met een 1d mkIII met mooooooooooie L lenzen. Canon stand is wel groot though.

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Is het handig/leuk om een eigen camera mee te nemen om her en der foto's te maken van het geheel/eventuele modellen? Ik wil eigenlijk wel wat foto's maken, maar 't is volgens mij ook best lastig om de hele gear mee te nemen.

Wat nemen jullie mee?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Áls ik mijn cam mee zou nemen, zou dat gewoon cam + standaardzoom (17-55 op crop of 24-70 achtig iets op FF) zijn.

Ik vraag me sowieso af waar de foto's blijven :) Ben wel benieuwd hoe GoT-gebruikers deze beurs nou ervaren, en met een foto is dat vaak lekker te omschrijven...

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ik neem mijn camera niet mee. Zeker als het druk is kun je geen fatsoenlijke foto maken. Soms is het ook wel fijn om gewoon zonder camera om de nek rond te lopen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zoals eerder opgemerkt ben ik dinsdag en woensdag op de Photokina geweest met wat Tweakers.net collega's om verslag te doen en fabrikanten te spreken. Hierbij wat foto's die ik gemaakt heb.

Photokina 2008
klik op titel om het album te openen, zodat je de image viewer kan gebruiken
Binnenwerk Sony Alpha 900Femme met de Sony Alpha 900Sony Alpha 900 met lenzen en flitser
Longbeard is slachtoffer voor de Alpha 900 testFemme test Alpha 900 met de kantelbare flitserStukje van de grote Samsung stand
Doorgezaagde Tamron lensDoorgezaagde Tamron lensTestshot met Tamron 18-270 op 155mm @ 1/25e sluitertijd
Testshot met Tamron 18-270 op 155mm @ 1/25e sluitertijdTestshot met Tamron 18-270 op 220mm @ 1/25e sluitertijdDe Tamron 18-270 met stabilisatie en ingebouwde focusmotor voor D40/D60
Ouderwetse meuk; een hal vol met albums, lijstjes etc. etc.Nog meer ouderwetse meukSigma's Big Guns
Testshot met Lensbaby's Composer, leuk, maar lastig speelgoedTestshot met Lensbaby's Composer, leuk, maar lastig speelgoedNieuwe lensbabies en accessoires
Uit elkaar getrokken Sony Alpha 700Uit elkaar getrokken Sony Alpha 700Optreden op de Lomo stand
Babe #1 @ SamsungBabe #2 @ SamsungBabe #2 @ Samsung Close-Up
Samsung supports Piracy!?Model met rare hoed #1Model met rare hoed #1
Model met rare hoed #1Compensatiedrang, anyone?Compensatiedrang, anyone?
Model met rare hoed #2Model met rare hoed #2 Close-Up

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahoeben
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08-2018
Ik ben al de hele week op Photokina, en maak dagelijks panoramas. De hele serie is hier te vinden:
http://photokina08.ivrpa.org
Een bepaalde stand vinden gaat het best via de tag cloud:
http://photokina08.ivrpa.org/panoblog/tags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahoeben schreef op zondag 28 september 2008 @ 07:38:
Ik ben al de hele week op Photokina, en maak dagelijks panoramas. De hele serie is hier te vinden:
Vet zeg die panorama's, vooral leuk dat sommige mensen er twee of drie keer op staan (4 bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:32:
Zoals eerder opgemerkt ben ik dinsdag en woensdag op de Photokina geweest met wat Tweakers.net collega's om verslag te doen en fabrikanten te spreken. Hierbij wat foto's die ik gemaakt heb.
Wat een vreemd systeem met die Sony flitser zeg! Ziet er wel erg handig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff, ik heb echt alle zalen gezien, maar ben nu dus echt wel dood.. Maar voor de rest was het wel tof.. De Panasonic en Samsung stands waren het mooist. Wat vonden jullie van Nikon? Het was te schraal voor worden, voor zo'n groot merk! Alsof ze wat vergeten waren ofzo :S

Maar goed, ik kan geen bratwurst meer zien :P Jezus, wat was het eten vies zeg, voor zo'n internationale beurs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
Orion84 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:32:
ROFL @ (25 / 32) Samsung supports Piracy!? _O-
ahoeben schreef op zondag 28 september 2008 @ 07:38:
Heel fet idd die pano's, hoe maak je die dingen? :>

[ Voor 36% gewijzigd door Melkbus op 28-09-2008 22:10 . Reden: quote 2 ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:57:
pff, ik heb echt alle zalen gezien, maar ben nu dus echt wel dood.. Maar voor de rest was het wel tof.. De Panasonic en Samsung stands waren het mooist. Wat vonden jullie van Nikon? Het was te schraal voor worden, voor zo'n groot merk! Alsof ze wat vergeten waren ofzo :S

Maar goed, ik kan geen bratwurst meer zien :P Jezus, wat was het eten vies zeg, voor zo'n internationale beurs!
Ach als je geen videocamera's, printers, etc maakt, maar alleen camera's kan je stand kleiner. Ik ben er prima geholpen. Kon zonder moeite met D300 en 300mm spelen. En kon ook een stuk makkelijker bij de D3 en 500mm dan je bij Canon bij de big toys kon. Van mij hoeft het niet fancy zolang ik maar de lens op de body kan schroeven die ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:24:
[...]

Ach als je geen videocamera's, printers, etc maakt, maar alleen camera's kan je stand kleiner. Ik ben er prima geholpen. Kon zonder moeite met D300 en 300mm spelen. En kon ook een stuk makkelijker bij de D3 en 500mm dan je bij Canon bij de big toys kon. Van mij hoeft het niet fancy zolang ik maar de lens op de body kan schroeven die ik wil.
mwa, niet helemaal mee eens. Het uiterlijk vertoon dient ook gewoon als klantenbinding. Heb je gezien hoe goed dat vrouwelijk schoon werkte bij Panasonic en Samsung? Het was er echt druk! En geloof mij maar dat ze het merk in hun achterhoofd houden. Het heeft dus wel een functie. Hoe een merk zich presenteert is wel degelijk belangrijk. En tuurlijk zegt dat niet veel over hoe goed ze je ergens helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:24

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

vrouwelijk schoon? Dang, Samsung helemaal overgeslagen ;)

Ik was helaas een camera vergeten (of misschien onderbewust geen zin om mee te slepen ;)) zodat het verslag op mijn blogje geheel in woord moest....

vond 't in ieder geval een erg gave beurs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
Nikon had duidelijk een nogal krap budget voor Photokina.
Panasonic was inderdaad geweldig met overal zo'n kleine aparte standjes met test-plekjes voor elke camera.
Super-eten! Grote kip-schnitzel met kartoffel-salad voor 5-euro-nogwat. Daar krijg je op de Rai/Jaarbeurs een klef saucijzenbroodje voor. Hulde aan Duitsland, het eten zit altijd goed qua kwaliteit en qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Nikon spreekt een wat ander publiek aan dan Samsung en Panasonic lijkt me. Ook produceren ze nogal verschillende producten. Persoonlijk kunnen de speelgoedcamera's van Samsung en Panasonic me weinig boeien, hoe groot en geweldig hun stands ook zijn. Ik heb er wel wat met hun dslr's zitten spelen maar het waren geen spulletjes waar ik wat mee kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:18
Femme schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:19:
Nikon spreekt een wat ander publiek aan dan Samsung en Panasonic lijkt me.
Mwah, ja en nee, ook Nikon heeft natuurlijk compacts en instap dSLR's, maar ik kan me heel goed voorstellen dat ze die niet de boventoon van hun stand op de Kina laten spelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
catchingfire schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:01:
[...]
Super-eten! Grote kip-schnitzel met kartoffel-salad voor 5-euro-nogwat. Daar krijg je op de Rai/Jaarbeurs een klef saucijzenbroodje voor. Hulde aan Duitsland, het eten zit altijd goed qua kwaliteit en qua prijs.
Tijdens de laatste ANGA Cable beurs in de Koelmesse heb ik anders 5 euro betaald voor een broodje kaas.
Ik heb toen in ieder geval geen schnitzels gezien.
(cafetaria/restaurant in hal 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alleen de schnitzel die ik gevonden had kostte al 8 euro nogiets. in totaal was ik voor 2 borden eten en een drankje dik 30 euro kwijt. Dus goedkoop is het echt niet, maarja een dagje uit mag wat kosten :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahoeben
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08-2018
Wat vonden jullie van Nikon? Het was te schraal voor worden, voor zo'n groot merk!
Ik vond het wel innovatief. In plaats van een ingewikkelde setup met een paar dure modellen in schaarse kleding op de eigen booth liet Nikon op haar booth de geinteresseerde papparazzi-in-spé de modellen aan de overkant bij Pentax fotograferen:
Afbeeldingslocatie: http://photokina08.ivrpa.org/sites/photokina08/files/imagecache/preview/vr/1206/nikon_shoots_contax.jpg

De panoramas zijn geschoten door verschillende leden van de IVRPA, die allemaal net wat andere apparatuur gebruiken. De meesten schieten een aantal fotos met een fisheye lens (bv 8mm op een crop sensor, of ~10 tot 15mm op een fullframe), en stitchen die vervolgens aan elkaar.

Je kunt op de site ook 'browsen' op gebruikte apparatuur of software:
http://photokina08.ivrpa.org/panoblog/equipment
http://photokina08.ivrpa.org/panoblog/software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:01:
[...]

Nikon had duidelijk een nogal krap budget voor Photokina.
Panasonic was inderdaad geweldig met overal zo'n kleine aparte standjes met test-plekjes voor elke camera.

[...]

hehe, er zal wel wat mis zijn met mijn smaak dan. Die schnitzel was bij ons gewoon koud. Maar idd, voor een flesje cola vroegen ze echt teveel geld.

Ze hadden flink uitgepakt qua modellen hoor! Alleen die 3 homo's bij Samsung, hebben jullie die ook gezien? Het leken wel broers, en alledrie te gay voor woorden gewoon 8)7 Heb er helaas geen foto's van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parle85
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08-2023
Bij canon hadden ze erg leuke modelletjes :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3194/2899911396_8cdd4f9963.jpg

Voor mij de eerste keer, maar zeker de moeite waard met alles wat je kon testen. Beetje jammer dat ze de CF slots van de 5DmkII hadden dicht ge-ductaped.

5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:13:
hehe, er zal wel wat mis zijn met mijn smaak dan. Die schnitzel was bij ons gewoon koud. Maar idd, voor een flesje cola vroegen ze echt teveel geld.
Heb 3 dagen buikloop gehad na 2 dagen Keulen. Geen idee of 't van de bratwurst op donderdag lag, of de pasta met Seefruechte op donderdagavond, of de schnitzel op vrijdag, maar culinair is Koelnmesse niet echt een aanrader. Mijn kipschnitzel was overigens goed op temperatuur, maar dat maakte niet dat 'ie beter smaakte... ;)
Alleen die 3 homo's bij Samsung, hebben jullie die ook gezien?
Nope. Let ik niet op. :) En voor de dingen die Samsung bood die mij boeien (DSLR dingen) biedt Pentax me een stuk meer, en da's al dik 25 jaar mijn merk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik moet wel zeggen dat de CeBIT strakker geregeld is, maar die is veel groter en ligt niet midden in de stad. Wat betreft het voedsel op de Photokina vind ik het vooral irritant dat er veel te weinig capaciteit, waardoor er de hele middag lange wachtrijden stonden. Op een gegeven had ik om kwart voor drie wel een dienblad met eten gescoord maar kon ik eerst nog gaan wachten tot er een tafel vrijkwam om aan te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Femme schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:39:
Ik moet wel zeggen dat de CeBIT strakker geregeld is, maar die is veel groter en ligt niet midden in de stad. Wat betreft het voedsel op de Photokina vind ik het vooral irritant dat er veel te weinig capaciteit, waardoor er de hele middag lange wachtrijden stonden. Op een gegeven had ik om kwart voor drie wel een dienblad met eten gescoord maar kon ik eerst nog gaan wachten tot er een tafel vrijkwam om aan te zitten.
En dan was het op die dagen dat wij er waren waarschijnlijk nog lang niet zo druk als in het weekend? Maar ik was inderdaad wel blij dat ik dinsdag zelf een lunchpakketje meegenomen had. In zo'n rij gaan staan is echt zonde van je tijd :/

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme, buiten bij de roofvogels had je 2 leuke standjes, eentje met BBQ dingen (daar heb ik per ongeluk een bratwurst besteld) en een wok stand (hun kip met basmati rijst was lekker, maar wel aan de prijs).
Gewoon lekker oppeuzelen zittend op 't stoepje van de stand of op een van de betonnen zittingen van Koelnmesse.

En dan 's avonds gewoon naar een goed restaurant in Keulen gaan (zijn die er?) en genieten van entourage en bediening. ;)

Edit: @Orion64: Op donderdag had ik zelf m'n bammetjes uit Nederland meegenomen, en op vrijdag was m'n hotelier (of meer de dochter van de eigenaar) bereid om 't ontbijt om te vormen tot een lunchpakket.
En wanneer ik 't bij die 2 pakketjes had gehouden zou 't voor mij een stuk beter kunnen zijn, maar als je geen risico's neemt wordt 't leven niet leuker.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 14:32:
[...]

Heb 3 dagen buikloop gehad na 2 dagen Keulen. Geen idee of 't van de bratwurst op donderdag lag, of de pasta met Seefruechte op donderdagavond, of de schnitzel op vrijdag, maar culinair is Koelnmesse niet echt een aanrader. Mijn kipschnitzel was overigens goed op temperatuur, maar dat maakte niet dat 'ie beter smaakte... ;)

[...]
Nope. Let ik niet op. :) En voor de dingen die Samsung bood die mij boeien (DSLR dingen) biedt Pentax me een stuk meer, en da's al dik 25 jaar mijn merk. ;)
Hahaha pechvogel.. Ik heb echt een sterke maag, maar ik voelde me echt alsof ik hondenvoer zat te eten. En een broodje kaas was al 4 euro ofzo.

Het was allemaal een beetje over de top, maar wel leuk gedaan. Die gasten konden wel aardig dansen op zich, alleen heb ik niks met bontvelletjes, hehe :P

@ afterlife: ja, ik heb nog even buiten gezeten, maar toen had ik dus al binnen gegeten, wat een gemiste kans! Die roofvogels trokken trouwens wel echt goed publiek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:36:
@ afterlife: ja, ik heb nog even buiten gezeten, maar toen had ik dus al binnen gegeten, wat een gemiste kans! Die roofvogels trokken trouwens wel echt goed publiek..
Leuk terras, en er was best wel een boel te zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~erikw/img/vogeltje.jpg
Lief vogeltje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi gelukt Afterlife, ondanks de drukte! :)
Pagina: 1 2 Laatste