Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Afbeeldingslocatie: http://photokina.en.koelnmesse.info/photokina_cologne/en//img/funktion/header_visual.jpg

Dit jaar is weer de Photokina in Keulen. Voor zover ik weet is dit een van de grootste beurzen op het gebied van fotografie ter wereld, en ik vroeg me af wie er van de Tweakers hier daar naar toe gaat :?

Data van de beurs:

23 September tot en met 28 September.

Worldwide unique and successful

Innovation- and trendforum, global platform for business and communication of the whole imaging sector – that’s photokina!

As the leading fair of the branch photokina puts a focus on the image and shows how convergence of different products and technologies determines the dynamics and growth of this market. Images and image technologies decide the quality of modern communication and form an integral part of the technology of today and tomorrow.

photokina 2008

photokina is the only event in the world that offers a comprehensive presentation of all the image media, image technologies and imaging markets with it’s own diversity – for professionals as well as for consumers.

Within the bounds of the whole imaging workflow photokina 2008 faces these developments with an optimized concept, structuring and presenting the themes „image input“, „image storage“, „image processing“, „image transmission“ and „image output“ in a logical and clear way for exhibitors as well as for visitors.

Welcome to the world of imaging!

We are looking forward to see you in Cologne!

Prijzen:

Day ticket21,0028,00
Day ticket weekend12,0016,00
2-day ticket35,0037,00
59,0079,00
Special day ticket--9,00
Catalogue**19,0019,00
Informatie over waar je de tickets kan bestellen.

Hallenplan:

Afbeeldingslocatie: http://photokina.en.koelnmesse.info/global/img/photokina_cologne/hallenplan.jpg

Plan met stands:

Afbeeldingslocatie: http://photokina.en.koelnmesse.info/global/img/photokina_cologne/current_planning_stage.gif

Photo Exhibitions:
  • 76th German Photography Championship 08
  • Best of 360°
  • Blende and Blende Youth
  • Pictures of Science
  • German Young Photographer Prize 2008
  • Germany’s best photographer
  • DIE ZEIT- "I have a dream"
  • EISA: "Global Warming"
  • European Architecture photography Award
  • ECB Annual Photography Award 2008
  • fotocommunity - Photographer of the Year
  • Glanzlichter: Nature Photography Highlights 08
  • Cinema as a place
  • JC II Photo Salon
  • KölnDesign
  • Lomography society international- "The future is analogue"
  • Reporters without Borders
  • Travel Photographer of the Year
  • Unicef: Photo of the Year
  • Welthungerhilfe: Photographs from North Korea
Hier vindt je meer informatie inclusief de locaties en tijden.

Activiteiten:
  • Academy meets photokina
  • Meet the Professionals
  • Lomography: The future is analogue
  • Weitblick - Look and see
  • CGI - Computer Generated Imaging
  • fotocommunity @ photokina
  • fotocommunity World Convention
  • Imago 1:1
  • Impressions XXL
  • Princess for one day - Guido Karp
  • Photo Book XXL
  • Photo and Media forum Kiel
  • Plus X Award
  • S3D- Expo
  • TIPA exhibition
  • Underwater Imaging World- at photokina
Meer informatie daarover, inclusief de locaties en tijden kan je hier vinden.

Congressen/Symposiums:
  • Federal Association of German film-authors
  • DGPh: Presentation forum "Digital storage - film-based archiving"
  • Symposium: The photo market in the drugstore sector - future opportunities[/td]
  • Trendworkshop: Web-to-Print[/td]
Meer informatie daarover, inclusief de locaties en tijden kan je hier vinden.

[ Voor 56% gewijzigd door De_Bastaard op 14-08-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 14:17
Linkje naar de beurs site?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linkje naar de algehele website.

Ik hoop dat ik net als vorig jaar weer via mn werk kaarten mag ontvangen, toch weer interessant om naar te kijken.

Misschien een idee voor de TS om informatie van de site hier op te sommen zoals hallenplan etc?

• AugmentoR
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03 23:17
voor de topografie-nitwits
Afbeeldingslocatie: http://www.yellowmap.de/maps10/435f2c77-d0b5-46ab-b29a-902680018d33.gif

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

• De_Bastaard
Ik heb de TS wat aangepast, zal er morgenavond nog wat meer info inzetten! :)

Verwijderd

Ik twijfel nog of ik er heen ga. Ik kan via mijn werk er naartoe, maar vind het niet meer echt boeiend. Als ik er heenga, is dat meer om mensen uit de handel te spreken dan om te kijken naar nieuwe producten....

• Wijnands
De_Bastaard schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 01:04:
Ik heb de TS wat aangepast, zal er morgenavond nog wat meer info inzetten! :)
Dat ziet er al veel beter uit, goed bezig!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Ik ga er zeker naartoe. Voor fotografieamateur is er zeker genoeg te beleven. Ik hoop dat ik even met de nieuwe 5D MarkII mag schieten.

Het is gewoon een leuk uitje.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Misschien dat ik ga, moet alleen even kijken of de hallen goed met het ov bereikbaar zijn :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 13:32

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

ik ga met een maat van me, kaarten en treintickets al geregeld!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

hm, toch even kijken of ik er kan komen, lijkt me een leuk uitstapje

PSN & XBL: Denkoyugo

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Misschien dat ik toch ook even ga kijken...

@Erasmo: tot nu toe was het bij alle beurzen in Duitsland waar ik ben geweest perfect geregeld, zowel met OV als met de auto. Nog nooit in Keulen geweest echter.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ben aan het denken er dit jaar ook heen te gaan.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Damn, die beurs is behoorlijk groot.
Ik kom al een aantal jaren in de Koelnmesse voor de jaarlijkse "Anga Cable Show" en die is alleen in hal 10.2. Dat alleen is al een redelijk grote hal.

• Wijnands
Ik kon op de website niet een duidelijke routebeschrijving vinden voor OV. Wel stond er dat je beurskaartje recht geeft op stadsvervoer. Duitsers kennende is er of een station in de buurt of er stoppen een hoop bussen, trams en metro's.

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
In Duitsland zijn beurzen altijd ontzettend goed georganiseerd. Ook als je met de auto gaat is het ongelofelijk hoe goed en snel zij al die auto's netjes kunnen wegzetten op diverse parkeerplaatsen.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• gratis_vodka

gratis_vodka

voor diegenen die evt. de trein overwegen (vanaf Amsterdam); de internationale trein stopt zo goed als voor de deur; met een beetje mazzel kun je bij ns hi-speed nog tegen gunstig tarief wel een kaartje sjeffen

• M a r c o
  • Niet online
Joepv schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:03:
In Duitsland zijn beurzen altijd ontzettend goed georganiseerd. Ook als je met de auto gaat is het ongelofelijk hoe goed en snel zij al die auto's netjes kunnen wegzetten op diverse parkeerplaatsen.
Bij de Koelnmesse is dat inderdaad ook vrij goed geregeld.
En de trein stopt inderdaad op loopafstand van het beursgebouw.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Misschien een idee om in de TS de begin- en einddatum van deze beurs te vermelden...
Van 23 tot en met 28 september dus.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik wil er eigenlijk wel naar toe, maar in mijn eentje is zo saai.
Dus als er iemand ook op de vrijdag (26 sept) naartoe wilt gaan, in de buurt van DenHaag* of Gorinchem woont én geïnteresseerd is om met mij mee te rijden richting Keulen, DM mij dan even!

*: als je in de buurt van Den Haag woont zorg ik ervoor dat ik de avond ervoor bij mn broer of moeder blijf overnachten.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• De_Bastaard
Heb de TS geupdate....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot 4 jaar geleden beroepsmatig jarenlang op de beurs 'gestaan'. Hij is echt gigantisch groot. Maak voor jezelf als het even kan een plan wat je allemaal wilt zien en wie je wilt bezoeken. Je kunt er namelijk dagen zoetbrengen wil je alles op je gemakje bekijken. Waarschijnlijker weigeren je voeten al eerder dienst maar dat is wat anders. ;)

Met het OV naar de Messe is een eitje. Trein, tram en bus stoppen voor de deur. Had eigenlijk deze keer de Kina weer eens willen bezoeken om oude branchgenoten weer eens op te zoeken, maar ivm komende gezinsuitbreiding half september gaat dat feestje helaas niet door.

Voor diegenen die wel gaan: veel plezier, de kans is klein dat je teleurgesteld zult worden; de Photokina is zoals reeds iemand hierboven al gezegd wereldwijd een begrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I'm in!
De fotozaak waar ik huurt blijkbaar met de bus, en zelfs klanten kunnen inschrijven. Ik heb me ook opgegeven, want ik wil het gewoon graag een keer zien! Het lijkt me wel tof, volgens mij ben ik daar wel even zoet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nemen jullie nog wat mee qua gear?

Ik denk dat ik alleen maar een Isola meeneem, sluit leuk aan op het Lomo-thema :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik ga niet heen, maar zou sowieso geen gear meenemen, wat een gesleep en kansloos qua fotografie.
Spul meenemen zou mij het gevoel geven dat ik iets moet compenseren haast, gewoon lekker rondlopen met zo weinig mogelijk lijkt me het fijnst.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Sowieso dat ik er niet heen ga... ik lees wel op het internet wat er allemaal staat, en wat dat moet doen. Dat er een Sony A900 staat lijkt me duidelijk, en daar ben ik érg nieuwsgierig naar, maar laat een reviewer zich maar tussen de mensenmenigte doorworstelen om wat details los te krijgen. Dito voor de 5DII.

En het enige ding waar ik écht op hoop, een Canon EF 24-70/2.8L USM IS, moet nog maar blijken of dat hij er echt staat... want meer dan vermoeden en hopen kan ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nomad schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:52:
ik ga niet heen, maar zou sowieso geen gear meenemen, wat een gesleep en kansloos qua fotografie.
Spul meenemen zou mij het gevoel geven dat ik iets moet compenseren haast, gewoon lekker rondlopen met zo weinig mogelijk lijkt me het fijnst.
Mannen die van hun laatste spaargeld de dikste lens hebben gekocht met dito body, en die quasi achteloos op hun rug hebben hangen :P
He, wat? Nee ik heb altijd een 800mm bij me als ik binnen ben

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 23-08-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

PWM schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:20:
[...]

Mannen die van hun laatste spaargeld de dikste lens hebben gekocht met dito body, en die quasi achteloos op hun rug hebben hangen :P

[...]
Precies, dat hoef ik dus echt niet.
Verder wat Henk zegt, ik lees het wel online, die krijgen die informatie toch een stuk fijner dan ik zou krijgen en kan ik hier op mijn gemakje beslissen of zo'n 5dmkII te mooi is om te laten liggen, of dat ik met 1500 euro ga besparen en een 5d ga halen :P

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barthoekstra
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-03-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:40:
I'm in!
De fotozaak waar ik huurt blijkbaar met de bus, en zelfs klanten kunnen inschrijven. Ik heb me ook opgegeven, want ik wil het gewoon graag een keer zien! Het lijkt me wel tof, volgens mij ben ik daar wel even zoet O-)
Als fotozaken bij mij in de buurt dat nou ook eens deden, dan zou ik ook graag eens de Photokina bezoeken. Maar vervoer is toch wel dé reden dat ik er uit mezelf niet heenga. Misschien eens over 2 jaar, als ik mijn rijbewijs heb.. ;)

Website | 500px

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:57
Zijn er eigenlijk ook spullen te koop op Photokina? Dus dat je voor weinig gear kan aanschaffen :9

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

QuestionMarc schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:11:
Zijn er eigenlijk ook spullen te koop op Photokina? Dus dat je voor weinig gear kan aanschaffen :9
ik betwijfel het om eerlijk te zijn (zou wel leuk zijn) het geweldig zijn als iemand hier meer info over heeft

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka

gratis_vodka

volgens mij niet; het is echt een trade show, met veel vaklui enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vroegah! Ging ik een maand of 2 na de photokina altijd 's kijken bij de plaatselijke fotoboer. Stond er weer een fijne voorraad occasions. Veel lui met compensatiedrang moesten schijnbaar upgraden want telelenzen stonden er meer dan wat ook.

[ Voor 27% gewijzigd door Wijnands op 23-08-2008 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

QuestionMarc schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 21:11:
Er zal niet al teveel gear te koop zijn, maar ik geloof wel wat software-spul (Adobe, Spyder-spul enz) en accessoire-dingen :) Misschien doordat mensen niet alleen aan de dSLRs zijn gegaan maar ook met flits/studio spul bezig zijn meer presence van clubs als Linkstar, Lastolite, Falcon Eyes en dergelijke :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:47

polthemol

Moderator General Chat
Remy schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 00:06:
[...]
Er zal niet al teveel gear te koop zijn, maar ik geloof wel wat software-spul (Adobe, Spyder-spul enz) en accessoire-dingen :) Misschien doordat mensen niet alleen aan de dSLRs zijn gegaan maar ook met flits/studio spul bezig zijn meer presence van clubs als Linkstar, Lastolite, Falcon Eyes en dergelijke :)
is het niet zoals met de cebit, dat je tegen het einde van de beurs veel demomodellen kunt meekrijgen voor een prikkie, omdat ze geen zin hebben om het allemaal op te ruimen ? (natuurlijk niet de topmodellen wat je daar kon kopen, maar wel handige dingen voor vaker 30% van de nieuwprijs :D ).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keppie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 16:02
Ik vanochtend naar keulen gereden voor de Photokina, kom ik daar aan staat er 28-09-08 op het doek :? Ben ik gewoon een maand te vroeg |:( |:(
Daarna maar weer naar huis gegaan en nu een maand wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
FAIL

lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ROFL :D hoe erg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

_O- :X

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

euuuhhh... :?
Als mij zoiets was overkomen, zou ik het niet eens hier posten.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keppie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 16:02
Ik schaam me er niet voor, vind het ook wel iets grappigs hebben.

Op welke dagen zijn jullie van plan om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Keppie schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:43:
Ik schaam me er niet voor, vind het ook wel iets grappigs hebben.

Op welke dagen zijn jullie van plan om te gaan?
Ik ga op 4 november denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Een leuke tip is misschien wel om een CF of SD kaart in je zakken te steken.
Soms kun je dan met een testmodel wat plaatjes schieten om achteraf thuis nog eens goed te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Henk schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:14:
Sowieso dat ik er niet heen ga... ik lees wel op het internet wat er allemaal staat, en wat dat moet doen. Dat er een Sony A900 staat lijkt me duidelijk, en daar ben ik érg nieuwsgierig naar, maar laat een reviewer zich maar tussen de mensenmenigte doorworstelen om wat details los te krijgen. Dito voor de 5DII.

En het enige ding waar ik écht op hoop, een Canon EF 24-70/2.8L USM IS, moet nog maar blijken of dat hij er echt staat... want meer dan vermoeden en hopen kan ik niet :P
Ik kijk inderdaad ook uit naar die lens. Er zijn trouwens wel geruchten dat deze indd komt, en zelfs als kitlens van de 5DII, dus op hoop van zegen :)

* sOid spaart alvast verder :P

@ Keppie,
lmao :D

[ Voor 3% gewijzigd door sOid op 24-08-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:51:
[...]

Ik ben er zondag 28 september.

Ben gewoon benieuwd wat er allemaal te zien is. Ik vind beurzen zoiezo geweldig, dus ja, dit kan niet missen :P Heel misschien ga ik nog naar de Zoom Experience, nog meer mensen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Zoom experience is wat dichter bij huis, die misschien wel.
Keulen is veeeeeeel te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
GoT schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:24:
Zoom experience is wat dichter bij huis, die misschien wel.
Keulen is veeeeeeel te ver.
Op zich vind ik een uurtje rijden naar de Photokina niet teveel hoor, maar ik ben niet zo'n beurzenman (zeker de laatste tijd niet, ging vroeger alleen wel eens met papa naar autoshows of met vrienden naar spelletjesbeurzen in Essen en Neurenberg.)

[ Voor 24% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2008 17:30 . Reden: foutjesfoutjesfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Zoom Experience is nog wel 1010101001x noobier dan Photokina..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Keuze wordt bepaald door afstand niet door inhoud... helaas...
Voor sommigen is het 5 uur rijden. Heen+terug: tenzij je van plan bent om in Keulen te gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

begintmeta schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 20:51:
[...]
...ik vind hem wel leuk hoor :9

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:26:
[...]

Ik ben er zondag 28 september.

Ben gewoon benieuwd wat er allemaal te zien is. Ik vind beurzen zoiezo geweldig, dus ja, dit kan niet missen :P Heel misschien ga ik nog naar de Zoom Experience, nog meer mensen toevallig?
Weet waar je aan begint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
De zoom experience... te zwarre mannen van middelmatige leeftijd die foto's schieten van meisjes die voor een hongerloontje zich moeten hoereren voor commercie in de fotografie..

:r

[ Voor 0% gewijzigd door simon op 25-08-2008 22:50 . Reden: ok... ok zo erg is 't niet maar 't is wel erg... ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 13-09 10:25
Klopt het dat Zoom Experience een beurs is waar ook gear kan kopen? Ik zie op hun site o.a. Kamera Express als exposant. Ik ben nog nooit eerder geweest, vandaar... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Vorig jaar was er inderdaad een "markt-gedeelte". Beetje HCC in t klein zeg maar (heel klein). Een vriendin van me heeft toen voor weinig een studio flits-set aangeschaft.

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BellySM schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:08:
Klopt het dat Zoom Experience een beurs is waar ook gear kan kopen? Ik zie op hun site o.a. Kamera Express als exposant. Ik ben nog nooit eerder geweest, vandaar... :P
klopt, die staan er, en als het goed is nog veel meer. Ja ik weet het, het is echt kansloos waarschijnlijk. Maar ik ben abonnee, dus voor maar 7,50 per kaart.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Laatst online: 13-09 10:25
Pfff... nu hier het onderwerp Zoom Experience is aangezwengeld twijfel ik of ik nog wel naar de Photokina ga. Ben ten slotte een te zware man van middelmatige leeftijd uit Utrecht die nu Keulen toch weer een beetje te ver vind voor het fotograveren van wat jonge meiden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 14:51
Ik ga er waarschijnlijk ook heen, met een flashkaarten fabrikant, hal 5.1 stand E008 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BellySM schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:46:
Pfff... nu hier het onderwerp Zoom Experience is aangezwengeld twijfel ik of ik nog wel naar de Photokina ga. Ben ten slotte een te zware man van middelmatige leeftijd uit Utrecht die nu Keulen toch weer een beetje te ver vind voor het fotograveren van wat jonge meiden ;-)
ehm, photokina is wel van een heel ander (lees professioneel) niveau hoor! Het is allebei leuk, maar totaal niet te vergelijken. Ja, qua afstand..

• jeroenzelle
  • Laatst online: 19:29
Ik ben er de 25e aanwezig :) heb kaarten voor 9 euro per stuk besteld ... (dagkaarten voor de week)

Mochten meer mensen geinteresseerd zijn in die goedkope kaarten:
http://www.fotocommunity.de/photokina

(Alleen betaling mogelijk met Creditcard).

Ik ga met de auto erheen. Lijkt me een interessante beurs _/-\o_

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Btw: met die snelle trein vanuit Arnhem ben je redelijk goedkoop en snel in Keulen.

[ Voor 5% gewijzigd door abrakadaver op 10-09-2008 13:20 ]

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Ik zit er ook sterk aan te denken om te gaan. Ik ga wss met de trein vanuit amsterdam/ schiphol op woensdag of donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dit al gezien? http://forums.dpreview.co...orum=1018&thread=29275397

Its now an open secret that Megavision will be unveiling some interesting new cameras at Photokina that are FF (11 and 16 megapixels), with EVF and a Nikon F mount. Most interesting to me is the fact that you'll be able to get these in monochrome, i.e. without the Bayer filters as well as ordinary color versions.

Megavision has long sold monochrome cameras, but the fact that these accepts Nikon mount lenses directly makes them particularly interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Zal vast geen consumentenapparaat zijn als ik zo de andere producten op hun site zie.
Afbeeldingslocatie: http://www.mega-vision.com/images/products/EZ%20Series/E3_OQO_ZII006.jpg

:)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Euh ja, die backs van hen alleen al kosten rond de 15.000 a 20.000 eur :P
makes them particularly interesting.
De prijs dus wat minder interesting :X

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Wat ik interesting vind is dat zo'n fabrikant toch voor nikon mount (lijkt) te kiezen. vraag me af wat daar de reden van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
“Prepare to take pictures in your living room during the day at 1/4000s, f2.8, ISO 100″
(bron). O-)

Spannend! Ben erg benieuwd wat er morgen gebeurt @ Keulen @ Canon...

[ Voor 4% gewijzigd door Melkbus op 16-09-2008 10:35 ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
Remy schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 12:24:
Euh ja, die backs van hen alleen al kosten rond de 15.000 a 20.000 eur :P
zoveel is dat niet voor een back, dus het zou best een interessante camera kunnen worden.
Melkbus schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:25:
“Prepare to take pictures in your living room during the day at 1/4000s, f2.8, ISO 100″
(bron). O-)

Spannend! Ben erg benieuwd wat er morgen gebeurt @ Keulen @ Canon...
dat is gewoon onzin. bij 1/4000 sec, f/2.8 en ISO 100 hoort gewoon een bepaalde EV die je normaal gesproken niet in een woonkamer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
ROFL!

Sinds wanneer heeft Canon het recht in handen om de eenheid voor sensor-lichtgevoeligheid aan te passen naar wens? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Henk schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:55:
ROFL!

Sinds wanneer heeft Canon het recht in handen om de eenheid voor sensor-lichtgevoeligheid aan te passen naar wens? :+
Misschien heeft het iets te maken met die rumor die ik eerder ergens heb geplaatst, dat de nieuwe 5D zo'n speciale iso-meting heeft waardoor alles individueel gemeten wordt enzo.

Dat zou dan enigszins verklaren waarom ze iso 100 neerzetten daar, terwijl het werkelijk een groot deel iso 3200 ofzo is, met uitzondering van het raam wat dus iso 100 is oid.

edit: oh het is van die fake site. Is indd bullshit dan :P

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 16-09-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 14:56
Haha, plaatje van de 5D markII dan :+

Link
I’m not yet allowed to reveal the name of this camera, but I can show you this image I got from our marketing department. It’s not very clear, I know, the marketing people insisted on taking this picture with a 1D Mark III in AI Servo mode.
Hij geeft zelf een sneer naar de AI servo kwaliteiten van de 1D markIII ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Ik ga er dit jaar ook heen, me eerste keer ben erg benieuwd! :D

Overigens hoor van vele mensen dat je lijstje moet maken wat je wilt zien. Heb ik gedaan maar in de OP werkt de laatste plattegrond niet (met waar alle merken staan), iemand een idee waar ik die plattegrond kan vinden, want op de site staat die niet meer. Handig om even te bestuderen voordat ik ga.

Verwijderd

-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2008 10:51 . Reden: spuit 11 ]

Verwijderd

Ninety schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:01:
Ik ga er dit jaar ook heen, me eerste keer ben erg benieuwd! :D

Overigens hoor van vele mensen dat je lijstje moet maken wat je wilt zien. Heb ik gedaan maar in de OP werkt de laatste plattegrond niet (met waar alle merken staan), iemand een idee waar ik die plattegrond kan vinden, want op de site staat die niet meer. Handig om even te bestuderen voordat ik ga.
ja, dat moet ik ook nog doen. Kan hem ook zo snel niet vinden! En op deze site ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninety
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-10-2022
Heb de plattegrond gevonden van de Photokina met waar alle merken staan.
(Niet super kwaliteit maar alles is leesbaar)

Klik hier voor het PDF

Verwijderd

Iemand een tip voor een betaalbaar hotelletje in de buurt van de Messe? Op Expedia vind ik alleen maar hotels van 160 Euro of meer...
Ik wil donderdag en vrijdag naar de Photokina, maar met dik 90 euro treinkosten, 47 euro entree en 160 euro voor 't hotel wordt 't wel een heel duur geintje.

Edit: laat maar. Ik heb rechtstreeks met dat 160 Euro hotel (Koenig hotel) gebeld, en geboekt voor 100 Euro. :)
Expedia's lowest price en last room availability is in de praktijk gewoon onzin...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik ga morgen, heb net toegangs- en treinkaartjes gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Erasmo schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:47:
Veel plezier met de 5DII :P

offtopic:
Heb je toegevoegd als contact op Flickr, had jou nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3219/2879384760_da3542d88d_o.jpg
Damn.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 23:25 . Reden: Even wat werkende links toevoegen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
37mpix, en ik vond de 21 van de 5DII al nutteloos 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar in tegenstelling tot Canon heeft Leica glas er waarschijnlijk geen moeite mee. De sensor is ook een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

sOid schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:18:
[...]

Veel plezier met de 5DII :P

offtopic:
Heb je toegevoegd als contact op Flickr, had jou nog niet ;)
Sorry, verkeerde mount :P

Is goed :)

Als ik morgenavond terug ben zal ik een klein verslagje plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de K-m het alternatief is, vind ik de 5DmkII een stuk interessanter... ;)

/me is overigens al dik 25 jaar Pentaxian...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Erasmo schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:47:
Wie weet komen we elkaar nog tegen. Ik ben er morgen en overmorgen als lid van de Tweakers.net delegatie die daar heen gaat voor onder andere wat redactionele werkzaamheden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
damn indeed, maar wel een interessante ontwikkeling en laat zien dat oude analoge standaarden geen heilige graal zijn. ding handelt als een kleinbeeld camera, maar heeft een sensor bijna zo groot als 645. het lijkt me niet bepaald een barnack camera, maar ik denk dat hier zeker wel een markt voor is. ben ook wel benieuwd wat de bemoeienis van sinar-francke&heidecke-jenoptik hierin is, met name van de eerste veel, denk ik.

ik verwacht overigens dat nikon met MX ook deze kant op gaat. het worden steeds leuker tijden voor de high end (fashion, advertising, etc.) fotograaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:41:
[...]
Als de K-m het alternatief is, vind ik de 5DmkII een stuk interessanter... ;)

/me is overigens al dik 25 jaar Pentaxian...
Ja natuurlijk bekijk ik hem even :P Gaaf ding toch :P
Orion84 schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:43:
[...]

Wie weet komen we elkaar nog tegen. Ik ben er morgen en overmorgen als lid van de Tweakers.net delegatie die daar heen gaat voor onder andere wat redactionele werkzaamheden :)
Jullie dragen toevallig ook een t.net shirt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Geen idee, ik zelf in elk geval niet, tenzij ik er morgenochtend een krijg :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Orion84 schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:53:
Geen idee, ik zelf in elk geval niet, tenzij ik er morgenochtend een krijg :P
Ja dan kan ik je wel tegenkomen maar als ik je niet herken hebben we er nog niks aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Leica S2 kost veel geld trouwens. Volgens de laatste geruchten
spoiler:
20.000, body only

De electronica komt kennelijk van PhaseOne.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik zit ernaar te denken om Zondag naar Photokina te gaan, wat helaas de enige dag is dat ik daar naartoe kan vanwege werk.

Is het echter mogelijk om op lokatie zelf bij de ingang een kaartje te kopen ?
Een creditcard heb ik zelf niet, mijn vriendin wel.
Al hoorde ik van een collega die erheen gaat dat de E-tickets voor photokina personalised zijn.
M.A.W de naam op de creditcard gegevens zal ook de geprinte naam zijn op het E-ticket wat in mijn situatie niet echt handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Mooi nieuws al op de kina... nu ook sigma met een nieuwe dSLR, nieuwe 24-70/2.8 en een opvolger van de DP-1; de DP-2. Kennelijk hebben ze in de laatste de kritieke punten van de 1 goed opgepakt, want in de aankondiging op dpreview komt het woordje 'speed' best wel een aantal keer terug. En een stop snellere lens erin *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
lateef schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:45:
ding handelt als een kleinbeeld camera, maar heeft een sensor bijna zo groot als 645.
Half zo groot, 3x4,5. Nadeel lijkt me wel dat je met een 0,6 crop factor je vooral in groothoek bereik moet willen werken.

Verder wel een erg kwijlbare camera, als ie er echt ooit komt lijkt hij wel Leica waardig...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
De doelgroep werkt sowieso altijd met lenzen die op 35 mm eigenlijk niet langer dan 150 mm zijn, en dan vinden ze dat al lang. Dus die klagen niet.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

En het rijtje aangekondigde lensen ziet er mooi compleet uit.
van ultra-wide tot tele, en zelfs een T&S.
Wel erg ruim buiten mijn budget ;)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
bijna was wellicht wat overdreven, maar 645 is geen 60x45mm.
Jiriki schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:39:
[...]Nadeel lijkt me wel dat je met een 0,6 crop factor je vooral in groothoek bereik moet willen werken.
hoezo cropfactor? het is gewoon een heel nieuw systeem 'from scratch', met de 70/2.5 als (een wat lange) standaardlens.

meer over het s-syteem op http://s.leica-camera.com, met een keynote van kaufmann :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
inderdaad, heel die deal met Jenoptiks en Sinar is schijnbaar afgeketst, ach PhaseOne is ook geen onaardige partner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
lateef schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:42:
[...]
bijna was wellicht wat overdreven, maar 645 is geen 60x45mm.
Jawel, mijn 645 negatieven zijn gewoon 60x45, vandaar ook de naam. Misschien moet Leica ook een leuke naam bedenken voor hun formaat, dat verkoopt altijd gemakkelijker. 345 misschien? >:)
hoezo cropfactor? het is gewoon een heel nieuw systeem 'from scratch', met de 70/2.5 als (een wat lange) standaardlens.
Als je deze lenzen wilt vergelijken met het 35mm formaat, zul je ongeveer door 0,65 moeten delen, net zoals APS-C mensen dat moeten met 1,5. Dat het nergens op slaat is een ander verhaal, maard dat vind ik van de 1,5 factor ook al maar mensen vergelijken nu eenmaal graag he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-01-2021
lithiumangel schreef op maandag 22 september 2008 @ 23:43:
Ik zit ernaar te denken om Zondag naar Photokina te gaan, wat helaas de enige dag is dat ik daar naartoe kan vanwege werk.

Is het echter mogelijk om op lokatie zelf bij de ingang een kaartje te kopen ?
Een creditcard heb ik zelf niet, mijn vriendin wel.
Al hoorde ik van een collega die erheen gaat dat de E-tickets voor photokina personalised zijn.
M.A.W de naam op de creditcard gegevens zal ook de geprinte naam zijn op het E-ticket wat in mijn situatie niet echt handig is.
Je kan gewoon met een creditcard betalen. Je dient namelijk van te voren de naam aan te geven voor het ticket (wordt dus niet van de creditcard gegevens afgelezen). Ik heb zo 3 kaartjes gekocht voor mezelf en 2 vrienden van me (als het allemaal nodig, wat ik me afvraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Jiriki schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:48:
[...]Jawel, mijn 645 negatieven zijn gewoon 60x45, vandaar ook de naam.
nee hoor, die zijn kleiner, 42x56mm ofzo. digibacks zijn zelfs nog iets kleiner (volgens mij heeft PhaseOne nu met 40,4x53,9 de grootste).
Jiriki schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 11:48:
[...]
Als je deze lenzen wilt vergelijken met het 35mm formaat, zul je ongeveer door 0,65 moeten delen, net zoals APS-C mensen dat moeten met 1,5. Dat het nergens op slaat is een ander verhaal, maard dat vind ik van de 1,5 factor ook al maar mensen vergelijken nu eenmaal graag he.
maar je opmerking over dat je dan met name in groothoek moet willen werken slaat dan nergens op. er is gewoon een hele nieuwe range lenzen, van groothoek tot tele. nee, extreem tele zul je waarschijnlijk niet snel zien, maar dat zie je bij middenformaat ook nauwelijks.

cropfactor bij aps-c slaat in zo verre wel ergens op, omdat dat systeem gebaseerd is op een bestaand systeem en er lenzen voor een groter formaat op gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
http://www.dpreview.com/n...6pretec_64gb_100gb_cf.asp 8)7 8)7
Eigenlijk is er ook een 'megapixelrace' aan de gang onder geheugenkaartjes: proberen zo veel mogelijk erop te proppen.

Ik zou al zwaar chagrijnig zijn als foto's van m'n 2gb kaartje onherstelbaar beschadigd waren. Laat staan 100 :S

[ Voor 60% gewijzigd door sOid op 23-09-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ik zit erover te denken om zaterdag te gaan. 12 euri entree en een uurtje rijden (woon in de buurt van Venlo) klinkt goed.

Twee vraagjes:
* is het op een zaterdag wel "leuk" of is het een HCC-dagen achtige mierenhoop aan mensen?
* zijn kaartjes ook aan de kassa te krijgen of alleen in de voorverkoop?
Pagina: 1 2 Laatste