Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-06 21:27
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9PQ8FxG5h1JHROXxDUnGyR80/full.png

Intro
Sony heeft haar nieuwe vlaggenschip aangekondigd in de Alpha serie. Er hingen al enkele maanden sterke geruchten over de eigenschappen van de lang verwachte DSLR-A900. Nu is hij dan eindelijk hier!

Key Features
• 24.6 MP 35mm format full-frame CMOS sensor (highest res in class)
• SteadyShot INSIDE full frame image sensor shift stabilization (world first)
• High Speed Dual Bionz processors
• Eye-level glass Penta-prism OVF, 100% coverage, 0.74x magnification
• 9 point AF with 10 assist points, center dual-cross AF w/2.8 sensor
• 5 frames per second burst, newly developed mirror box
• Intelligent Preview Function
• 3 User programmable custom memory modes on mode dial
• Advanced Dynamic Range Optimizer (5 step selectable)
• 40 segment honeycomb metering
• 3.0" 921K pixel Photo Quality (270 dpi) LCD display, 100% coverage
• Direct HDMI output
• ISO 200-3200 (ISO 100-6400 expanded range)
• User interchangeable focusing screens (3 options)
• CF Type I/II and MS slots, LI-ION battery, STAMINA 880 shots
• Weight 850g (without battery, card, accs)
• New Image Data Converter SR software (includes vignetting control)
• New Vertical Grip
• Supplied with wireless remote control
• Magnesium Alloy body and rubber seals for dust and moisture resistance
• AF micro adjustment

Lijst met volledige specificaties

Prijs
De introductieprijs van de A900 is door Sony op $2999,99 gezet. (bron)
Actuele prijzen: Google it!

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FNDtkXiua9TNuj0JvYQ9zOHD/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/E4r4X69DSospOCanhwsplesn/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4y6AO8v6wjHIfR7Q5DhHae0S/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3IRzI83Yj5lOHBEwwfpO8eCR/thumb.jpg

Lenzen
Gelijk met de A900 zijn een aantal mooie lenzen gepresenteerd.

SAL1635Z
Carl Zeiss 16-35mm F2.8
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/61/30046

SAL70400G
70-400 mm F4.5-5.6G SSM-telezoomlens
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/61/30048

Links
Preview dpreview
Review dpreview
Brochure Sony A900 (pdf)

Faq
Kan ik mijn huidige APS-C lenzen gebruiken?
Ja, dat kan! De A900 zal dan automatisch de lens herkennen en de APS-C cropfactor inschakelen. De maximale resolutie hierbij is 11 megapixels. Door de zoeker zal het beeld er zo uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/previews/SonyDSLRA900/images/cropmode.jpg
De foto's zullen er normaal uitzien, zonder extra vignetting.

[ Voor 111% gewijzigd door Mad_Demon op 22-10-2008 22:22 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:34
Ik heb toch liever een top lcd-scherm waarop wat meer informatie valt af te lezen. Voor zo'n camera vind ik dat wel wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
2500 Euro voor een 24MP fullframe? Da's leuk geprijsd moet ik zeggen. Het lijkt overigens een knoert van een ding op die tweede foto, ik gok dan maar dat het kleine handjes zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
Abbadon schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:10:
2500 Euro voor een 24MP fullframe? Da's leuk geprijsd moet ik zeggen. Het lijkt overigens een knoert van een ding op die tweede foto, ik gok dan maar dat het kleine handjes zijn.
Japanse handjes ;)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Anoniem: 22659

Potverdikkie, er zit geen portretstand op die camera :P

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Geen schoonheidsprijs qua design :r. Maargoed de meeste smullen natuurlijk van de specs :D

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
ik mag toch wel hopen dat de Zeiss 35 1.4 beter is dan de huidige Sony G variant...

verder, dat top-LCD is eigenlijk te klein om nuttig informatie op weer te geven. de dingen die momenteel geplaatst zijn, zijn 'the bare essentials', en meer ook niet, helaas.

verder ziet het er prima uit, wat mij betreft.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Heeft de camera nou ook stabilisatie in de body? Hier waren geloof ik wel geruchten over maar ik weet het niet meer zeker. De implementatie was een probleen met een FF sensor maar Sony zou dit toch voor elkaar hebben gekregen

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• Mad_Demon
Mobyrick schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:26:
Heeft de camera nou ook stabilisatie in de body? Hier waren geloof ik wel geruchten over maar ik weet het niet meer zeker. De implementatie was een probleen met een FF sensor maar Sony zou dit toch voor elkaar hebben gekregen
Ja, de FF Super SteadyShot setup is enkele maanden geleden gepresenteerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Mad_Demon op 14-08-2008 09:18 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:25
Wordt het misschien toch tijd om een op digitaal over te stappen. Gelukkig vind ik 'm wel mooi, maar ik vind de XK-Motor ook een mooie camera :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 13:47

qless

...vraag maar...

Voor die prijs toch niet slecht....Nu gaat Canon toch ook moeten reageren (en Nikon) met hun FF top-of-the-line die minstens dubbel zo duur zijn...

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Anoniem: 147168

qless schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:10:
Voor die prijs toch niet slecht....Nu gaat Canon toch ook moeten reageren (en Nikon) met hun FF top-of-the-line die minstens dubbel zo duur zijn...
Denk je? De meeste mensen deen FX-dslr kopen, gebruiken al jaren DX-cams van een bepaald merk en zijn dus al enigzins merkgebonden (ze zijn bekend met het systeem, ze hebben een flinke lenzenverzameling opgebouwd etc). Ik denk dat deze camera wel érg goed moet gaan presteren voordat Canon/Nikon gebruikers overgaan op een ander merk.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:05

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Herrick schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:48:
Ik heb toch liever een top lcd-scherm waarop wat meer informatie valt af te lezen. Voor zo'n camera vind ik dat wel wat jammer.
Ik had liever helemaal geen top lcd gezien. Ik vind het volkomen overbodig. Weergave op het grote scherm (zoals de Dynax 7D destijds al had) is veel duidelijker en overzichtelijker. De PASM-knop hoort op de plek van de top lcd te zitten met links een draaiknop voor belichtingscompensatie zoals bij de Dynax 7D, dat was ideaal.

[ Voor 14% gewijzigd door Femme op 14-08-2008 10:54 ]

• Korras
Femme schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:54:
[...]

Ik had liever helemaal geen top lcd gezien. Ik vind het volkomen overbodig. Weergave op het grote scherm (zoals de Dynax 7D destijds al had) is veel duidelijker en overzichtelijker. De PASM-knop hoort op de plek van de top lcd te zitten met links een draaiknop voor belichtingscompensatie zoals bij de Dynax 7D, dat was ideaal.
ik ben het met je eens, de 7D was een geniale body. maar, als ze toch een top-LCD doen, kunnen ze het better gelijk goed doen, in plaats van zoals het nu gedaan is.

overigens moet ik wel zeggen dat een andere bediening wel went, en een top-LCD ook prima werkt. ik ga geen vergelijking met andere camera's maken, maar ik met meerdere gewerkt, en uiteindelijk had ik ze zowieso wel door, en kon het ook blind instellen.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Stinger666 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 04:34:
Geen schoonheidsprijs qua design :r. Maargoed de meeste smullen natuurlijk van de specs :D
So? Iedereen walgt van die grip, maar hij houdt wel héérlijk vast kan ik je vertellen.

• wisselwerking
[...]

Iedereen natuurlijk zijn eigen voorkeuren. ;) Ik gebruik het 'grote' scherm dan weer bijna niet. Chimpen doe ik bijna niet en heb het scherm daarom ook standaard uit staan.

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
Herrick schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:30:
[...] Ik gebruik het 'grote' scherm dan weer bijna niet. Chimpen doe ik bijna niet en heb het scherm daarom ook standaard uit staan.
same for me. vind het ook ideaal dat je bij de E-3 het scherm weg kan draaien. zo staat die bij mij eigenlijk altijd. alles wat ik tijdens het fotograferen verander, kan ik zien in de zoeker en/of op het top lcd. uiteindelijk vind ik dat persoonlijk fijner, maar ook geen halszaak.

groter probleem naar mijn idee is de resolutie, die vind ik te hoog. dat zou me er eerder van weerhouden om deze camera te kopen. want ik ben wel in de markt voor deze camera, want ondanks dat ik de output van de Canon 5D erg aangenaam vind, ben ik over de ergonomie van dat ding niet bepaald tevreden. Ik verwacht dat dat bij deze camera een stuk beter zal zijn. misschien wachten op een alpha 800 met een lagere resolutie, al is dat iets wat ik van Sony totaal niet verwacht. die lijken mij veel te veel waarde hechten als specs als resolutie :/

• Jiriki
Anoniem: 147168 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:38:
Denk je? De meeste mensen deen FX-dslr kopen, gebruiken al jaren DX-cams van een bepaald merk en zijn dus al enigzins merkgebonden (ze zijn bekend met het systeem, ze hebben een flinke lenzenverzameling opgebouwd etc).
Dat valt mee, veel mensen die voor hun werk met dit soort camera's werkt, zijn niet de eigenaar. Veel leen bodies, en vooral heel veel leen of huur lenzen.

Overstappen is dus niet zo'n probleem, als het maar mogelijk is om bij Sony Professional Services lenzen te lenen/huren. En die zijn toch al overal vertegenwoordigd omdat bijna alle televisie camera's van Sony zijn.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-06 07:30

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

niet voor iedereen, maar er zijn toch ook heel veel profs die de 'basis' (camera + backup, meest gebruikte lenzen) gewoon in eigendom hebben en het huren vooral doen als ze iets exotisch nodig hebben. Dan stap je ook niet even zomaar van merk over, maar doe je dat heel geleidelijk en weloverwogen.

dat gezegd hebbende en weer wat meer on-topic: mooi ding! :)

[ Voor 18% gewijzigd door gratis_vodka op 14-08-2008 14:04 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Een mooie concurrent voor de D3x en 1Ds3 zo. Hopelijk houden ze de beeldkwaliteit goed in de gaten: van de andere Sony dSLRs varieert dat nog wel eens :) Ik vind het overigens wel erg cheap voor 24MP full frame, maar misschien dat Sony gewoon heel veel van die sensors produceert, dan kan je de kosten ook omlaag brengen.
Abbadon schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 23:10:
De D700 met grip is ook zo groot (groter dan de D3), dus tja ;) Ik vind wel dat de verticale grip er erg groot uit ziet ja, zo op de foto's :)

Femme: een toplcd heeft ook wel zo z'n voordelen: je hoeft niet het grote scherm aan te doen (scheelt accutijd bv) en je kan van bovenaf kijken naar je instellingen. Als je niet via het hoofdlcd of je viewfinder wil of kan kijken wat je instellingen zijn, kan het op de toplcd :)

LinkedIn
Instagram

lateef schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:49:
Misschien wachten op een alpha 800 met een lagere resolutie, al is dat iets wat ik van Sony totaal niet verwacht. die lijken mij veel te veel waarde hechten als specs als resolutie :/
Jammer dat je een goede opmerking afsluit met een flame naar Sony toe. In het Olympus topic ontstond eenzelfde discussie waarbij je extreem fel reageert op iedereen die speculeert over de toekomst van Olympus of haar sensoren en nu doe je hetzelfde voor Sony. Als er 1 merk is dat altijd voorloopt met een camera met hoge resolutie en daarnaast een pakket heeft met camera's met een lagere resolutie dan is het Sony wel.

Voorbeelden hiervan zijn het onderscheid tussen de a300 en de a350. Noem mij 1 merk dat twee identieke camera's op de markt heeft die alleen verschillen in resolutie. Daarnaast zie je in de compact camera's modellen met 13.5 megapixels, maar dezelfde serie heeft ook resoluties van 7 megapixels (sony w300 vs sony w110). Tot slot zie je het ook bij de videocamera's terug waarbij het instapmodel het moet doen met 800.000 pixels en het topmodel is voorzien van 10 megapixels.

Kortom, je initiele opmerking is een zeer interessante waarover ik nog niet had nagedacht (de a800 dus), maar de slotzin is compleet ongefundeerd (zie hierboven) en verwijs ik direct naar de prullenbak.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
Eigenlijk had ik dit topic pas wat later verwacht. Vandaag houdt Sony wel een persconferentie maar die gaat hoogstwaarschijnlijk niet over de A900. 9 en 10 september is er een perstrip naar Edinburgh. Dat wordt de officieele vuurdoop voor de A900 met de introductie voor het grote publiek op Photokina van 23 tot 28 septenber.

Als Sony vandaag al iets dSLR gerelateerds introduceerd dan zijn dat hooguit de lenzen: 16-35 f/2.8, 24-105 f/4, en 70-400f/4.5-5.6.
Korras schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 07:01:
ik mag toch wel hopen dat de Zeiss 35 1.4 beter is dan de huidige Sony G variant...
Als dat geen lemon is dan weet ik t ook niet meer. Het kan niet zo zijn dat een DT kitlens op 18mm f/3.5 aan de rand scherper is als een fullframe prime @ (2 2/3e stops dicht) f/3.5
Over dat de plek van het top LCD beter gebruikt kan worden voor knoppen waaronder de PASM draaiknop ben ik het met je eens. Maar ik denk dat bij de A900 het achterste display ook gewoon de instellingen kan weergeven net als bij de 7D.
Remy schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:05:
Een mooie concurrent voor de D3x en 1Ds3 zo. Hopelijk houden ze de beeldkwaliteit goed in de gaten: van de andere Sony dSLRs varieert dat nog wel eens :) Ik vind het overigens wel erg cheap voor 24MP full frame, maar misschien dat Sony gewoon heel veel van die sensors produceert, dan kan je de kosten ook omlaag brengen.
Nikon's D3x gebruikt hoogstwaarschijnlijk de zelfde sensor, en als pentax nog plannen had om snel een fulframe body uit te brengen dan laat de sensor daarin zich ook wel raden.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• lateef
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:23:
[...]
Kortom, je initiele opmerking is een zeer interessante waarover ik nog niet had nagedacht (de a800 dus), maar de slotzin is compleet ongefundeerd (zie hierboven) en verwijs ik direct naar de prullenbak.
ik snap je punt, maar mijn opmerking is wel gefundeerd. want waarom een a350 uitbrengen naast een a300? dat doe je dan toch alleen vanwege de - mijns inziens niet bepaald belangrijke - specs.

en waarom een 24 megapixel fullframe camera uitbrengen, wanneer al bekend is dat de 21 megapixel tellende Canon 1ds mkiii al problemen heeft vanwege de hoge pixel count.

dat zijn voor mij tekenen dat Sony nog steeds een hoop waarde hecht aan specs die het met name goed doen in de consumentenmarkt. want ondanks alle goede bedoelingen die er waarschijnlijk bij Sony wel zijn, komt hun marketingsstrategie op mij over als één die voornamelijk gericht is op de consumentenmarkt en minder op de fotografenmarkt. Sony lijkt de markt met name te willen overdonderen met specs en lijkt daarbij de fotograaf nog wel eens uit het oog te verliezen.

en dat vind ik erg jammer, want mijn houding tav Sony blijft daardoor erg tweeslachtig. Want enerzijds heb ik met veel plezier met Minolta camera's gefotografeerd, met name van wege de ergonomie. Daarnaast doet deze camera mij denken aan Contax en gezien de samenwerking tussen Sony en Zeiss is dat wellicht helemaal niet zo vreemd en diezelfde samenwerking tussen Sony en Zeiss zorgt ervoor dat er voor het alpha systeem Zeiss lenzen zijn, waarvan ik vind dat ze erg prettig tekenen.
Maar anderzijds komen ze dan weer met zo'n 24 megapixel ding waar ik dus helemaal niets van snap en wat mij ervan weerhoudt om op Sony over te stappen.

• Remy

Remy

en waarom een 24 megapixel fullframe camera uitbrengen, wanneer al bekend is dat de 21 megapixel tellende Canon 1ds mkiii al problemen heeft vanwege de hoge pixel count.
Omdat Sony minstens zoveel ervaring heeft in het ontwerpen en bakken van sensors als Canon (misschien nog wel meer) en dat probleem mogelijk al heeft opgelost met hun 24MP-sensor? Wie weet, we hebben er nog helemaal niks van gezien dus er kan nog erg weinig over gezegd worden. Als de sensorbakker ook Canon was, dan wel want we hebben een 1Ds3 out in the wild waarmee geschoten wordt, maar dat is niet het geval :)

Wat ik aan de A900 erg opvallend vind is de prijs: die is wel erg scherp tov de concurrentie. Ik noemde dat in mijn vorige post hierboven ook al, maar de enige verklaring die ik kan geven is zoals het in de consolemarkt gaat: verlies of bijna geen winst maken op de hardware (body's), maar wel op de games (lenzen en accessoires). Sony heeft geen moeite om op prijs te concurreren als het gaat om body's, gezien ze diepe zakken hebben: en met de marketing zit het ook wel goed.

Als de voorlopige prijs 6000+ eur was geweest, waren er veel minder mensen in geïnteresseerd dan nu. Sony de prijsvechter, kijken of ze wat marktaandeel kunnen losweken van de gevestigde orde. Ik denk dat vooral Pentax en Olympus het zwaar gaan krijgen.

LinkedIn
Instagram

• lateef
Remy schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:29:
[...]
Omdat Sony minstens zoveel ervaring heeft in het ontwerpen en bakken van sensors als Canon (misschien nog wel meer) en dat probleem mogelijk al heeft opgelost met hun 24MP-sensor?
hoe goed je ook bent in het bakken van sensoren, je zal daar nooit het diffractieprobleem mee oplossen.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Pentax het zwaar krijgen door deze 900? Lijkt me sterk. Daar is de markt van Pentax ook helemaal niet naar. Die mikken voornamelijk op het segment <1000 euro met af en toe een nieuwe KxxD er vlak boven.

• Remy

Remy

lateef: daar heb je een punt ja, maar misschien dat Sony dat nog in samenwerking met Zeiss kan oplossen aan de lenzenkant, misschien ook niet :)

Mei: juist door wat je zegt raak je een punt wat ik bedoel: Pentax biedt dit niet aan. Eventuele upgraders / halve of hele pro's in het Pentax-segment kunnen dus niet naar een pro-model van Pentax kijken als ze die richting op willen: Alleen Canon en Sony hebben dan 20+MP modellen. En daarmee raakt Pentax dan weer een klant kwijt.

Toegegeven, het zullen er niet veel zijn die dan overstappen, maar het kan wel: dSLR-eigenaren hebben graag 1 systeem ipv meerdere, dus iemand kan evt ook voor een A350 + A900 kiezen en wat Zeissjes :) Omzet die ze toch graag bij Pentax hadden zien binnenrollen ;)

LinkedIn
Instagram

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 17:25
Mwa, een klant.. dat zijn klanten waar pentax toch niet echt market hoor.. Pentax en Olympus doen meer en meer aan niche marketing...

|>

Anoniem: 156750

Remy schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:29:

Wat ik aan de A900 erg opvallend vind is de prijs: die is wel erg scherp tov de concurrentie. Ik noemde dat in mijn vorige post hierboven ook al, maar de enige verklaring die ik kan geven is zoals het in de consolemarkt gaat: verlies of bijna geen winst maken op de hardware (body's), maar wel op de games (lenzen en accessoires). Sony heeft geen moeite om op prijs te concurreren als het gaat om body's, gezien ze diepe zakken hebben: en met de marketing zit het ook wel goed.

Als de voorlopige prijs 6000+ eur was geweest, waren er veel minder mensen in geïnteresseerd dan nu. Sony de prijsvechter, kijken of ze wat marktaandeel kunnen losweken van de gevestigde orde. Ik denk dat vooral Pentax en Olympus het zwaar gaan krijgen.
Sony kan waarschijnlijk prijsvechten met de A900 omdat ze er niet op rekenen dat die veel verkocht gaat worden. Het is meer een halo camera, met de 24MegaPixels e.d.

• lateef
Remy schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:58:
lateef: daar heb je een punt ja, maar misschien dat Sony dat nog in samenwerking met Zeiss kan oplossen aan de lenzenkant, misschien ook niet :)
misschien dat ze dat kunnen, maar daarvoor zal een revolutionair nieuw lensontwerp moeten komen en daarvan is voorlopig nog geen enkele sprake van. tot die tijd blijft 24 megapixels naar mijn idee te veel en had Sony daar niet aan moeten beginnen.
Remy schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:58:
dSLR-eigenaren hebben graag 1 systeem ipv meerdere
dSLR-eigenaren wellicht. fotografen wat minder. die hebben bij voorkeur een systeem wat het beste bij de toepassing past. en als dat betekent dat daar meerdere systemen voor nodig zijn, dan moet dat maar.

• martijn_tje
lateef schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 16:51:
hoe goed je ook bent in het bakken van sensoren, je zal daar nooit het diffractieprobleem mee oplossen.
Eigenlijk valt het wel mee hoe extreem 25MP is op FF. Het is kwa pixel dichtheid vergelijkbaar met een 10 tot11MP APS-C camera. Daar men al op 14MP zit voor APS-C, 10MP voor 3/4e en als extreemste voorbeeld 12MP in een compactje dan is 25MP voor FF nog redelijk te overzien.
Anoniem: 156750 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:13:
Sony kan waarschijnlijk prijsvechten met de A900 omdat ze er niet op rekenen dat die veel verkocht gaat worden. Het is meer een halo camera, met de 24MegaPixels e.d.
Als ze het ding toch niet verwachten of willen verkopen had er net zo goed een prijskaartje van 6K aan kunnen hangen. Ik denk dat Sony eerder neigt naar klanten trekken met goedkope body's en geld verdienen op de accu's en lenzen. Bij een 2500 euro body moet natuurlijk nog wel wat glas. Een CZ 16-35 (1700euro) CZ 24-70 (1700 euro) en Sony 70-200 G (1700euro) zijn dan voor de hand liggende keuzes.
lateef schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:16:
misschien dat ze dat kunnen, maar daarvoor zal een revolutionair nieuw lensontwerp moeten komen en daarvan is voorlopig nog enkele sprake van. tot die tijd blijft 24 megapixels naar mijn idee te veel en had Sony daar niet aan moeten beginnen.
Kwa oplossend vermogen heeft veel meer als 25MP geen zin idd. Maar er zijn wel degenlijk lenzen die een 10MP sensor weten te outresolven. Dus de kwaliteit van het glas gaat erg belangrijk zijn. Maar met een dergelijke pixelcount is maximale per pixel scherpte voor A3 prints eigenlijk ook al niet eens nodig.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Ik vind de pixelcount van de camera eigenlijk helemaal niet zo interessant. Als fotograaf koop je een camera die het beste aansluit bij jouw behoeften en dan is een hogere resolutie mooi meegenomen. Ik kan mij voorstellen dat een FF camera met ingebouwde AS en met mooie Zeiss objectieven absoluut in een behoefte kan voorzien. Als extra bonus krijg je vervolgens een extreem hoge resolutie waardoor je meer kunt croppen of groter kunt afdrukken. Zolang de beeldkwaliteit voldoende is, is resolutie geen enkel probleem in mijn oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
martijn_tje schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:32:
[...]Eigenlijk valt het wel mee hoe extreem 25MP is op FF. Het is kwa pixel dichtheid vergelijkbaar met een 10 tot11MP APS-C camera. Daar men al op 14MP zit voor APS-C, 10MP voor 3/4e en als extreemste voorbeeld 12MP in een compactje dan is 25MP voor FF nog redelijk te overzien.
compact camera's zijn dan ook een ramp mbt diffractie. en APS-c en four-thirds zitten ook echt op de grens. hoe het precies met diffractie werkt weet ik niet (ik ben geen technicus ofzo), maar het is volgens mij niet lineair tov de pixeldichtheid. wel weet ik dat er mbt diffractie bij de 1Ds al een hope klachten zijn en vanuit dat licht bezien, lijkt het mij niet verstandig op de pixeldichtheid voor een FF camera nog hoger te maken.
martijn_tje schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:32:
[...]Kwa oplossend vermogen heeft veel meer als 25MP geen zin idd.
oplossend vermogen is het probleem niet. zeker niet wanneer je Zeiss in je kamp hebt zitten. nee, niet alle (Konica) Minolta of Sony lenzen zullen voldoende oplossend vermogen hebben voor die 25 megapixels, maar dat lijkt me niet eens zo'n groot probleem. wie zet bijv. een kitlens van een Dynax 500 op een Alpha 900, het lijkt me dat niemand dat doet.

maar het probleem is dus niet het oplossend vermogen, maar de diffractie.
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:12:
Zolang de beeldkwaliteit voldoende is, is resolutie geen enkel probleem in mijn oogpunt.
maar dat is dus het probleem, de beeldkwaliteit is door diffractie niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-06 10:30
Valt deze camera onder de nieuwe My First Sony lijn met die dikke knoppen? ;)

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263607

verder is er nog byzonder nieuws

ik heb vernomen , ( van een betrouwbare bron ) dat de A800 ( minifullframe) nog voor fotokina gepresenteerd wordt
de A900 wordt gepresenteerd tijdens fotokina , ook de opvolger van de A700 komt er dan aan
uiteraard , wordt het ontbrekende glas dan ook gepresenteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 18:24
Anoniem: 263607 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:13:
verder is er nog byzonder nieuws

ik heb vernomen , ( van een betrouwbare bron ) dat de A800 ( minifullframe) nog voor fotokina gepresenteerd wordt
de A900 wordt gepresenteerd tijdens fotokina , ook de opvolger van de A700 komt er dan aan
uiteraard , wordt het ontbrekende glas dan ook gepresenteerd
Als je bron dan toch zo betrouwbaar is, welke is het? En als de A800 een mini FF wordt, welke sensor? En hoe verhoudt dat ding zich dan tot een A900, want behalve de (imho belachelijke) resolutie, zie ik niet wat de A900 meer is dan bijvoorbeeld een D700 of D300 met FF-sensor...

En welk ontbrekend glas wordt er dan gepresenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ik ben erg benieuwd, als dat zo is dan zou Sony best een boeiend merk kunnen worden.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
simon schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:34:
Ik ben erg benieuwd, als dat zo is dan zou Sony best een boeiend merk kunnen worden.
Ja en nee... die 24mp FF moet zich wel eerst even bewijzen... tot die tijd vind ik het gewoon meerennen in de megapixel hype, en kan je wéér een nieuwe computer en een berg geheugen kopen voor de zware klotebestanden die zo'n ding uitspuugt ;)

Ja, wat overdreven uitgedrukt, maar ik zit echt niet te wachten op megapixelmonsters, terwijl er nog zoveel andere dingen zijn die verbeterd kunnen worden... ik zie bijvoorbeeld liever betere per-pixel performance :)

• martijn_tje
Anoniem: 263607 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:13:
Er staan voor de A900 2 persdagen geplant op 9 en 10 september, dan staat de A900 en een van de 2 nieuwe zooms in de schijnwerpers niks anders) over andere data heb ik nog niks gehoord.

Mij lijkt een lage resolutie sensor meer iets voor in een budget FF om het zo maar te zeggen. Op DPR, Dyxum of duitstalige KM fora hoor je trouwens erg weinig over een mini FF.
Henk schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:30:
En welk ontbrekend glas wordt er dan gepresenteerd?
De tijd begint de dringen voor het bekende lijstje dat voor 2008 geplant stond. Dus daarvan zouden we er best een paar van kunnen verachten.
large aperture wide angle fixed focal (CZ 35 f/1.4 oid)
wide angle fixed focal (CZ 25 F/2.8 o.i.d.)
tele fixed focal (200 f/4 Macro)
super tele fixed focal(400 f/2.8 G SSM)
large aperture widezoom (CZ 16-35 f/2.8) (stond zonder SSM op een gelekte prijslijst van sony Tsjechie voor omgerekend 1700 euro)
gerucht 24-105 f/4 G SSM

super telezoom (70-400 f/4.5-5.6 G SSM)
Henk schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:36:
en kan je wéér een nieuwe computer en een berg geheugen kopen voor de zware klotebestanden die zo'n ding uitspuugt ;)

... ik zie bijvoorbeeld liever betere per-pixel performance :)
Maar 36MB per uncompressed raw ;) valt toch best mee :X

Je noemt nu wel per pixel performance maar eigenlijk is dat op dergelijke resulutie's nouwelijks van belang. Zelfs met een heel sterk AA filter en flink wat NR hou je nog zat detail over voor vrijwel alle doeleinden. Sterker nog voor de meeste afdruk voormaten kan je nog vrolijk resizen/pixelbinnen.

Ik ben benieuwd of DPR de output op 100% gaat bekijken en vergelijken met bijvoorbeeld een Nikon D3. Eigenlijk verwachti ik wel dat ze dat doen, maar ik ben benieuwd naar de conclusie; wordt de voorspelbare DPR conclusie dat ie op 100% te veel ruis geeft en dat een dergelijke resolutie toch alleen maar leuk is voor test charts.

Ik heb eigenlijk geen idee hoe je de A900 of de 21MP canon met andere camera's zou moeten vergelijken om er iets relevants over te kunnen zeggen. (prestatie's op 100% zijn voor de meeste toepassingen totaal niet relevant meer bij dergelijke MP monsters)

[ Voor 60% gewijzigd door martijn_tje op 21-08-2008 13:45 ]

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06 20:31
Ben ook benieuwd naar de modellen onder de A-900. Full frame is te hoog gegrepen voor mij op dit moment, maar ik zit wel al een tijdje te denken over de A-700 (heb nu zelf vanaf het begin de A-100). Toch maar even wachten tot de photokina beurs...de A-700 is nu wel erg goedkoop aan het worden, (foka a-700 body 939 euro - 150 cashback = 789 euro, 21-08-2008) :9~

We moeten afwachten of die betrouwbare bron moet nog iets te melden hebben...?? ;) _/-\o_

• Henk
[quote]martijn_tje schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 13:22:
Maar 36MB per uncompressed raw ;) valt toch best mee :X
Precies... leuk hoor :+
Je noemt nu wel per pixel performance maar eigenlijk is dat op dergelijke resulutie's nouwelijks van belang. Zelfs met een heel sterk AA filter en flink wat NR hou je nog zat detail over voor vrijwel alle doeleinden. Sterker nog voor de meeste afdruk voormaten kan je nog vrolijk resizen/pixelbinnen.
Blijft het toch een idiote redenatie... de per-pixel prestaties mogen afnemen, omdat je er toch massa's hebt. Imho gewoon hét teken dat er veel te veel op die sensor zitten... :P
Ik ben benieuwd of DPR de output op 100% gaat bekijken en vergelijken met bijvoorbeeld een Nikon D3. Eigenlijk verwachti ik wel dat ze dat doen,
Ik dus niet... als ze het bij de 21MP 1DsIII niet doen, waarom dan wel bij een A900 die 3 emopixels meer heeft?
maar ik ben benieuwd naar de conclusie; wordt de voorspelbare DPR conclusie dat ie op 100% te veel ruis geeft en dat een dergelijke resolutie toch alleen maar leuk is voor test charts.
Hope so... en ik hoop nog veel harder dat iedereen die nog steeds zweert bij de megapixels, spontaan bakken met geheugen en nieuwe computers mag gaan aanschaffen om het nog een beetje bij te benen. (heel) Af en toe zit ik met mijn 1DIII al op sRAW te schieten omdat ik geen zin heb in de 10MP die dat ding uit spuugt, laat staan dat je er 24 hebt...
Ik heb eigenlijk geen idee hoe je de A900 of de 21MP canon met andere camera's zou moeten vergelijken om er iets relevants over te kunnen zeggen. (prestatie's op 100% zijn voor de meeste toepassingen totaal niet relevant meer bij dergelijke MP monsters)
True... er is zoveel meer dan alleen de sensor. En dat is gelijk de hamvraag achter de A900, tot nog toe kan het ding een 5D-concurrent worden, een D700 concurrent of een 1DsIII concurrent. De pixels alleen zeggen veel te weinig over het totaalplaatje.

• martijn_tje
Het aantal MP, per pixel scherpte of de hoeveelheid ruis zeggen ook heel weinig over het prestatie plaatje. Er zijn wat dat betreft 2 routes de ene is weinig megapixels en elke pixel moet goed zijn en de andere route is veel megapixels en per pixel wat aan kwaliteit inleveren. Het grootste probleem van een sensor met veel megapixels is veel DR: DR krijg je niet extra door te resizen in tegensteling tot per pixel scherpte (als je na het resizen een beetje verscherpt) of prestatie's op hoge iso waarden.

Edit:
Er gingen eerst ook geruchten over een kleinere FF dSLR. Een sensor met een lagere pixelcount lijkt me daar beter in passen (al heb ik nog geen spec sheets gezien van een dergelijke sensor) en minder verkoop weg kapen van de A900. En misschien is de camera die op Photokina gepresenteerd wordt wel helemaal niet de A900 maar de A950. Bij de A300 en A350 is de A..50 ook het Hi-res model, dus zou het logisch zijn om het Hi-Res model uit de 9 serie A950 te noemen om zo ruimte te behouden voor een Low-res model.

[ Voor 33% gewijzigd door martijn_tje op 21-08-2008 16:54 ]

Anoniem: 171947

Misschien niet het juiste topic en ik houdt me aanbevolen waar dan wel. Intussen;

Met veel interesse volg ik de discussie over de alpha 900 stappen van Sony. Al 30 jaar fotografeer ik met Minolta. De analoge 9 is nimmer digitaal opgevolgd en de digitale d7 vindt ik een geweldige camera. Maar ik wil wat meer snelheid en een (wat) hogere resolutie. En wat ik vooral wil is een camera die voldoende stof en (spat)water bescherming heeft.......minimaal vergelijkbaar met de (semi)top van canon en nikon.
Ik wacht nu al jaren op de opvolgers. Sony heeft echt veel en veel te lang gewacht. De Alpha 700 is een heel goede camera maar hij is het voor mij niet. Ligt mij niet zo lekker in de hand.

En nu twijfel ik enorm. Ben het wachten eigenlijk meer dan zat. Ik heb wat leuk glas maar niet spectaculair en ben bereid opnieuw te beginnen. Aan de andere kant een 70-210 is heel mooi en het jeukt al een tijd om hem aan te schaffen. Ook bij mijn d7 zal ie het goed doen. Het spaargeld is er inmiddels om opnieuw te beginnen of door te gaan. En dan hopen dat de alpha 900 zal zijn wat ik verwacht; een camera voor fotografen....en niet slechts een log en onhandelbaar technologisch statement.

Een gewetensvraag; wat zouden of doen jullie? Wachten (zelfs die paar maanden vallen me inmiddels zwaar) of overstappen?

• Jiriki
Die paar maanden wachten kan dan toch nog wel? Ik werk nog steeds analoog (liever nog met d7 dan d9 trouwens) omdat ik nog geen digicam heb kunnen vinden die me bevalt.

Ja, ik heb wel een Ixus maar verder nog steeds geen DSLR. De a700 is best aantrekkelijk, en de Canon 5D ook. 1D vind ik niets, de Nikon D300 valt me ook tegen.

Dus ja, ik hoop ook op de a900. Valt die tegen, dan ga ik gewoon lekker analoog verder. Misschien koop ik dan eens een nieuwe scanner...

• Mad_Demon
Ik heb zelf de A100 gehad en nu de A700. Ik denk dat de A900 dicht in de buurt van de A700 zal liggen m.b.t. bedieningsgemak. Hij zal zich voornamelijk moeten onderscheiden in de resolutie (zowel MP- als FF-technisch) en op focusgebied (meer cross-focuspunten). De A700 heeft in ieder geval al een sterkere focusmotor dan de Dynax.

Verder is de SAL-70200G een heerlijke lens om mee te fotograferen op de A700. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Laatst online: 24-06 00:19

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Die prijs van 2490,- is uit de lucht gegrepen, iedereen kan een prijs op zijn webshop zetten. Zo hadden ze bij Dyxum een prijs van de A900 die KE eerder op de website had staan ook opgemerkt.
Ik denk dat een prijs rond de 3000,- wat beter in de buurt komt, zoiets zegt mijn vaste winkel.

Ik vind trouwens dat Sony de plank mis slaat wat betreft de plaatsing van de hand op de grip. Vergelijk de VC-7D maar eens met de VG-C70AM, op de VC-7D zit het duimvlak bijna helemaal rechts terwijl bij de VG-C70AM het duimvlak net rechts naast het midden zit. (Let op de plaats van het wieltje) De VG-C70AM heeft dus minder contact met de handpalm en dat is juist zo fijn aan grips. Ik zie niet waarom het qua knoppen layout niet zou kunnen.

VC-7D
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/4157YZ01E5L._SL500_AA280_.jpg

VG-C70AM
Afbeeldingslocatie: http://www.cameraworld.co.uk/images/products/large/Sony%20VG-C70AM%20265.jpg

De grip van de A900 heeft ongeveer de indeling van de VG-C70AM:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3132/2346220671_f08cf846c0_o.jpg

Wat Femme zegt over het top lcd ben ik het grotendeels eens, maar dat is natuurlijk ook gewenning. Wat ik het meeste mis op de A700 en A900 is de draaiknop voor de flitscompensatie die links onder die voor de belichtingscompensatie zat, bij de A700 moet je een menu in. Op mijn 7D kan het blind.

Vandaag kwam ik trouwens de nieuwe flitser al tegen in de winkel, de HVL-F58AM. Draaien, kantelen en swingen (Zo noem ik het maar even) van de kop gaat zonder dat er een knop moet worden ontgrendeld, jammer dat ik mijn camera niet bij me had, dan had ik het kunnen testen.
Deze flitser komt er bij mij eerder dan de A900, die is mij toch te duur en mijn huidige flitser (Minolta PF 3600HSD) kan niet draaien.
Een lage resolutie FF camera (12-16MP, bijv. "A800") ligt dan meer in mijn straatje, mits die dezelfde functionaliteit heeft als de A700. Maar daar is niets concreets over bekend, pure speculatie dus helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Grubeater op 29-08-2008 01:15 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184635

Interessante camera, maar mooi is ie niet.

24MP is trouwens zoals eerder gezegd niet meer veel voor een FF sensor. Qua pixeldichtheid komt het overeen met een 10MP APS-C. Het lijkt er op dat de camera industrie nu definitief de pixel-race heeft voortgezet. Tot voor kort vond ik dit een slechte ontwikkeling, maar bij nader inzien weet ik niet of het zo'n slecht idee is. Veel MP is immers ook een vorm van IQ. Je kan die pixels sofwarematig ook weer verminderen, wat een soortgelijk ruisverminderend effect heeft. Diffractie is bij kleine diafragma's inderdaad een beperkende factor, maar dat betekent niet dat je scherpere foto's had gekregen met minder pixels. Hoge MP's zijn dus ook geen nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen ervaring met de 700. Ik ben zeer tevreden met de bediening van de 7D. De SAL 70-200 zal (ook) fantastisch werken op de 7D en de andere/sommige sony/zeiss lenzen zijn ook begerenswaardig. Het Sony arsenaal is nog niet uitgebreid genoeg.

6MP is voor mij tot dusver voldoende geweest. Alhoewel ik soms met croppen te snel tegen grenzen oploop. Indien de camera beelden van 24MP snel genoeg verwerkt en er dus ook voldoene fps uitkomen en de scherpte etc is zoals van een prof camera mag worden verwact maakt mij de hoeveelheid MPs niet uit. Als de camera verder ook prof specs kent dan is een prijs van 3000 euro veel geld maar wel een terechte prijsstelling. Er is dan ruimte om naar beneden en naar boven camera's neer te zetten.

Bedenk ook dat de ontwikkelingen snel gaan en computers en software binnen een mum van tijd deze files net zo snel zullen verwerken als wat we nu hebben. Daar maak ik mij geen zorgen over. En ook de prijs van geheugen is eigenlijk geen issue meer. De eerste tijd zal het even weer frustrerend zijn maar bij de volgende computer upgrade is dat voorbij.

Sony is in staat een camera te bouwen die alle andere technisch weg kan vagen. Ergonomisch heb ik ernstige twijfels. Hoe voelde die nieuwe flitser aan? robuust genoeg?
Verder dient ook de service omhoog te gaan. Inmiddels ben ik drie maanden mijn 5600 kwijt omdat de voet is afgebroken. Het onderste deel kan eraf en middels een paar schroefjes kan een en ander binnen 10 minuten vervangen zijn. Wat zijn jullie ervaringen? Dit is niet goed en hoe gaat dit straks verder? Ben ik bij reparatie dan steeds maanden uit de 'fotoroulatie' ?

Jiriki zei dat een paar maanden wachten toch wel zou kunnen. Klopt en hoogstwaarschijnlijk doe ik dat ook. Maar ik kan niet ontkennen dat ik heel erg twijfel over Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Anoniem: 171947 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:22:
Sony is in staat een camera te bouwen die alle andere technisch weg kan vagen. Ergonomisch heb ik ernstige twijfels. Hoe voelde die nieuwe flitser aan? robuust genoeg?
Verder dient ook de service omhoog te gaan. Inmiddels ben ik drie maanden mijn 5600 kwijt omdat de voet is afgebroken. Het onderste deel kan eraf en middels een paar schroefjes kan een en ander binnen 10 minuten vervangen zijn. Wat zijn jullie ervaringen? Dit is niet goed en hoe gaat dit straks verder? Ben ik bij reparatie dan steeds maanden uit de 'fotoroulatie' ?

Jiriki zei dat een paar maanden wachten toch wel zou kunnen. Klopt en hoogstwaarschijnlijk doe ik dat ook. Maar ik kan niet ontkennen dat ik heel erg twijfel over Sony.
De nieuwe flitser voelt anders aan dan de HVL-F36AM of HVL-F56AM, het plastic geeft een minder stevige indruk dan de oude flitsers, maar voor de rest is het goed. Maar erg lang het ik de HVL-F58AM niet in de handen gehad.

3 maanden vind ik echt veel te lang, na uiterlijk een maand zonder bericht zou ik gaan bellen. Heb jij in die 3 maanden gehoord hoe het met je flitser staat? Naast klagen bij MBSE2E ook bij Sony zelf klagen.
Wat ik zo hoor is dat de communicatie tussen Sony en MBS E2E dat de reparaties uitvoert niet erg goed.
Winkels die reparaties van MBS E2E terug krijgen onder rembours ipv op factuur, en zo een groot deel van het contant geld in de kassa kwijt zijn (Camera's worden vooral gepind).
Na twee weken een prijsopgave en na 6-8 weken je flitser/lens/camera terug, daar moet Sony naar toe.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk | Revit Eclipse doorwaaijas XL nodig? DM mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Grubeater schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 02:56:
Na twee weken een prijsopgave en na 6-8 weken je flitser/lens/camera terug, daar moet Sony naar toe.
Dan ben je nog heel erg coulant...
Van een goede service afdeling (en volgens MBS E2E zijn ze "snel en goed") verwacht ik een prijsopgave binnen 5 werkdagen, en reparatie + retourzending binnen 3-4 weken. En wanneer reparatie onder garantie niet binnen 4 weken kan een nieuw vervangingsexemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Mijn ervaring is 6 weken en 2 dagen net na de overgang van KM naar Sony. En dat is dan gerekend van het naar de winkel terug brengen van m'n cam (is pas aan het eind van de week met de andere verzendingen van die week verzonden) tot het ophalen van m'n cam een paar dagen na het telefoontje dat ie terug was. Uiterlijk 6 weken voor het terug krijgen van je camera, lens of flitser lijkt mij een redelijke maximum periode. Als je je spul direct bij MBS E2E brengt moet het makkelijk sneller kunnen (DapperDen had het bij zijn reparatie over 2 tot 3 weken, gewoon via een winkel DapperDen in "[SLR] Het grote Konica Minolta topic").

Note MBS repareert zelf niet maar stuurt door naar de (voormalig) KM reparatie afdeling in Bremen.
Anoniem: 171947 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 00:22:
Inmiddels ben ik drie maanden mijn 5600 kwijt omdat de voet is afgebroken.

Jiriki zei dat een paar maanden wachten toch wel zou kunnen.
Eerste ding dat je maandag moet doen: BELLEN!!!

Waarschijnlijk zijn ze em kwijt.

[ Voor 18% gewijzigd door martijn_tje op 30-08-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag opnieuw contact gehad met de winkel waar de reparatie via verloopt. Geen prijsopgave gekregen omdat zij dit ook niet hebben gekregen. Ik had aangegeven <= 100euro. En men weet ook niet wanneer de flitser terug zal komen. En men vind het ook wel lang duren....
Ik zal het wel zien en ben het met jullie eens dit is niet goed. Na het weekend zal ik eens wat rond gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
Ik heb zelf de A700 en deze ligt heerlijk in de hand. De vorm van de handgreep is erg ergonomisch en aan de achterkant zit er ook een uitstulping om je duim op te leggen. De A900 ziet er nagenoeg identiek uit en zal ook net zo lekker in de hand liggen.

De magnesiumbehuizing dat in beide toestellen wordt gebruikt voelt stevig en robuust aan (geen piepjes of kraakjes). Ik zou de A900 zeker als m'n volgende body overwegen en de A700 tot 2e body promoveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 171947 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 23:51:
Ik heb vandaag opnieuw contact gehad met de winkel waar de reparatie via verloopt. Geen prijsopgave gekregen omdat zij dit ook niet hebben gekregen. Ik had aangegeven <= 100euro. En men weet ook niet wanneer de flitser terug zal komen. En men vind het ook wel lang duren....
Ik zal het wel zien en ben het met jullie eens dit is niet goed. Na het weekend zal ik eens wat rond gaan bellen.
3 maanden??? Als ik een lens opstuur en ik zit op 8 dagen, dan bel ik al wat de status is. Tot nu toe nog altijd binnen 2 weken geholpen, zelfs ook al een keer binnen een week. (Canon in mijn geval).

Hoe kan Sony nu serieus verwachten dat iemand die afhankelijk is van zijn camera 3 maanden kan wachten op zijn flitser, dan zou je dus al 3 flitsers moeten hebben om in ieder geval 1 reserve te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 31-08-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
was dit niet het A900 topic...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
Sure thing, enkele nieuwe foto's van de presentatie in Sao Paulo :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/D3gWomQ6ovAJWJ8PumhHbo1f/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DHekbVUzszLeNgt9qvVRYXkI/full.jpg
Geen interne flitser, meer ruimte voor de prisma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Fairy schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:16:
Tot nu toe nog altijd binnen 2 weken geholpen, zelfs ook al een keer binnen een week. (Canon in mijn geval).
Je kunt ook een keer geluk hebben natuurlijk, meestal is het daar een drama. Discussie - Service Centers

Maar goed, a900. Werkt die doorzichtige ook echt? Dan wil ik daar volgende maand wel even mee spelen op de Photokina >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:15

ThunderNet

Flits!

Ik snap alleen nog niet waarom dat status-lcd bovenop zo ontiegelijk klein is. De knoppen hadden van mij ook wel wat groter gemogen, dan is het fijner werken met koud weer :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Het formaat van de knoppen valt erg mee, het is geen Micro 4/3e formaat body. Voor zo ver ik kan zien zijn ze groter als op m'n KM 5D. Die is trouwens ook al volledig te bedienen met dunne handschoenen aan.

Wat wil je er nog meer op zien behalve de basic settings? Ik snap niet dat er een top display op zit. Ik vind het ondingen top displays. Ze verprutsen de ergonomie/vreten ruimte (PASM knop op de plaats van het topdisplay vind ik veel prettiger), hebben een extra knop nodig voor verlichting en je moet de camera van je oog halen en draaien wil je er iets op kunnen zien (om iets te zien op het achterste display hoef je de camera niet te draaien, alleen van je oog te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

martijn_tje schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:56:
Het formaat van de knoppen valt erg mee, het is geen Micro 4/3e formaat body. Voor zo ver ik kan zien zijn ze groter als op m'n KM 5D. Die is trouwens ook al volledig te bedienen met dunne handschoenen aan.

Wat wil je er nog meer op zien behalve de basic settings? Ik snap niet dat er een top display op zit. Ik vind het ondingen top displays. Ze verprutsen de ergonomie/vreten ruimte (PASM knop op de plaats van het topdisplay vind ik veel prettiger), hebben een extra knop nodig voor verlichting en je moet de camera van je oog halen en draaien wil je er iets op kunnen zien (om iets te zien op het achterste display hoef je de camera niet te draaien, alleen van je oog te halen).
Hoezo ben je een extra knop nodig?

Wat ik er op wil zien?
Hoeveel shots ik nog kan maken.
Welke geheugenbank ik in zit.
Huidige programma modus.
Exposure/Flash compensation.
Huidige iso.
Batterijinfo.
Diafragma/sluitertijd.
etc.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Lekker ook in het donker, zo'n back-LCD dat een klap licht je waffel in straalt. *toinggg* pupil dicht, en je ziet gelijk geen fuck meer van de omgeving. Waarop ging ik ook alweer instellen?

Maarre... zou dat niet stiekem een beetje persoonlijk zijn? Ik kan me goed voorstellen dat een minoltaan die al jaren zonder topLCD werkt, zich er niet echt aan zal storen, en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Henk schreef op maandag 01 september 2008 @ 13:06:
Lekker ook in het donker, zo'n back-LCD dat een klap licht je waffel in straalt. *toinggg* pupil dicht, en je ziet gelijk geen fuck meer van de omgeving. Waarop ging ik ook alweer instellen?

Maarre... zou dat niet stiekem een beetje persoonlijk zijn? Ik kan me goed voorstellen dat een minoltaan die al jaren zonder topLCD werkt, zich er niet echt aan zal storen, en vice versa.
Mjah maar als je dan een toplcd op je camera introduceerd.. Doe het dan direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nu weer de laatste bevestiging binnen gekregen

iedereen op de wereld heeft het over de A900 , en terecht

maar bijna niemand weet dat voor fotokina de A800 wordt gelanceerd
het is een mini full frame
de specificatie`s weet is niet , maar de bron is ZEER BETROUWBAAR
helaas kan ik hem niet kenbaar maken , vanwege afspraken met sony

de A900 wordt geprecenteerd op de fotokina

de prijs van de A900 zal rond de 2500 euro zijn
de A800 zal net iets onder de 2000 euro uitkomen

groet
gustav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Hoe wil je je top display in het donker lezen? ;)
Anoniem: 263607 schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:17:

Naar verhouding best kleine pricegap. Wist je trouwens die die 2500 euro voor de A900 afkomstig is van een webshop die die prijs op z'n site heeft neer gezet (en ook nog ondervoorbehoud). Dus hoe betrouwbaar die bron is weet ik niet. En wat is nou eigenlijk het nut van een iets kleinere FF body? Het onderdeel dat het meeste bijdraagt aan de lompheid van een body zit al niet op de A900 (een vaste grip). Of de A800 een succes nummer zou kunnen worden ben ik dus niet helemaal overuit als het alleen een uitgeklede A900 is. Is het echter een low res (12MP bijvoorbeeld) FF body, wat opzich prima bij een compactere body zou passen dan is het echter weer een eel ander verhaal (een popup flitser zou ook mooi in dat verhaal passen).

[ Voor 11% gewijzigd door martijn_tje op 01-09-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

martijn_tje schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:31:
[...]

Hoe wil je je top display in het donker lezen? ;)

[...]
Met bestaande knoppen? Extra standje op een andere knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
ThunderNet schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:40:
Met bestaande knoppen? Extra standje op een andere knop?
Dat is dus helemaal kansloos. Dan moet je dus 2 knoppen indrukken (eentje om de secundaire functies op knoppen te selecteren en eentje om een bepaalde secundaire functie daadwerkelijk uit te voeren voor alleen een aan/uit functie). Daarnaast gaat het tegen de ontwerp fylosofie van bijvoorbeeld een A700 in: belangrijke functies bereikbaar maken met dedicated knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

martijn_tje schreef op maandag 01 september 2008 @ 19:46:
[...]

Dat is dus helemaal kansloos. Dan moet je dus 2 knoppen indrukken (eentje om de secundaire functies op knoppen te selecteren en eentje om een bepaalde secundaire functie daadwerkelijk uit te voeren voor alleen een aan/uit functie). Daarnaast gaat het tegen de ontwerp fylosofie van bijvoorbeeld een A700 in: belangrijke functies bereikbaar maken met dedicated knoppen.
Naja kijk hoe het op Nikon pro-bodies gedaan is.. Kost je geen volledig extra knop. Maar wat ik dus niet snap is waarom ze dus niet direct een fatsoenlijk top-lcd erop gezet hebben met meer info. Maar dat zal wel hartstikke persoonlijk zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martijn

ik weet ook het bericht van het spaanse forum

maar mijn informatie , komt van een nederlandse winkelier

de A800 heeft waarschijnlijk 12MP in huis
dat sony geen vaste grip onder hun A900 heeft gemaakt , komt waarschijnlijk
omdat veel fotografen die in studio`s werken , graag zonder grip willen fotograferen

of de A800 een sucsesnummer wordt weet ik ook niet , dat zal de tijd leren , zelf denk ik van wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Als de A800 een gestripte A900 wordt terwijl je voor maar 500 (niet echt veel op een dergelijk budget en vergeet ook het glas niet dat er nog bij moet) meer de echte kan krijgen zou ik het niet snappen van Sony.

Een low res body met een hogere framerate, een serieus AF systeem enz. zou wel een heel levensvatbare variant zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
de andere grote merken hebben tot nu toe ook een scheiding gehad tussen een snelle en een hi-res pro-body, dus zo gek is 't niet. (1d/1ds, d2h/d2x en d3/d3x?)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44
Zou prima een soort van Nikon D700 kunnen worden. Sterker nog... Nikon maakt volgens mij vrijwel altijd gebruik van CMOS sensoren uit de fabriek van Sony. De sensor in de D300 en A700 schijnt ook (vrijwel) gelijk te zijn.

Een A800 lijkt mij dus een fullframe 12-megapixel variant op de A900 met verder weinig verschil. Een D700 doet ook nauwelijks onder voor een D3 maar voor beiden bestaat een markt. Qua prijs zal Sony wel onder Nikon gaan zitten, dus dan kom je al snel onder de €2000.

[ Voor 9% gewijzigd door Xtuv op 01-09-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Opzich wel boeiend, als ie sub 2000 euro is en relaxt werkt, er is ook een 35 f/1.4 voor Sony..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

simon schreef op maandag 01 september 2008 @ 23:14:
Opzich wel boeiend, als ie sub 2000 euro is en relaxt werkt, er is ook een 35 f/1.4 voor Sony..
De meningen die ik over de 35mm F/1.4 lees geven aan dat veel gebruikers de 35mm F/2 prefereren qua bokeh en scherpte, maar ik heb de twee niet kunnen vergelijken. Ik heb de 35mm F/2.

Wat ik van de A900 hoor van mijn winkelier is dat die 3000 euro gaat kosten, ik kom vaak genoeg zijn accountmanager van Sony tegen als die weer op bezoek is.
2000 en 3000 euro is dan veel logischer, ik snap niet dat iedereen aan de 2490 blijf hangen die een website onder voorbehoud op zijn website zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:05

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Anoniem: 263607 schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:17:

Interessant verhaal dat redelijk overeenkomt met het geen ik afgelopen vrijdag op de IFA van iemand van Sony heb gehoord. Alleen werd de naam A900 door deze persoon mogelijk verward met de A800. Hij had het over een full frame camera die binnenkort aangekondigd zal worden, een compact formaat als een van zijn onderscheidende eigenschappen zal hebben en niet erg duur zal zijn. Op mijn vraag of er dan ook nog iets voor pro's gaat komen werd positief geantwoord. Ik dacht dus aan een model boven de A900, maar kennelijk doelde hij met de eerste camera op een compacte A800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Grubeater schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:30:
[...]De meningen die ik over de 35mm F/1.4 lees geven aan dat veel gebruikers de 35mm F/2 prefereren qua bokeh en scherpte, maar ik heb de twee niet kunnen vergelijken. Ik heb de 35mm F/2.
op film was ik zeer te spreken over de 35/1.4, hoe die digitaal presteert weet ik niet, op digitaal kleinbeeld al helemaal niet.

maar kwam er ook niet een zeiss 35/1.4? dan is er helemaal geen probleem meer :)

een eventuele alpha 800 heeft bij mij wel bijzondere interesse :)
Grubeater schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:30:
[...]Wat ik van de A900 hoor van mijn winkelier is dat die 3000 euro gaat kosten, ik kom vaak genoeg zijn accountmanager van Sony tegen als die weer op bezoek is.
2000 en 3000 euro is dan veel logischer, ik snap niet dat iedereen aan de 2490 blijf hangen die een website onder voorbehoud op zijn website zet.
sorry, maar een winkelier of zelfs een Nederlandse accountmanager vind ik evenmin betrouwbaar. we zullen gewoon tot de photokina moeten wachten voor de prijs...

[ Voor 3% gewijzigd door lateef op 02-09-2008 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

we wachten wel af

voor mij is het al een paar weken duidelijk , voor fotokina ,wordt de A800 gepresenteerd
de A900 wordt op de fotokina gepresenteerd
de prijs van de A900 zal in het begin schommelen tussen de 2500 en de 2700

wat betreft mijn bron , deze winkelier heeft de A800 al liggen , maar moet wachten tot sony het sein geeft , dat ze in de vitrine mogen

we zullen zien , wie het bij het juiste eind heeft

groet
gustav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273145

de fotowinkels hebben al kunnen inschrijven (bestellen) op de alpha 900. Er zijn zelfs winkels waar de camera is getoond. Echter onder strikte geheimhouding, geen kaartje in de camera mogen stoppen om enkele opnamen te maken !
Naar het schijnt wordt camera gelanceerd op 09-09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Idd op de 9e en de 10e is er een pers event van sony. Men gaat dan naar Edinburgh. Maar dat is al een tijdje bekend.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:38
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3140/2826856351_d7ec48548c.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door ikmattie op 04-09-2008 17:46 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Mad_Demon
Das de foto van een A100 :P

• Remy

Remy

LinkedIn
Instagram

• Jiriki
Ziet er best echt uit... Zou er dan echt een advertentie verkeerd getimed zijn?!?

Maar de specs liegen er niet om, vanavond eens even mijn geld tellen. 100% viewfinder bij 0,74x mag, jummie... :9

hier wordt er meer uitgelegt over de A900

http://www.fotomateforum....8&st=0&sk=t&sd=a&start=20

verder vind je op dit forum meer over sony camera`s en lensen

gr
gustav

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Flinke zoeker inderdaad!
En fullframe met stabilisatie, is ze dus toch gelukt :)
- 24.6 Mega Pixel Full Frame Exmor CMOS Sensor
– Dual BIONZ Image Processing Engine
– Intelligent Preview
– 100% Viewfinder, 0.74x Magnification
– 3.0”, 921K-out Hybrid LCD
– 9-point Centre Dual-cross AF (with f2.8 sensor and wide-area 10-point assist)
– 5 fps Continuous Shooting – SteadyShot INSIDE

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

abrakadaver schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 08:20:
Flinke zoeker inderdaad!
En fullframe met stabilisatie, is ze dus toch gelukt :)

[...]
Als dit klopt, ben ik vooral blij met het nieuwe AF systeem. Negen punts AF met maar 1 kruissensor in het midden zoals mijn 7D heeft heeft zijn langste tijd wel gehad.

Op Dyxum hebben ze op een Chinees forum de A900 met een Sony CZ 16-35mm F/2.8 gespot. Die lens kunnen we 10 en 11 september dus ook verwachten als ik het zo zie.

Sony
Photos from Sony lenses.
Sony CZ 16-35mm F/2.8 2Sony CZ 16-35mm F/2.8 1

[ Voor 52% gewijzigd door Grubeater op 06-09-2008 02:23 . Reden: Lens toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Subtiel lensje, zou em ook wel eens aan een A200 willen zien ter referentie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Damn monsterlijk groot.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86372

5fps is dit eigenlijk in RAW? of in JPG?
mag toch hopen in raw anders heb ik er nog weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:08
5fps in RAW. Met de A700 maakt het niet uit of je jpeg of RAW schiet, het blijft 5fps. Omdat de A900 2 Bionz heeft, zal het ook 5fps zijn. Er bestaat alleen nog een discussie over de cropmode. Mogelijk kan er dan met meer fps worden geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanxz ik begrijp het. :)

Grote kans dat ik een A900 aanschaf, en als de prestaties tegenvallen kijk ik hoe de 5DII het doet.
Iso waarde boeien me niet zo althans boven de 400 schiet ik toch nooit als het AF systeem maar goed werkt en alles op M mode snel te bedienen is zonder menu's.

Ben mn R1 gewend en enige nadeel is ik schiet alleen raw maar dat ding heeft 3sec nodig een file weg te schrijven, het AF systeem werkt heel slecht bij matig licht en het laatste is ik heb nu niet meer genoeg aan 10.3 mp.
Dus ben heel benieuwd naar de A900.

alle foto's op mn site zijn geschoten met mijn Sony R1 qua dynamisch bereik kleur en scherpte ben ik er nog steeds er blij mee.
www.kasimirszekeres.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEPEM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:08
Advertentie uit China is uitgelekt, komt op 19.900 Chineese yen.
www.rayi.cn/act1/sony_a900/index.html
Dat is rond de €2000,--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agiessen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-03 00:06
Op de een of andere wijze betwijfel ik dat je de Chinese prijs 1 op 1 kunt vertalen naar de Nederlandse ;) Het zou natuurlijk wel een prachtige prijs zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JEPEM schreef op zondag 07 september 2008 @ 22:33:
Advertentie uit China is uitgelekt, komt op 19.900 Chineese yen.
www.rayi.cn/act1/sony_a900/index.html
Dat is rond de €2000,--
hmm lijkt me niet betrouwbaar, kijk naar het plaatje van de camera dit is het (concept) model van vorig jaar :S
(zie nu trouwens dat het 2de plaatje dan weer wel klopt beetje vaag)
zou mooi zijn tho €2000,- :D maar denk zelf eerder 2900 euro of hoger.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 86372 op 07-09-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254582

Anoniem: 86372 schreef op zondag 07 september 2008 @ 14:15:
alle foto's op mn site zijn geschoten met mijn Sony R1 qua dynamisch bereik kleur en scherpte ben ik er nog steeds er blij mee.
www.kasimirszekeres.com
Wow, mooie foto's! allemaal met een R1? Voor welke opdracht gevers werk je/heb je gewerkt?
Beetje offtopic dit.. ;) Misschien een reactie via pb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Vet :) Hoewel ik de AF-unit wel jammer vind...

En de looks... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
Tja, persoonlijk vind ik het de mooiste DSLR van het moment, dus dat zal wel smaak zijn he :)

AF ziet er ook goed uit, wat mis je zo?

Heel interessant:
• User interchangeable focusing screens (3 options) :D

En natuurlijk de gebruikelijke Minolta handigheid:
• 3 User programmable custom memory modes on mode dial
• Eyepiece shutter

Oktober, zo lang kan ik nog net wel wachten...

[ Voor 5% gewijzigd door Jiriki op 09-09-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Jiriki schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:11:
Tja, persoonlijk vind ik het de mooiste DSLR van het moment, dus dat zal wel smaak zijn he :)

AF ziet er ook goed uit, wat mis je zo?
Loopt achter bij de concurrentie
Heel interessant:
- User interchangeable focusing screens (3 options) :D
Vind ik redelijk normale optie :)
En natuurlijk de gebruikelijke Minolta handigheid:
- 3 User programmable custom memory modes on mode dial
Hebben ook alle concurrenende camera's

Leuke camera :) en dan vooral om de 24 megapixels.. Maar ik zou in een direct vergelijk toch eerder voor een D700 gaan. Hoger iso bereik, uitgebreidere AF. En mooier maar dat is persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Hij is wel gruwelijk lelijk.
Detail is gigantisch, met de juiste CZ lenzen kan je hier heel wat mee, maar ruis prestaties is alles behalve geniaal zo te zien.
Duidelijk een detail monster en geen lowlight monster (ook te zien aan af systeem e.d.)

Goed, mooi ding opzich :)

[ Voor 20% gewijzigd door Nomad op 09-09-2008 16:17 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
de indeling van de focuspunten is ook alles behalve optimaal als ik zo kijk:
Afbeeldingslocatie: http://a.img-dpreview.com/previews/SonyDSLRA900/images/viewfinderview.jpg

als je 'm op crop hebt staan, prima. als je full-frame wilt heb je alleen een groepje gecentreerde AF punten, wat niet helemaal lekker werkt. hetzelfde idee als de 5D dus.

Pagina: 1 2 Laatste