Geen 133 punts AF? Ik heb liever goede sensoren op de gulden snede punten, en wat hulp punten daar omheen. Sorry, als je er meer nodig hebt vraag ik me af hoe je werkt hoor.ThunderNet schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 16:14:
Loopt achter bij de concurrentie
Ik ook, zou niet zonder willen. Zeker niet als je nog iets aan de MF stand wilt hebben, dan is het standaard matglas nutteloos. Daarom vind ik het ook extreem vreemd dat het niet op de Nikon D700 zit, maar goed.Vind ik redelijk normale optie
Dacht je?Hebben ook alle concurrenende camera's
Tja, dat kan. Ik ga voor de 100% zoeker, 2x Bionz tegen 1 in de D700, voor mij betere AF (punten op de juiste plek, met de hand te selecteren ipv automagisch) en niet te vergeten SteadyShot. ISO bereik is gelijk aan de bovenkant, maar 100 extra aan de onderkant en dat gebruik ik vaker. Jammer dat 50 niet kan, maar dat filteren we er wel bij met een NDx1. En hij is 150 gram lichter, altijd prettig. Verder zijn ze inderdaad aardig vergelijkbaar, je zult je aan beide geen bult vallen.Leuke cameraen dan vooral om de 24 megapixels.. Maar ik zou in een direct vergelijk toch eerder voor een D700 gaan. Hoger iso bereik, uitgebreidere AF. En mooier maar dat is persoonlijk
Edit: Hm, vorige plaatje is anders dan wat ik eerder heb gezien van de AF punten. Vreemd hoe ze hier zitten, waar zijn de 10 lijn sensoren ook gebleven? Zelf gebruik ik bijna altijd de centrale sensor (lock and recompose), maar dit is een gekke opstelling.
[ Voor 8% gewijzigd door Jiriki op 09-09-2008 16:50 ]
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)