Gamers pc (+/- 1200 euro)

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views

• leagallow
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2020
hey beste mensen,

ik ben nieuw en ik weet niet zo goed of dit de juiste catogorie is maar denk het wel ;)

ik was van plan binnenkort een pc aan teschaffen en omdat het goedkoper is er zelf eentje te bouwen, dan er bijv. een van dell te bestellen (prijs/kracht) was dat dan ook mijn plan.
er zijn vele sites waar je pc's kan samen stellen en ik had gekozen voor sallandautomatisering.nl

en nou vroeg ik mij af wat vinden jullie hier van dit systeem, is het aanvaardbaar voor een gamer? zijn er nog verbeter punten?

oke hier komtie (prijs is excl btw. Totaal is (incl.btw): 1202.77)

Kast:
Antec Gamersgear Three Hundred Zwart, Geen Voeding € 40,29
ja de nine hunderd is super coole kast en vrij goed maar aangezien het een het goedkoper broertje heeft die helaas iets minder stylisch is maar ook cool ging mijn keuze naar deze.

voeding:
Cooler Master Real Power M 700 Watt, 24 Pins, Modulaire Kabels € 81,47
tja het leek me voor mijn systeem dat ik wel z'n 700 watt nodig zou moeten hebben. ik ben op dit gebied vrij onbekend dus eh.. is dit genoeg? en is het een goedmerk?

moederbord:
Asrock X38TurboTwins-WiFi € 99,16
(LGA 775 for Intel® Core 2 Extreme / Core 2 Quad / Core 2 Duo / Pentium® Dual Core / Celeron®, supporting Penryn Quad Core Yorkfield and Dual Core Wolfdale processors Compatible with all FSB1600/1333/1066/800MHz CPUs
Supports Dual Channel DDR3 1600/1333/1066/800 (4 x DIMM slots) with max. capacity up to 8GB and Dual Channel DDR2 1066/800/667 (2 x DIMM slots) with max. capacity up to 4GB, zelf heeft de mobo een 1600mhz fsb)

keuze van het moederbord? nou simpel het heeft een hoge fsb, het is compatibel met ddr3 1600mhz geheugen en het kan overweg met mijn penrym processor en natuurlijk de prijs. wat vinden jullie van deze keuze? is asrock wel een aardig merk?
persoonlijk maakik mij niet zo druk om het idee dat het crossfire mobo is omdat ik daar niet z'n voor stander van ben. is natuurlijk altijd leuk voor een godmachine maar dat wordt het niet:P

processor:
Intel Core 2 Quad Q9550 2.80 GHz, 1333 MHz, 12 MB, Tray € 236,13
ja aangezien het bedrag het toe liet ging ik voor deze quad core, lijkt mij een prima keuze. uiteraart tray om zelf er een koeler op te zetten.

werkgeheugen:
OCZ Memory Platinum Edition DC 2048 MB, PC3-12800, 1600 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 2 € 84,87
Deze reepjes zijn 1600mhz snel, hebben samen 2gb geheugen en met een mooie latency van 7 een goede keuze naar mijn idee.

videokaart:
Asus ENGTX280 /HTDP/1GB 1024 MB, PCI-e 16x € 319,33
omdat deze prima scoort in deze test leek mij dit een goede keuze. de 4870x2 zou in principe ook kunnen alleen is uiteraart weer duurder.

hardeschijf:
WD Caviar SE16 640 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 62,14
ergens gelezen dat deze goed is, en vooral snel. (owjahier)

geluidskaart:
Club3D Theatron DD Retail € 32,73
een aantal keer gezien in een best buy guide dus leek het mij een prima keuze

processor koeler:
Cooler Master Hyper Z-600 Aluminium, Koper € 28,57
omdat ik deze test heb gezien leek het mij een aardige keuze. ik was niet van plan om te gaan overklokken en omdat deze passive (icm met een gekoelde kast) vrij stil is leek het mij een goede keuze. maar de brandede vraag die ik dan heb. kan dit op dit moederbord en kan het in de kast?

dvd driveje:
Asus DRW-2014S1T S-ATA, Bulk, Zwart € 17,65
jaa gewoon een willekeurig gepakt. maakt tegenwoordig toch niet veel meer uit. zolang die maar zwart is van voren :P

is het een serieus systeem? of moet ik het roer helemaal omgooien?

[ Voor 0% gewijzigd door leagallow op 13-08-2008 19:11 . Reden: foutjes:P ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de [BBG] High-end gamesysteem juli 2008. Boodschappenlijstjes zoals je nu post mogen niet volgens de policy; zie ook CSL FAQ: Ik wil een nieuwe PC kopen, welke?. Aangaande voedingen is er Welke voeding heb ik nodig? Deel 20. Met deze topics is het goed zelf uit te zoeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Dit mag niet meer maar hier wat tips:

DDR3 is onzinnig duur en prestatie winst is er niet. Verder is Asrock niet het aller beste merk en zou ik een X38/X48-DS4 van gigabyte halen. Verder heb je niets aan een hoge FSB van 1600 gezien je processor daar niet op loopt. Je moet geheugen hebben minimaal in dual channel je frontsidebus vult. Dus bij 1333mhz fsb zou 2x 667mhz voldoende zijn. Gezien de prijs zou ik gewoon 4GB aan PC6400 in dual channel kit halen.

Je geeft niet aan op welke resolutie je gaat gamen. Ik zou in eerste instantie een HD4870 halen om zo de optie houden om een X2 of nog een HD4870 er bij te doen.

Je weet wel dat je met Tray maar 1 jaar garantie hebt en niet 3 als bij boxed? Tenminste dat was altijd zo en vaak scheelt het maar een paar euro.

Ik zou die quad toch niet passief proberen te koelen. Verder is het wel een goeie koeler hoor, maar aan gezien je niet gaat overclocken is een HyperTX2 of een Freezer 7 pro ook voldoende en op stock still genoeg.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 19:26 ]

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:15
Je wilt maar 2 GB RAM? Dat is met zo'n budget niet echt handig, ik zou dus 4 GB aanraden (ongeacht of het DDR2 of DDR3 is).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• leagallow
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 19:22:
Dit mag niet meer maar hier wat tips:

DDR3 is onzinnig duur en prestatie winst is er niet. Verder is Asrock niet het aller beste merk en zou ik een X38/X48-DS4 van gigabyte halen. Verder heb je niets aan een hoge FSB van 1600 gezien je processor daar niet op loopt. Je moet geheugen hebben minimaal in dual channel je frontsidebus vult. Dus bij 1333mhz fsb zou 2x 667mhz voldoende zijn. Gezien de prijs zou ik gewoon 4GB aan PC6400 in dual channel kit halen.

Je geeft niet aan op welke resolutie je gaat gamen. Ik zou in eerste instantie een HD4870 halen om zo de optie houden om een X2 of nog een HD4870 er bij te doen.

Je weet wel dat je met Tray maar 1 jaar garantie hebt en niet 3 als bij boxed? Tenminste dat was altijd zo en vaak scheelt het maar een paar euro.

Ik zou die quad toch niet passief proberen te koelen. Verder is het wel een goeie koeler hoor, maar aan gezien je niet gaat overclocken is een HyperTX2 of een Freezer 7 pro ook voldoende en op stock still genoeg.
dan zal uiteraart het moederbordje een andere merk worden. ;)

oke maar stel dat je dus wel een mobo hebt met1600mhz fsb. dan communiceerd je geheugen met bijvoorbeeld ddr2 800mhz x2 duel channel dus wel met die snelheid. alleen dan vraag ik me dus af gaat de data altijd eerst door de processor? want als dat neit het geval is, is er toch prestatie winst tenopzichten van geluids kaart, videokaart en eventuele andere onderdelen?

en als ik het dan goedbegrijp. wtf heb je dan in hemels naam aan ddr3 geheugen als de snelste fsb van een processor 1600mhz is? oke ddr3 1600mhz singel channel, maar dat komt toch niet zo veel meer voor?

de resolutie waar ik van plan was op te gaan gamen is 1600x1050 (22" schermpje snappie:P)

en ja boxed is miss. ook nog niet z'n slecht idee en 4gb lijkt me bij ddr2 geheugen dan ook geen punt :P

Verwijderd

Nee je geheugen communiceerd met een bepaald multiplyer op je FSB snelheid en gewoon op de snelheid aan gegeven. Het maakt niet uit of je moederbord 1600mhz FSB ondersteund, want je processor laat gewoon je fsb op 1333mhz halen. Je geheugen draait wel op 800mhz omdat deze gewoon op een andere muliplyer draait. (Je geheugen divider zal op 4:5 staan dacht ik zo uit me hoofd).
Wat heb je aan 1600mhz geheugen? Sja, ver overwillen clocken en voor de toekomst bied nehalem er wel wat meer voordelen van dan de huidige architectuur. Daarom zeg ik ook, neem geen DDR3 neem gewoon DDR2. Nee het gaat naar je Northbridge, daar zit je geheugen controller. Ik zou alle faq's hier op GoT ook ff door lezen. Het staat hier een beetje kort.

Met zon reslutie is HD4870 nog ruim voldoende. Zelfs als je later een X2 of nog een normale HD4870 er bij zet. Bij een GTX kan je er geen 2e bij zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2008 21:02 ]

• leagallow
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:01:
Nee je geheugen communiceerd met een bepaald multiplyer op je FSB snelheid en gewoon op de snelheid aan gegeven. Het maakt niet uit of je moederbord 1600mhz FSB ondersteund, want je processor laat gewoon je fsb op 1333mhz halen. Je geheugen draait wel op 800mhz omdat deze gewoon op een andere muliplyer draait. (Je geheugen divider zal op 4:5 staan dacht ik zo uit me hoofd).
Wat heb je aan 1600mhz geheugen? Sja, ver overwillen clocken en voor de toekomst bied nehalem er wel wat meer voordelen van dan de huidige architectuur. Daarom zeg ik ook, neem geen DDR3 neem gewoon DDR2. Nee het gaat naar je Northbridge, daar zit je geheugen controller. Ik zou alle faq's hier op GoT ook ff door lezen. Het staat hier een beetje kort.

Met zon reslutie is HD4870 nog ruim voldoende. Zelfs als je later een X2 of nog een normale HD4870 er bij zet. Bij een GTX kan je er geen 2e bij zetten.
mijn dank is groot ;) _/-\o_

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:09
Beste leagallow,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.