[iLife '08] Ervaringen & discussie

Pagina: 1
Acties:

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03-2025
Omdat ik vind dat er bij het forum 'Softe goederen' geen goede 'afdeling' te vinden is waar je je vragen kan stellen m.b.t. Apple software en omdat op het forum 'Apple Talk' al diverse topics zijn geopend waar vragen, discussies en vragen worden behandeld m.b.t. wat voor Apple software dan ook (behalve iLife '08), open ik bij deze een centraal topic waar je met je vragen terecht kan m.b.t. iLife '08.

Het doel van dit topic is om gebruikers van iLife '08 te helpen en ondersteunen. Ik zal hieronder algemene informatie posten m.b.t. de programma's van iLife '08.

Algemene vragen kunnen hier prima gesteld worden, maar specifieke vragen en vooral problemen zien we graag in aparte topics terug.

Afbeeldingslocatie: http://images.macnn.com/macnn/news/0709/app_070926_ilife08ss1.jpg

Apple.nl iLife website

Wat is iLife '08?
iLife '08 is een softwarepakket dat bestaat uit diverse programma's voor Mac computers die het een ieder gemakkelijk kan maken bij het maken/bewerken van diverse eindproducten.

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/product-details/icons/icon-ilife-iphoto.jpg
iPhoto '08

Foto's ordenen op een nieuwe, gemakkelijke manier op basis van gebeurtenissen ("events").
U kunt foto's verbergen zonder ze te verwijderen, zodat uw collectie overzichtelijk blijft.
Razendsnel de foto's vinden die u zoekt met de nieuwe, gebundelde zoekfunctie.
Een professioneel uiterlijk met de geavanceerde bewerkingstools.
Verras vrienden en familie met nieuwe fotoboeken, kaarten en kalenders.
Maak een tentoonstelling van uw foto's in een MobileMe Gallery waar bezoekers foto's kunnen bekijken en downloaden.
Meer informatie

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/product-details/icons/icon-ilife-imovie.jpg
iMovie '08

Sla alle videobeelden op in een centrale bibliotheek, geordend op gebeurtenissen.
Materiaal kan geïmporteerd worden uit populaire videoapparatuur, waaronder AVCHD.
Klik op een gebeurtenis om snel door de clips te bladeren en ze te bekijken.
Door clips naar het projectvenster te slepen kunt u films maken.
Bekijk de videobeelden op uw Apple TV, iPod of iPhone.
De beelden kunnen rechtstreeks op uw MobileMe Gallery of op YouTube gepubliceerd worden.
Meer informatie

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/product-details/icons/icon-ilife-garageband.jpg
GarageBand '08

Orden de delen van uw songs met Arrangements.
De perfecte uitvoering met de functie voor meerdere opnamen.
Grafische vormgeving van uw sound met Visual EQ.
Maak hifi-opnamen met 24-bits audio-ondersteuning.
Bladmuziek afdrukken met de eenvoudige afdrukfunctie voor muzieknotatie.
Meer informatie

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/product-details/icons/icon-ilife-iweb.jpg
iWeb '08

Met widgets voegt u bestaande webpagina's toe aan uw website.
Met een paar klikken zet u een interactieve Google Map op uw site.
Met Google AdSense advertenties op uw site verdient u aan het doorklikken van bezoekers.
Foto's en video's ordenen op een aantrekkelijke indexpagina "Mijn album".
Keuze uit acht nieuwe thema's die u kunt veranderen wanneer u maar wilt.
Publiceer op uw eigen domeinnaam, gehost op MobileMe.
Meer informatie

Afbeeldingslocatie: http://store.apple.com/Catalog/nl/Images/product-details/icons/icon-ilife-idvd.jpg
iDVD '08

Maak een keuze uit tien nieuwe, door Apple ontworpen thema's.
Sneller en beter dan ook uw project creëren en beoordelen.
Nieuwe menu-aanpassingstools voor nog meer cotrole over uw ontwerp.
Maak van uw diapresentatie een mix van foto en video.
Codering op professioneel niveau voor hoogwaardige dvd's.
Meer informatie

Tutorials
Algemene tutorial iLife '08 by Apple

YouTube iLife '08 guides:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
Deel 4

MobileMe met iLife '08
[MobileMe] Ervaringen & Discussie (op GoT)

Opmerkingen en suggesties middels een DM! _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Spinvis op 13-08-2008 17:12 ]

Verwijderd

Goed idee :)

Ik zou wat links naar Apple.nl in de TS zetten van de programma's zelf. Tutorials, informatie, etc. Heb alvast wat links voor je verzameld:

Apple.nl iLife website
Apple.nl iPhoto website
Apple.nl iMovie website
Apple.nl Garageband website
Apple.nl iWeb website
Apple.nl iDVD website

Ook is het misschien aan te raden om wat informatie van MobileMe i.c.m. iPhoto in de TS te hebben, omdat dit toch naadloos op elkaar.

• Spinvis
ik zal het aanpassen, thnks!

[ Voor 88% gewijzigd door Spinvis op 13-08-2008 12:33 ]

• Spinvis
Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vraag: ik heb via iPhoto een fotoboek besteld en betaald via de creditcard van mn pa. Nu is het zo dat zijn creditcard gegevens blijvend zijn opgeslagen in mijn iPhoto en dat wil ik niet. Ik heb geprobeerd het veranderen van creditcard nummer, maar dat accepteert iPhoto niet en wijzigt het niet! Kan ik die creditcard eigenlijk uit mijn iPhoto verwijderen? Zoja, hoe? Alvast bedankt!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:08
Ter informatie, alles over Apple mag in Apple Talk, dus zowel de software als de hardware. Alleen over het algemeen loopt het wat door elkaar, omdat Apple de hard- en software bundelt. In principe zien we trouwens liever geen traditionele grote topics. Maar dit is wel een leuk initiatief, misschien kan het de discussie wat aanwakkeren over iLife :) .

Algemene vragen (zoals hierboven) kunnen hier prima gesteld worden, maar specifieke vragen en vooral problemen zien we graag in aparte topics terug.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 18:20
Voor mij persoonlijk heeft iLife geen toegevoegde waarde, behalve dat het flink at MB vreet van mn 120GB HD in mn MacBook. Ik doe nauwelijks wat met foto's en filmpjes (behalve eventueel downloaden) en ik zou (misschien los van iPhoto) echt geen clue hebben wat ik ermee zou moeten en waar het nou 'echt' zinnig voor is.

Verwijderd

Ik vind het een leuke toevoeging juist. iPhoto heb ik welliswaar vervangen voor Aperture maar iMovie gebruik ik weer erg vaak om leuke eenvoudige foto's te editten. Garageband vind ik opzich wel apart, een geluids/muziek programma is aardig specifiek.

@ Red Nalie -> je kunt die programma's ook weghalen ;).

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:51:
Ter informatie, alles over Apple mag in Apple Talk, dus zowel de software als de hardware. Alleen over het algemeen loopt het wat door elkaar, omdat Apple de hard- en software bundelt. In principe zien we trouwens liever geen traditionele grote topics. Maar dit is wel een leuk initiatief, misschien kan het de discussie wat aanwakkeren over iLife :) .

Algemene vragen (zoals hierboven) kunnen hier prima gesteld worden, maar specifieke vragen en vooral problemen zien we graag in aparte topics terug.
Is het niet beter om alle basic vragen in 1 topicstart te hebben beantwoord ipv allemaal kleine topics met vragen als "Wat is het verschil tussen een gebeurtenis en een album in iPhoto?" of "Hoe publiceer ik een website in iWeb?"
Spinvis schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:06:
Hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn vraag: ik heb via iPhoto een fotoboek besteld en betaald via de creditcard van mn pa. Nu is het zo dat zijn creditcard gegevens blijvend zijn opgeslagen in mijn iPhoto en dat wil ik niet. Ik heb geprobeerd het veranderen van creditcard nummer, maar dat accepteert iPhoto niet en wijzigt het niet! Kan ik die creditcard eigenlijk uit mijn iPhoto verwijderen? Zoja, hoe? Alvast bedankt!
Alle aankopen binnen Apple software (iPhoto, iTunes, Appstore, etc) worden gedaan met behulp van een Apple ID waaraan een creditcard en/of ClickToBuy abonnement is gekoppeld. Wanneer je deze gegevens wilt veranderen, kan je het beste naar de website van Apple gaan (My Info). [Dit geldt niet voor betaalinformatie, maar wel voor andere persoonlijke informatie. -red] Zie ook deze hyperlink.

Voor het veranderen van betaalwijzes en dergelijke dien je in het bestelschermpje in iPhoto naar "accountinfo" te gaan (zie rechtsonder op plaatje).

denk ik :P

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/9164/iphotofv0.th.png

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 10:24 ]

Verwijderd

-knip-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 10:15 . Reden: 2 posts achter elkaar ]

• Spinvis
Alle aankopen binnen Apple software (iPhoto, iTunes, Appstore, etc) worden gedaan met behulp van een Apple ID waaraan een creditcard en/of ClickToBuy abonnement is gekoppeld. Wanneer je deze gegevens wilt veranderen, kan je het beste naar de website van Apple gaan (My Info). [Dit geldt niet voor betaalinformatie, maar wel voor andere persoonlijke informatie. -red] Zie ook deze hyperlink.

Voor het veranderen van betaalwijzes en dergelijke dien je in het bestelschermpje in iPhoto naar "accountinfo" te gaan (zie rechtsonder op plaatje).

denk ik :P

[afbeelding]
Helaas, via die knop krijg je welliswaar wat meer te zien en te weten over de manier waarop je betaald, maar je kan niks wijzigen/deleten... thnks anyway!

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik las dat de DPI resolutie van de "grote" fotoboeken aan de lage kant is, en dat je die middels wat aanpassingen in een plist o.i.d. kunt ophogen naar de hogere resolutie die standaard wordt gebruikt bij de "kleine" fotoboeken.

Apple zou die DPI expres lager gezet hebben bij het grote album, om de filesize wat naar beneden te schroeven. Dit gaat uiteraard ten koste van de kwaliteit.

Weet iemand hier meer van?

De informatie kwam van een wat oudere forum post, en was van toepassing op een van de oudere versies van iPhoto. Geldt dit nog steeds voor de huidige iPhoto?

• Spinvis
Gisteren heb ik dus eindelijk (naar schatting ongeveer 2 weken op moeten wachten) mijn fotoboeken binnengekregen, had er 2 besteld via iPhoto van mn afgelopen vakantie eentje voor mij en eentje voor mn vriendin. Ik moet zeggen dat de fotoboeken er echt goed uitzien.

Alle foto's zijn gemaakt met zo'n simpele Casio Exilium (10 MP) apparaatje, maar toch echt verbluffend mooie foto's! Elke foto hebben we op volledige grootte in het iPhoto boek geplakt, wij hebben er dus niet aan gesleuteld, maar in hoeverre Apple hiermee heeft zitten spelen weet ik niet.

Ik ben geen kenner qua foto's (belichting etc.) maar ik vind de boeken/foto's als 'niet snel tevreden consument' erg mooi.

• Spinvis
}:O

[ Voor 99% gewijzigd door Spinvis op 15-09-2008 13:31 . Reden: dubbele post ]

• Spinvis
Spinvis schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 14:06:
Om maar eens antwoord te geven op een door mijzelf gestelde vraag (zie quote); dit is alleen mogelijk als je iLife'08 verwijderd van je Mac en daarna weer opnieuw installeert.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Een wat ouder topic, maar wellicht dat jullie hier antwoord hebben.
Ik heb een stel DV tapes in iMovie gegooid. Deze wil ik via iDVD op DVD zetten.
Nu wil ik dat de DVDs alle losse stukjes als hoofdstuk hebben, maar er moet ook een 'play all' knop zijn.
Dit lijkt echter niet mogelijk :/ Ik moet of alles in iMovie aan elkaar plakken en kan dus geen hoofdstukken gebruiken, of ik moet alles los in iDVD openen waardoor ik wel hoofdstukken heb, maar waar ik dus elk hoofdstuk apart moet starten.

Is er geen mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen? Anders dan andere software kopen :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 15:23
Je moet in iMovie chapter markers gebruiken.

Vervolgens ziet iDVD dat je chapters heb en zal hij deze opnemen in zijn index.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:36

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

To_Tall schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:46:
Je moet in iMovie chapter markers gebruiken.

Vervolgens ziet iDVD dat je chapters heb en zal hij deze opnemen in zijn index.
iMovie '08 heeft geen chapter markers toch?
Ik kan ze iig niet vinden en google geeft me meer mensen met hetzelfde probleem.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Pagina: 1

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.