Wel een tijdschrift, is ook een soort boek(je). 
Alhoewel ik er vanuit ga dat ie de site bedoeld.
Alhoewel ik er vanuit ga dat ie de site bedoeld.
|>
Canon 450D + 18-55mm IS Kitlens || Slingshot 100
Verwijderd
ja, ik heb een abo, best leuk maar niet heel technisch ofzo.RoyPieters schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:14:
Heeft er iemand ervaring met zoom.nl?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 14:28 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
Nee, daarom moet je ook proberen om het niet op één manier te doen. Zo zaligmakend zijn technische boeken nou ook weer niet. Wat is er mis met de fotoboeken van de fotografen zelf? Of gewoon een lijst met links van hun sites?Ethirty schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 14:13:
@Sophietje: ik beweer toch ook nergens dat de ene manier beter is dan de andere manier, iedereen wil op een andere manier zijn kennis verbreden/verdiepen en dit is slechts een van de manieren. Daarmee is het nog niet dé manier
Zal dit weekend de startpost eens bij gaan werken. Ben er nog niet helemaal happy mee.
Ja, vreselijk die kinderachtige letters van dat blad! Waarom vertelt niemand die uitgever dat die knullige typografie hoort bij een kindertijdschrift? Nou ja, ik heb het ook niet verteld. Stond een keer op het punt om te mailen dat er werkelijk in ieder artikel minstens een spelfout stond, die met een normale spellchecker al voorkomen zou zijn. Jammer, dat haalt een blad zo naar beneden, terwijl het inhoudelijk erg interessant is allemaal.Verder zijn er nog blaadjes zoals 'camera' waarvan het lettertype op de voorpagina me al niet aanstaat en uit principe niet open slaat (beetje comic sans ms idee).
[ Voor 26% gewijzigd door SeismicCharge op 15-08-2008 20:07 ]
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
tsja, misschien voor jou, maar ik zie geen heil in techniek boeken, als jij een boek koopt van een goede modefotograaf en er goed analytisch naar kan kijken. Tuurlijk zijn die boeken echt handig, maar dat analytisch kijken is belangrijker (imho)...Kwartjuh schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 09:10:
Ik heb Posing Techniques binnen! Ik moet toch echt Nomad en Simon tegenspreken wat betreft techniekboeken: De auteur geeft prachtige voorbeelden, en verteld vervolgens waaróm die hand zo ligt en die schouders zo staan. daarna geeft hij vaak voorbeelden van hoe het NIET moet.
Je kan leuk plaatjes kijken, maar dat wil nog niet zeggen dat je snapt waarom de plaat werkt
het is ZEKER een aanrader voor de gevorderde amateur
|>
Juist om analytisch te kunnen kijken heb je eerst kennis nodig. Als je de onderdelen waaruit een foto bestaat niet herkent, zul je deze ook nooit zelf bewust kunnen toepassen. Als het eenmaal weet kun je best af met alleen de foto`s zelf.simon schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:45:
[...]
tsja, misschien voor jou, maar ik zie geen heil in techniek boeken, als jij een boek koopt van een goede modefotograaf en er goed analytisch naar kan kijken. Tuurlijk zijn die boeken echt handig, maar dat analytisch kijken is belangrijker (imho)...
hmm.. ik denk niet dat een techniek boek je deze analytische kennis leert..Trasos schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 19:25:
[...]
Juist om analytisch te kunnen kijken heb je eerst kennis nodig. Als je de onderdelen waaruit een foto bestaat niet herkent, zul je deze ook nooit zelf bewust kunnen toepassen. Als het eenmaal weet kun je best af met alleen de foto`s zelf.
|>
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Verwijderd
Dat is precies wat ik bedoel. Dat is toch ook gewoon veel uitdagender? Als je naar een expositie gaat kijk je toch ook naar hoe dingen gemaakt zijn? Of gaan jullie dan Googelen?simon schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:45:
[...]
tsja, misschien voor jou, maar ik zie geen heil in techniek boeken, als jij een boek koopt van een goede modefotograaf en er goed analytisch naar kan kijken. Tuurlijk zijn die boeken echt handig, maar dat analytisch kijken is belangrijker (imho)...
Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Hier worden er 7 behandeld: http://www.photoshopsuppo...dobe-lightroom-books.htmlkipfel schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:24:
Ik ben nog niet zo'n held in nabewerken, weet iemand misschien een goed boek over lightroom?
Heb zelf deze gevonden:
Adobe Photoshop Lightroom / 2 | Elzenga, J. & Johan W. Elzenga
Iemand hier ervaring mee?
[ Voor 98% gewijzigd door Nomad op 27-10-2008 15:37 . Reden: sorry, geen V&A hier ]
Je kunt misschien beter die Lynda tutorials proberen op 't web, die zijn best wel okay, ik weet nu in elk geval behoorlijk hoe Lightroom in elkaar zit. Collections, sets, catalogs, dat moet je allemaal wel weten.kipfel schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:24:
Ik ben nog niet zo'n held in nabewerken, weet iemand misschien een goed boek over lightroom?
Heb zelf deze gevonden:
Adobe Photoshop Lightroom / 2 | Elzenga, J. & Johan W. Elzenga
Iemand hier ervaring mee?
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Dit is volgens mij een vertaald Engels blad. Rapportages over "lezers" gaan altijd over britten namelijk.Parle85 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:00:
Een vrij nieuw blad:
Photo Digitaal. Ze zeggen een blad neer te hebben gezet voor de "enthousiaste amateur én de professionele fotograaf"
Ik ben er positief over, in mijn ogen hebben ze een gat in de markt gedicht. Niet al te vage reportages zoals in de P|f soms voorkomen, maar toch serieus genoeg voor mij.
www.photodigitaalmagazine.nl
het eerste exemplaar was inderdaad een (slecht) vertaald engels tijdschrift. het 2e heb ik hier liggen maar ben er nog niet aan toegekomen die even door te bladeren.Exocet schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:07:
[...]
Dit is volgens mij een vertaald Engels blad. Rapportages over "lezers" gaan altijd over britten namelijk.
|>
:^Parle85 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:13:
Wist dat je zou reageren, simon
Over Photo Digitaal ben ik nog niet helemaal uit, het tweede nummer is toch weer wat minder. Hoog photoshop gehalte en kansloze lezersvragen (mompelt iets over een vakantielens) enzovoorts.
Proberen we simon zijn aanbeveling gewoon als volgende slachtoffer.
Uiteindelijk gaat het om de inhoud en die verschilt wel. Maar op de cover zet je natuurlijk wel interessante termen die nu 'hot' zijn. Hoewel er ook wel verschillen zijn, want ik zie bij Zoom niets over carrièreadviezen en bij PD kun je geen reis naar Japan winnen (helaas).Meulugar schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 09:46:
[...]
heb zowel de zoom als de fotodigitaal gekocht en moet je voor de gein eens de covers naast elkaar leggen. ik roep even:
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
Hetzelfde overkwam mij ook. Naar aanleiding van het eerste blad toch het tweede ook maar eens gekocht om het een kans te geven, maar alleen al aan de welkomstpagina kon ik me ernstig irriteren. Het onder de noemer van lomografie praten over half kapotte spullen, lichtlekke camera's en rolletjes die over datum zijn, vind ik zeer denigrerend voor deze tak van de fotografie. Het foto's maken met bijvoorbeeld een middenformaat Holga met meniscuslens en een vast diafragma is heel wat anders en heeft veel meer charmes dan het gebruiken van een oude, kapotte camera die jarenlang op zolder heeft gelegen.Meulugar schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:27:
[...]
het eerste exemplaar was inderdaad een (slecht) vertaald engels tijdschrift. het 2e heb ik hier liggen maar ben er nog niet aan toegekomen die even door te bladeren.
Waar kan ik die artikelen vinden?dreamscape schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:42:
...
@Simon: complimenten voor je twee artikelen over Lightroom met India-foto's.
No Signature
Dat was ook de reden dat ik je om commentaar vroeg. Ik kan hier wel met een paar redacteuren gaan bepalen wat wij leuk vinden, maar als ik op deze manier directe feedback kan krijgen, dan is dat toch ontzettend waardevol?Parle85 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 09:47:
Eigenlijk had ik geen zin om hier een dik verhaal op te gaan hangen, maar ik vind dat meningen van mensen de inhoud van een blad grotendeels moeten bepalen, niet wat de redactie leuk lijkt te vinden. Ik ben best bereid om het blad nog een kans te geven.
Digifotopro, uitgave 2.
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Verwijderd
Verwijderd
Als je het verhaal goed doorleest zie je dat het niet voor mezelf is, maar voor mijn pa, welke vroeger zeer fanatiek gefotografeerd heeft.Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:50:
Is Zoom wat voor je, of vind je dat te babyachtig, en weet je alle basiskennis al?
Vind het altijd wel een grappig blad, met veel mooie foto's.
Kun je niet een paar verschillende bladen kopen en aan hem geven? Dan kan hij zeggen welke hij het meest boeiend vindt en dan geef je hem daar een abonnement opfloriske.nl schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:53:
[...]
Als je het verhaal goed doorleest zie je dat het niet voor mezelf is, maar voor mijn pa, welke vroeger zeer fanatiek gefotografeerd heeft.
Alle basiskennis is dus aanwezig, maar kan enigszins vastgeroest zitten
lol, dat ik daar zelf niet aan gedacht hebsOid schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:26:
[...]
Kun je niet een paar verschillende bladen kopen en aan hem geven? Dan kan hij zeggen welke hij het meest boeiend vindt en dan geef je hem daar een abonnement op
Ach, overkomt ons allemaal wel eensfloriske.nl schreef op maandag 01 december 2008 @ 11:34:
[...]
lol, dat ik daar zelf niet aan gedacht hebdat is ook een goed idee natuurlijk!!
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
-| Hit it i would ! |-
This too shall pass
Misschien is het handig als je dan ook meteen verteld welk goed boek je hebt gekocht...Falcon10 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 07:37:
Onlangs op een boekenbeurs een goed boek gekocht voor naaktfotografie.
...
Of als iemand goede online lectuur hiervoor zou weten, dat zou ook leuk zijn.
-| Hit it i would ! |-
Dat is toch juist het punt van fotografie? Dat je dat soort dingen zelf bepaald? Er is geen perfecte lens voor welke situatie dan ook. Je gaat natuurlijk niet met een fisheye portretten schieten (behalve als je doel is om vertekening te krijgen) maar verder is het vooral experimenteren.Falcon10 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:20:
Je vindt inderdaad al veel inspiratie op fotosites voor poses, compositie enz, maar je vind er meestal geen info over : welke soort belichting gebruikt, en meer uitleg erbij over waarom de foto zo genomen is, waarom met die lens, is die "perfecte" foto zo geschoten door zelf het model de pose aan te geven, of was het een gelukstreffer etc.
close ups van delen van het lichaam waar de details in de lingerie mooi uitkomen.Falcon10 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:20:
Wat versta je trouwens onder "Ik zou het persoonlijk bij lingerie meer in de details zoeken.
" ?
koop je toch een 4x5" TC? kost (tweedehands) een fractie van zo'n tilt/sift lens en benaderd de fotografie van Atget en Abbott véél meer. Abbott (met twee t's) schoot overigens op film en niet op glas.Wijnands schreef op maandag 19 januari 2009 @ 11:07:
Heb zelf zitten genieten en had meteen zoiets van "goh, hoeveel kost zo'n tilt/shift lens eigenlijk?" (veel te veel)
[ Voor 20% gewijzigd door Wijnands op 19-01-2009 16:49 ]
Abbott schoot wel op grootformaat, maar niet op glas.Wijnands schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:47:
Excuus voor de typo. Wat ik zag in de docu deed voorkomen alsof ze in ieder geval een deel van 't werk ook op groot formaat schoot.
Wikipedia: Technische cameraWijnands schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:47:
Doe 's een link naar wat jij voor apparaat bedoelt?
die dingen zijn voor de helft van die prijs ook te vinden en in goede staat. misschien niet zo veel als een gemiddelde dSLR of een lensje, maar met een beetje geduld koop je voor 300 euro een leuke technische camera.Wijnands schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:47:
Edit, laat maar, wat ik zie begint bij 600 euro.
wie niet? als eerste is het - zeker in zwart-wit - iets wat je gewoon zelf kan doen. daarnaast kan het via de goede fotozaken ook nog steeds.Wijnands schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:47:
Plus, wie kan er vlakfilm verwerken?
en dat is nog een hele mooie wereld ookWijnands schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:28:
Er gaat een wereld voor me open.
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
#team_UTC+1
Je kan imo veel beter een boek kopen dat niet specifiek op een bepaalde camera ingaat. Leer je meteen meer voor een eventuele andere camera.Xaverius schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 11:47:
Ik zit er aan te denken om een basisboek aan te schaffen zodat het leren fotograferen me wat beter af zal gaan, een stukje naslag is natuurlijk nooit weg. Nu heb je het boek "Fotograferen met een digitale spiegelreflexcamera 2e Editie" van Jeroen Horlings die ik zou kunnen kopen. Maar aangezien ik een Nikon D90 heb zou "Fotograferen met een Nikon D90" van Dre de Man ook een optie zijn.
Kent iemand toevallig beide boeken en zou een oordeel kunnen geven welk boek een betere start voor me zou zijn? Om een open deur in te trappen lijkt mij dat het D90 boek beter op mijn camera gericht is dus dat zou dan de betere keuze zijn, maar klopt dit inhoudelijk dan ook qua informatievoorziening?
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
In dat geval is Understanding Exposure van Bryan Peterson een aanrader (mits je Engels goed is).Xaverius schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 12:17:
Inderdaad zal er veel te vinden zijn op internet maar ik weet van mijzelf dat ik bij dit soort zaken het liever op papier heb staan om rustig op de bank (of ergens anders) door te nemen in plaats van voor een monitor te zitten.
#team_UTC+1
Verwijderd
Dat boek van Pieter Dhaeze zie ik overal liggen bij de betere boekhandel, maar ook op de boek/tijdschriften afdeling vd Bijenkorf of V&D. Dus maar even een half uurtje winkelen?Verwijderd schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:34:
[...]
-Bewuster en beter fotograferen met de Sony Alfa 350/300
[...]
https://wren.co/join/Devian
Is er iemand die ervaring heeft met dit boek(Handboek digitale fotografie & beeldbewerking)? Ik overweeg hem aan te schaffen.Trent900 schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:30:
Ik kwam dit boek tegen: http://www.bol.com/nl/p/b...01004006409088/index.html
Ik denk dat je met dit boek zowat alles in 1 hebt, een stuk handiger dan al die losse boekjes van 20-25 euro.
[ Voor 5% gewijzigd door Isniedood op 21-09-2009 12:25 ]
Best of national geographic gaat er dus komen, op aanraden van Simon in dit topic. Dat is 35 euro. Heeft er iemand anders nog ideeën?Nomad schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 12:58:
[...]
zit ook in mijn boekenkast, erg fijn boek.
Het laat de kant van moment/compositie/emotie zien en eigenlijk weinig/niets van techniek. Precies zoals het hoort eigenlijk.
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
there's no tweak without the tweaker
Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo
there's no tweak without the tweaker
Jepz, dat algemene boekje zou wel "The Photographer's Eye" kunnen zijn, iets waar ik best veel in gebladerd heb. Leest lekker weg en was verbazingwekkend leerzaam. Al vind ik zijn foto's niet altijd even mooi...virtualJac schreef op maandag 14 juni 2010 @ 08:11:
Ik heb dit weekend een boek gescoord van Michael Freeman. Deze heeft een compleet boek gewijd aan High Dynamic Range. Wellicht een tip voor andere mensen aangezien het nog geen 10euro kost. Het gaat redelijk diep in op de techniek en is voor de fotograaf met wat voorkennis.
Iemand ervaring/kennis van Michael Freeman? Zag nog een algemeen boekje van hem liggen namelijk voor hetzelfde bedrag, denk dat ik die ook ga halen.
Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |
Life is not about specs, it is about joy!
Als het een boek moet zijn om te leren fotograferen, dan weet ik niet of een cameraspecifiek boek nu zo'n meerwaarde heeft. De gebruiksaanwijzing en websites zouden het 450D-specifieke gedeelte moeten doen. Daarnaast zou ik op zoek gaan naar een boek over de technische aspecten van fotograferen, bijvoorbeeld de relatie diafragma/iso/sluitertijd, compositie, perspectief, scherptediepte, et c. Eventueel nog in de context van een bepaalde voorkeur, zoals landschap, portret of iets anders. Jammer genoeg kan ik je niet iets aanraden omdat ik niet bij mijn boekenkast kan de komende tijdIbidem schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:57:
Heb zojuist een tweedehands Canon 450D op de kop getikt voor mijn vriendin om dSLR fotografie mee te leren. Nu wilt ze uiteindelijk een foto cursus gaan doen maar mij lijkt het handig om te beginnen met een goed boek.
Nu heeft Bol.com een aantal boeken voor deze wat oudere camera en kom hier op GoT alleen maar tips tegen over boeken welke niet meer verkrijgbaar zijn.
Kan iemand mij aangeven wat een echt goed boek is voor deze camera? Bol.com heeft deze boeken t.b.v. de 450D in het assortiment.
Mij leek Digitale fotografie Canon EOS 450D een geschikt boek. Iemand die ervaringen en tips kan geven?
This too shall pass
Wat voor tips verwacht je dan? Ik heb nog nooit een specifiek boek over een camera gelezen, maar als je weet wat alle knopjes doen dan is het verder toch aan jou? Of ben ik nu te kortzichtig?pdebie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:18:
Iemand tips voor een goed boek over de Nikon D7000? Ik heb het toestel al een tijdje en heb de handleiding al wel 3x van voor naar achter gelezen, maar ik vermoed dat ik bij lange na nog niet alle handige tips & tricks weet.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Als Douglas Klostermann's Nikon D7000 Experience ebook net zo fijn leest als de D7100 versie kan ik je die van harte aanbevelen.pdebie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:18:
Iemand tips voor een goed boek over de Nikon D7000? Ik heb het toestel al een tijdje en heb de handleiding al wel 3x van voor naar achter gelezen, maar ik vermoed dat ik bij lange na nog niet alle handige tips & tricks weet.
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Nou ik heb laatst pas ontdekt dat je de AE-AF lock knop kon omzetten naar een AF-ON knop.Royz schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:49:
[...]
Wat voor tips verwacht je dan? Ik heb nog nooit een specifiek boek over een camera gelezen, maar als je weet wat alle knopjes doen dan is het verder toch aan jou? Of ben ik nu te kortzichtig?
[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 08-08-2014 15:15 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq