Ik had bij mijn vorige setje (el-cheapo akai torentje van 10 jr oud) een paar magnat quantum 501 speakers.
Nu heb ik een betere set (Harman Kardon AVR347 met HK DVD 37) en de Magnats zouden hierop de functie van rear speaker moeten gaan invullen.
Dussssss........
We hebben feitelijk nog een 3.0 set (2x vloerstaande zuil +center) nodig -- * JAMF heeft een hekel aan lompe baskasten
Helaas is hetgeen wat we wilden hebben niet meer verkrijgbaar (Quantum 508 en een quantum center 511 --- in zilver)
De eisen:
Wat Mission modellen
wat Wharfedale modellen
wat JBL modellen
Bowers&Wilkins ligt buiten het budget
Quadral ook
Het advies "veel luisteren" gaat niet geheel op, want ik ben niet van plan om mijn magnats mee te nemen -- en de verkoper zal dat ook niet aansluiten * JAMF komt tenslotte geen half jaarsalaris uitgeven
Dus krijg je nooit echt een goed beeld van het totaalgeluid
Iemand nog een ander idee, wat betreft design en geluid
zo een A-ha erlebnis -- Die lijkt erop qua sound en uiterlijk -- die ben je vergeten te bekijken
Compromissen:
een geheel zwart (al dan niet hoogglans) 3.0 setje zou ook niet misstaan en als de drivers hoog genoeg in de kast zitten zou het metalen front ook niet per sé noodzakelijk zijn
Voor ons is het na de mededeling dat onze eerste keus (en Magnat in het algemeen) nicht merh lieferbar is (tenzij een ritje naar Du.land misschien) een beetje het verhaal van bomen en bos
Nu heb ik een betere set (Harman Kardon AVR347 met HK DVD 37) en de Magnats zouden hierop de functie van rear speaker moeten gaan invullen.
Dussssss........
We hebben feitelijk nog een 3.0 set (2x vloerstaande zuil +center) nodig -- * JAMF heeft een hekel aan lompe baskasten
Helaas is hetgeen wat we wilden hebben niet meer verkrijgbaar (Quantum 508 en een quantum center 511 --- in zilver)
De eisen:
- bij voorkeur zilverkleurig (bijpassend bij de quantum501
- "MAGNAT" geluid -- een wat vollere laag weergave - niet te geprononceerd midden
- bij elkaar €500-600
- metalen afdekroosters (Audiofiele No-No
) i.v.m. sloopgrage katten Nee, naar de chinees is geen oplossing
- Elac fs57 (niet de kleur - beetje buiten het budget)
- Canton GLE 407 (vreselijk lompe center speaker uit die serie)
- paar Klipsch modellen - we zijn niet kapot van het "klipsch"geluid (zoals in andere topics: "je houdt ervan óf je haat het)
Wat Mission modellen
wat Wharfedale modellen
wat JBL modellen
Bowers&Wilkins ligt buiten het budget
Quadral ook
Het advies "veel luisteren" gaat niet geheel op, want ik ben niet van plan om mijn magnats mee te nemen -- en de verkoper zal dat ook niet aansluiten * JAMF komt tenslotte geen half jaarsalaris uitgeven
Dus krijg je nooit echt een goed beeld van het totaalgeluid
Iemand nog een ander idee, wat betreft design en geluid
zo een A-ha erlebnis -- Die lijkt erop qua sound en uiterlijk -- die ben je vergeten te bekijken
Compromissen:
een geheel zwart (al dan niet hoogglans) 3.0 setje zou ook niet misstaan en als de drivers hoog genoeg in de kast zitten zou het metalen front ook niet per sé noodzakelijk zijn
Voor ons is het na de mededeling dat onze eerste keus (en Magnat in het algemeen) nicht merh lieferbar is (tenzij een ritje naar Du.land misschien) een beetje het verhaal van bomen en bos
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen