[speakers] wat combineert leuk met magnat quantum 501

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-05 12:44

JAMF

010 the number of the best

Topicstarter
Ik had bij mijn vorige setje (el-cheapo akai torentje van 10 jr oud) een paar magnat quantum 501 speakers.

Nu heb ik een betere set (Harman Kardon AVR347 met HK DVD 37) en de Magnats zouden hierop de functie van rear speaker moeten gaan invullen.

Dussssss........

We hebben feitelijk nog een 3.0 set (2x vloerstaande zuil +center) nodig -- * JAMF heeft een hekel aan lompe baskasten

Helaas is hetgeen wat we wilden hebben niet meer verkrijgbaar (Quantum 508 en een quantum center 511 --- in zilver)

De eisen:
  • bij voorkeur zilverkleurig (bijpassend bij de quantum501
    Afbeeldingslocatie: http://www.magnat.de/typo3temp/pics/917f93fbe5.jpg
  • "MAGNAT" geluid -- een wat vollere laag weergave - niet te geprononceerd midden
  • bij elkaar €500-600
  • metalen afdekroosters (Audiofiele No-No 8)7 ) i.v.m. sloopgrage katten Nee, naar de chinees is geen oplossing :N
wat hebben we al gezien - gehoord
  • Elac fs57 (niet de kleur - beetje buiten het budget)
  • Canton GLE 407 (vreselijk lompe center speaker uit die serie)
  • paar Klipsch modellen - we zijn niet kapot van het "klipsch"geluid (zoals in andere topics: "je houdt ervan óf je haat het)
Nog te gaan luisteren/kijken

Wat Mission modellen
wat Wharfedale modellen
wat JBL modellen

Bowers&Wilkins ligt buiten het budget
Quadral ook

Het advies "veel luisteren" gaat niet geheel op, want ik ben niet van plan om mijn magnats mee te nemen -- en de verkoper zal dat ook niet aansluiten * JAMF komt tenslotte geen half jaarsalaris uitgeven
Dus krijg je nooit echt een goed beeld van het totaalgeluid

Iemand nog een ander idee, wat betreft design en geluid

zo een A-ha erlebnis -- Die lijkt erop qua sound en uiterlijk -- die ben je vergeten te bekijken
Compromissen:
een geheel zwart (al dan niet hoogglans) 3.0 setje zou ook niet misstaan en als de drivers hoog genoeg in de kast zitten zou het metalen front ook niet per sé noodzakelijk zijn

Voor ons is het na de mededeling dat onze eerste keus (en Magnat in het algemeen) nicht merh lieferbar is (tenzij een ritje naar Du.land misschien) een beetje het verhaal van bomen en bos

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 12:36
Wel buiten je budget, maar ik dacht meteen aan de Monitor Audio radius serie. Die klinken echter wel prachtig, maar dan moet je voor 2 vloerstaanders + center aan 1000 euro denken.

http://www.monitoraudio.co.uk/range.php?range=4

Wellicht beginnen met de kleinere versies en eventueel later je Magnats vervangen voor de vloerstaanders uit die serie?

[ Voor 33% gewijzigd door PHiXioN op 12-08-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Topicstarter
Inderdaad heel mooi vooral die R270, en leuk dat ze alle speakers in alle kleuren aanbieden

Budget zou nog wat opgerekt kunnen worden als ze idd. heel mooi klinken..
nu nog effe een adresje uitpluizen waar ze voorhanden zijn (bij voorkeur zuid-holland / omg. R'dam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 13:00
Verkoop de magnats en haal een nieuwe 5.1 speakerset? Hoef je ook niks te matchen. Met deze eisen is de keuze namelijk behoorlijk beperkt.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:19:
Verkoop de magnats en haal een nieuwe 5.1 speakerset? Hoef je ook niks te matchen. Met deze eisen is de keuze namelijk behoorlijk beperkt.
ook een optie , maar zal dan geen 5.1 set worden ... :N

nee, ben wel tevreden met die Magnats -- ze staan nu als front en zelfs dat valt niet tegen.

Ik vraag jullie ook niet om een hapklare brok , alleen wat suggesties die ik over het hoofd zou kunnen hebben gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

the real JAMF schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:29:
[...]

ook een optie , maar zal dan geen 5.1 set worden ... :N

nee, ben wel tevreden met die Magnats -- ze staan nu als front en zelfs dat valt niet tegen.

Ik vraag jullie ook niet om een hapklare brok , alleen wat suggesties die ik over het hoofd zou kunnen hebben gezien
Je bent bang dat de katten de rooster van de sub aanvreten? Dan pak je een REL Quake of een andere downfiring sub, ben je ook van dat gedonder af. En als je het ding aanzet gaan ze toch wel lopen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

PHiXioN schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:41:
Wel buiten je budget, maar ik dacht meteen aan de Monitor Audio radius serie. Die klinken echter wel prachtig, maar dan moet je voor 2 vloerstaanders + center aan 1000 euro denken.

http://www.monitoraudio.co.uk/range.php?range=4

Wellicht beginnen met de kleinere versies en eventueel later je Magnats vervangen voor de vloerstaanders uit die serie?
De Radius doet het ook erg goed op een HK. Een vriendin heeft de R90 als front en surround, de R180 als center en de R360 sub (wat ook een downfiring sub is) en dat geeft een erg goed geluid :)
Zitten ook meteen mooie muurbeugels bij voor wandmontage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Topicstarter
The Eagle schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 00:55:
[...]

Je bent bang dat de katten de rooster van de sub aanvreten? Dan pak je een REL Quake of een andere downfiring sub, ben je ook van dat gedonder af. En als je het ding aanzet gaan ze toch wel lopen ;)
Nee, ik vind subkasten gewoon lelijk.. :r

vandaag maar eens luisteren naar MonitorAudio bij Radiobeurs Louter in D'drecht

en vanmiddag ook nog maar eens een luistersessie bij Correct..
Je moet je gewoon je huiswerk overdoen, als je eerste keus er niet bijzit

[ Voor 23% gewijzigd door JAMF op 13-08-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb goed nieuws voor je. De 511 center en 508 staande luidsprekers in zilverkleur zijn gewoon leverbaar via Ebay Duitsland, om precies te zijn bij electrowelt24_de

Zij verzenden ook naar Nederland.

Aanvullling 1: Als je de 507 ipv de 508 neemt heb je hoogstwaarschijnlijk geen subwoofer nodig. De 507 gaat viel dieper.

Aanvulling 2: Je zou ook kunnen kiezen voor de 600 serie. Dit is de opvolger van de 500 serie. De 600 serie is bij Eshop.nl weer veel goedkoper als in Duitsland :? 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door EdGnoj op 13-08-2008 11:37 ]

• JAMF

JAMF

Topicstarter
Dank allen voor het meedenken,

Speakers uit Duitsland laten komen had ik al over nagedacht, maar stond me toch op één of andere manier tegen.

We hebben ook de Monitor Audio r270 beluisterd :9~ , jammer genoeg zou daar toch weer een sub bijmoeten (á €550 :X ) en dan schiet het budget toch tekort.

We hebben dus gekozen voor :

Kef Q7 als front en een Kef iQ2 als center. (alles in zwart)

dat staat nu een half dagje te draaien in diverse stereo/surround standen en zelfs nu het nog niet optimaal afgesteld is klinkt het al fantastisch (ook i.c.m. met die Magnats als rear)

* JAMF en mrs. zijn dus tevreden

Als niemand nog wat te melden heeft mag hier een slot op

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-05 12:36
Kef is zeker mooi, maar ik had niet verwacht dat dat je zou aanspreken. Qua uiterlijk lijken ze namelijk niet echt op die Magnats van je. In elk geval veel luisterplezier. Na een maand draaien zal je merken dat de luidsprekers beter gaan klinken.

• JAMF

JAMF

Topicstarter
PHiXioN schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:59:
Kef is zeker mooi, maar ik had niet verwacht dat dat je zou aanspreken. Qua uiterlijk lijken ze namelijk niet echt op die Magnats van je. In elk geval veel luisterplezier. Na een maand draaien zal je merken dat de luidsprekers beter gaan klinken.
Klopt -- maar we waren na de berichten over Magnat in NL toch op zoek naar iets anders -- en dan maar beter helemaal anders dan iets wat er een beetje op lijkt
Bovendien heeft het oor het overwicht gehad in de beslissing

Pagina: 1