Toon posts:

Nieuwe videokaart.

Pagina: 1
Acties:
  • 675 views

Verwijderd

Topicstarter
Hej, gister heb ik een nieuwe videokaart gekocht.

De NVIDIA XFX GeFORCE 8600GT.

Ik heb deze ter vervaning gekocht van de NVIDIA GeFORCE 6150SE nForce 430 ( Die zit onboard op me moederboard )

Maar als ik m nu in me computer zet, en de computer opstart.

en als ik dan bij t bureaublad kom, dan blijft die elke keer weer hangen!
Maakt niet uit wat ik doe, ookal doe ik niks hij gaat automatisch tog weer hangen.

Ik heb geen idee meer wat ik moet doen,

Alvast bedankt

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Kan je in het BIOS de onboard video uitschakelen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je de drivers netjes geïnstalleerd? (en de oude er ook afgehaald?).

Als dat het probleem niet is, neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39
PC is niet geOC'd?
scherm aangesloten op de nieuwe kaart?
voeding dat genoeg vermogen heeft?

[ Voor 44% gewijzigd door Malantur op 12-08-2008 21:34 ]

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet de onboard videokaart uitschakelen anders krijg ik geen beeld.

Oude driver heb er afgegooid, maar de nieuwe driver kan ik niet installeren want dan hangt die.

geOC'd? geen idee wat dat is.

Scherm inderdaad aangesloten

Ik heb hier wel een 6 pins stroomkabeltje maar ik weet niet waar die andere uiteinde heen moet?

Ik heb geen idee hoeveel vermogen mijn voeding heeft.

Even die Hangen & Opstartproblemen doornemen

Verwijderd

Topicstarter
Met die troubleshooting ben ik niet veel mee opgeschoten.

• Malantur
OC is overclocken, bv je processor op een hoger GHz laten draaien.
6 pins stroomkabeltje is niet nodig bij dat model
voor het vermogen van je voeding kijk je even op de sticker van je voeding
Het lijkt me sterk dat je de troubleshooting guide in 1 minuut heb doorgenomen...

offtopic:
Gebruik de edit knop in plaats van een tweede bericht binnen de 2 minuten.

[ Voor 32% gewijzigd door Malantur op 12-08-2008 21:41 ]

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Das wel knap, binnen 1 minuut...

maar goed, ik begrijp:

Je uninstalled de originele driver,
daarna restart je de pc,
vervolgens zet je de pc uit,
zet nieuwe kaart in PCIe slot (geen extra PCIe power cable nodig volgens mij)
start pc op
gaat bios in
zet onboard uit
save & exit
opstarten naar desktop en meteen een vastloper?

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

A. Ram niet steeds op 2x enter na elke regel.
B. Check het stickertje voor info betreft het vermogen. 300w of meer moet/mag geen probleem zijn.
C. Schakel de onboard gpu uit via de BIOS.
D. Maak je Windows even vrij van de oude video drivers installatie, met behulp van drivercleaner/driversweeper.

Voor alle andere basic vragen verwijs ik je naar FAQ.

[ Voor 12% gewijzigd door Xadeon op 12-08-2008 21:43 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
350 watts, niet overgelocked.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 21:44 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:35:
Ik heb hier wel een 6 pins stroomkabeltje maar ik weet niet waar die andere uiteinde heen moet?
Heb je dat 6 pins kabeltje dan wel aangesloten? Zo niet dan zou ik dat eerst maar eens doen.
En de troubleshooter doornemen in 1 minuut.... Je mag gerust ietsje meer moeite doen om je probleem op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:41:
Das wel knap, binnen 1 minuut...

maar goed, ik begrijp:

Je uninstalled de originele driver,
daarna restart je de pc,
vervolgens zet je de pc uit,
zet nieuwe kaart in PCIe slot (geen extra PCIe power cable nodig volgens mij)
start pc op
gaat bios in
zet onboard uit
save & exit
opstarten naar desktop en meteen een vastloper?
Klopt

• Malantur
Geef de volledige specificaties van het systeem eens.
Volgens de troubleschooter kan je met 350w dit doen draaien:
High-range systeem (Athlon64, P4 Prescott, P4EE, Core2Duo): minimaal 350W.
Hoewel dat het er ook nog van af hangt welk merk de voeding is en hoeveel ampère er op de 12V lijn beschikbaar is.

[ Voor 22% gewijzigd door Malantur op 12-08-2008 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:45:
[...]

Heb je dat 6 pins kabeltje dan wel aangesloten? Zo niet dan zou ik dat eerst maar eens doen.
En de troubleshooter doornemen in 1 minuut.... Je mag gerust ietsje meer moeite doen om je probleem op te lossen.
Die 6 pins kabeltje, steek ik in me videokaart maar waar moet die andere in want die andere kant is zon soort zelfde aansluiting als die in de videokaart zelf gaat.
Die troubleshooting heb je tog zo doorgenomen, Ik hem hem niet geOC'd ik ben al vaker in me bios geweest en heb al zo'n soort zelfde troubleshooter doorgenomen.

Verwijderd

Topicstarter
Malantur schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:47:
Geef de volledige specificaties van het systeem eens.
Volgens de troubleschooter kan je met 350w dit doen draaien:

[...]

Hoewel dat het er ook nog van af hangt welk merk de voeding is en hoeveel ampère er op de 12V lijn beschikbaar is.
Specificatie van de voeding, of de gehele computer?

• Malantur
De gehele computer, plus het merk van de voeding en hoeveel ampère op de +12V lijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:49:
[...]
Die 6 pins kabeltje, steek ik in me videokaart maar waar moet die andere in want die andere kant is zon soort zelfde aansluiting als die in de videokaart zelf gaat.
Heb je een modulaire voeding? (dus met losse kabels)

[ Voor 67% gewijzigd door Malantur op 12-08-2008 21:53 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
* Mishmash agrees with posts above... Doe eens de specificaties van je systeem en het merk van je voeding. Kan best zijn dat je voeding het gewoon niet trekt...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:49:
[...]

Die troubleshooting heb je tog zo doorgenomen, Ik hem hem niet geOC'd ik ben al vaker in me bios geweest en heb al zo'n soort zelfde troubleshooter doorgenomen.
Je bent niet fysiek in staat alle onderdelen van je computer te vervangen in 1 minuut, iets dat toch echt in de troubleshooter aangeraden wordt.

En die kabel, die moet je uiteraard op je videokaart EN je voeding aansluiten, wat heb je anders aan een STROOMkabel.

• Malantur
Kijk ook even in de BIOS (of liever met een multimeter aan een molex) even de waardes van de +12V, +5V en +3,3V lijnen na.

Een nieuwe installatie van je besturingssysteem (Windows neem ik aan) kan ook wonderen doen. Je kan ook proberen om op te starten van een Ubuntu Live Cd.

[ Voor 45% gewijzigd door Malantur op 12-08-2008 21:59 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 21:44
Ik heb dezelfde kaart en deze heeft geen 6 pins stekker aansluiting dus daar ligt het niet aan. Wat je kan proberen is om de kaart er even uit te halen en weer je onboard graphische kaart te gebruiken om de drivers van je nieuwe kaart te installeren. Wanneer je dat hebt gedaan stop je de nieuwe kaart weer in je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een beetje chaos hier, veel posts achter elkaar.
Ik been geen computer expert dus verwacht niet te veel
Hier me specificaties

Moederbord : Asus M2N-MX
Geheugen : 1024MB DDR 2
Vaste schijf : 320 GB
Grafisch : nvidia geforce 6100
Stroomvoorziening : 350 Watt stroomvoorziening

Als ik naar me voeding kijk komen er allemaal losse gekleurde kabels uit.
Ik weet niet watvoor merk het is maar ik kan wel typen wat erop de zijkant staat

FSP GROUP INC. FORTRON/SOURCE
Een multimeter en een molex, GEEN idee wat dat is, kzal het vast niet hebben!
Ik heb al nieuwe windows XP erop gezet.
Kzal wel kijkje nemen in me bios voor die V+
Oguz286 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:57:
Ik heb dezelfde kaart en deze heeft geen 6 pins stekker aansluiting dus daar ligt het niet aan. Wat je kan proberen is om de kaart er even uit te halen en weer je onboard graphische kaart te gebruiken om de drivers van je nieuwe kaart te installeren. Wanneer je dat hebt gedaan stop je de nieuwe kaart weer in je pc.
Dat lukt niet want dan zegt de computer " The VGA detected seems not XFX's product "

3V Scharrelt rond de 3,3
5V Scharrelt rond de 4,9
12V Scharrelt rond de 12,8

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2008 22:16 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:07:
Dat lukt niet want dan zegt de computer " The VGA detected seems not XFX's product "
Krijg je nu wel beeld via die XFX kaart dan? Of is alles nog steeds aangesloten op die onboard connector?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:23:
[...]

Krijg je nu wel beeld via die XFX kaart dan? Of is alles nog steeds aangesloten op die onboard connector?
Ja ik krijg gewoon beeld kan alles nog doen( dan is die aangesloten op die nieuwe videokaart )
Dat houdt vast tog ongeveer halve minuut ~ 1 minuut dan hangt die uit het niets, elke keer weer opnieuw!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:24:
Dat houdt vast toch ongeveer halve minuut ~ 1 minuut dan hangt die uit het niets, elke keer weer opnieuw!
Dan kan het zijn dat je kaart incompatible is met je moederbord bijvoorbeeld. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door en je komt vanzelf het onderdeel tegen dat voor problemen zorgt.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Heb je na de deinstallatie van je (oude) video en chipset drivers even overige driver rommel opgeruimd mbv driversweeper/drivercleaner. Zo niet, doe dat eerst even. Ik zou alleen wel even in ' Windows veilige modus' driversweeper/drivercleaner laten draaien.
Eenmaal gedaan, restart je computer en installeer de nieuwe drivers. Want ik heb het vermoeden dat het "slechts" een software probleem is.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Ik neem aan dat je het stuurprogramma voor de 8600GT van cd hebt ge-installeerd (geprobeerd), mocht dit zo zijn probeer het dan eens met de laatste Nvidia driver van de site.

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:37:
Heb je na de deinstallatie van je (oude) video en chipset drivers even overige driver rommel opgeruimd mbv driversweeper/drivercleaner. Zo niet, doe dat eerst even. Ik zou alleen wel even in ' Windows veilige modus' driversweeper/drivercleaner laten draaien.
Eenmaal gedaan, restart je computer en installeer de nieuwe drivers. Want ik heb het vermoeden dat het "slechts" een software probleem is.
Voordat ik dat doe, ik heb heel me windows XP opnieuw geinstalleerd dus denk je niet dat al die troep dan weg is?

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Yep inderdaad. Had de regel waar je in dat vermeldde over het hoofd gezien.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:54:
[...]

Voordat ik dat doe, ik heb heel me windows XP opnieuw geinstalleerd dus denk je niet dat al die troep dan weg is?
Als Windows opnieuw geinstalleerd is dan heb je daar geen last van nee. Dat betekent dus dat je het probleem richting hardware moet zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de zekerheid, als ik de nieuwe videokaart erin doe en ik wil me beeld op die videokaart krijgen.

Dan moet ik naar de bios > Advanced > Chipset > Southbridge configuration > Primary graphics adapter en dan van IGP - PCI - PCIE omzetten naar PCIE - PCI - IGP

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Uhm ja. Kijk ook even of je PCI-Express bus wel op 100mhz staat ipv "auto". Dat wil ook weleens een oorzaak zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:19:
Uhm ja. Kijk ook even of je PCI-Express bus wel op 100mhz staat ipv "auto". Dat wil ook weleens een oorzaak zijn.
Waar kan ik dat precies vinden, kheb het niet kunnen vinden in me bios.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ik ken de BIOS indeling van je bordje niet. Maar normaal gesproken staat het ergens onder chipset features/settings.

• Malantur
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:07:
3V Scharrelt rond de 3,3
5V Scharrelt rond de 4,9
12V Scharrelt rond de 12,8
12,8V is buiten de specificaties. Normaal is de maximum gezonde spanning 12,6V.
Toch geen paniek, in mijn BIOS (ook een Asus M2N) geeft men 12V lijn een gelijkaardige meting, maar met een multimeter gaf hij netjes 12V aan.
Om zeker te zijn zou ik even naar je vader gaan en vragen of hij een multimeter heeft of enige andere vorm van spanningsmeter (ik heb hetzelfde gedaan toen ik 12,62V zag in men BIOS).

Een molex is een soort van connector om harde schijven van stroom te voorzien. Kijk even op google afbeeldingen voor een mooie afbeelding. Sluit de voltmeter aan op de gele draad en een zwarte draad en dan moet je normaal 12V uitkomen.
Overgens is FSP group een A-merk voeding volgens Welke voeding heb ik nodig? Deel 16, dus 350w zou voldoende moeten zijn.

Probeer ook eens zo kaal mogelijk op te starten (dus 1 latje ram, 1 harde schijf, geen WLAN kaartje, geen DVD lezer, etc.).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 23:25:
[...]

Waar kan ik dat precies vinden, kheb het niet kunnen vinden in me bios.
Pagina 2-24 van je manual.
Een beetje meer inzet kan geen kwaad, dit zijn dingen die gewoon letterlijk in het boekje staan.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi spiXel, welkom op GoT!

Zoals je in dit topic ook al een aantal maal verteld wordt, het is hier de bedoeling dat je eerst zelf het nodige onderzoek verricht voordat je een topic opent. Met de informatie in je topicstart kunnen we vrijwel niets en ook de vervolgvragen die je in dit topic stelt zijn van een niveau waarbij je met een beetje zelf zoeken het antwoord vrij snel zult vinden.

Neem * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *, Registratievoorwaarden / korte FAQ en Algemene gedragsregels (Netiquette) even goed door, dan weet je een beetje hoe het er hier op het forum aan toe gaat en welke 'eisen' we stellen voordat je een topic opent :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.