Linux groupware oplossing

Pagina: 1
Acties:

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-01 11:07
Ik weet niet of dit in het goede forum staat, maar dat merk ik vanzelf.

Binnen onze organisatie ontstaat logischerwijs steeds meer de vraag naar gedeelde agenda's. Zo wil iedereen elkaars agenda in kunnen zien en willen ze gezamenlijke groep agenda's hebben en als het even kan ook nog in outlook. ( wat eigenlijk voor de gebruikers een pré is ). De "managers" zouden natuurlijk ook nog graag hebben dat hun secretaresses deze agenda kunnen inzien en kunnen wijzigen.

We draaien eigenlijk alleen maar op linux servers (afgezien van 1 terminal server :( )

Voorkeur gaat dus ook zeker uit naar een linux georinteerd pakket. Uiteraard heb je exchange die dit alles in zich heeft, maar de kosten hiervoor zijn veel te hoog.

Wat heb ik al geprobeerd
E-groupware
Kerio Mailserver
OpenXchange

Egroupware en kerio zijn mij op zich wel positief bevallen. Enig nadeel van beide vond ik alleen dat je geen agenda kunt kiezen die je wil synchroniseren en in kerio heb ik ook nog niet de mogelijkheid gevonden om group agenda's aan te maken.

In principe kunnen we gebruikers natuurlijk ook dwingen als ze een agenda willen om dan de webinterface te gebruiken en te zorgen dat deze bereikbaar is via een extern ip.. maar daar twijfel ik nog over.

Dus de vraag is kort samengevat. Kennen jullie een pakket wat bovenstaande zonder problemen doet en nog onder linux draait ook zonder de belachelijke kostprijs van echange ?

apt-get moo

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Er bestaat toch een mogelijkheid om public calendars aan te maken met Kerio? Dan kan je in principe iedereen (of een aantal) zo'n public calendar laten sharen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Marmot84 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:06:
Ik weet niet of dit in het goede forum staat, maar dat merk ik vanzelf.
Door een slotje? ;)

't is iig geen clientsoftware, Windows lijkt me ook niet van toepassing, NOS dan maar :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien kan Kolab een oplossing zijn? Dit is dan wel in de veronderstelling dat de clients ook op linux draaien (ik weet niet juist welke pim-paketten ermee overweg kunnen, maar Kontact kan het in ieder geval)

http://kontact.kde.org/groupwareservers.php
http://www.kolab.org/

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In dit topic zijn laatst ook wat (min of meer) relevante namen genoemd: Mailserver met agendafunctie

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Zimbra! Ik heb heb zelf mijn eigen zimbra servers voor een aantal domeinen draaien en dat werkt echt super. De Ajax webclient werkt helemaal lekker...cross-browser compatible dus niet die light meuk van Exchange.

De setup van Zimbra is absoluut niet moeilijk. De handleiding vertelt je exact wat je moet doen....is een top product. echt waar. Clamav en Spamassasin zitten erin....werkt goed. echt goed.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Zimbra? Misschien is dat wat je zoekt.
Pagina: 1