Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds gisteren m'n pc samengesteld,
nu mij probleem is vanaf dat ie opstart verloopt alles goed krijg scherm intel (bios enz).
Maar dan gebeurt er iets raars eerst krijg scherm met zwart beeld en er staat iets op van hard disk...
gaat zo snel voorbij dat ik het niet volledig kan lezen en
dan krijg ik volgende zwart scherm met daar niets op en blijft die gewoon hangen..
hier is me samengesteld computer
cpu: quad core 6600, behuizing: antec lifestyle sonata lll met voeding earthwatt 500watt,
geheugen: 2x 2gb corsair twin2x4096-6400C5, dvd-rom: lite-on DH 16D2S,
hardeschijf: samsung 500 gb HD502IJ, moederbord: asus P5Q-E, grafische kaart: asus EAH4870 512MB DDR5
Ik heb ook alles 3x nagekeken of alles vast zit en ook heb ik in bios gekeken en alles lijkt in orde...

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05 08:14
Probeer een aantal keer te booten, zodat je toch erachter komt wat de melding is. Verder heb je een OS geinstalleerd danwel een installatie dvd/cd in je dvd-rom :?
Het beste begin je door deze door te nemen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Boot de pc wel van een live dvd? memtest? etc. post je bevindingen hier, dan kunnen we gerichter helpen of is je probleem al getraceerd en misschien opgelost :) Succes :)

Specs

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:14
Zoals in de topic sluiting van je topic van gisteren al stond:
Lees je eens in, lees de FAQ hier op GoT en probeer eens verder te denken, voordat je een topic start. Het klinkt mij namelijk dat je niet goed op de hoogte bent over wat je aan het doen bent.

Je moet wel eerst een operating system installeren, wil je na the POST (Power On Self Test) meer krijgen dan een zwart scherm.

Vette shit!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 11:49
Maak een filmpje en laat dat vertraagd afspelen. Dan vind je de code wel.

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Lijkt op een snel BSODje.. Probeer wat meer uit te vinden (bijv. hardware uit te sluiten door ze een voor een af te koppelen en te booten), zoals asfaloth_arwen ook zegt.

"It's about time you showed up Fox!"

Verwijderd

Topicstarter
kheb na 10 rebooten gevonden wat er op staat no hard disk is detected
os kan ik niet installeren want vanaf ik heb opstart heeft die beep POST intel scherm dan zwart scherm met no hard disk is detected en dan krijg ik nog eens zo'n zwart scherm en daar blijft het bij...
maar in biosscherm vind die wel een hardeschijf

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
Zie je in de BIOS wel je dvd-rom waar je OS cd/dvd in zit? Heb je al een andere cd geprobeerd?

Fotosite

• -j-k-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik weet dat je bij sommige harde schijven de drivers op een floppy moet laden bij de installatie van windows. Zoek eens of meer mensen dat moeten doen bij jouw moederbord.

Maar het begint er uiteraard gewoon bij met componenten uitsluiten. Gewoon steeds iets weghalen totdat hij geen zwart scherm meer geeft.

Vimeo, YouTube

• speek1984
l102212 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:14:
Ik weet dat je bij sommige harde schijven de drivers op een floppy moet laden bij de installatie van windows. Zoek eens of meer mensen dat moeten doen bij jouw moederbord.
Dat kan het goed zijn inderdaad, tijdens het laden van de Xp-install kun je volgens mij F6 toetsen (geeft hij onderaan in die grijze balk aan). Vervolgens moet je de diskette van de (indien het SATA betreft) harddisk erin doen, dan laadt hij die drivers tijdens de installatie mee.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties heb jullie raad gevolgd en heb me hardeschijf een uplugged en er was geen zwart scherm meer nu vraagt hij boot deviace iets van cd voor te installeren waarschijnlijk windows enz maar hoe zit da nu met die hardeschijf zou die kapot zijn of niet goed geinstalleerd??

Verwijderd

Topicstarter
[/quote]Dat kan het goed zijn inderdaad, tijdens het laden van de Xp-install kun je volgens mij F6 toetsen (geeft hij onderaan in die grijze balk aan). Vervolgens moet je de diskette van de (indien het SATA betreft) harddisk erin doen, dan laadt hij die drivers tijdens de installatie mee.
[quote]

heb geen floppy diskette meegekregen en heb trouwens geen floppy
heb alleen maar een handleiding meegekregen maar daar staat niets nuttigs in...

Verwijderd

Waarschijnlijk moet je je HDD aanzetten in je BIOS, of SATA drivesr installeren, of Jumpers zetten bij meerdere HDD IDE, of hij is zoals je zelf zegt gewoon screwed!!

Verwijderd

Topicstarter
in bios geeft die hdd weer dus zal die waarschijnelijk niet na de vaantjes zijn ...

• speek1984
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:24:
bedankt voor jullie reacties heb jullie raad gevolgd en heb me hardeschijf een uplugged en er was geen zwart scherm meer nu vraagt hij boot deviace iets van cd voor te installeren waarschijnlijk windows enz maar hoe zit da nu met die hardeschijf zou die kapot zijn of niet goed geinstalleerd??
No Boot Device of iets dergelijks betekent niet dat hij de harddisk niet kan vinden. Hij kan dan geen apparaat vinden waarvan hij kan opstarten. Staat er wel een Windows-installatie op? (of een ander OS). Anders is de installatie misschien corrupt.
Re-installen maybe? Of werkte dat ook niet?

• -j-k-
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:27:
[/quote]Dat kan het goed zijn inderdaad, tijdens het laden van de Xp-install kun je volgens mij F6 toetsen (geeft hij onderaan in die grijze balk aan). Vervolgens moet je de diskette van de (indien het SATA betreft) harddisk erin doen, dan laadt hij die drivers tijdens de installatie mee.
[quote]

heb geen floppy diskette meegekregen en heb trouwens geen floppy
heb alleen maar een handleiding meegekregen maar daar staat niets nuttigs in...
Ik heb hem destijds voor het moederbord van een neefje zelf moeten downloaden en op een floppy moeten zetten. Je kan iig in het topic over je moederbord kijken of er meer mensen dit probleem hebben. (Had je eigenlijk ook wel kunnen doen voordat je een topic opende :) )
Asus P5Q-E/Pro/Deluxe

Vimeo, YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Speek schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:32:
[...]

No Boot Device of iets dergelijks betekent niet dat hij de harddisk niet kan vinden. Hij kan dan geen apparaat vinden waarvan hij kan opstarten. Staat er wel een Windows-installatie op? (of een ander OS). Anders is de installatie misschien corrupt.
Re-installen maybe? Of werkte dat ook niet?
reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and a key

da zegt die nu de wilt ie dat ik windows of iets anders installeer maar zonder die hardeschijf kan ik niets installeren vind ik wel stom

• speek1984
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:48:
[...]

reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and a key

da zegt die nu de wilt ie dat ik windows of iets anders installeer maar zonder die hardeschijf kan ik niets installeren vind ik wel stom
Probeer dan die diskette te vinden, als je die niet hebt download de drivers dan zoals l102212 ook al zei..

[ Voor 13% gewijzigd door speek1984 op 12-08-2008 09:00 ]

Verwijderd

Ik zie een hoop geneuzel waar de beste man niets aan heeft, floppy's maken met een extern stuurprogramma is natuurlijk heel goed. Probleem is echter dat de machine niet van cd / dvd boot en dus nooit om die drivers zal gaan vragen, logica heren !
Begin bij het opstarten eens met op F8 te drukken en kijk of er in de bootlist een cd danwel dvd speler /schrijver verschijnt en selecteer deze (harddisk aangesloten uiteraard) en windows cd / dvd in het station.

• speek1984
De informatie die we krijgen is ook niet echt toereikend, no offence he.. We proberen in ieder geval te helpen :)

Just to double-check:
1.) Je harddisk en andere apparaten (CD/DVD, Floppy enz.) worden herkend door de BIOS
2.) Betreft het aparaten aangesloten op IDE of SATA? EDIT: zo te zien heeft het mobo alleen SATA :)
3.) Zie je zoals E65 aangeeft in het boot-menu (F8) ook deze apparaten staan? En boot hij van bijvoorbeeld je DVD-speler?
4.) Staat er op de harddisk al een installatie? (Windows of een ander OS)

[ Voor 13% gewijzigd door speek1984 op 12-08-2008 11:05 ]

• -j-k-
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:22:
Ik zie een hoop geneuzel waar de beste man niets aan heeft, floppy's maken met een extern stuurprogramma is natuurlijk heel goed. Probleem is echter dat de machine niet van cd / dvd boot en dus nooit om die drivers zal gaan vragen, logica heren !
Begin bij het opstarten eens met op F8 te drukken en kijk of er in de bootlist een cd danwel dvd speler /schrijver verschijnt en selecteer deze (harddisk aangesloten uiteraard) en windows cd / dvd in het station.
Ik zit het ff terug te lezen en idd komt hij niet zover, moet wel zeggen dat het een beetje verwarrend is omschreven. Het lijkt me dat de TS toch echt even [url=%22http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492//%22]Hangen en Opstartproblemen troubleshooter[/url] moet doorworstelen ipv dat die hier helemaal voor hem wordt uitgekauwd :) .

Vimeo, YouTube

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Speek schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:07:
Lijkt op een snel BSODje.. Probeer wat meer uit te vinden (bijv. hardware uit te sluiten door ze een voor een af te koppelen en te booten), zoals asfaloth_arwen ook zegt.
Een BSOD zonder OS?? :+

@Speek

Er zitten gewoon een IDE kanaal op het mobo. klikkerdeklik

@TS
1. Probeer de stappen van Speek
2. Hoor je de HDD/DVD-speler (wel disk erindoen :P) wel opspinnen? Zo niet, voedingskabels controleren.
3. Heb je al andere SATA-kabels geprobeerd om uit te sluiten dat het gewoon een brakke kabel is?
4. Heb je je DVD-Brander op SATA poort 0 of 1 staan? In de handleidings staat dat die alleen voor HDD's geschikt zijn vanwege een of andere "superspeed setup".

• speek1984
Hm, das een goeie eigenlijk :+ Ik had er niet aan gedacht dat er nog geen OS op zou zitten, niet goed gelezen dus :9
@Speek
Er zitten gewoon een IDE kanaal op het mobo. klikkerdeklik
Ik kan bij die link btw niet zien dat er een IDE-aansluiting op zit. technical specs

• -j-k-
Speek schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:48:
[...]

Hm, das een goeie eigenlijk :+ Ik had er niet aan gedacht dat er nog geen OS op zou zitten, niet goed gelezen dus :9

[...]

Ik kan bij die link btw niet zien dat er een IDE-aansluiting op zit. technical specs
Staat er bij hoor :)
1 x Floppy disk drive connector
1 x IDE connector
6 x SATA connectors (Red)

Vimeo, YouTube

• speek1984
Omg :o De week is pas begonnen en ik ben alweer aan weekend toe B) Ik houd me er wel even buiten, ben niet bepaald scherp vandaag.. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door speek1984 op 12-08-2008 12:12 ]

• -j-k-
Speek schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:12:
[...]

Omg :o De week is pas begonnen en ik ben alweer aan weekend toe B) Ik houd me er wel even buiten, ben niet bepaald scherp vandaag.. |:(
Ow dat bedoelde ik er niet mee te zeggen hoor :P . Ctrl+f werkt goed. :)

Edit: Op het plaatje zie ik hem volgens bij in het rood, met de aansluiting naar rechts liggen.

Maar goed is de TS nog ergens mee bezig of heeft hij het maar opgegeven ? :P

[ Voor 10% gewijzigd door -j-k- op 12-08-2008 12:25 ]

Vimeo, YouTube

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-05 20:55
Speek schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:48:
[...]

[...]

Sorry, verkeerde link gegeven |:(
Speek schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:12:
[...]

T'is en 't blijft vakantie hè :P

Eigenlijk ontbreekt de ontopic een beetje omdat de TS afk is :+

• speek1984
l102212 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:16:
[...]

Ow dat bedoelde ik er niet mee te zeggen hoor :P . Ctrl+f werkt goed. :)

Edit: Op het plaatje zie ik hem volgens bij in het rood, met de aansluiting naar rechts liggen.

Maar goed is de TS nog ergens mee bezig of heeft hij het maar opgegeven ? :P
Dacht dat ik dat ook gedaan had, maar zal wel niet, het staat er idd wel :)
Die je op het plaatje ziet zag ik idd ook, maar ik dacht dat dat floppy-aansluiting was..
T'is en 't blijft vakantie hè :P
Eigenlijk ontbreekt de ontopic een beetje omdat de TS afk is :+
Ik heb helaas geen vakantie, ik ben "@ work" :+
But yer right.. Laten we maar wachten tot de TS weer wat te melden heeft.. Misschien heeft hij het licht al wel gezien.. :O

[ Voor 21% gewijzigd door speek1984 op 12-08-2008 13:21 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

zie het slotje van mijn collega _dune_ in je vorige topic.

Hier laat je wederom niet echt zien wat je nu zelf geprobeerd hebt. Vandaar dat dit topic ook dicht gaat :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.