Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Staaf flitser metz 60 CT vier die ik altijd op mijn minolta 8000 i gebruikte.
Heb het zomaar even vluchtig geprobeerd op de Alpha 350
Maar helaas volgens mij gaat het niet ...
Weten jullie iemand hier een oplossing voor???
Alvast bedankt paul

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:26
De 60CT is geloof ik niet safe om op moderne camera's te gebruiken, hij zet iets van 30V op het sync contact. Daarnaast werkt deze niet samen met de camera, dus de belichting zal niet meegenomen worden en flitst ie dus altijd op full power.

De oplossing is dus iets nieuwers kopen, of de belichting zelf regelen met het diafragma (M setting dus).

Het lijkt me dat je nog geluk hebt gehad, ik geloof dat Canon tot 6 volt toestaat op het flits circuit, en Nikon 12V. Sony blijkbaar meer :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoi Paul, welkom op GoT (en ook in Fotografie ;) )

Wat ik in je topicstart mis, en wat we hier wel verwachten is een stukje eigen inzet: hier zo even een vraag plaatsen zonder te laten zien dat je -zelf- ook moeite hebt gedaan is niet de bedoeling :)

Wat Jiriki hierboven meldt zal je al een heel eind helpen: daarnaast wil ik je vragen http://gathering.tweakers.net/forum/faq goed door te lezen (vooral mbt topics openen) zodat het een volgende keer goed gaat.

Nog veel plezier hier op GoT :w

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.