Surround problemen met NAD T760

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-12-2025
Van t weekend een NAD T760 overgenomen van Marktplaats, de beste man is hem zelfs komen brengen.

Bij wijze van test had ik mijn laptop via tulp aangesloten op de CD-ingang, 2 zuiltjes er aan en draaien maar, klinkt goed en werkt als een tiet.

Maar nu het volgende;

Wanneer je de versterker op een kanaal analoog voed, of de tuner gebruikt, kun je Dolby Prologic of EARS (NAD's eigen surround mode) gebruiken om toch een ruimtelijk effect te krijgen.
Wanneer ik dit probeer in te schakelen blijft het helaas stil, en er is met geen mogelijkheid geluid uit te krijgen.

Verder zijn video 1, 2 en 3 analoog of digitaal (DTS/Digital, V1 via Toslink, 2 en 3 via coax) te voeden; wanneer je een van deze selecteerd, en je hebt alleen analoog aangesloten, moet het lampje van digital ook uitgaan.
Dat doet het dus niet en er klinkt ook geen geluid (bij alle 3).

Verder zit er een testknop op voor Surround speakers, wanneer je deze indrukt zou er een testsignaal moeten klinken, welke alle speakers doorloopt. Hij start op 'Left', en blijft daar op staan, en ik hoor helemaal niks.

Het klinkt dus alsof de complete Dolby module nogal fubar is, ik heb helaas nog geen toslink kabel in huis om digitaal te testen.

Mijn vraag is nu of iemand dit ooit eerder meegemaakt heeft op zo'n unit als dit, en hoe het op te lossen is?

• LiquidSmoke
En fix0red;

er is blijkbaar al ooit iets aan gerepareerd; D101 op de DSP printplaat is een gelijkrichterbrug; de voltages die ik mat waren echter niet in orde;

een andere brug erin gezet en alles werkt weer als een trein...

(een pak van mijn hart)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Niet netjes van de verkoper, ik ga er van uit dat hij dit niet gemeld heeft?
Hopelijk heb je 'm voor weinig overgenomen en kun je 'm vertellen dat hij z'n mooie apparaatje wellicht voor niks heeft weggedaan.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• LiquidSmoke
ShittyOldMan schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:42:
Niet netjes van de verkoper, ik ga er van uit dat hij dit niet gemeld heeft?
Hopelijk heb je 'm voor weinig overgenomen en kun je 'm vertellen dat hij z'n mooie apparaatje wellicht voor niks heeft weggedaan.
Inderdaad, ik weet natuurlijk niet of de verkoper op de hoogte was van het mankement (in analoog stereo speelde de unit perfect).

Maar de prijs was ongeveer de helft van de prijs die een gerenommeerde webwinkel 2ehands doet...

Ik heb de verkoper gemaild met in ieder geval de vraag of hij wist dat hij defect was, maar nog niet verteld dat hij weer werkt

Aan de printplaat was btw te zien de brug al eerder vervangen was door een frot exemplaar...

Ach, vanmiddag komt mijn toslink kabel binnen zodat ik lekker digitaal kan genieten...