Verwijderd

Topicstarter
volgens het aansluitschema van mijn nieuwe LCD TV, met daarbij een decoder en een DVD recorder, moet er naast de gebruikelijke COAX-aansluitingen, één scart van de decoder naar de recorder, één scart van recorder naar de TV en één HDMI van decoder naar de TV.

Kan ik de 2 scart-kabels eventueel vervangen door HDMI-kabels en zo ja, heeft dit nog voordelen t.o.v. de scart-aansluitingen?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heeft je recorder een HDMI-ingang? Ik veronderstel van niet. Dan kan het dus niet. :)
Moest het wel kunnen, heb je als voordeel dat alles digitaal blijft.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je de aansluitingen hebt (en die zijn daar ook voor bestemd), dan kan het :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoord. Het klopt dat de DVD en de decoder alleen maar een HDMI uitgang hebben, geen ingang.
Hoe kan ik het beste alles op de TV aansluiten? Is het voldoende om, naast de COAX kabels, de scarts te laten vervallen en de DVD en de decoder beide met een HDMI-kabel op de TV aan te sluiten? Of moeten de decoder en de DVD--recorder ook op elkaar worden aangesloten? De TV heeft 3 HDMI-ingangen, dus da's geen probleem.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 23:29
De decoder moet op de recorder worden aangesloten omdat je anders niks hebt om op te nemen. Tenzij je de recorder via de oude vertrouwde coax aansluit (mits deze een tuner aan boord heeft) en je de recorder van de analoge kabel laat opnemen. Dat heeft als voordeel dat je iets anders kunt kijken terwijl je met de recorder iets opneemt. Met de scart kan dat niet.

Mijn Home Cinema in aanbouw