Samsung T240 + Ati Radeon 1900GT

Pagina: 1
Acties:

• Huuruun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-05 20:00
Geachte forum gebruikers,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb zojuist mijn (hopelijk) nieuwe monitor binnen gekregen; de Samsung T240 (LCD scherm). Ik had eerst een Iiyama 435S (aangesloten via DVI single link, werkte prima). Het probleem ligt 'm erin dat ik geen beeld krijg in Windows XP zelve. Bij het opstarten, post etc, Windows laad-logo is alles okay. Op 't moment dat het laadscherm overspringt op het inlogscherm (mijn naam + wachtwoord dat ik invul), blijft de Samsung T240 op zwart en krijg ik met geen mogelijkheid beeld. Als ik echter veilige modus in ga, dan blijf ik wel beeld houden, vanaf post tot veilige modus (dus 'veilige modus WinXP' werkt wel).

Specs + aansluiting
Asrock 939Dual-Vsta
Athlon64 3500+
Ati Radeon 1900 GT (2x DVI + 1x S-video)

Aangesloten via: DVI-single link kabel.

Wat heb ik al geprobeerd:
1. Analoog doet hij 't volledig (VGA aangesloten op een laptop -> normaal beeld, ook in windows xp). Videokaart laptop: Intel GMA 900.
2. DVI modus, in combinatie met een Dual Link DVI kabel werkt prima in een andere computer, met daarin een 8600GTS. Wel beeld, ook in Windows.
3. Andere DVI-single kabel gebruikt in combinatie met m'n 1900 GT. Helpt niks.
4. DVI Dual kabel gebruikt in combinatie emt m'n 1900 GT. Helpt ook niks.
5. In veilige modus oude drivers verwijderd (via ATI uninstall tool) en nieuwe erop gezet (Catalyst 8.7): helpt ook niks. Overigens toen ik de nieuwe drivers wilde installeren, kreeg ik ook geen beeld in normale, niet Veilige Windows XP modus. Ik heb toen mijn oude monitor gebruikt. Dat is vreemd, want gezien het feit dat veilige modus het wél doet, maar Windows XP normaal zonder grafische drivers niet; waar kan dan het probleem liggen?

Ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven...! Iemand enig idee wat ik nog kan proberen? Overigens zie ik dat deze forumgebruiker min of meer hetzelfde probleem heeft: ATI 4850 icm met SamsungT240 geen beeld. . Maar de gegeven oplossing helpt bij niet.

• Huuruun
Ik zie zo net dit: http://support.ati.com/ic...swer.asp?questionID=26586

737-26586: Radeon™ Series - No Display With Some TFT Monitors Through DVI Connection in Windows

The information in this article applies to the following configuration(s):

* Catalyst Display Driver 7.2 and higher
* Radeon™ X1950 series
* Radeon™ X1900 series
* Radeon™ X1800 series
* Radeon™ X1650 series
* Radeon™ X1600 series
* Radeon™ X1550 series
* Radeon™ X1300 series
* Radeon™ X1050 series
* Radeon™ X850 series
* Radeon™ X800 series
* Radeon™ X700 series
* Radeon™ X600 series
* Radeon™ X550 series
* Radeon™ X300 series
* Radeon™ 9800 series
* Radeon™ 9700 series
* Radeon™ 9650 series
* Radeon™ 9600 series
* Radeon™ 9550 series
* Radeon™ 9500 series
* Various TFT monitors
* Windows Vista 32bit Edition
* Windows XP Professional
* Windows XP Home Edition

Symptoms:
After the installation of Catalyst display drivers there is no display available in WINDOWS when some TFT monitors are digitally connected to DVI port of a Radeon product.

Other graphic cards or TFT monitors may be affected.

Cause:
Not known.

Solution:
Currently there is no solution.

ATI Engineering has been advised of this issue and is investigating. Any updates will be published when they become available.

198158
197411
197392
197218
197217
196520
198978

M.a.w. Hij doet 't gewoon NIET???

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 09:22
Lijkt me stug, als je oude het wel deed.

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Huuruun
Nah ja, er staat 'some' TFT monitors... De oude kan er dus geen last van hebben gehad, maar de nieuwe misschien wel.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Staat er als je beeld op zwart gaat ook iets van "out of range" op je TFT? Wat vermeldt je TFT dan over de resolutie en refresh rate (te vinden in een sub-menu in het OSD)?

Je zou nog kunnen proberen om het beeld in veilige modus in stellen op een lage resolutie (800*600 o.i.d.) en refresh rate (60 Hz). Als het goed is moeten deze instellingen dan ook worden toegepast in de normale modus. Heb je de drivers van je monitor ook al geïnstalleerd, eventueel in de veilige modus?

• Huuruun
Nope, hij stopt er gewoon mee. Er staan ook geen melding van 'check Digital signal oid'. OSD menu kom ik dan overigens niet in (vind ik wel vreemd). OSD doet 't wel gewoon in 'dos' en veilige modus, tot op het moment dat het Windows inlogscherm komen moet. OSD betreffende dos modus geeft 1024x768 aan. Ik heb in veilige modus inderdaad 800x600, helpt ook niks. In Windows, door beide schermen aan te sluiten, kan ik via m'n oude scherm zorgen dat het nieuwe scherm niet hoger staat dan 1024, of zelfs 800x600, helpt ook niks.
Drivers van de monitor zijn ook geïnstalleerd...

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Doet je scherm dit ook op beide dvi poorten? Welke driver gebruik je?

[ Voor 22% gewijzigd door R-O-Y op 09-08-2008 13:35 ]

Youtube Download ubersnel.nl

• Huuruun
Yep, heb beide geprobeerd, alles werkt, tot aan de het Windows inlogscherm. Driver is Catalyst 8.7. Monitor driver heb ik bij Samsung vandaan geplukt, lijkt mij de nieuwste verder.

Verwijderd

Huuruun schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 13:37:
Yep, heb beide geprobeerd, alles werkt, tot aan de het Windows inlogscherm. Driver is Catalyst 8.7. Monitor driver heb ik bij Samsung vandaan geplukt, lijkt mij de nieuwste verder.
Hallo daar,

Heb dit scherm ook gehaald vandaag, zelfde probleem meegemaakt en als volgt opgelost.
In veilige modus opgestart vervolgens de drivers gedeinstalleerd, gereboot en de drivers opnieuw geinstalleerd en de juiste resolutie ingesteld.

Groeten.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 21:58 ]

• Lord Stone
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb een soortgelijk probleem. Eerst dacht ik dat het aan de monitor lag, maar na de monitor al 2 maal te hebben omgeruild (goede klantenservice) blijkt dat het toch echt niet aan de monitor kan liggen.

Bij het opstarten krijg ik wel beeld van het BIOS. Ik krijg achtereenvolgend het logo, statusscherm voor IDE schijven en statusscherm voor SATA schijven. Echter, wanneer deze schermen wisselen wil de monitor meestal stoppen met werken, en krijg ik zwart beeld waarna de monitor standby gaat. Meestal het geval tegen de tijd dat windows begint met opstarten.

De monitor uitzetten, en daarna weer aanzetten lost het probleem meestal op. Desalniettemin blijft het irritant. Zeker die momenten waarop het niet werkt... in dat geval moet ik de monitor loskoppelen en weer aankoppelen en werkt het alsnog...

Ik ga over een paar maanden waarschijnlijk over op een nieuwe grafische kaart... hopen dat 'ie dan wel werkt. Ik heb nu een Radeon X800 dus naar het er uit ziet heb ik nog geluk dat het iets doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Lord Stone op 20-08-2008 15:59 ]

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb precies hetzelfde probleem. Beeld verdwijnt wanneer dat windows-logo-opstartscherm zou moeten verschijnen.

Samsung Syncmaster T240 + GeForce 7600GS

Zal even eea proberen en melden wat heeft geholpen. Aan- en uitzetten iig niet. :P

tvp

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Na wat geklooi met die inf drivers en wisselen van de monitorconnectors (en terug) en nog wat meer dingen die ik niet goed onthouden heb omdat ik dacht dat het allemaal niet werkte, geeft de T240 na de zoveelste reboot opeens wel beeld bij het windows booten. In windows wil de monitor inderdaad afentoe pas beeld geven als ie ff uit- en aangezet wordt.

Kortom, weinig nuttige info kan ik geven, maar even wat aanmodderen met alle monitor instellingen en een paar keer rebooten werkte voor mij.

En off-topic; wat een prachtig beeld zeg! Ik ben 17" gewend, dan is 24" wel even iets anders. Echt mooi ook om al je digitale vakantiefoto's weer te bekijken, inzoomen enzo. Ooh! :D

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Huuruun
Ik wilde overigens even aangeven (laat weet ik ook wel, maar m'n monitor is teruggezonden ter reparatie, overigens had dat niets te maken met het wel/niet geven van beeld, maar een kapot onderdeel dat ervoor zorgde dat de helderheid afnam) dat het scherm het nu wel doet, via DVI, met de nieuwste ATI Drivers...Vedrder heb ik niks gewijzigd in de tussentijd, dus dat moet het haast wel zijn...

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Hoe lang duurde het voordat je wist dat ie stuk was?
Ik hoop natuurlijk dat er niets aan de hand is, maar ik wil deze rib-uit-mijn-lijf investering goed in de gaten houden! :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Huuruun
Nee dat gebeurde een dag erna al. Ik zette 'm aan (had hem via VGA aangesloten) en vervolgens van het ene op het andere moment helderheid ver beneden peil en met geen mogelijkheid terug te krijgen. Dus terugsturen en ze hebben het gerepareerd. Dat prefereerde ik sowieso, gezien het feit dat mijn exemplaar geen dode (sub)pixels had; in het geval van een nieuwe zou ik m'n koop-op-afstand-terugstuur-recht in principe niet kunnen uitoefenen . Maar goed, verder doet-ie het tot nog toe prima en ben ik er blij mee!
Pagina: 1