Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] .inf file interegreren in nLite*

Pagina: 1
Acties:

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ben met nLite een XP installatie CD aan 't maken voor m'n lappie, met oa SP3.
Alles ging goed en heb ook de drivers geintegreerd in nLite.
Behalve de driver van de chipset; Mobile Intel(R) 915GM/PM/GMS/910GML
Link naar downloadsite: -link- het gaat om de 9e driver.

Ik heb op internet gezocht en diverse dingen geprobeerd, maar kom er niet uit. Zijn allemaal .exe bestanden die ik maar deels kan extracten. Wie kan mij helpen?

[ Voor 10% gewijzigd door Mini Poeper op 09-08-2008 21:03 . Reden: Link aangepast ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maak eerst eens een goede link, want het lijkt nergens op. Verder kan je, zoals je gemerkt hebt, geen .exe integreren. Deze kan je uitpakken met WinRAR or andere archiveringsprogramma's. Sommige drivers zijn verpakt in een volledige setup en zijn hierdoor niet te integreren en dien je handmatig na de install van Windows te installeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Intel installers hebben hun eigen extractieparameters die gewoon in de readme staan opgegeven bij de download - nog makkelijker dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mini Poeper
Hero Of Time schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:06:
Maak eerst eens een goede link, want het lijkt nergens op.
Heb je helemaal gelijk in! Ik kon deze post nog net even aanmaken , op een gare computer bij iemand anders, voordat ik wegging. Stomme fout!
Zojuist ge-edit
Verder kan je, zoals je gemerkt hebt, geen .exe integreren. Deze kan je uitpakken met WinRAR or andere archiveringsprogramma's. Sommige drivers zijn verpakt in een volledige setup[...]
Ik had de install al geprobeerd uit te pakken met een archiveringsprogramma. Ik maak gebruik van 7-ZIP
[...]en zijn hierdoor niet te integreren en dien je handmatig na de install van Windows te installeren.
Dat zou erg jammer zijn...
alt-92 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 09:56:
Intel installers hebben hun eigen extractieparameters die gewoon in de readme staan opgegeven bij de download - nog makkelijker dus :)
Ik heb hier naar gekeken, maar kom hier niet uit. Niet dat ik lui ben ofzo. Ik doe niets in de ICT, heb wel mijn interesse maar de kennis is alleen nog niet zo groot...

[ Voor 74% gewijzigd door Mini Poeper op 09-08-2008 21:50 ]

• Mini Poeper
Ben ik op de goede weg?

Nogmaals: driver voor Mobile Intel(R) 915GM/PM/GMS/910GML
Ik heb #1 van Intel site gedownload: -link-

Voor nLite heb gehele installatie CD van Windows XP gekopieerd naar een nieuwe map op C:
Deze heb ik 'WinXP' genoemd. In deze map staat nu een map 'I368'

Naar wat ik begrijp moet ik nu een nieuwe map aanmaken 'INF' in een submap in deze 'I368' en de bestanden die in de map 'ALL' staan in de download hier naar toe kopieren.

Ben ik op de goede weg en zo ja, welke submap?

Hoe nu verder?

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 29-11 19:22
Mini Poeper schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 02:56:
Ben ik op de goede weg?

Nogmaals: driver voor Mobile Intel(R) 915GM/PM/GMS/910GML
Ik heb #1 van Intel site gedownload: -link-

Voor nLite heb gehele installatie CD van Windows XP gekopieerd naar een nieuwe map op C:
Deze heb ik 'WinXP' genoemd. In deze map staat nu een map 'I368'

Naar wat ik begrijp moet ik nu een nieuwe map aanmaken 'INF' in een submap in deze 'I368' en de bestanden die in de map 'ALL' staan in de download hier naar toe kopieren.

Ben ik op de goede weg en zo ja, welke submap?

Hoe nu verder?
Ik denk I386? ;)

• Mini Poeper
Klopt, de 8 en de 6 per ongeluk omgedraaid.

Is al opgelost!

[ Voor 88% gewijzigd door Mini Poeper op 11-08-2008 01:18 ]

• Mini Poeper
Het installeren van de .inf files is inmiddels gelukt en heb een aantal keer een Windows XP gemaakt mbv nLite. Hierbij SP3 en de benodigde drivers geslipstreamd. De drivers zijn geïnstalleerd en werken nu.

Ik kwam erachter dat het nLiten en slipstreamen tot het Unattended CD gebeuren behoort.
Hierdoor ben ik 't [XP] Unattended CD Project deel 4 topic tegengekomen. Dit topic ga ik maar eens goed doornemen.
Ik ben inderdaad een n00b, maar ben leergierig! B)

offtopic:
Het volgende wil ik nog even zeggen/schrijven:
Ik weet dat het hier geen vraagbaak is op tweakers en dat je veel kunt bereiken met mr. Google.
Het is niet mijn bedoeling geweest om het laten uitkauwen, ik irriteer mezelf ook altijd aan dat er in topics naar hetzelfde gevraagd wordt dat al in OP staat. Elke keer een PPCphone een telefoon noemen. 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door Mini Poeper op 12-08-2008 11:54 . Reden: Problem solved! ]

Pagina: 1