Toon posts:

2 nvidia kaarten koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.501 views

Verwijderd

Topicstarter
Hello all,

Ik heb 'n

- Asus P5B mainboard
- Intel duocore 2.4 GHZ -processor
- 3 GB DDR2 ram
- Nvidia Geforce 7600GT 256 mb

en ik wil die geforce kaart graag koppelen aan 'n 2e Geforce kaart (zoals mogelijk is volgens de instucties op de doos) alleen staat er niet bij aan welke types ik die kan koppelen.

Ben aan't kijken naar wat kaarten van de lokale pcboer hier en zie daar o.a. een :

- GeForce FX 5500 256MB AGP Graphics Card
- GeForce 8400 GS 512MB PCI-Express Graphics card

Kan ik de kaart die ik heb gewoon aan een van bovenstaande koppelen, of moet dat perse een zelfde type (7600GT) zijn ?

En die kaart die ik nu heb is op de PCI-E slot aangesloten, en daar heeft mijn mainboard (p5b) er maar 1 van :

Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2006/07/10/asus_p5b_2.jpg

Kunnen die andere kaarten dan gewoon op 'n pci slot worden aangesloten ?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Wat jij wil is SLI draaien neem ik aan? Dat heb je ook een daarvoor geschikt moederbord nodig.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Wat GGS_206 al zegt. Waarschijnlijk bedoel je dat je SLI wilt draaien, hierbij koppel je twee kaarten door middel van een SLI-brug.

SLI in zijn huidige vorm is altijd afhankelijk van twee identieke kaarten. Het is dus niet mogelijk om je 7600GT aan een FX5500 of welk andere kaart dan ook te koppelen. Dit zou dus alleen kunnen werken als je een tweede 7600GT koopt van hetzelfde merk en type.

Tevens heb je voor SLI een moederbord nodig met twee PCI-Express aansluitingen. Het is niet mogelijk om een andere kaart in een PCI-slot te stoppen want PCI en PCI-Express zijn in geen enkel opzicht compatible met elkaar. Je zal dan dus inderdaad op zoek moeten naar een SLI-geschikt moederbord.

Tot slot zou ik je adviseren om in dat geval niet voor een tweede 7600GT te gaan, aangezien twee 7600GT kaarten geen wonderen zullen doen in combinatie met de meer recentere games. Je kan dan beter twee kaarten uit de Geforce 8 serie in SLI zetten als je daar het geld aan uit wilt geven natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 23:21 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:07:
En die kaart die ik nu heb is op de PCI-E slot aangesloten, en daar heeft mijn mainboard (p5b) er maar 1 van :
Nee hoor, je hebt er 3 4. Wellicht dat je de onderste 2 en bovenste even moet uitveilen aan de achterkant zodat het past, maar het zou kunnen.

Overigens, waarom zou je nog een PCI kaart willen? De bandbreedte is daarvan zo beperkt dat je er echt geen baat bij hebt als je ermee gaat gamen. Voor een 3e monitor die enkel 2D doet is het wellicht interessant, anders niet.

En sowieso, je hebt een SLIboard nodig, zoals gezegd.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
TS:

- Waarom wil je SLI draaien met zo'n outdated budget kaart? zelfs een 7800GT draait die SLI setup er uit...
- Waarom vergelijk je een AGP met een PCI-E kaart?
- Waarom vergelijk je een kaart uit de op één na nieuwste serie (GeForce 8 ) met een videokaart uit een serie van 5 jaar geleden (GeForce 5)?
- Hoe dacht je SLI te gaan draaien met 2 totaal verschillende kaarten? Of is dat je bedoeling niet? In dat geval is je topic helemaal vaag...

Lees volgende keer voor je een topic opent ajb even het beleid en wat algemene informatie over SLI ;) Is toch wel bijzonder basic dit.

Tot slot wil ik je als tip geven om geen budget crap te kopen als je wilt gaan gamen (wat ik aanneem als je SLI draait), die GF8400GS gaat geen enkel spel normaal draaien. Die GeForce 550 overigens al helemaal niet :')
Terw_Dan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:21:
[...]

Nee hoor, je hebt er 3. Wellicht dat je de onderste 2 even moet uitveilen aan de achterkant zodat het past, maar het zou kunnen.
Ik zie er 4 ;) 1 PCI-e x16 slot en 3 PCI-e x4 sloten.

Verwijderd

Topicstarter
leonpwner1 schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:36:
TS:

- Waarom wil je SLI draaien met zo'n outdated budget kaart? zelfs een 7800GT draait die SLI setup er uit...
- Waarom vergelijk je een AGP met een PCI-E kaart?
- Waarom vergelijk je een kaart uit de op één na nieuwste serie (GeForce 8 ) met een videokaart uit een serie van 5 jaar geleden (GeForce 5)?
- Hoe dacht je SLI te gaan draaien met 2 totaal verschillende kaarten? Of is dat je bedoeling niet? In dat geval is je topic helemaal vaag...

Lees volgende keer voor je een topic opent ajb even het beleid en wat algemene informatie over SLI ;) Is toch wel bijzonder basic dit.

Tot slot wil ik je als tip geven om geen budget crap te kopen als je wilt gaan gamen (wat ik aanneem als je SLI draait), die GF8400GS gaat geen enkel spel normaal draaien. Die GeForce 550 overigens al helemaal niet :')
Ik heb gezocht op 't forum naar koppelen en kaarten koppelen maar kon er niet veel info over vinden.
Ik had tot op heden geen idee wat SLI was, of dat 't met kaarten koppelen te maken had, vandaar dat ik er dus ook niks over had opgezocht.
Verder weet ik ook helemaal niks over de nieuwste types grafische kaarten hence dat ik hier voor advies kom.

Als de meeste spellen nu oke lopen op die 256 mb kaart die ik heb, waarom zou dan "geen enkel spel normaal draaien" op die GF8400GS 512 mb kaart ?

BlightedEye, bedankt voor de duidelijke omschrijven. Waar ik aan dacht (die kaart koppelen met 'n random kaart) is dus niet mogelijk op dit moerdebord.

Ik kan dus beter gewoon die 7600gt eruit halen en 'n nieuwe snellere kaart kopen ?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 17:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor een klein bedrag heb je een Radeon 4850, die ik je als tip geef voor een upgrade.

Verwijderd

Als de meeste spellen nu oke lopen op die 256 mb kaart die ik heb, waarom zou dan "geen enkel spel normaal draaien" op die GF8400GS 512 mb kaart ?
Dat komt omdat de meeste spellen van vóór 2008 zijn. De moderne / DirectX10 spellen ga je met die kaart echt niet lekker spelen.
BlightedEye, bedankt voor de duidelijke omschrijven. Waar ik aan dacht (die kaart koppelen met 'n random kaart) is dus niet mogelijk op dit moerdebord.
Het ligt niet alleen aan het moederbord. Je kan sowieso geen kaart koppelen met een random kaart. Ze moeten allebei van het zelfde type zijn en je moederbord moet het ondersteunen.
Ik kan dus beter gewoon die 7600gt eruit halen en 'n nieuwe snellere kaart kopen ?
Inderdaad, vrijwel elke videokaart is sneller dan twee 7600 GTs.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:49:
Omdat geheugen niets zegt over de snelheid van de kaart. Ik heb hier een 7950GT en 8500GT met beide 512MB, maar die 7950 is echt stukken vlotter dan die 8500.

Verwijderd

Topicstarter
okay thanx everyone,

Denk dat ik voor deze ga dan :

Sapphire ATI Radeon HD4850 512MB PCI-E Graphics Card £134.99

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:22
Goede keuze, weet niet hoeveel je gaat gamen, maar dan kan je zelf wel de 4850 en de 4870 in prijs en prestatie voor jouw systeem afwegen, is de 4870 het prijsverschil waard?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:49:
[...]

Ik heb gezocht op 't forum naar koppelen en kaarten koppelen maar kon er niet veel info over vinden.
Ik had tot op heden geen idee wat SLI was, of dat 't met kaarten koppelen te maken had, vandaar dat ik er dus ook niks over had opgezocht.
Verder weet ik ook helemaal niks over de nieuwste types grafische kaarten hence dat ik hier voor advies kom.
Als je "niks over de nieuwste types grafische kaarten" weet, is dat het eerste waar je wat aan moet doen. Je een beetje inlezen in de materie behoort toch echt tot de eisen die we stellen voordat je een topic opent.

Maar dat gezegd, we verwachten ook dat je een beetje zinnig zoekt. Er is niets te vinden op "koppelen" en "kaarten koppelen", simpelweg omdat niemand behalve jij het zo noemt. Wat doe je dan als je niets vindt? Topic openen? Fout. Je gaat op zoek naar de juiste termen. De FAQ van dit (en menig ander) subforum heeft niet voor niets een kopje "terminologie", waar je kunt lezen wat al die leuke termen betekenen, en waar je snel zat "Crossfire" tegenkomt.
Omdat de hoeveelheid videogeheugen relatief onbelangrijk is, het gaat om hoeveel de GPU core aankan en hoe snel het geheugen is. En dat is voor de 8400GS nog slechter dan wat je nu hebt.

Maar goed, lees je dus in, beginnende bij de FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen *updated 5-12-2007* ; **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? kan ook nuttig zijn. Als je een beetje thuis denkt te zijn in de basics, ga wat reviews lezen en kies dan - als Tweaker - zelf.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.