Flash memory (SSD, USB stick, SD Card) als backup

Pagina: 1
Acties:

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 01:19
Dag allen,

vanwege de robuustheid van flashgeheugen (SSD, USB stick, SD Cards) tegenover magnetische en optische opslagmedia1, zou ik graag mijn backup daarop willen overzetten.

De kosten zijn voorlopig het grootste issue. Daarom mijn vraag, welke flashgeheugen technologie heeft momenteel de meest voordelige GB per € ratio? 2

1hardeschijven zijn voor mij te kwetsbaar vanwege de bewegende onderdelen, beschrijfbare DVD- en straks BluRay schijfjes breken langzaam af en raken onleesbaar.

2Ik wil geen risico lopen dat dit een kansloos topic wordt, dus gaat het niet om specifieke producten die op dit moment in de winkel liggen.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Ik wil je niet afkraken maar dit kan je toch onderzoeken, je neemt een goede sd card, usb stick etc en kijkt welke de beste ratio heeft. SSD' s lijken mij een beetje te duur op dit moment. Ik zou als ik jou was dus kijken naar usb sticks en SD Cards, let ook op de snelheid van het te gebruiken producht ik denk niet dat je 5 uur wil wachten tot je backup klaar is en of er geen overschrijdingslimiet is voor een flash kaar of stick

Keep it simple stupid

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 01:19
jelly schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 16:43:
Ik wil je niet afkraken maar dit kan je toch onderzoeken, je neemt een goede sd card, usb stick etc en kijkt welke de beste ratio heeft. SSD' s lijken mij een beetje te duur op dit moment. Ik zou als ik jou was dus kijken naar usb sticks en SD Cards, let ook op de snelheid van het te gebruiken producht ik denk niet dat je 5 uur wil wachten tot je backup klaar is en of er geen overschrijdingslimiet is voor een flash kaar of stick
Dat snap ik, maar de prijzen lopen nogal uiteen (en lijken vaak ook op elkaar)... daarom zoek ik een meer algemeen antwoord. De backups zijn overigens éénmalig en hoeven niet te worden overschreven.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2025

jelly

Arch Linux

Even gekeken op een webshop usbsticks zijn meestal goedkoper dan SD kaartjes maar dit werk kan je natuurlijk zelf makkelijk onderzoeken, ik zou wel goed op de snelheden letten

Keep it simple stupid