spam op tweakers mail-adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Vandaag opende ik mijn mailbox en vond ik tot mijn verbazing een emailtje dat gericht was aan tweakers [ at ] arjanhouben.nl

Dit email adres gebruik ik alleen voor m'n tweakers registratie, ik heb dit adres ook nooit ergens anders gebruikt.

zo zag het geheel eruit:

code:
1
2
3
4
5
    Van:            info@super-aanbiedingen.com
    Onderwerp:      We hebben Twee Super Aanbiedingen voor jou
    Datum:          8 augustus 2008 08:06:49 GMT+02:00
    Aan:            tweakers AAP arjanhouben GNOE nl
    Antwoord aan:   info@super-aanbiedingen.com
Beste User,

1) Je bent geselecteerd en hebt gratis de ringtone van "Achmed the dead
terrorist" – Silence ontvangen!
Download hem nu snel gratis van:
http://[SPAM]www.super-aanbiedingen.nl/gratis/achmed-terrorist.php
2) Maak kans op prachtige prijzen, met een totale waarde van ruim €
15.000,-.
Vul onze enquete in op:
http://[SPAM]www.super-aanbiedingen.nl/aanbiedingen/enquete

Succes!

Met vriendelijke groet,

Super Aanbiedingen

Voor meer prachtige aanbiedingen ga direct naar
http://[SPAM]www.super-aanbiedingen.nl

Wilt u geen aanbiedingen meer ontvangen, dan kunt u zich hier afmelden van
onze nieuwsbrief http://[SPAM]www.super-aanbiedingen.com
mijn vraag, hoe kan dit? :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig. Vul onze enquete in op .nl en annuleer op .com. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik had hem in ieder geval ook vandaag. Ik krijg wel meer spam op dat mail adres dus had er geen aandacht aan geschonken hoewel ik eigenlijk nooit NL spam krijg. Iemand een scriptje geschreven om de e-mail adressen uit de profielen te halen lijkt het dus. Niet zo heel erg moeilijk natuurlijk maar je moet wel geregistreerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 23:11

beany

Meeheheheheh

Hmm, deze had ik vanochtend ook in mijn xs4all mail zitten. En dat terwijl de spam filter van xs4all normaliter nooit spam door laat(bij mij dan). Ik dacht nog 'hey, het filtertje is ook aan weekend toe'.

Goeie spam run geweest dus... :|

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat is in ieder geval niet een door ons geinitieerde mailing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had hem ook... Even gebeld met hun hoster, die zei dat ze al meer klachten hadden gehad... Ze maken er werk van en ik krijg nog een belletje terug :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Daar ging ik in ieder geval ook niet van uit. Ik ga er echter wel vanuit dat als jullie een aantal mensen hebben die hem gekregen hebben in ieder geval uit zoeken wie al die profielen heeft bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:27:
had hem ook... Even gebeld met hoster, was al eerder gebeurd met die klant. Ze maken er werk van en ik krijg nog een belletje terug :)
Mooi! _O_

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik kreeg dat ding ook, heb inmiddels melding via spamcop gedaan. Geen idee waar ze mijn adres vandaan hebben, blijkbaar selectief geharvest, aangezien ik zelden nederlandse spam op mijn adres krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik gok dat ze hem uit _JGC_ (profiel) hebben geplukt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, dan zou iemand specifiek een script hebben geschreven om uit alle profielen de spam-safe te lezen... Misschien zijn de redelijk plain images wel te makkelijk tegenwoordig.

Misschien is er uit de databases nog wel terug te halen vanaf waar een lading profielen is doorgespit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als de database niet recent is gehacked, dan is dat volgens mij de enige plaats waar de email-adressen staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:43:
Mja, dan zou iemand specifiek een script hebben geschreven om uit alle profielen de spam-safe te lezen... Misschien zijn de redelijk plain images wel te makkelijk tegenwoordig.

Misschien is er uit de databases nog wel terug te halen vanaf waar een lading profielen is doorgespit?
Die zijn inderdaad erg eenvoudig uit te lezen. Een paar jaar geleden heb ik al wel een scriptje gezien die de t.net adressen kon lezen.

De TS heeft het adres ook in zijn profiel staan. Het lijkt er dus op dat iemand alle of een groot gedeelte van de profielen bij langs is geweest. Bieden de serverlogs hier nog aanknopingspunten? Ik neem aan dat het wel mogelijk moet zijn uit te zoeken of iemand grote hoeveelheden profielen heeft opgevraagd.

[ Voor 22% gewijzigd door P_de_B op 08-08-2008 09:47 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Aan de andere kant weet je dat er een kans is dat je email-adres misbruikt gaat worden als het op internet te vinden is, ook als het achter een relatief eenvoudige beveiliging verstopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dan nog vraag ik me af waarom ze zoveel moeite doen. Mijn adres is echt niet geheim en staat op nog veel meer plaatsen. Mijn GoT profiel is een van de weinig dingen naast taalanalyse waar uit af te leiden is dat mijn adres van een Nederlander is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Tweakers.net is Nederlands, dus kan je er vanuit gaan dat iedereen daar de Nederlandse taal kan lezen. Het kan niet missen dat deze spammerd alle email-adressen van Tweakers door heeft geworsteld middels een-of-ander scriptje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg net belletje terug; hoster heeft e-mail geblokt en gaat site offline halen. Spammert krijgt 5 dagen de tijd zijn zooi weg te halen. \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen die zo'n mail gehad heeft opgeven bij de Opta. Spammen mag niet ongevraagd en ook niet een URL in je mailtje zetten. Dit is een gevalletje harvesting geweest lijkt me. Als er al 1 geweest is die niet zijn email-adres via t.net publiekelijk gebruikt heeft dan is het een harvestactie geweest. :P

^^Hierboven, woei :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2008 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:50:
Kreeg net belletje terug; hoster heeft e-mail geblokt en gaat site offline halen. Spammert krijgt 5 dagen de tijd zijn zooi weg te halen. \o/
Zeer netjes! _O_

Tweakers is gonna conquer the world ... MOEHAHAHAHAHA! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:58

mrsar

waar een sar is,is een wodka

denk ook harvesting.kreeg hetzelfde mailtje ook op het adres die ik hier heb staan :)

Go Floppus :P

[ Voor 9% gewijzigd door mrsar op 08-08-2008 09:53 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Floppus heb je het gedaan uit naam van tweakers.net of op persoonlijke titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
ACM schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:26:
Dat is in ieder geval niet een door ons geinitieerde mailing.
gelukkig maar :P
pven schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:46:
Aan de andere kant weet je dat er een kans is dat je email-adres misbruikt gaat worden als het op internet te vinden is, ook als het achter een relatief eenvoudige beveiliging verstopt is.
absoluut, maar als je zeker weet waar ze je email vanaf hebben kun je wellicht actie ondernemen :)
zo bijvoorbeeld, heel netjes!

Nu maar hopen dat de adressen niet meteen aan de hele wereld verkocht zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Arjan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:19:
Nu maar hopen dat de adressen niet meteen aan de hele wereld verkocht zijn :P
Ik neem toch aan dat hij ze ergens heeft opgeslagen, dus dat risiso houd je nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nu nog gerechtelijke stappen ondernemen en 't die ()*#$)(*-spammers eens laten voelen. Want spam is volgens mij tegenwoordig strafbaar, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongevraagde Email ontvangen is Spam ja. Zie ook Wikipedia: Spam

Kwestie van aan de Opta rapporteren en in de meeste gevallen krijgt het bedrijf zijnde of particulier een boete voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik neem overigens aan dat bewezen is dat de eigenaar van die site ook daadwerkelijk de spamrun heeft gemaakt? Anders kan ik ook wel gaan spammen uit naam van T.net in de hoop dat True T.net platgooit. Zou een beetje lame zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je kijken naar de headers. Komt dat van het IP af van de websites bijv? Dan is de kans enorm groot en bewezen ook dat het van dezelfde server afkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik neem aan dat de hoster even het data/e-mail verkeer controleert voordat ze een klant blokkeren. Aan de andere kant, er waren al eerder problemen mee geweest, misschien hebben ze dit keer een vinkje ergens gezet zonder controle.

Dat krijg je er van als je geen lieve klant bent :N

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrailBlazer schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:00:
Floppus heb je het gedaan uit naam van tweakers.net of op persoonlijke titel.
Persoonlijk; wel gemeld natuurlijk dat er hier meer mensen last van hadden, en dat het lijkt of ze hier geharvest hebben. :)
Als het uit naam van T.net zou gaan dan was ZevilTM er wel op afgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Misschien 'leuk' om Zwevel er alsnog op af te sturen uit naam van Tweakers? Maar dan richting de Opta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon doen. Zij hadden blijkbaar ook geen ene remour toen ze de boel aan het harvesten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Mag Tweakers.net dat eigenlijk wel doen? T.net heeft alleen een overtreding geconstateerd over het verzamelen en lezen van profielen, maar is geen betrokken partij geweest bij de spamruns.

Of mag T.net zich wel opstellen als verzamelende partij van tweakers die klachten over de spamrun hebben?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Motrax schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:19:
Mag Tweakers.net dat eigenlijk wel doen? T.net heeft alleen een overtreding geconstateerd over het verzamelen en lezen van profielen, maar is geen betrokken partij geweest bij de spamruns.

Of mag T.net zich wel opstellen als verzamelende partij van tweakers die klachten over de spamrun hebben?
Iemand die hier op Tweakers.net mailadressen harvest (wat duidelijk gebeurd is aangezien ook crewleden mail hebben gehad op een adres dat ze alleen hier gebruiken) dan heeft iemand de Algemene Voorwaarden overtreden en daar mogen we dus tegen optreden. Doorgaans betekent dat een permanente (IP?) ban en een mailtje richting provider/host, maar dat is hier dus al gedaan. :+ Opta is inderdaad ook een optie, en dan zou dat best een collectieve melding kunnen zijn. :P

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 08-08-2008 11:37 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52

franssie

Save the albatross

offtopic:
wat wie waar is zevil/zwevel ? kan niets in de search hierover vinden ;)
edit:// , Thanks voor de uitleg

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 08-08-2008 12:06 . Reden: spellen is een vak, alleen niet het mijne ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

offtopic:
Samen trekking van zeef en evil ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
franssie schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:00:
offtopic:
wat wie waar is zevil/zwevel ? kan niets in de search hiervoer vinden ;)
zeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Arjan schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:16:
Vandaag opende ik mijn mailbox en vond ik tot mijn verbazing een emailtje dat gericht was aan je-eigen-naam [ at ] domeinnaam.nld
Even offtopic: ik gebruikte ook altijd een dergelijke methode om m'n emailadres te plaatsen op een forum, tot ik mail kreeg op een op deze wijze geharvest emailadres! Oftewel de spam-verzamel-robots hebben dit al prima door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

RemcoDelft schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:20:
[...]

Even offtopic: ik gebruikte ook altijd een dergelijke methode om m'n emailadres te plaatsen op een forum, tot ik mail kreeg op een op deze wijze geharvest emailadres! Oftewel de spam-verzamel-robots hebben dit al prima door...
Volgens mij is dat al heel lang. Zo lastig is het niet aan te passen en je harvest er alleen maar meer emails door. Net als Test-NOSPAM@blabla.com. Wordt gewoon naar Test@.. en Test-NOSPAM@... gestuurd.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:13

dwizzy

Weaponised confusion

Ik kreeg ook op tweakers@ eigendomein die spam, was te stom om te denken aan GoT dus stuurde maar een mailtje naar T.net. Binnen anderhalf uur een mailtje terug met link naar dit topic van zeef, hulde! :)

OPTA geeft prioriteit aan 'Nederlandse' spam die voor veel klachten zorgt, dus... allemaal melden kan geen kwaad ;)

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Voor en door nederlanders verstuurd dus de Optakan er werk van maken ja. Of ze dat ook echt doen is een tweede, vaak blijft het bij een waarschuwing als het een eerste mailing is geweest. Overigens was de .com vanochtend al uit de lucht, de .nl toen nog niet. Dit vlak nadat ik de mailing had gezien.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dwizzy schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:36:
Ik kreeg ook op tweakers@ eigendomein die spam, was te stom om te denken aan GoT dus stuurde maar een mailtje naar T.net. Binnen anderhalf uur een mailtje terug met link naar dit topic van zeef, hulde! :)

OPTA geeft prioriteit aan 'Nederlandse' spam die voor veel klachten zorgt, dus... allemaal melden kan geen kwaad ;)
conspricy theory zo probeert Zeef zijn sporen uit te wissen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Laatst online: 08:32
* Eegee heeft spammer aangegeven bij Opta voor de stats.
Spamcop.net gaf al aan dat de ISP heeft aangegeven dat de spam zal stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 10:07

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik zag vanochtend ook de mail binnenkomen en had nu even de tijd om er naar de googlen, de eerste hit was direct dit topic en is nu bij mij duidelijk de bron aangegeven. Het lijkt mij dat de spammer achterhaald mag worden en voor het gerecht gezet mag worden want hij heeft duidelijk de wet overtreden en sterker nog: mogelijk zelf de moeite genomen om de mailadressen te hamsteren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:14
Of gewoon deleten, dan is het probleem ook opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 23-09 22:22
Wellicht al compleet overbodig maar toch maar om de schaal van het probleem wat beter te illustreren: ik had ook een 'super-aanbiedingen' mail.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Betekend dit nog dat ik die ringtone niet gratis krijg ??? :|

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Pim. schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 00:39:
Betekend dit nog dat ik die ringtone niet gratis krijg ??? :|
Ik wil je wel een nieuwe mail sturen met veel super-dupere aanbiedingen?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

Kan dit niet toevallig hiermee te maken hebben: profielen gecached door google :?
Dan zou het noodzakelijkerwijs niet eens een geregistreerde gebruiker hoeven te zijn (alhoewel dat over de T.net FP profielen ging)

[ Voor 10% gewijzigd door r0b op 09-08-2008 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:16

sanzut

It's always christmas time

for the record. Ik heb hem niet gehad?

Edit: ik zie nu dat mn e-mail ook verborgen is:p

Edit 2: Is misschien Mailhide van reCAPTCHA (http://mailhide.recaptcha.net/) een mogelijke oplossing? Dan verberg je een gedeelte van het emailadres, dat na het invullen van de captcha zichtbaar wordt gemaakt.

Voordeel van deze captcha is dat je ook helpt opm OCR verder te ontwikkelen.

[ Voor 101% gewijzigd door sanzut op 09-08-2008 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Dit topic geeft me overigens best wel een "Mess with the best, die like the rest!"-gevoel :D Mooi zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanzut schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:04:

Edit 2: Is misschien Mailhide van reCAPTCHA (http://mailhide.recaptcha.net/) een mogelijke oplossing? Dan verberg je een gedeelte van het emailadres, dat na het invullen van de captcha zichtbaar wordt gemaakt.

IMHO werken CAPTCHA's per definitie niet.

Als een mens het goed kan lezen dan kan een computer het zeker lezen, mensen overschatten nogal hun eigen patroonherkennend vermogen of onderschatten het patroonherkennend vermogen van computers. Zeker als het om letters aankomt kan een computer dat echt veel beter dan een mens.

Daarnaast kan de computer het meerdere keren proberen (immers kan je gebruiker ook een fout maken) en is het super irritant voor de gebruikers.

Pak dan een techniek waarbij je de gebruikers niet tot last bent.

Het omzetten naar plaatjes werkt goed voor 99.9% van alle bots, maar dat wil dus zeggen dat er nog een paar duizend bots zijn (of meer) die het wel gewoon kunnen lezen. Jammer maar helaas dus.

Alle technieken falen natuurlijk als iedereen ze gebruikt, dan gaan de spammers er namelijk ook tegenin.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2008 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SCIxX schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 20:13:
Of gewoon deleten, dan is het probleem ook opgelost. :)
Meen je dat nou?

Want het probleem is niet opgelost. Jij hebt alleen voor jezelf het symptoom verwijderd. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:33:
[...]

*snip verhaal*
Leuk verhaaltje, maar dat gaat grotendeels alleen op voor CAPTCHA images. Er zijn veel meer technieken voor het toepassen van CAPTCHA, zelfs technieken waar de eindgebruiker niks van merkt en net zo min iets voor hoeft te doen. Ook daar kun je omheen werken, maar het is voor spammers vaak minder duidelijk dat die techniek gebruikt wordt en dus haken ze af. :P

Verder is dat natuurlijk weinig relevant hier, want op GoT moet je sowieso ingelogd zijn om mailadressen te kunnen bekijken, waardoor het moeilijker wordt om het geautomatiseerd te doen, én wij een gebruikersnaam kunnen achterhalen om die gebruiker te sanctioneren op een gepaste manier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 11:15
Ik heb hem ook. Ik vond het al vreemd dat er zomaar opeens iets als dit tussen mn email stond. Anyway, collectieve melding lijkt me wel leuk...

Maar is het zo dat iedereen gemailt is of maar een gedeelte van de gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 02:07:
[...]

Leuk verhaaltje, maar dat gaat grotendeels alleen op voor CAPTCHA images. Er zijn veel meer technieken voor het toepassen van CAPTCHA, zelfs technieken waar de eindgebruiker niks van merkt en net zo min iets voor hoeft te doen. Ook daar kun je omheen werken, maar het is voor spammers vaak minder duidelijk dat die techniek gebruikt wordt en dus haken ze af. :P

Verder is dat natuurlijk weinig relevant hier, want op GoT moet je sowieso ingelogd zijn om mailadressen te kunnen bekijken, waardoor het moeilijker wordt om het geautomatiseerd te doen, én wij een gebruikersnaam kunnen achterhalen om die gebruiker te sanctioneren op een gepaste manier. ;)
Tomaeto tomato...

In principe is iedere computer test ontworpen om een mens en een computer te onderscheiden een CAPTCHA (per definitie ;)), maar in de volksmond is een CAPTCHA zo'n dom plaatje.

Maar je hebt gelijk, daar doelde ik dus ook op, technieken die niet irritant zijn voor de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 10:07

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

-NMe- schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 02:07:
Interessant..... dus het moet een member of (meest logisch) een net aangemelde member zijn.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 14:54

r0b

memphis schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:41:
[...]

Interessant..... dus het moet een member of (meest logisch) een net aangemelde member zijn.
Nee, want het profiel op de frontpage is wel publiekelijk beschikbaar. Verder zijn deze profielen voor korte tijd op Google beschikbaar geweest, dus dat kan al genoeg aanleiding zijn geweest voor een spammert om even verder te neuzen
(Ik heb dan ook geen spam gehad; m'n emailadres staat hidden op de FP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:39:
[...]

Meen je dat nou?

Want het probleem is niet opgelost. Jij hebt alleen voor jezelf het symptoom verwijderd. Meer niet.
Denk niet dat je je heel druk hoeft te maken als een enkele keer een spam mail in je mailbox komt, komt dit frequenter voor is het wellicht het onderzoeken waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dit gaat om heel specifieke spam die duidelijk gericht is op de gebruikers van tweakers.net. Hiervan is de afzender, zoals gebleken, heel makkelijk te achterhalen en wordt er meteen actie op ondernomen.

[ Voor 37% gewijzigd door TrailBlazer op 09-08-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SCIxX schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:58:
[...]

Denk niet dat je je heel druk hoeft te maken als een enkele keer een spam mail in je mailbox komt, komt dit frequenter voor is het wellicht het onderzoeken waard.
Als iedereen er zo over denkt en niemand actie onderneemt komt het vanzelf wel vaker voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:33:
[...]

Als een mens het goed kan lezen dan kan een computer het zeker lezen, mensen overschatten nogal hun eigen patroonherkennend vermogen of onderschatten het patroonherkennend vermogen van computers. Zeker als het om letters aankomt kan een computer dat echt veel beter dan een mens.
En daarom heb je nu ondertussen ook genoeg warez / porn sites die captcha images doorgeven aan hun gebruikers zodat die de captcha's cracken voor hun.
Een goede captcha is voor een computer bijna niet terug te halen zonder specifiek voor deze ene captcha code te schrijven.
Op zich is afaik een goede captcha nog steeds een 99% beveiliging tussen bots en gebruikers. Alleen kunnen de bots tegenwoordig ook gebruikers inzetten om de captcha's te resolven ( jhe mag alleen doom6.exe downloaden als je de volgende 10 captcha's goed oplost )
SCIxX schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:58:
[...]
Dus als jouw email adres al na 1 enkele spam mailing op een mailinglist staat dan is het wat jou betreft nog niet boeiend?
Pas na x mailtjes ga jij iets onderzoeken? Waardoor er helemaal niets meer te onderzoeken valt, want mailer 2 t/m x hebben jouw emailadres gewoon van een gekochte mailinglist gehaald, dus geen enkele directe relatie met jou...
Juist het 1e spammailtje heeft de meeste kans om direct teruggeleid te worden naar de source, alles daarna ( ook al is dit 1/2 jaar later ) kan alsnog van een mailinglist afkomstig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
Spam krijg je sowieso wel, daar ga ik niet de Sherlock voor uithangen, spamfilter pikt het meeste op, de enkele die erdoor komen verwijder ik gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Misschien een beetje offtopic maar toch; Mensen slaan tegenwoordig uberhaubt door met captcha's ik kom soms op sites waar ik nog 10 keer de captcha moet overdoen voordat ik hem goed heb. Neem de (wijlen) captcha van rapidshare waar je de letters moest kiezen waar een katje achter stond terwijl achter de andere letters ook iets stond waarvan je het vaak niet eens goed kon zien...

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
SCIxX schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:33:
Spam krijg je sowieso wel, daar ga ik niet de Sherlock voor uithangen, spamfilter pikt het meeste op, de enkele die erdoor komen verwijder ik gewoon.
That's the spirit... Iedereen zou dit moeten doen.
Dan nog enkele mensen die tijdens het verwijderen een leuke aanbieding zien en hier gebruik van maken ( of proberen te maken ) en de spammers hebben de eerstkomende paar jaar geen reden om te stoppen...

Oftewel zo af en toe Sherlockje spelen en melden dat kan tot klachten en ergernis bij spammer leiden, achterover zitten en volgend jaar klagen dat je weer een nieuw spamfilter moet aanschaffen helpt niemand iets. Maarja, het laatste is natuurlijk wel het makkelijkste en dan maar heel hard hopen dat het probleem "magisch" verdwijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
BastiaanN schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:36:
Misschien een beetje offtopic maar toch; Mensen slaan tegenwoordig uberhaubt door met captcha's ik kom soms op sites waar ik nog 10 keer de captcha moet overdoen voordat ik hem goed heb. Neem de (wijlen) captcha van rapidshare waar je de letters moest kiezen waar een katje achter stond terwijl achter de andere letters ook iets stond waarvan je het vaak niet eens goed kon zien...
Hangt erg van het soort site af, maar minder respectabele sites gebruiken dit soort technieken nog wel eens om gewoon eerst 5x een captcha van een andere site te laten zien, deze los jij voor hun op is goedkoper dan een bot te schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SCIxX schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:33:
Gelukkig denken anderen er anders over en is er met hun inzet deze week weer een spammer tot een halt geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

sanzut schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 01:04:

* Raven ook niet, maar gebruik m'n tweakers adres niet :P....
Heb wel m'n Hotmail en eigendomeinnaam-adres zichtbaar hier maar die hebben geen van beide last :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
arg, vandaag weer twee emails.. lijkt erop dat ik op enkele lijsten ben terecht gekomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Wat voor mail precies? Ik heb nog niets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
code:
1
2
3
4
    Van:    rekketoes@gmail.com
    Onderwerp:  Bomb in Bejing kills thousands of people
    Datum:  10 augustus 2008 16:52:55 GMT+02:00
    Aan:    tweakers AAP arjanhouben GNOE nl

code:
1
2
3
4
    Van:    rekketoes@gmail.com
    Onderwerp:  CNN Digital: Gathering of Tweakers send to court
    Datum:  10 augustus 2008 16:54:35 GMT+02:00
    Aan:    tweakers AAP arjanhouben GNOE nl

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

offtopic:
Gathering of Tweakers send to court _O- Zie je het al voor je, alle usertjes in de rechtbank :P

Is dus echt een gerichte spamactie op tweakers.net zo te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderwerp: CNN Digital: Gathering of Tweakers send to court
:D Humor. Maar'm , dat lijstje zal wel verkocht zijn. Je staat zo goed als op een mailinglijst en er wordt gemaild vanaf allerlei botnets. Kan je weinig meer aan doen. Zet je mail ook gewoon niet public, probleem grotendeels opgelost, toch? :)
Zie ook http://www.google.nl/sear...ail.com&btnG=Zoeken&meta=

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2008 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:41:
Zet je mail ook gewoon niet public, probleem grotendeels opgelost, toch? :)
Het is gewoon absurd dat dat nodig is om jezelf te beschermen. Dat is ook de reden waarom wij hard optreden tegen mensen die we pakken op dit soort praktijken. Jullie hebben genoeg vertrouwen in ons om je mailadres achter te laten, en dat vertrouwen willen wij niet schaden. En dan krijg je zoiets. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:58:

Het is gewoon absurd dat dat nodig is om jezelf te beschermen. Dat is ook de reden waarom wij hard optreden tegen mensen die we pakken op dit soort praktijken. Jullie hebben genoeg vertrouwen in ons om je mailadres achter te laten, en dat vertrouwen willen wij niet schaden. En dan krijg je zoiets. :/
Enerzijds heeft hij gelijk: wil je jezelf beter beschermen, slinger dan niet overal je emailadres neer. Aan de andere kant, wij willen inderdaad dat je wel gewoon ergens je emailadres kunt zetten zonder dat je meteen ondergespamd wordt. Voor allebei is iets te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:01:
[...]

Enerzijds heeft hij gelijk: wil je jezelf beter beschermen, slinger dan niet overal je emailadres neer. Aan de andere kant, wij willen inderdaad dat je wel gewoon ergens je emailadres kunt zetten zonder dat je meteen ondergespamd wordt. Voor allebei is iets te zeggen.
Oh, ik zeg ook niet dat het slecht is om je mailadres niet meer achter te laten, ik zeg alleen dat het eigenlijk absurd is dat het nodig is. Het ergste is dat het blijkbaar geld op blijft leveren, anders stopte het vanzelf wel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook jammer dat je je auto op slot moet doen, maar er zijn nou eenmaal tyfuslijers die niet een fatsoenlijke baan willen en makkelijker aan geld willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan een spamrun naar Tweakers.net nou geld opleveren? :+

Ik bedoelde het verder niet vervelend ofzo, maar de algemene regel is en blijft bazijn niet je email-adres overal neer. Dat er nu net de pech is een script aanwezig te zijn wat de captcha kan omzeilen hier is jammer, maar het is niet anders. Er moet gewoon iets nieuws / onleesbaars in de plaats komen. Vervang je blanko achtergrond image met strepen erdoorheen bijv.

Ik waardeer het wel hoor, email-adressen :) Heb zelfs een Full-abbo maar ik gebruik de mail-adressen ook verder nooit, omdat ik zelf al meer al 6 mail-accounts heb her en der :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:07:
Dat er nu net de pech is een script aanwezig te zijn wat de captcha kan omzeilen hier is jammer, maar het is niet anders.
Je haalt nu twee dingen door elkaar. Het plaatje waarmee wij e-mailadressen laten zien is geen CAPTCHA. ;) Daarnaast durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat dit, net als de andere keren dat dit is voorgekomen, een handmatige harvestactie was.
Er moet gewoon iets nieuws / onleesbaars in de plaats komen. Vervang je blanko achtergrond image met strepen erdoorheen bijv.
Dan heb ik nog liever dat mailadressen gewoon helemaal niet meer weergeven worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed. Hij is voor een text-based harvester 'proof' ;) Wat ik bedoelde te zeggen is dat je de image met de blanko achtergrond vervangt voor een image met streepjes, niet onmenselijk onleesbaar zoals Rapidshare bijv doet, maar wel moeilijker te harversten.

Zijn er geen logs beschikbaar dan behalve van de spammer zelf waar deze mails uit zijn gevist? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 18:17:
Goed. Hij is voor een text-based harvester 'proof' ;) Wat ik bedoelde te zeggen is dat je de image met de blanko achtergrond vervangt voor een image met streepjes, niet onmenselijk onleesbaar zoals Rapidshare bijv doet, maar wel moeilijker te harversten.

Zijn er geen logs beschikbaar dan behalve van de spammer zelf waar deze mails uit zijn gevist? :)
Dat werkt dus niet, voor een computer maakt dat het helemaal niet zoveel moeilijker terwijl het voor de mens wel moeilijker wordt.

Wat voor een mens moeilijker is is niet per definitie voor een computer ook moeilijker. Dingen met achtergronden werken vrijwel nooit, een simpel filter haalt ze eruit. Daarnaast kun je een computer eenvoudig trainen de letters te herkennen, tenzij je daar dus iets mee doet zal een computer het alsnog eenvoudig kunnen herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerd
  • Laatst online: 10:33

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik kreeg deze mail op 8 augustus ook, terwijl ik nog nooit spam op mijn e-mailadres heb gehad. Ik ben alleen bang dat een hele hoop Tweakers e-mailadressen nu toch naar binnen zijn gehaald. Ze zijn denk ik laag begonnen (aangezien mijn user_id onder de 1000 begint) en zo te zien zijn ze wel tot de 125 a 130000 gekomen? Tenminste als ik het user_id van sommige gebruikers die hem ook hebben gehad zie. Nou weet ik natuurlijk niet of ze gewoon alle user_id's langs zijn gegaan, maar het zou zomaar kunnen.

Maar het is te hopen dat er geen lijst is gemaakt door de spammer die hij stiekem toch nog even verder doorverkoopt of stuurt. Want dan ben ik bang dat er nog veel meer spam zal gaan komen de komende tijd.

Heb mijn e-mailadres nu toch maar verborgen.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik denk niet dat het geharvest is. ACM heeft actie ondernomen tegen de boosdoener en zijn account, die zou er meer over kunnen zeggen. Mijn gok: iemand heeft een x aantal topic geopend en van alle posters daarin het mailadres opgezocht. :)

Pagina: 1