Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-12-2024
Voor mijn nieuwe AV set ben ik aan het kijken naar de beste manier om de nieuwe HD geluidsstreams te decoden. ik heb een Sony Playstation 3 met firmware 2.42

Ik overweeg de volgende AV receivers:
- Pioneer VSX-1017AV-K
- Pioneer VSX-1018AH-K

De VSX1018 kan ook de audio via HDMI verwerken. De VSX-1017 kan dit niet.

Zowel de PS3 als de VSX1018 kunnen DTS geluid decoderen.
Welk apparaat geeft hierbij de beste kwaliteit?

Als dit de PS3 is, kan ik namelijk net zo goed een VSX-1017AV-K kopen. Dit is het vorige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44
Als de ps3 HD audio decodeert wordt het alsnog via hdmi verstuurt. Het kan ook via spdif, maar dan is het geen HD audio. Een receiver welke overweg kan met audio via hdmi lijkt me de beste keuze.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
OK, bedankt voor de verduidelijking.
Ik wist niet of het geluid na decodering via optische kabel verstuurd kon worden zonder kwaliteitsverlies.

Wordt het dus toch een 1018. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 11:19
Let wel dat de PS3 geen HD audio formaat als bitstream doorstuurt naar je receiver. Dit kan de PS3 eventueel wel doen met DD5.1 en DTS.

Oftwel, je kunt wel een receiver kopen die HD audio kan decoden maar de PS3 zal dit (op dit moment) nooit zo aanbieden. De PS3 zal dit zelf decoden en als PCM doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
DJ-B schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 17:08:
Let wel dat de PS3 geen HD audio formaat als bitstream doorstuurt naar je receiver. Dit kan de PS3 eventueel wel doen met DD5.1 en DTS.

Oftwel, je kunt wel een receiver kopen die HD audio kan decoden maar de PS3 zal dit (op dit moment) nooit zo aanbieden. De PS3 zal dit zelf decoden en als PCM doorgeven.
Aan de receiver komen naast de PS3 een CD-wisselaar voor de muziek en een digitale HD kabeltv decoder te hangen. Ik wil de PS3 gebruiken als DVD/BD speler.

Als hij alleen PCM doorgeeft, wil dat zeggen dat ik dan helemaal niet zo'n geavanceerde receiver nodig heb?

[ Voor 9% gewijzigd door metalant op 11-08-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:44
Nee, want de (8 kanaals) PCM gaat alsnog via hdmi, dus je hebt een receiver nodig welke hier mee overweg kan. Wellicht kan met een firmware upgrade op den duur de ps3 ook de HD streams onaangetast doorgeven. Maar dit biedt verder geen enkel voordeel t.o.v. het zelf decoderen door de ps3.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 18:26
ShittyOldMan schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:33:
Nee, want de (8 kanaals) PCM gaat alsnog via hdmi, dus je hebt een receiver nodig welke hier mee overweg kan.
Voor 8-kanaals ongecomprimeerd PCM-geluid heb je al voldoende aan een wat oudere HDMI 1.1 decoder. In dat opzicht is het eigenlijk een voordeel dat de PS3 Dolby-TrueHD en DTS-HD zelf decodeert, want als hij dat niet had gedaan en dat signaal ongecodeerd als bitstream door zou sturen had je een HDMI 1.3 versterker nodig gehad.
Wellicht kan met een firmware upgrade op den duur de ps3 ook de HD streams onaangetast doorgeven. Maar dit biedt verder geen enkel voordeel t.o.v. het zelf decoderen door de ps3.
Yep. Lossless == lossless. Het maakt geen enkel verschil in geluidskwaliteit. Het enige aardige van bistreamsupport zou zijn dat de kopers van dure HDMI 1.3-versterkers andere ledjes zouden zien oplichten op hun versterkerspeeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metalant
Het liefst wil ik van mijn receiver naar de TV maar één kabel trekken, want die staan straks een meter of 7 uit elkaar. Dus ik *moet* een receiver hebben die in ieder geval het (1080p) beeld via HDMI kan doorgeven aan de televisie.

Kan ik dan de PS3 beter dubbel aansluiten, dus zowel HDMI als optisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 11:19
Alleen HDMI zou voldoende moeten zijn, hier gaat zoweel beeld als geluid (PCM) door.
Pagina: 1