[Ervaringen] Samsung laptops - nieuw in Nederland

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 43 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
arnoud_h schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:28:
Er werd me via via via verteld dat je notebook (toevallig?) vandaag terug is gekomen bij MM. Al een telefoontje gehad?
dat is goed nieuws! ik blijf echter wat sceptisch totdat ik het apparaat daadwerkelijk terug heb. Ik ben namelijk niet gebeld. Je eerdere tip: 'stuur het apparaat zelf in naar de leverancier' zal ik de volgende keer ter harte nemen ;)

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 20:30
Hallo!

Vandaag heb ik dit mailtje verstuurd naar samsung.. maar misschien dat iemand hem hier al voor mij kan beantwoorden?

Zo niet, dan wacht ik gewoon geduldig af!

Alvast bedankt iig

------------

Beste medewerker,

van de week heb ik een laptop overgenomen (Samsung NP-P560-AA01NL). Nu bleek dat de bon niet meer aanwezig was, maar de laptop nog geen jaar oud dus nog wel binnen de garantie valt. Ik ben samen met de verkoper op zoek om er toch achter te komen hoe we de laptop van naam kunnen overzetten en zo ook de garantie.

Is er een bekende weg om dit te regelen? Zo ja, op welke manier?

Daarnaast een 2e vraagje wat betrefd de videokaart. De laptop was in eerste instantie een cadeau voor mijn vader, maar hij is mij zo goed bevallen dat ik van plan ben deze zelf te houden. Er is alleen een ding wat ik graag zou willen veranderen en dat is de videokaart. Ik zag namelijk dat er een integrated Intel GMA 4500M videokaart in zat. Nu heb ik zelf al wat rond gezocht en gevraagd, maar Is het mogelijk om er een andere videokaart in te plaatsen/in te laten plaatsen?

Als dat zo zou kunnen zou ik helemaal tevreden zijn en hoop ook dat het kan.

Alavst hartelijk dank voor de hulp

[ Voor 1% gewijzigd door br00ky op 22-02-2025 06:50 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-06 20:50
mouzetc schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:05:
van de week heb ik een laptop overgenomen (Samsung NP-P560-AA01NL). Nu bleek dat de bon niet meer aanwezig was, maar de laptop nog geen jaar oud dus nog wel binnen de garantie valt. Ik ben samen met de verkoper op zoek om er toch achter te komen hoe we de laptop van naam kunnen overzetten en zo ook de garantie.
Officieel zul je natuurlijk een bon nodig hebben. Voor de zekerheid zou ik bij de verkoper toch echt die gaan proberen te bemachtigen...
Daarnaast een 2e vraagje wat betrefd de videokaart. De laptop was in eerste instantie een cadeau voor mijn vader, maar hij is mij zo goed bevallen dat ik van plan ben deze zelf te houden. Er is alleen een ding wat ik graag zou willen veranderen en dat is de videokaart. Ik zag namelijk dat er een integrated Intel GMA 4500M videokaart in zat. Nu heb ik zelf al wat rond gezocht en gevraagd, maar Is het mogelijk om er een andere videokaart in te plaatsen/in te laten plaatsen?
Helaas voor jou is de videokaart een onderdeel van de chipset, en niet te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 17-06 20:30
Helaas helaas! Zag namelijk laptops met dezelfde chipset maar dan een andere GPU erbij/erop(?), dacht dat er missch nog een vrij slot zou zijn oid.. maar dat mag de pret voor de rest niet drukken!

Wat betreft garantie, heb nogmaals contact opgenomen met de verkoper. Laptop was een demomodel en kwam rechtstreeks uit de magazijn/fabriek. Mocht er iets in orde gegaan kon hij mij verzekeren dat het geregeld word. Daar gaan we dan ook maar vanuit!

Bedankt iig!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP777
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-02 18:33
Hallo,

Ik heb zelf een Samsung R510 AS05... Ik vroeg mij af wat ik allemaal kan uitbreiden?
Ik heb gelezen dat het chipset DDR3 1066 Geheugen aan kan (tot 8 GB). Ik vroeg mij af, kan ik dat ook in mijn laptop dan doen?

Ook vroeg ik mij af, of ik met gemak op mijn laptop zonder problemen met de Fn toetsen Windows 7 Ultimate 64-bit kan installeren.

Alvast bedankt,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
mouzetc schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:52:
Helaas helaas! Zag namelijk laptops met dezelfde chipset maar dan een andere GPU erbij/erop(?), dacht dat er missch nog een vrij slot zou zijn oid.. maar dat mag de pret voor de rest niet drukken!
[...]
de eerste batch van de r510 was met een nvidia gpu later is dit intel igp geworden zo lijkt het.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
MrJayMan schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:07:
[...]

de eerste batch van de r510 was met een nvidia gpu later is dit intel igp geworden zo lijkt het.
Nee, dat is niet helemaal waar. Alle R510-xSxxNL modellen hebben een nVidia GPU, alle R510-xAxxNL modellen zijn Intel integrated graphics.

Dit geldt ook voor alle andere modellen trouwens. "S" voor externe video, "A" voor integrated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:30
Ik weet niet of er nog meer mensen nog steeds problemen hebben met een 64 bits besturingssysteem op een samsung laptop maar er is een oplossing :)

Van't weekend geprobeerd om Win 7 64 bits op m'n q210 te zetten maar na het installeren van de nvidia drivers bleef de laptop in een opstart reboot hangen. Na wat onderzoek bleek dat dat komt omdat er een verouderd bios in zit, die niet goed overweg kan met 64 bit OS'en en drivers. Een biosupdate helpt daarbij en nu draait 64 bit Win 7 als een zonnetje :)

De biosupdates zijn te krijgen via samsung.nl

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takenzo
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:26
Ik ben ook al een tijdje bezig met windows 7 op mijn samsung Q210 te krijgen. Nu vond ik vandaag eindelijk de drivers voor de samsung Q210 voor windows 7 (x64 en x86). Deze heb ik gedownload en na installeren van de display drivers draait windows 7 ultimate x64 nu ook bij mij als een zonnetje.

Anoniem: 273891

Ook op mijn Q210-AS04 Windows 7 Ultimate 64bit geinstalleerd (in een dualboot met Vista Ultimate) na eerst de BIOS geupgrade te hebben (versie 10). Dankzij de nieuwste Windows 7 64bit drivers van samsung.nl is mijn Q210 weer helemaal up to date. Ik maakte me nl. eerst een beetje zorgen of de drivers voor deze notebook wel zouden komen, maar complimenten voor Samsung. Mijn Q210 was trouwens al voorbereid voor een 64bit Windows (4GB RAM.......).

@DJP777: met de 64bit software-tools van samsung.nl werken alle speciale knoppen ook weer!

Ron

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 273891 op 12-11-2009 07:54 ]

Anoniem: 322510

Ik weet niet of het bericht al eerder langs is gekomen, kon het in ieder geval niet zo snel vinden.
Maar ik heb een Samsung R510 FS08NL. Nu heb ik via school Windows 7 Professional 64 bit gekregen. Geïnstalleerd, start ook gewoon op. Maar wanneer ik mijn Nvidia 9200M driver installeer gaat ie trippen want dan start hij niet meer op. Na het mooie windows scherm start ie opnieuw op of slaat ie op zwart.
Daarna kan ik weer herstel doen en dan start ie op zonder de geïnstalleerde video-driver.

Ik heb geprobeerd mijn BIOS te updaten, zal misschien wel niks mee te maken hebben maar die installatie werkt niet eens. Ergens stopt ie tijdens de setup daarvan.
Via windows update krijg ik ook niks.
Apparaatbeheer geeft geen foutmelding / waarschuwing maar de driver staat er gewoon niet op.
32 bits werkt uiteraard wel gewoon.

Iemand tips ? Ervaring mee ?

• DJP777
Beste heren,

Na het updaten van mijn bios in windows VISTA is het mij gelukt alles aan de praat te krijgen. Ook zijn er windows 7 drivers nu beschikbaar van de Samsung site!

@ AwesomeFit, Als ik jou was zou ik eerst terug gaan naar Vista, de bios update namelijk alleen maar in Vista en XP. Mocht je Vragen hebben hoe je dit het beste kunt doen zal ik ze graag beantwoorden.

Met vriendelijke groeten,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:30
Anoniem: 322510 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:54:
Ik weet niet of het bericht al eerder langs is gekomen, kon het in ieder geval niet zo snel vinden.
Maar ik heb een Samsung R510 FS08NL. Nu heb ik via school Windows 7 Professional 64 bit gekregen. Geïnstalleerd, start ook gewoon op. Maar wanneer ik mijn Nvidia 9200M driver installeer gaat ie trippen want dan start hij niet meer op. Na het mooie windows scherm start ie opnieuw op of slaat ie op zwart.
Daarna kan ik weer herstel doen en dan start ie op zonder de geïnstalleerde video-driver.

Ik heb geprobeerd mijn BIOS te updaten, zal misschien wel niks mee te maken hebben maar die installatie werkt niet eens. Ergens stopt ie tijdens de setup daarvan.
Via windows update krijg ik ook niks.
Apparaatbeheer geeft geen foutmelding / waarschuwing maar de driver staat er gewoon niet op.
32 bits werkt uiteraard wel gewoon.

Iemand tips ? Ervaring mee ?
Ben het eens met DJP777 boven mij maar heb een aanvulling. De biosupdate kan je alleen maar doen vanuit een 32 bits windows. Ik heb zelf snel win7 32 bit erop gezet. Verder niks geinstalleerd maar gelijk de bios update gedaan. Daarna weer Win7 64 bit en toen werkte alles prima. Ook de nvidia drivers.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:39
Ik heb een Samsung R510 FS04 NL destijds gekocht bij de Mediamarkt voor € 666,-. Nu wil ik hier graag Windows 7 64bit opzetten maar dit krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Ik heb ooit al eerder geprobeerd Windows XP x64 erop te zetten om de 4GB volledig te benutten maar dit wou toen ook niet.

De bios heb ik al geupdate naar 08LI. Heeft iemand dit al wel voor elkaar gekregen?

[ Voor 4% gewijzigd door sh4dow op 15-11-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sh4dow schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:28:
Ik heb een Samsung R510 FS04 NL destijds gekocht bij de Mediamarkt voor € 666,-. Nu wil ik hier graag Windows 7 64bit opzetten maar dit krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Ik heb ooit al eerder geprobeerd Windows XP x64 erop te zetten om de 4GB volledig te benutten maar dit wou toen ook niet.

De bios heb ik al geupdate naar 08LI. Heeft iemand dit al wel voor elkaar gekregen?
Jah ik ga eerst proberen wat die 2 mensen hiervoor zeiden. Jij hebt dit al gedaan...
Wat ik heb gedaan is samsung gebeld, het probleem uitgelegd en die zei dat ik de laptop terug kon sturen voor reparatie. Er zou een stuk software niet goed geinstalleerd zijn volgens hem. Ik weet niet of dit de beste oplossing is maar het is er in ieder geval een voor het geval het je echt niet lukt.
Service is overigens prima, gratis reparatie, verzending e.d.
Heb dit nog niet gedaan omdat ik eerst de oplossing van de vorige poster ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Harmsen & sh4dow bedankt! Ik heb via windows 7 x32 een bios update uitgevoerd. Nu werkt x64 gewoon goed met nvidia drivers. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273891

@Harmsen: klopt wat betreft de BIOS-update. Ik heb nl. Vista/32bit in een dualboot met Win7/64bit. Die BIOS-update heb ik inderdaad vanuit Vista moeten doen (op mijn Q210). Vanuit Win7 kreeg ik direct een foutmelding.
Wie weet er trouwens hoe ik het Mobiliteitscentrum gemodificeerd krijg met de Samsung-specifieke opties. In Vista heb ik dit (weet niet meer hoe dat er in is gekomen). In Win7 vind ik niets hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:39
Het is mij nu ook gelukt om x64 te installeren. Door de biosupdate kwam liep de setup wel door, maar kreeg IO errors. DVD opnieuw gebrand en toen ging het wel goed. Ik heb de Nvidia driver van de Samsung site gebruikt. (R510 FS08 drivers)

Eindelijk kan ik de 4GB volledig benutten, terwijl ik de laptop al sinds 08-2008 heb!

[ Voor 27% gewijzigd door sh4dow op 16-11-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP777
Anoniem: 273891 schreef op maandag 16 november 2009 @ 13:36:
@Harmsen: klopt wat betreft de BIOS-update. Ik heb nl. Vista/32bit in een dualboot met Win7/64bit. Die BIOS-update heb ik inderdaad vanuit Vista moeten doen (op mijn Q210). Vanuit Win7 kreeg ik direct een foutmelding.
Wie weet er trouwens hoe ik het Mobiliteitscentrum gemodificeerd krijg met de Samsung-specifieke opties. In Vista heb ik dit (weet niet meer hoe dat er in is gekomen). In Win7 vind ik niets hierover.
Dan moet je de Samsung Easy Display Manager, Easy Battery Manager, Easy Speed Up Manager etc van de Samsung site downloaden en installeren ;) Dan werkt het weer helemaal naar z'n behoren :)

Hoop dat dit je wat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarre1
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 13:22
DJP777 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:06:
[...]

Dan moet je de Samsung Easy Display Manager, Easy Battery Manager, Easy Speed Up Manager etc van de Samsung site downloaden en installeren ;) Dan werkt het weer helemaal naar z'n behoren :)

Hoop dat dit je wat helpt
Waar heb je 64 bits drivers gevonden? op de officiele site van samsung zie ik alleen maar 32 bits drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Bij andere modellen staan wel 64bits drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP777
Gewoon de 32-bit drivers voor lief nemen ;) Ik draai ze op mijn 64-bit Windows 7 Ultimate Prima!

Heb nergens last van ;)

Ik weet niet of Samsung van plan is 64-bit drivers te maken voor de notebooks uit het notebook archief ;) Maar wat ik wel weet is dat de 32-bit drivers prima werken ;)

Deze programma'tjes vreten nagenoeg geen geheugen, dus waarom zouden ze 64-bit moeten zijn?

Groeten

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328623

Hallo allemaal, Vorig jaar augustus heb ik de Samsung R510 aangeschaft. Beviel erg goed tot nu, alleen heeft ie 't vanavond opeens begeven. Accu was helemaal leeg omdat ik 'm vandaag op school heb gebruikt en ik 'm nergens onder lading kon doen, en op een of andere manier laadt ie nu niet meer op als ik de adapter aansluit. M'n vader heeft de adapter getest en volgens hem werkt die nog, en bij de accu kan het probleem volgens mij ook niet echt liggen omdat ik de laptop ook kan gebruiken zonder accu (dus gewoon op de netstroom). Iemand die dit probleem kent en eventueel ook nog een oplossing weet? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Weet iemand waar changelogs te vinden zijn voor de samsung firmware-updates ? Ik ben wel erg benieuwd wat een firmwareupdate precies voor verbetering opleverd voordat ik 'm uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP777
Anoniem: 328623 schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:49:
Hallo allemaal, Vorig jaar augustus heb ik de Samsung R510 aangeschaft. Beviel erg goed tot nu, alleen heeft ie 't vanavond opeens begeven. Accu was helemaal leeg omdat ik 'm vandaag op school heb gebruikt en ik 'm nergens onder lading kon doen, en op een of andere manier laadt ie nu niet meer op als ik de adapter aansluit. M'n vader heeft de adapter getest en volgens hem werkt die nog, en bij de accu kan het probleem volgens mij ook niet echt liggen omdat ik de laptop ook kan gebruiken zonder accu (dus gewoon op de netstroom). Iemand die dit probleem kent en eventueel ook nog een oplossing weet? Alvast bedankt!
Als je batterij volledig leeg geraakt is en vervolgens ook niet gelijk aan de oplader gehangen is, kan het zijn dat het wat langer duurt voordat hij pas reageert op de adapter. Je moet gewoon wat geduld hebben en als het goed is laadt hij dan vanzelf wel weer op.

Al hoewel moet ik je wel zeggen, dat het voor deze Li-Ion accu's toch wel heel slecht is als ze onder de 10% tot leeg komen... Hierdoor kunnen ze schade krijgen waardoor ze niet meer 100% opladen! Gelukkig heeft deze van Samsung een zelf herstel iets. Ik heb dat ergens in de handleiding toen gelezen! Je kan het als het goed is ook terug vinden in je BIOS, daar staat ook wat over je accu!

Hoop dat je hier wat mee kan!
daanNL schreef op maandag 23 november 2009 @ 22:44:
Weet iemand waar changelogs te vinden zijn voor de samsung firmware-updates ? Ik ben wel erg benieuwd wat een firmwareupdate precies voor verbetering opleverd voordat ik 'm uitvoer.
Voor zover ik weet zijn er geen Changelogs te vinden over wat deze firmware-upgrade doet. Maar het enigste verschil dat ik kan merken is, dat hij Windows 7 Compatible is ;)

Volgens mij is het gewoon een upgrade voor de compatibiliteit dus, aangezien die voor deze firmware-upgrade niet z'n videokaart kon detecteren in W 7.

Ik hoop jullie hierbij voldoende geholpen te hebben!

Vriendelijke groet,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Toch zou je verwachten dat er meer veranderd. Toen ik twee weken geleden mijn laptop kocht stond er de 03IA BIOS op, deze heb ik nu kunnen updaten naar 05IA. Toch twee versies nieuwe dus....

Andere vraag. Weet iemand wat de voordelen zijn van het registreren van je samsung-aankoop ?
(http://www.samsung.com/nl/support/productRegistration.do)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJP777 schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:20:
[...]
Als je batterij volledig leeg geraakt is en vervolgens ook niet gelijk aan de oplader gehangen is, kan het zijn dat het wat langer duurt voordat hij pas reageert op de adapter. Je moet gewoon wat geduld hebben en als het goed is laadt hij dan vanzelf wel weer op.

Al hoewel moet ik je wel zeggen, dat het voor deze Li-Ion accu's toch wel heel slecht is als ze onder de 10% tot leeg komen... Hierdoor kunnen ze schade krijgen waardoor ze niet meer 100% opladen! Gelukkig heeft deze van Samsung een zelf herstel iets. Ik heb dat ergens in de handleiding toen gelezen! Je kan het als het goed is ook terug vinden in je BIOS, daar staat ook wat over je accu!
Hoop dat je hier wat mee kan!
Ik heb 'm gisteravond nog 3 uur in de oplader laten staan, maar zonder succes, hij startte nog steeds niet op. Kwam erachter dat je op de accu kan zien hoe vol ie is, en daarop stond dat ie voor 80% was opgeladen. Accu en/of adapter is dus het probleem niet denk ik. Ik heb 'm vanochtend maar naar de winkel teruggebracht, hopelijk weten ze 'm daar te repareren. In ieder geval bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP777
Klinkt als een kapotte accu ;)

Komt wel goed, alleen wel achter hun aan blijven zitten anders kan je lang wachten ;)

Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Klinkt ook als een optie in de BIOS die "verkeerd" staat. Ik kwam daar een optie tegen die zogenaamd de levensduur van de accu zou verlengen door deze tot maximaal 80% op te laden. Heb je hiernaar gekeken voor je 'm naar de winkel bracht ?
Eventueel de winkel dit nog even laten checken voor ze 'm naar Samsung sturen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Het klinkt inderdaad heel erg alsof je deze setting in de BIOS hebt veranderd:

Afbeeldingslocatie: http://homepage.mac.com/arnoud/plaatjes/tachtig_procent.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen instellingen in de BIOS veranderd, dus denk niet dat daar het probleem zit. (of het moet ook per ongeluk op een andere manier kunnen zijn veranderd? Geen flauw idee, ik ben niet zo goed met computers op dat gebied :P) Accu is ook niet kapot aangezien m'n laptop het ook niet meer doet op alleen netstroom, wat gewoon hoort te werken. Ik heb 'm vanderweek maar teruggebracht naar de winkel. Daar hebben ze er naar gekeken maar ook zij konden 't probleem niet vinden, dus ze hebben 'm opgestuurd naar Samsung. Ben erg benieuwd waar het probleem nu in zit en of ze het kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werd vanmiddag gebeld dat m'n laptop weer terug was en gerepareerd is! Het moederbord bleek stuk te zijn (en dat al na iets meer dan een jaar..), maar gelukkig viel 'ie nog binnen de garantie. Het viel me nog mee hoe lang ik 'm kwijt was, 't heeft uiteindelijk 2 weken geduurd. Super van Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Je hebt twee jaar garantie van Samsung, dus zo heel vreemd was dat niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Voor de Samsung X520 laptop is een nieuwe firmware (06IA) uit. Een changelog heb ik niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 14:54
Hoi, ik heb dit topic gevonden via Bing. Ook al ben ik al wat langer actief op tweakers.

Maar ik heb net zoals al iemand eerder in dit topic aankaartte, een probleem (Als je het een probleem wilt noemen) met mijn videokaart.

Ik heb sinds september/oktober een Samsung r610 AS06, met een p7450 en een 9200gs m videokaart.
Ik wist van te voren al dat het niet top of the line zou zijn, maar dat is ook niet noodzakelijk. Maar ik kan bijvoorbeeld ModernWarfare2 niet goed spelen. Zou dat dan misschien aan de drivers kunnen liggen, die zijn volgens mij niet echt up to date aangezien ik nog niks ge-update heb. En zou het misschien kunnen schelen als ik Windows7 installeer.

Ik ben verder zeer te spreken over mijn laptopje, alleen die enigszins brakke gpu vind ik best jammer.

Alvast bedankt voor de moeite

Thieu,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:28
Ik heb een R510, typenummer doet er niet toe denk ik. Ik heb dus onlangs Windows 7 geinstalleerd, enkele drivers etc ervoor gedownload. Het enige probleem is nu dat ik niks kan vinden over Magic Doctor, volgens mij het programma wat de 'fn' toetsen aanstuurt, oftewel mijn 'fn' toetsen doen het niet, iets wat ik behoorlijk irritant vind.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Het programma wat de fn-toetsen aanstuurt is de Easy Display Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ok, bedankt! Heel wat tijd gespendeerd aan het zoeken van een nieuwe versie van Magic Doctor en wat andere downloads, maar hij doet het gelukkig weer.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28958

Ik heb een R510 met nvidia kaart en gebruik exclusief Linux, maar ik krijg er maar met moeite meer dan 1.5 uur batterijtijd uit (6 cells). Meer dan een uur volop gamen of compilen werkt volgens mij ook niet. Toen ik hem kocht, werd er iets van 4 uur beloofd in "reviews" en door de fabrikant geloof ik nog meer.

Gebruikt iemand anders toevallig zowel Windows Vista en Linux op dit systeem en zitten daar grote verschillen tussen? Ik ben al bekend met powertop, mocht je dat willen suggereren.

Verder vind ik een laptop wel een prachtig apparaat (het was mijn eerste eigen laptop) en deze is vooral lekker stil, wat het gebruik van een computer een stuk aangenamer maakt.

Het enige dat ik eigenlijk nog mis in een laptop is een batterijduur van 12 uur en betere *nix support :)

Iets meer dan een jaar na aankoop ben ik van mening veranderd. Het is niet een apparaat dat jaren meegaat, en als ik dit van het voren had geweten, had ik hem nooit gekocht. Ik zal waarschijnlijk van de garantie gebruik maken, maar toch vind ik het irritant dat dit soort producten niet gewoon met gemak 5 jaar mee kunnen gaan (mijn desktop systemen halen dat makkelijk).

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 28958 op 23-05-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Aan de Windows kant draaien natuurlijk allerlei drivers van Samsung die het stroomverbruik binnen de perken houden, dat soort dingen zul je waarschijnlijk wel missen aan de Linux kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnoud_h schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:42:
Aan de Windows kant draaien natuurlijk allerlei drivers van Samsung die het stroomverbruik binnen de perken houden, dat soort dingen zul je waarschijnlijk wel missen aan de Linux kant.
Ja, maar kan dat echt een factor 2 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Zijn er mensen hier die voor de R510 een nieuwe accu hebben gekocht, want ik vind de bijgeleverde niet echt top.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Anoniem: 28958 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:59:
[...]
Hangt helemaal af van hoe efficient het power management van de Linux distro is? Als ze de processor de hele tijd vol laten werken kan het best zijn dat het een factor twee is. Maar aan de andere kant heb ik eerder verhalen gehoord van 20-30% verschil.

@ thefabiman88: er zijn 5900mAh batterijen (deze werden o.a. in de X360 geleverd), maar ik denk niet dat je deze makkelijk zult gaan vinden. Er bestaan ook nog 9-cells batterijen voor deze serie, maar die heb ik al een tijdje niet meer op een accessoire prijslijst gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

thefabiman88 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 18:07:
Zijn er mensen hier die voor de R510 een nieuwe accu hebben gekocht, want ik vind de bijgeleverde niet echt top.
Ebay is your friend ;)
http://computers.shop.eba...n=1&_trksid=p3286.c0.m282

[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 18-01-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Vandaag bij Mycom de R730 zien staan, en wat is dat een schitterend afgewerkte laptop zeg! Mooi slank, prachtig scherm met een fijne 1600/900 resolutie, maar dan een rode cover? Ook de R620 ziet er qua bouw zeer mooi uit. Ik was wel redelijk verkocht, wil nu heel graag een Samsung laptop...maar dan mogen ze wel hun line up snel even verversen/ uitbreiden. Want als ik het goed begrijp komen er slechts enkele nieuwe modellen?

De R780 ziet er wel goed uit opzich, qua specs...maar die is ook rood? Waarom Samsung, waarom...ik wil gewoon een beschaafd, onopvallend kleurtje.

Ik twijfel alleen wel wat over de continuïteit van Samsung in de laptop markt. Blijf Samsung daar de komende jaren nog een speler, of stoten ze de laptop divisie af dadelijk?

[ Voor 49% gewijzigd door bear87 op 25-01-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Laatst online: 17-06 08:06
Heeft iemand een idee hoelang het normaal gesproken duurt eer de betaling inzake windows 7 upgrade bij aankoop vaan een laptop eind 2009 is verwerkt in de systemen van samsung? Heb vorig weekend de betaling uitgevoerd namelijk en status is nog steeds:

Betaalstatus In afwachting van afschrijving

Voor ik me zorgen ga maken vraag ik het daarom maar even hier of iemand er meer ervaring mee heeft. (Zal vast niet de enige zijn die windows 7 heeft besteld ;))

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ja, de afhandeling van die upgrade zou zeker sneller kunnen, je zult nog even geduld moeten hebben, maar hij komt wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:03
Samsung heeft nog niet zo lang geleden een nieuwe lijn van de R serie uitgebracht. Ik ben erg geinteresseerd in de R580. Zijn er hier mensen met ervaringen met deze laptop? Hoe lang gaat de batterij mee? Is de laptop zuiniger omdat hij ee LED scherm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De R580 is vooral zuiniger doordat hij voorzien is van de nieuwe Core i3 processor en het nieuwe Calpella platform van Intel. Deze zijn zuiniger dan de voorgangers.

Eigenlijk alle Samsung notebooks van het afgelopen jaar waren al voorzien van LED backlit LCD panelen, dus daar zal het verschil niet in zitten.

Ik heb nog geen benchmark gedaan met de R580 met de Core i3 processor, maar de Core i5 variant hield het een kleine 4 uur vol in de BatteryMark 4.0.1 test. (met LCD op minimum en wireless uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:03
-

[ Voor 100% gewijzigd door Sunri5e op 24-03-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
Aangezien iemand dit topic toch al geschopt heeft...heb ik meteen een vraag..ik heb de r510 fs04 nl..
nu doet mijn geluid een beetje vervelend en nu wilde ik de drivers downloaden van de site van samsung. Echter..er is niets meer te vinden daar van de r510 , iemand hier die wel een link daarvan heeft toevallig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:36
eXistenz schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 19:43:
Aangezien iemand dit topic toch al geschopt heeft...heb ik meteen een vraag..ik heb de r510 fs04 nl..
nu doet mijn geluid een beetje vervelend en nu wilde ik de drivers downloaden van de site van samsung. Echter..er is niets meer te vinden daar van de r510 , iemand hier die wel een link daarvan heeft toevallig ?
http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
Apart via hun zoekfunctie vind je die niet...maar mijn dank is groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 20:17
Anoniem: 28958 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 17:59:
[...]
Als je Ubuntu draait kan ik bevestigen dat het echt veel scheelt, ik kan nu 2uur met een volledige accu doen, en dan maakt het niet zo heel veel uit of ik alleen internet of film kijk, dit komt omdat bij Ubuntu het scherm niet echt kan worden gedimmed (op een Samsung iig) en vandaar dat het zo snel leegtrekt.

Dus een factor 2 kan wel kloppen, op win7 haal ik de 3uur makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Zit wat tijd tussen mijn vorige reply, maar mijn huidige batterij/accu(Samsung R510)heeft 4000 mAh, nu staat er op het net een van 80€, maar met een capaciteit van 4400 mAh. Is dit een groot verschil of verwaarloosbaar?

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

10% meer capaciteit, ik weet niet hoeveel jij verdient per jaar, maar dat lijkt me niets iets waar je €80 voor geeft..
hoogstens €10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
Ok. Aangezien een batterij van 7800 mAh zo'n 255€ kost, kan ik denk ik beter uitkijken naar een nieuwe.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangoes
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-05 10:42
Heren ik heb een vraagje

laatste heb ik 2 gig werkgeheugen voor mijn r710-as03 gekocht waar normaal 3gig in zit.
Die er in gestopt en zodra het windows opstart logo laad start hij weer opnieuw op...

ik een half uur gebeld met samsung waar het aan kon liggen , lang verhaal , conclusie van samsung me OS zou niet goed zijn en ik draai gewoon Win7 ultimate 64bits.

Nou ziet me bios de 4 gig werkgeheugen wel. Das het rare.

Ik heb al een bios update gedaan alleen dat is alweer een oudere versie volgens mij....

Ik heb nu de 08SV bios maar bij het model de r710-as02 staat alweer een versie 11SV

ik ben alleen bang dat ik het verneuk omdat het misschien niet helemaal dezelfde versie is....

zou de bios update wellicht helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ja, grote kans dat de bios update gaat helpen, want voor de meeste Samsung notebooks is een update nodig om 4GB in combinatie met 64bit win7 te kunnen gebruiken.

Nu weet ik niet of de updater voor de R710 al werkt onder een 64bit OS, want vorige updates vereisten een 32bit versie.

Mocht dit niet lukken moet je maar even een PM sturen, dan kan ik je nog wel voorzien van een DOS versie van dezelfde update, die kun je vanaf een DOS-USB stick wel uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@arnoud_h: ik heb het probleem dat mijn scherm op willekeurige momenten uitvalt. Ik denk dat dit een BIOS of hardware probleem is (mogelijk stof), maar misschien weet jij er iets meer over te zeggen aangezien het blijkbaar je werk is. Ik hoef mijn scherm maar verkeerd aan te raken en hij stopt er mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Na lange tijd weer in dit topic. Heb mijn 1,5 jaar oude Q210 AS04 (met P8400 en 4 GB RAM) voor garantie op moeten sturen, omdat ik last had van instabiele WiFi verbinding en een rare diagonale zwarte streep in de rechterbovenhoek had. Ook deed de linkermuisknop het niet helemaal goed. De laptop is de 21ste opgehaald, en volgens de klantenservice wordt er nu gewacht op een onderdeel dat niet op voorraad was (waarschijnlijk een nieuw scherm ofzo). Nou zei de medewerker dat mocht het langer dan 21 juni duren, dat ik óf een nieuwe laptop mag uitkiezen, óf geld kan krijgen. Ik merkte dat dit specifieke model niet meer wordt verkocht in Nederland en vroeg me dan ook af of ik die niet meer zou kunnen krijgen. Het is echt één van de enige laptops van dat formaat met die hardware voor rond de 1000 euro (Sony's zijn al gauw 1600 euro). Weet iemand ook hoeveel geld ik terug zou krijgen voor die laptop?

Ik was in ieder geval al aan het kijken voor een vervangende laptop in geval dat die van mij niet meer gerepareerd kan worden voor die tijd. De hardware mag niet onderdoen voor de hardware die de Q210 van mij heeft. Zo kwam ik al gauw uit op een Macbook Pro! Ook een HP Touchsmart 2 (oid), alleen heeft die nu een slome (energiezuinige) CPU. Er schijnt er wel eentje te komen met een Core i5 dus dat zou een optie kunnen zijn. Ik laat het hier wel weten hoe het met de service van Samsung zit. Heb wel een gemengd gevoel, want het liefst wil ik een nieuwe Q210 die exact hetzelfde (of beter) is dan die van mij, maar wil ik ook best wel een Macbook Pro (met Windows 7) of de HP Touchsmart (is ook echt vet met touchscreen/tablet).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Laatst online: 15-06 23:45
Ik heb ook een Q210-AS4 maar ik zoek een heel nieuw toetsenbord, weet iemand waar ik deze kan vinden? Op Ebay staat wel een duitse versie maarja daar heb ik niets aan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Op Ebay staan ook QWERTY toestenborden: http://cgi.ebay.nl/New-Ke...balls&hash=item4a9fbef321

Maar misschien kun je wat regelen bij Samsung Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuimel
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Aangezien ik eerst een Imac wilde halen, maar vrienden dit afraadden, omdat de prijs niet opwoog tegen de kwaliteiten zeiden ze dat ik beter een goede laptop kon halen die aan mijn eisen voldoet. (aangezien ik niet de ruimte heb voor een echte desktop - pc was een goede laptop een betere optie.) Zo wilde ik er wel de Sims 3 op kunnen spelen, moest ie voldoende snelheid hebben en niet zomaar kunnen vastlopen, een webcam moest erin zitten en ik wilde nog redelijk kunnen photoshoppen (gewoon als hobby) ook moest ie geschikt zijn voor mijn toekomstige opleiding, maar dat moet wel lukken lijkt mij zo :P
Na zoeken, wikken en wegen zijn we op het volgende gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung R580 JS05NL€ 842,60€ 842,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 842,60

Zo zou ik meer kwaliteit hebben voor minder geld en is het niet overkill voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Laatst online: 03-06 12:48
heeft iemand misschien ervaring met de R530 JS05?
ziet er goed uit, en niet te duur, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-03 19:44
Sjeffie schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:30:
heeft iemand misschien ervaring met de R530 JS05?
ziet er goed uit, en niet te duur, maar ben benieuwd wat jullie er van vinden
ben ik ook benieuwd naar, alleen dan de JS06!

heb de review gelezen, maar ben benieuwd naar meer reacties

[ Voor 9% gewijzigd door berend95 op 07-07-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306787

Hallo,

Ik zit ook met dat BIOS probleem. De laatste versie BIOS die ik geïnstalleerd heb staan is 4LI, maar om nu x64 erop te krijgen heb ik minimaal 8 nodig. Op de site van Samsung staat versie 10, dus die heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik deze melding ...

Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/4935/bioserror.png

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? (Ik zit op een schone versie van Vista x86 HomePremium)

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De firmware update die op de website staat is enkel uit te voeren vanuit een 32-bits besturingssysteem, deze melding heb ik alleen gezien als je het vanuit een 64-bit OS uitvoerd...

Vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Laatst online: 17-06 08:06
Weet iemand waar je toetsenborden kan bestellen voor een R710 serie ? en zijn deze makkelijk zelf te vervangen ?

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tribledragon schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 19:32:
Weet iemand waar je toetsenborden kan bestellen voor een R710 serie ? en zijn deze makkelijk zelf te vervangen ?
Ebay. Weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 07-08-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ze zijn vrij makkelijk te verwisselen (schroeven aan onderkant gemarkeerd met "KBD" losdraaien en dan toetsenbord achter de lipjes vandaan wippen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik kan nergens de bios update vinden voor mijn R710 AS05. Kan iemand misschien een linkje geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De BIOS voor alle R710 modellen is identiek, dus je kunt bijvoorbeeld de BIOS van deze pagina downloaden.

• Icyzer
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

Ik heb al een tijdje geleden Windows 7 geinstalleerd op mijn Samsung R510 alleen werkt bij mij het scrollen van de touchpad niet. Omdat ik tijdens college geen muis kan gebruiken mis ik deze functie nu best wel.
Weet iemand waar je Windows 7 touchpad drivers voor de R510 kan vinden, want op de Samsung site heb ik ze nog niet voor mijn type gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

Iemand?

• arnoud_h
Je kunt ook de drivers van een gelijk geproduceerd model zoals de R710 of R610 pakken, allemaal hetzelfde Synaptics scrollpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuimel
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Pff, in dit topic zit ook geen leven :o
Nouja, dan probeer ik er maar even nieuw leven in te blazen..
WANT de Samsung R580 JS05 kan ik nergens meer halen, dus ik dacht erover om nu de samsung R580 JS07 te kopen.

Alleen heb ik ook nog gezocht naar laptops met betere specs én een mooi uiterlijk: niets gevonden. Ook niet op de pricewatch. Dus ik neem aan dat dit voor mij de beste keuze is. Tenzij jullie misschien nog goede suggesties hebben voor een laptop :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung R580-JS07€ 788,99€ 788,99
1Logitech Wireless Mouse M505 Zwart€ 27,-€ 27,-
1Logitech Alto Connect€ 23,-€ 23,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 933,82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Hoogstens kun je nog kijken naar een andere kleur:

pricewatch: Samsung R590 JS01

deze is in vrij kleine hoeveelheid ook beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Goede keus SAY ik wilde 'm in eerste instantie ook halen. Maar ik heb nu een iets groter budget en ga voor de Sony F13. De S07 is de afgelopen maand met circa 100 euro gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swrdfish
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-09-2022
Onlangs de Samsung qx510 gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4075/4947566191_04fdd4b969_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://notebookitalia.it/images/stories/samsung_qx510_qx410_qx310/samsung_qx410_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://notebookitalia.it/images/stories/samsung_qx510_qx410_qx310/samsung_qx510_3.jpg

Specificaties

-Intel i5 460M processor
-500 GB HDD
-15,6" LED HD (1 366 x 768) 16:9 Glanzend
-nVIDIA GeForce GT420M met Optimus
-4 GB (DDR3 / 2 GB x 2)

Inleiding
Je hebt deze laptop voor rond de 1100 euro. De specificaties zeer degelijk en Samsung zet deze laptop neer met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ik heb deze laptop gekozen vanwege het goede evenwicht in de hardwarecomponenten, het fantastische design en de goede prijs/kwaliteit daarvoor. Eindelijk een fabrikant die niet zomaar wat aluminium op een hoopje gooit, maar begrijpt dat aluminium gebruikt moet worden i.c.m. de elegantie die het uitstraalt. Deze laptop is dan ook zo dun mogelijk gehouden en alle knoppen en uiterlijkheden zijn zo strak mogelijk gehouden: subtiele stijlvolle knopjes, edge to edge scherm, degelijk chiclet toetsenbord, groot touchpad met geïntegreerde muisknoppen, netjes gebruchede achterkant van het scherm en het fantastisch gevoel van aluminium onder je polsen..

Bouwkwaliteit
Over het design heb ik nix aan te merken en ook de gebruikte materialen zijn van topkwaliteit, zelfs het gebruikte plastiek voor de zijkant en onderkant zijn zeer kwaliteitsvol. Toch is het niet allemaal rozegeur en maneschijn. Na een grondige kwaliteitscontrole kon ik enkele krasjes op de zijkanten en hoeken van het scherm vinden. Ook 2 kleine miniputjes in het aluminium bleven niet onopgemerkt. Ondanks dat je die putjes en de kleine krasjes niet ziet vanuit de meeste hoeken en op 30 cm afstand, is het toch duidelijk dat er te weinig aandacht besteed wordt vanuit de quality control in de fabrieken. Geen enkel van de krasjes lijkt mij voorkomen uit automatische productieprocessen maar wel vanuit menselijke handelingen. Helaas hebben wij klanten daar nix over te zeggen en is het te nemen of te laten. We kunnen alleen maar hopen dat Samsung in de toekomst strenger toeziet op het productieproces en de nodige maatregelen neemt om de opvolger van deze laptop krasvrij te maken.

Accu
De batterij gaat 3.30 uur mee (aero ingeschakeld, scherm niet gedimd, 2 films aan het downloaden via utorrent, muziek halfluid aan het afspelen via windows media player en internet)
Volgens Samsung zou de batterij tot 7 uur moeten meegaan, dat is bijna dubbel zo lang! Ik heb nog niet getest of dit haalbaar is. Sowieso is 3.30 uur bij iets meer dan bovengemiddeld gebruik bovengemiddeld dus ben ik vrij tevreden over de batterij.

Scherm
Het scherm zelf kon beter. Het is een LED HD scherm maar als ik van dichtbij op het scherm sta te kijken kan ik zo de pixels tellen. De resolutie is jammer genoeg slechts 1 366 x 768. Vooral in de hoogte vind ik het een jammere zaak. Zeker als je laptop in zijn geheel bekijkt is het jammer dat Samsung niet voor een full hd scherm gekozen heeft bij deze laptop. Zeker als je weet dat ze de schermen zelf maken. Dit doet toch iets af aan de finesse van deze laptop.

WPI
De windows prestatie indexcijfers (score op 7,9)
Processor: 6,8
Geheugen: 5,9
Grafisch: 4,6
Grafische weergave voor spellen: 6,4
Primaire harde schijf: 5,9

Ontdekte minpunten:
-de multitouch zoomfunctie werkt niet zo vloeiend als op een macbook
-als je hd films op youtube bekijkt en overschakelt naar "volledig scherm" dan flikkert de onderkant van het scherm enkele seconden totdat de balk met de pauzeknop weggaat.
-geen usb 3.0 poorten
-geen e-satapoort
-opstarten in windows 7 duurt nog altijd 1 minuut (in speed boot modus) eer je op het internet geraakt (met ingeven wachtwoord om in te loggen in windows)
-geen achtergrondverlichting voor het keyboard.

Eindoordeel
Wrs de beste prijs/kwaliteitslaptop op dit moment met een geweldig stijlvol design. Ideaal voor mensen die een goede multimedialaptop willen hebben. De hardware is perfect in evenwicht op elkaar afgestemd, op het scherm na dat best een hogere resolutie mocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283842

Moederbord van m'n Q210 is gecrashed!! Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:48
@swrdfish

Wat een MacBook cloon zeg.. mooi nagemaakt is niet lelijk ;)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Anoniem: 283842 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:17:
Moederbord van m'n Q210 is gecrashed!! Wat kan ik nu het beste doen?
Hoe oud is ie? Je hebt twee jaar garantie, dus er is een kans dat hij nog binnen garantie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnoud_h schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:19:
[...]

Hoe oud is ie? Je hebt twee jaar garantie, dus er is een kans dat hij nog binnen garantie is?
Hij is van 2008 :S. Heb je misschien enig idee wat ik nu het best kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Nee, dan wordt het tricky... Je kunt een prijsopgave laten maken voor vervanging door Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnoud_h schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:45:
Nee, dan wordt het tricky... Je kunt een prijsopgave laten maken voor vervanging door Samsung?
maar het wordt dus dan wel een duur geintje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een prijsopgave is gratis hoor... Die opgave daadwerkelijk laten uitvoeren is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:24:
Een prijsopgave is gratis hoor... Die opgave daadwerkelijk laten uitvoeren is een ander verhaal.
Dat weet ik..maarre ik vrees nu dat de kosten hoog zullen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik verwacht dat je voor het geld van de reparatie geen nieuwe hebt, maar (een wilde gok) een euro of 200 zal het snel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leader1000
  • Laatst online: 18-01 11:50
Goedemiddag allen,

ik bezit een Samsung R710-AS06NL uit 2008. Deze is voorzien van 4 gb intern geheugen en een 64bits processor. Echter is deze geleverd met Vista 32-bit. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of het installeren van een 64-bit besturingssysteem (vista of 7) een interessante performance verbetering oplevert.

Helaas staan er op de site uitsluitend 32-bit drivers, heb hier over gemaild en kreeg toen de reactie dat ik telefonisch contact met Samsung moest opnemen. Dit gedaan en kreeg hier iemand aan de lijn die weinig verstand van zaken had. Maar de conclusie was dat als de drivers niet online staan ze er niet zijn voor de laptop.

Is er iemand die dit type ook heeft en hier wel ervaring mee heeft of er een oplossing voor weet? Als het aan de praat krijgen van 64-bit niet mogelijk is, heeft het dan zin een Windows 7 32-bit licentie te kopen of heeft dat qua performance weinig toegevoegde waarde? Deze drivers lijken namelijk wel beschikbaar te zijn.

Ik hoor het graag! Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er bestaat geen "32-bit licentie". Elke licentie is geldig voor zowel de 64 als 32bit variant.

Je kan hem ook gewoon installeren zonder key. Dan kan je hem 120 dagen gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 27-07-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leader1000
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:15:
Er bestaat geen "32-bit licentie". Elke licentie is geldig voor zowel de 64 als 32bit variant.

Je kan hem ook gewoon installeren zonder key. Dan kan je hem 120 dagen gebruiken.
Ok maar heb nu Vista dus voor Windows 7 moet ik sowieso een andere licentie aanschaffen dan. Maar als ik dus van Vista 32 naar Vista 64 wil heb ik geen andere licentie nodig? Kan ik de software dan gewoon bestellen/ downloaden bij Microsoft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee. Legaal van een torrentsite afhalen :z
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/ volstaat ook.

Je kan inderdaad zowel 32 als 64-bit vista activeren met je huidige licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leader1000
Anoniem: 303530 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:26:
Nee. Legaal van een torrentsite afhalen :z
http://www.mydigitallife....ssional-and-home-premium/ volstaat ook.

Je kan inderdaad zowel 32 als 64-bit vista activeren met je huidige licentie.
Ok tnx voor je snelle reply, misschien dan maar gewoon eens proberen of ik Vista 64-bit aan de praat kan krijgen, aangezien ik die dus gewoon kan uitproberen zonder nieuwe licentie aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Zorg er in ieder geval voor dat je voordat je een 64bit OS installeerd de laatste BIOS hebt geinstalleerd. Dat kan alleen terwijl je een 32bits OS draait en o.a. voor Win7 zijn er in de laatste release een aantal belangrijke fixes geweest.

In de R710 zitten vrij standaard componenten, dus zelfs als de 64bit Win7 drivers niet bij Samsung staan moet het met een beetje zoekwerk wel lukken om 'm volledig geinstalleerd te krijgen. Ik denk zelfs dat je meer kans hebt op Win7 dan op Vista64 drivers te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
Oke, een klein snel vraagje voor de zekerheid. Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht om mn laptop ,R610 AS06nl, een kleine boost te geven zodat ie nog even mee kan voor school. (Seagate Hybride harde schijf). En nu wil ik er gelijk windows7 opzetten aangezien er nog vista opstaat.

Na eventjes te zoeken heb ik de driver page gevonden voor mn laptop. Wel 32 bit voor w7 maar dat zou geen problemen moeten geven ga ik vanuit.

Uiteraard komt er een 64bit versie op te staan om gebruik te maken van de 4gig (Ben op de hoogte van de bios update en ga er van uit dat dit de goede is.

En nu was mijn vraag in welke volgorde ik nou precies de drivers moet installeren. Ik ga momenteel uit van deze volgorde.

1, os
2, chipset
3, lan
4, grafisch
5, touchpad
6, overige

Is dit een beetje de goede volgorde, of zie ik misschien iets over het hoofd?
En is dat het goede bios, of is er een misschien een recentere van een ander model wat compatible is met mijn model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Nee, je moet geen BIOS van een ander model gebruiken, dat zal niet gaan. En deze update kun je het beste doen terwijl je nog in Vista zit. Versie 03LK en later ondersteunen 64bit, dus 04LK kun je ook hiervoor gebruiken.

De meeste hardware zal automatisch wel herkend worden door de drivers die met Windows 7 meegeleverd worden, en daarna maakt de volgorde niet echt uit. Ik zou wel in Vista nog de drivers voor LAN of WLAN (net welke je gebruikt voor je Internet verbinding) downloaden.

Sommige drivers die op de Samsung pagina staan zijn echt 32-bit only, maar daar kom je snel genoeg achter als je ze probeert te installeren.

Verder zijn de meeste componenten in een R610 niet al te exotisch, dus daar moeten wel 64-bit drivers voor te vinden zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door arnoud_h op 10-08-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieudebeu
_/-\o_

Danku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:56
Ik heb nu de Samsung RC730 gekocht. Lekker laptopje en was een aanbieding bij wehkamp. Ik denk voor 666 euro de goedkoopste 17" laptop met i7. Ook de GT 540m presteert wat mij betreft voldoende. Alles werkt prima, heel snel en stil (maar dat zal wel afnemen met de jaren ;) ). Ik ben er tevreden over, had nog nooit van Samsung laptops gehoord maar ja. Nog iemand anders die ook deze laptop heeft? Lijkt niet zo bekend te zijn...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:36
Mijn zoontje van 12 heeft een samsung R510. Deze heeft hij maart 2010 gekregen. Met deze laptop heeft hij (tot nu toe) geen problemen ondervonden en werkt als een speer.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste