USB stick raakt info kwijt als ik hem uit pc haal.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een usb stick van 8 gb gekocht op ebay. hierop wil ik 7 gb muziek zetten. die kopieer ik erop.
alles staat er dan op zie ik. vervolgens haal ik de stick eruit en dan raakt ie een groot deel kwijt.

Stick kan kapot zijn, maar het is de tweede die ik kocht die dit probleem heeft. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Doe je wel "veilig verwijderen" waardoor info die nog in de cache staat ook weggeschreven wordt?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Verwijder je hem wel via het icoontje rechtsonderin je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:12:
Ik heb een usb stick van 8 gb gekocht op ebay. hierop wil ik 7 gb muziek zetten. die kopieer ik erop.
alles staat er dan op zie ik. vervolgens haal ik de stick eruit en dan raakt ie een groot deel kwijt.

Stick kan kapot zijn, maar het is de tweede die ik kocht die dit probleem heeft. Doe ik iets verkeerd?
Ja, usb-sticks op e-bay kopen :P

Je zal niet de eerste zijn die een stick koopt waar eigenlijk veel minder geheugen in zit dan wat er op de verpakking staat en waar met een ranzig trucje wordt gedaan alsof er zoveel op past. Maar eigenlijk ben je gewoon je eigen data meerdere keren an het overschrijven, waardoor er als je gaat kijken niet alles wat je er op hebt gezet er ook echt op staat.

Geen idee of dat hier het probleem is, maar zou zomaar kunnen. Geen idee of je dat echt kan testen, maak em anders eens open en zoek ff op het typenummer van de geheugenchip hoe groot die echt is.

[ Voor 44% gewijzigd door Orion84 op 07-08-2008 12:16 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het bestandssyteem toevallig FAT?
Duuuusss formateren in FAT32 (geen bestanden groter dan 4gig) of NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 17:43

o_f_course

Och...

... en als je het niet via 'veilig verwijderen' doet, dan ben je niet alleen je gegevens kwijt, maar moet je ook even opnieuw formatteren. Anders blijf je tegen dit probleem aanlopen.

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd verwijder ik nooit veilig. Dat zal ik eerst eens gaan doen.

Ebay is op zich wel veilig vind ik. Als het product niet goed is krijg je gewoon je geld terug. Tot nu toe nooit problemen gehad. En voor 8 euro 8GB inclusief verzenden... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:20:
Eerlijk gezegd verwijder ik nooit veilig. Dat zal ik eerst eens gaan doen.
Dat had je misschien ook kunnen doen voordat je een topic opent op GoT |:(

Maargoed, controleer ook ineens het bestandsysteem, want standaard zijn die meestal FAT voor compatibiliteit.
Swaptor schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:24:
8GB voor 8 euro, klinkt als 8Gbit. (= 1GB)
Sorry. :>
In dat geval is het zelfs duur...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

8GB voor 8 euro, klinkt als 8Gbit. (= 1GB)
Sorry. :>

[ Voor 13% gewijzigd door Swaptor op 07-08-2008 12:24 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

En voor 8 euro 8GB inclusief verzenden... :-)
En voor 8 euro 8GMB inclusief verzenden... :-)
O-)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:21

Haan

dotnetter

8GB voor 8 euro klinkt heel erg als opgelicht zijn :P

Heb je na het kopiëren van die 7GB muziek naar de usb stick ook al geprobeerd of alle muziek ook echt af te spelen is?

[ Voor 53% gewijzigd door Haan op 07-08-2008 12:29 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig. Hij is nog aan het kopieren. Is erg goedkoop, maar zoals gezegd, als het niet goed is krijg je meteen je geld terug van paypal. Dus dan schiet de oplichter er helemaal niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
deze toevallig gekocht? :+ Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/6369/usbwd0.jpg
edit: beetje flauw natuurlijk ;) veilig verwijderen hoeft niet als je "write behind caching" uit hebt staan, en die staat standaard ook uit in windows.

[ Voor 46% gewijzigd door Grote Schurk op 07-08-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FritsYpeij schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:34:
deze toevallig gekocht? :+ [afbeelding]
edit: beetje flauw natuurlijk ;) veilig verwijderen hoeft niet als je "write behind caching" uit hebt staan, en die staat standaard ook uit in windows.
Dan nog mag je je stick geen seconde te vroeg uittrekken. Heb al veel mensen dat zien doen en dan maar stomverbaasd zijn dat "er iets verdwenen is".
Als je veilig verwijderd weet je ineens zeker dat alles wel degelijk is weggeschreven, dat is een moeite van 2 muisklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:43:
[...]

Dan nog mag je je stick geen seconde te vroeg uittrekken. Heb al veel mensen dat zien doen en dan maar stomverbaasd zijn dat "er iets verdwenen is".
Als je veilig verwijderd weet je ineens zeker dat alles wel degelijk is weggeschreven, dat is een moeite van 2 muisklikken.
Al weten veel mensen dan weer niet dat als je eenmaal links klikt op dat icoontje dat je meteen het lijstje met apparaten krijgt en je dus niet via rechtsklik of dubbelklik eerst via die hele dialog hoeft te gaan.

* Orion84 probeert toch meestal ook wel netjes veilig te verwijderen, zeker met m'n USB disk met foto databases er op en zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 07-08-2008 12:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 16:37
Sjah, het is dat die dingen geen floppygeluiden meer maken zodat je zeker weet dat er geen writes meer worden gedaan ;) Heb er persoonlijk nooit last van gehad, ik moet onder het bureau kruipen voordat ik de stick er uit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FritsYpeij schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:48:
Sjah, het is dat die dingen geen floppygeluiden meer maken zodat je zeker weet dat er geen writes meer worden gedaan ;) Heb er persoonlijk nooit last van gehad, ik moet onder het bureau kruipen voordat ik de stick er uit heb.
Zelfs een floppy-drive had een LED dat aangaf dat je de floppy niet mocht verwijderen als het LED brandde. Ook een dove zou er geen probleem mee mogen hebben. Enja dat LEDje bleef soms branden nadat de geluiden verdwenen waren, en proefondervindelijk bleek de drive dan wel degelijk nog iets aan het doen was.

Mensen steken de schuld vaak op technologie terwijl ze niet weten, of gewoonweg de moeite niet doen om er goed mee om te springen.

offtopic:
Ik klink wel een oude zeur, en nog zo jong :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 12:53:
Zelfs een floppy-drive had een LED dat aangaf dat je de floppy niet mocht verwijderen als het LED brandde. Ook een dove zou er geen probleem mee mogen hebben. Enja dat LEDje bleef soms branden nadat de geluiden verdwenen waren, en proefondervindelijk bleek de drive dan wel degelijk nog iets aan het doen was.
Sterker nog, met smartdrive op FDD's enabled moest je daar zelfs een smartdrv /r uitvoeren voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Volgens mij ligt het ook aan het OS. Heb ook een stick als ik dat met windows 2k er zo uit trek dan heb ik kans dat er bestanden beschadigt zijn.
BIj Windows XP heb ik er geen last van. Heb iets gehoord dat het in het ram geplaats word en het duurt een tijdje voor dat het echt op het flash staat. En bij windows 98 heb je zelf als het goed is dat de stick helemaal leeg is als je niet via verwijderen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ook als ik hem er veilig uit haal verdwijnt er een boel info....
Dus dat is het niet.

Bestandssyteem is ook FAT32.

dus wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wel raar is is dat als ik de eigenschappen bekijk dat die dan aangeven dat de hoeveelheid data wel gelijk is aan het originele bestand. Ik zie het alleen niet????

In de mac zie ie het ook niet. In mijn autoradio ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ga ik eens testen, want dit komt wel heel erg bekend voor:
Oh and that error message saying you can’t remove the hardware because it is in use message even if the device is absolutely idle and you’re not running anything at all.
explorer.exe afsluiten en opnieuw opstarten helpt vaak maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:21:
Wat wel raar is is dat als ik de eigenschappen bekijk dat die dan aangeven dat de hoeveelheid data wel gelijk is aan het originele bestand. Ik zie het alleen niet????

In de mac zie ie het ook niet. In mijn autoradio ook niet.
Heb je nou al geprobeerd of de data die je er op zet ook daadwerkelijk te openen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de eerste 140 nummers openen.
dan staan er nog 25 nummers die het niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:19
En bij de format geeft ie ook netjes 8GB aan?

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:29:
Ik kan de eerste 140 nummers openen.
dan staan er nog 25 nummers die het niet doen...
Hoeveel nemen die 140 nummers in aan capaciteit?
Hoeveel nummers heb je geprobeerd erop te zetten, want 165 nummers lijken me geen 7gig in te nemen.

FAT32 zou goed moeten zijn als bestandsysteem, maar je kan altijd ook eens NTFS proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

140 nummers < 1 GB denk ik zo? Zet hem eens helemaal vol en kijk dan steekproefsgewijs of de nummers af te spelen zijn. Als er een hoop niet te openen zijn, is de kans groot dat je een 'gemodicficeerde' 8GB stick hebt gekocht die in werkelijkheid maar 1GB o.i.d. is.
Was de vorige die je kocht ook via E-Bay? Want in dat geval zegt het feit dat je hetzelfde probleem al eerder hebt gehad niet zoveel, eerder dat je twee keer in dezelfde grap bent getrapt :P

Maar eerst maar eens verder testen dus, misschien is het ding wel gewoon defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou paypal alvast maar mailen :P
Een usb groter laten lijken dan ie is is heel simpel, gewoon de fat table aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft 7,65 aan.
Ik test hem nu met een of ander progje.
Daaruit blijkt dat er maar 1,2 GB op staat.

En even googlelen laat zien dat er zeer veel van dit soort modified sticks zijn. Ook de Aldi heeft ze geleverd. Leve China!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je link van dat ebay-aanbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 13:55:
Hij geeft 7,65 aan.
Ik test hem nu met een of ander progje.
Daaruit blijkt dat er maar 1,2 GB op staat.

En even googlelen laat zien dat er zeer veel van dit soort modified sticks zijn. Ook de Aldi heeft ze geleverd. Leve China!
Men koopt een sooi van die sticks bij bijvoorbeeld de aldi.
Men past de tabel aan en windows report de stick als een 8 GB stick. Het lijkt dus dat hij zo groot is.
Maar in het echt is hij maar 1 GB bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
Je bent denk ik inderdaad "genept".

Je kan als eerste effe de verkoper mailen en dat je hier niet blij mee bent. Vaak krjg je dan alsnog een echtte 8GB stick of je geld terug. Schrijf hierna een beoordeling.

duurt dit telang naar je gevoel (geef wel wat tijd) dan mailtje naar PayPal dat je je geld terug wilt omdat je een 8GB stick hebt besteld en een 1GB hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:03:

Je kan als eerste effe de verkoper mailen en dat je hier niet blij mee bent. Vaak krjg je dan alsnog een echtte 8GB stick of je geld terug. Schrijf hierna een beoordeling.

duurt dit telang naar je gevoel (geef wel wat tijd) dan mailtje naar PayPal dat je je geld terug wilt omdat je een 8GB stick hebt besteld en een 1GB hebt gekregen.
Niet te lief zijn, alsof dat die echt nog een 8gig stick gaat sturen. En als die dat doet, lapt hij het gewon bij de volgende. Gewoon slechte beoordeling geven en geld laten terugstorten.

Wel eerst zeker zijn dat het wel degelijk zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ebay staat er vol mee. Degene waar ik hem kocht:

http://cgi.ebay.nl/8GB-US...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Heb ook nog een 8 GB SD gekocht vorige week. Haha, die zal ook wel lekker goed zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:53
Cave_Boy schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:03:

geschil openen bij paypal

voor meer info: https://www.paypal.com/nl...urchaseProtection-outside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Test blijkt dat het fout is. En het is de tweede al. Daarom verkopen ze ze ook voor zo weinig. Die andere kreeg ik meteen geld terug met de opmerking: je hebt een foute gehad. Niet eens: stuur hem maar terug dan krijg je een nieuwe. Ze weten dat ze fout zijn.

Iemand enig idee hoe ik ze wel weer goed kan zetten, zodat ik ze gewoon als 1 gb kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het. Geschil is geopend en heb ook meteen laten escaleren. Tis goed. Deze mensen verkopen 1000-den fake sticks. Mijn eerste stick stopte ik er ook meteen in: keek of het 8 gb was en toen meteen ook positieve feedback achtergelaten.... Dat overkomt me niet nogmaals...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel raar dat die positieve feedback heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is niet raar. Heeft afgelopen maand 23 negatieve berichten gehad. Die allemaal hetzelfde zeggen. De meesten geven feedback als ze zien dat er 8gb op staat. Je gaa tniet eerst alles vullen en dan testen etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mwa vind het toch raar als je kijkt:
negatief: 23, alles van hacked stick of verzending niet aangekomen
neutraal: 16, ook mensen die een hacked stick krijgen, waarom geven die in godsnaam "neutraal", willen die mensen soms dat oplichters hun gang kunnen blijven gaan? Dat snap ik echt niet.
positief: 1433, kan toch niet anders dat die er ook gewoon goede verkoopt, anders onmogelijk dat je zoveel positief krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

kijk maar eens bij de negatieve reacties, het is wss een gehackte 2 gb stick

http://feedback.ebay.nl/w...ich=negative&interval=365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die neutralen hebben geld terug gekregen. De rest? Geen idee. Die testen hem niet. Die zetten er iets op en komen er na een maand achter? Dan heb je pech. Hoe dan ook. Als ik de stick test zoals ergens op Ebay te lezen is dan blijkt dat hij frauduleus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Waarom zijn er dan zoveel positive beoordelingen dat die perfect werkt etc, en maar 3% negatief? (waarin wordt gezegt dat er maar 1/2 GB op zit)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat niemand hem test? Dat deed ik bij de eerste ook niet? Omdat die mensen wel een goede krijgen? Jij weet niet hoeveel mensen die er daar een kochten een refund krijgen nadat ze positieve feedback gegeven hebben. Ik heb dat bij mijn vorige stick ook gedaan. Iemand die een ding stuurt dat gemodificeerd is is fout bezig. Daarom verkoopt ie die dingen ook voor weinig. We zullen zien wat paypal ervan zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
Je koopt een 8Gb stick en krijgt die vervolgens in een nette blisterverpakkign toegestuurd, inclusief opdruk. Als je hem vervolgens in je comoputer propt en even bij de eigenschappen kijkt, ziet alles er in orde uit. Je geeft dus een positieve beoordeling. Een paar weken later kom je erachter dat je stick geheugenverlies heeft, je denkt "ach wat, goedkope zut" en gooit hem weg...
verander je vervolgens je beoordeling op e-bay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die kun je niet eens veranderen volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Heb je alle bestanden in de root staan ? Zoja, maak eens mappen aan en zet ze daar eens in. Er kunnen nl. maar een max aantal bestanden in de root van een schijf staan, met een maximale grote... (ik meen op fat; 128 files en op fat32; 512 files, maar pin me er niet op vast)

[ Voor 8% gewijzigd door Caveman op 07-08-2008 15:02 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Caveman schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:55:
Heb je alle bestanden in de root staan ? Zoja, maak eens mappen aan en zet ze daar eens in. Er kunnen nl. maar een max aantal bestanden in de root van een schijf staan... (ik meen op fat 128 en op fat32 256, maar pin me er niet op vast)
Als dit voor mij is: dat is mij wat te gecompliceerd. sorry. ben niet zo'n techneut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ervaring van forums is noit ebay gebruiken
Pricewatch van tweakers.net is een van die beste sites thats mijn ervaring
ik gebruik Corsair Flash Voyager stick formatiert in ntfs of fat nooit problemen gehad
het is geen superstick maar snel genoeg en betrouwbaar en anrader thats mijn ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Daarom geef ik een beoordeling op eBay altijd pas nadat ik het product al een tijdje heb, tegen verborgen gebreken zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:58:
[...]

Als dit voor mij is: dat is mij wat te gecompliceerd. sorry. ben niet zo'n techneut...
Dit is voor jouw :)
ff simpel dan, staan je mp3'tjes in mappen of staan ze zo op de stick? Als ze zo op de stick staan kan het zijn dat je tegen een limiet aan loopt. Maak eens een map aan "mp3" ofzo en kopieer daar eens je bestanden in.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
Ik heb deze via ebay gekocht:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...iewItem&item=320278297023

Kingston DT100, 8GB.

Is daadwerkelijk 8gb! Ook een iets serieuzere prijs.. (€21 incl shipping)

//edit handig info over de fakes:

http://reviews.ebay.com/B...0QQugidZ10000000001236200

p.s.2 maar in het vervolg koop ik ook geen usbsticks meer via ebay. Nu gedaan omdat ik er ook 2 geheugen reepjes had gekocht, dus tja.

[ Voor 48% gewijzigd door Giant87 op 07-08-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:58:
[...]

Of je de muziek er los op hebt gezet of in mapjes ;)

Maargoed, als je met een testtool al hebt vastgesteld dat het een fake stick is dan zal dat het niet zijn. (+ dat je dus schijnbaar ook niet de enige bent)

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 07-08-2008 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gooi het er zo eens op.... ik probeer alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 15:02:
Daarom geef ik een beoordeling op eBay altijd pas nadat ik het product al een tijdje heb, tegen verborgen gebreken zegmaar.
ben helemaal eens daar foor geef ik ook an mijn ervaring van forums
ik persoonlijk heb geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
En voor 8 euro 8GB inclusief verzenden... :-)
Hebben ze je nooit geleerd "als het te goed lijkt om waar te zijn, dat is dat ook zo"?
Zie dit topic van mij: Fake USB sticks

En ja, de meeste oplichters komen er gewoon mee weg, simpelweg omdat de meeste mensen blijkbaar niet veel op hun USBstick zetten. Of dat pas doen als ze al feedback hebben gegeven. Of gewoon niet weten waarom hun kostbare vakantiefoto's opeens zijn verdwenen....

USB-sticks en geheugenkaarten moet je simpelweg NIET op eBay kopen! eBay zelf interesseert het ook geen zak, ze weten dat bepaalde verkopers honderden (!!) nepproducten per dag verkopen, maar ja, eBay verdient er goed aan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 14:18:
Is niet raar. Heeft afgelopen maand 23 negatieve berichten gehad. Die allemaal hetzelfde zeggen. De meesten geven feedback als ze zien dat er 8gb op staat. Je gaa tniet eerst alles vullen en dan testen etc...
En hierdoor komen de verkopers er mee weg, met nog best leuke opbrengsten.
Ik test zelf zelfs m'n USBsticks uit de winkel: Even vullen: neem een file van 500 MB, kopieer hem er x keer op naar verschillende namen, md5sum *, en alle checksums moeten hetzelfde blijven.
Hetzelfde als met nieuwe geheugenmodules: memtest een uurtje draaien, kan heel veel ellende voorkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik het in een map erop zet dan stopt ie na 120 nrs.
dus het is gewoon niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus negatieve feedback nummer 24 geven...
thanks. looking forward to my daughter getting much use out of this in college!
Daar gaat een thesis "opkomen" ! >:)
Wel grappig om de feedbacks te lezen met de wetenschap die we nu hebben.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond dit programmatje op internet (zowel Engels als Deutsch...) dat claimt te kunnen checken op faulty USB sticks. Ik heb het niet geprobeerd maar wellicht kan je daar een poging mee wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ter info. Kreeg eerst nog aanbieding om beetje geld terug te storten. Gezegd dat ik dat helemaal niet van plan was. binnen tien minuten alles terug. Kijk uit op Ebay.
Pagina: 1