[XBOX360] optical out -> geluidskaart optical in werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Ik heb nog maar net een VGA kabel op mijn XBOX360 en daar zit een optical out bij, nu speciaal zo'n kaartje gekocht want ik wil graag geluid via mijn computer afspelen. Ik heb zelf een Auzentech Xplosion 7.1 geluidskaart met in optisch gat die volgens de website (zoals ik het interpreteer) zowel als optical in als uit vungeerd.
ntegrated S/PDIF input/output supports 44.1kHz/48kHz/96kHz sample rate in XP at 16/24bits resolution
Integrated S/PDIF input/output supports 44.1kHz/48kHz sample rate in VIsta at 16/24bits resolution
Maar als ik in het configuratiescherm kijk krijg ik geen geluid binnen over de optisch in.
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/25u5u0k.jpg

De XBOX360 staat ingesteld op Digital Audio Stereo (maar 5.1 of 5.1 with WMA pro maakt geen verschil).

Als ik gewoon een verloop stekkertje gebruik om van de 2 tulp stekkers op de HD Video kit 1 minjack te maken en ze af te spelen via dezelfde geluidskaart via de mic-in gaat het allemaal wel goed maar ik dacht dat je met de optical in mooier geluid zou krijgen en zelfs 5.1 geluid.

Heeft iemand een idee hoe het kan dat het niet werkt, ik zie wel netjes rood door het draadje gaan aan het uiteinde. Ik heb ook gelezen dat sommige kaarten DTS niet kunnen decoderen maar dat is nu juist het bijzondere aan deze kaart dat hij het wel kan, en als dit het probleem zou zijn dan zou stereo het wel doen. (vandaar dat mijn xbox360 daar nu op staat).

(PS. er staat in het configuratiescherm Agrippa DTS maar dat komt omdat ik een rebranded Auzentech Xplosion 7.1 van Club3d verder dezelfde kaart en zelfs de Auzentech drivers gebruikt, deze kaart vermeld omdat hij wat bekender is).

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48
Gebruik misschien is de club3d drivers, kan conflicten geven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
De club3d drivers zijn dezelfde drivers van CMI (de fabrikant van de chips) alleen een oudere versie die heb ik er eerder wel opgehad maar dat zou als het goed is niet het probleem mogen zijn.

Edit:

Voor de zekerheid toch nog eens op de Club3D website gekeken en het blijkt dat ze recentelijk hun drivers geupdate hebben naar zelfs een nieuwere versie dan Auzentech er zijn opties bijgekomen wat betreft spdif instellingen die windows al had maar nog niet in het Xear3D taakbalk programma van de driver voorkomen. Ook heb ik de digital uitvoer uitgezet via Vista's geluidsinstellingen.

Het zijn.

"Validity Check"
"Select Optical S/Pdif in"
"Reverse S/Pdif-In format"

Ik heb meerdere opties geprobeerd maar het lijkt niets te doen en nog steeds geen geluid weet iemand waar deze opties voor zijn en welke ik mogenlijk in welke combo moet gebruiken (hoewel ik denk dat ik ze allemaal geprobeerd heb).

Het gekke is, is dat ik op internet niets kan vinden over deze 3 termen/opties.

Edit2:

Verder vond ik welke versies van DTS e.d. op mijn computer aanwezig zijn volgens de geluidskaart drivers zijn dit:

-Dolby Digital Live Version 1.0.2
-DTS Neo:PC Version 1.0.1
-DTS Interactive Version 1.00.22

Edit3:

Heb nu nog weer een andere driver geinstalleerd deze keer van C-Media zelf, staan nog meer opties voor de optical in bij, zoals "Monitoring" en ik heb het manual van deze chipset gevonden hier staat echter alleen dat je de optical in moet selecten en monitoring aan moet zetten maar dit heeft helaas geen effect.

[ Voor 88% gewijzigd door roy-t op 07-08-2008 07:42 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Even een oud topic kicken, ik zit met hetzelfde probleem namelijk. Ik heb zo ongeveer dezelfde geluidskaart maar dan de DD versie in plaats van DTS.

Nu moet je in principe de Select Optical S/PDIF in moeten selecteren, samen met monitoring. Dan werkt het. Echter kan mijn geluidskaart geen 5.1 signaal ontvangen blijkbaar? Heb jij dit toevallig nog opgelost gekregen?

Zie ook mijn topic: S/PDIF in passthrough naar 5.1 set