Voor een oude dame(me oma) ben ik op zoek gegaan voor een instap laptop, de volgende zijn de must have: een 15” groot beeld(ivm met grotere letters en leesgemak), Windows Vista en zo goedkoop mogelijk.
De laptop zal voornamelijk voor Mail/Internet kranten/Spider en Mahjong gebruikt worden. Misschien kan er in de toekomst ook gebruikt gemaakt worden van een eventuele webcam. De webcam kan overigens ook later aangeschaft worden.
De budget is rond de 400 euro
Ik heb twee laptops gevonden die aan de eisen voldoen:
De eerste is de Compaq Presario S101 deze kost 398€:
Om te beginnen zijn de specificaties van de PB easynote verkeerd aangegeven, de T1400 is een single core processor die op 1.73ghz loopt. De AMD sempron is ook een single core maar die loopt op 2.0ghz. Op internet is overigens weinig te vinden, ik zou toch voor de sempron gaan omdat die ook single core is en wat sneller loopt.
Nou weet ik ook uit eigen ervaring dat hoewel het Windows Vista Basic is, je de 2.0gb aan ram wel goed kunt gebruiken. Hoewel de laptop vrijwel niet belast zou worden, misschien in de toekomst met MSN + webcam.
Voor de rest zitten er in de beide een waardeloze videokaart, is verder toch niet echt nodig. Ook hebben ze beiden een 4 cell of 6 cell accu, ik heb hier verder niets over gevonden, hoewel het verder niet echt van belang is.
De hoofdverschil is eigenlijk de Webcam en de Ram, de Compaq trekt me aan voor de Sempron en Webcam, maar de Easynote voor zijn grotere geheugen en harddisk/ Helaas is het voor mij best moeilijk omdat je geen benchmarks ofzo voor zulke low end specificaties kunt vinden en niemand neemt zo te zien de moeite om een revieuw te plaatsen over de laptops die te vinden is op google.
Als er mensen zijn met advies en ervaringen wil ik dat graag weten.
De laptop zal voornamelijk voor Mail/Internet kranten/Spider en Mahjong gebruikt worden. Misschien kan er in de toekomst ook gebruikt gemaakt worden van een eventuele webcam. De webcam kan overigens ook later aangeschaft worden.
De budget is rond de 400 euro
Ik heb twee laptops gevonden die aan de eisen voldoen:
De eerste is de Compaq Presario S101 deze kost 398€:
- Processor : AMD Sempron Si-40
- Geheugen 1024 MB
- Garddisk 120 GB opslagcapaciteit
- DVD RW DL brander
- Videokaart:NVIDIA GeForce 8200M
- tot 319 MB videogeheugen beschikbaar
- Luidsprekers:Altec Lansing luidsprekers
- 3 x USB, HDMI, webcam en 802.11 WLAN
- Windows Vista basic
- 15,4 " WXGA brightview breedbeeldscherm
- 0.3 pixel webcam
- Processor: Intel® Celeron® Dual Core T1400 Processor 1.73 GHz
- Gewicht: 2,9 kg
- Geheugen: 2048 MB
- Draadloze netwerkkaart: ja
- Harddisk: 160 GB
- Beeldscherm: 15.4" Diamond View breedbeeld
- CD-/DVD-Rewriter: DVD+/-R/RW Double Layer
- Netwerkkaart: ja
- Geluidskaart: onboard
- Besturingssysteem: Windows Vista™ Home Basic SP1 (NL/ENG)
- Videokaart: 256 MB shared SiS Mirage 3+
- Garantie: 12 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 6 mnd op accu/batterij
Om te beginnen zijn de specificaties van de PB easynote verkeerd aangegeven, de T1400 is een single core processor die op 1.73ghz loopt. De AMD sempron is ook een single core maar die loopt op 2.0ghz. Op internet is overigens weinig te vinden, ik zou toch voor de sempron gaan omdat die ook single core is en wat sneller loopt.
Nou weet ik ook uit eigen ervaring dat hoewel het Windows Vista Basic is, je de 2.0gb aan ram wel goed kunt gebruiken. Hoewel de laptop vrijwel niet belast zou worden, misschien in de toekomst met MSN + webcam.
Voor de rest zitten er in de beide een waardeloze videokaart, is verder toch niet echt nodig. Ook hebben ze beiden een 4 cell of 6 cell accu, ik heb hier verder niets over gevonden, hoewel het verder niet echt van belang is.
De hoofdverschil is eigenlijk de Webcam en de Ram, de Compaq trekt me aan voor de Sempron en Webcam, maar de Easynote voor zijn grotere geheugen en harddisk/ Helaas is het voor mij best moeilijk omdat je geen benchmarks ofzo voor zulke low end specificaties kunt vinden en niemand neemt zo te zien de moeite om een revieuw te plaatsen over de laptops die te vinden is op google.
Als er mensen zijn met advies en ervaringen wil ik dat graag weten.
Computers are useless. They can only give you answers.