Mini-ITX advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views

• BokanoiD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-03 23:21

BokanoiD

Veel te evil

Topicstarter
Hello,

Ik ben me voor een C64-casemodje momenteel aan het oriënteren op de huidige mini-ITX bordjes, maar ik zie door de bomen het bos niet meer... 8)7

Ik ben op zoek naar een bordje dat:
- het liefst volledig passief gekoeld is
- ingezet kan worden voor dagelijkse office werkzaamheden -- browsen, mailen, briefje tiepen, muziekje spelen, dat soort werk. als ie daarbij een beetje divx'jes af kan spelen en emulators als WinUAE en VICE redelijk kan draaien dat is dat wel een pluspunt maar niet nodig.
- redelijk low-profile is; ik heb ongeveer 4cm ruimte tot het toetsenbord in de weg zit - het originele wordt aangesloten middels de Keyrah interface. dus geen hoge chipset koelers erop.
- aan te sluiten via een externe, passief gekoelde voeding (PicoPSU?)

De meeste (redelijk recente) topics die ik heb gelezen wbt Mini-ITX bordjes gaan over inzet als fileservertje o.i.d., maar ik vraag me af of hier mensen zijn die hun mini-itx pc'tje voor bovenstaande of vergelijkbare applicaties inzetten en wat de ervaringen hiermee zijn?

alle input is welkom :)

Verwijderd

Intel Little falls 230 = uitgerust met de Atom 230: kan geen HD 720p of 1080p "normaal zonder gestotter" afspelen, maar muziek, divx, office gedoe kan wel. :)

Emulators als WinUAE en VICE geen idee van, want daar hebk nog nooit van gehoord. :P

Ook zou je nog even kunnen wachten tot de nieuwe via 1.8ghz er is: deze verslaat de Atom met +- 30% is alleen wel stukje minder zuinig: wat je dan ook nog kan doen is nog iets langer wachten op de Atom 330, dit is dezelfde als de 230 maar dan met 2 cores. :)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

WinUAE gaat wel lukken op een atom cpu denk ik als ik na de specificaties kijk, ;) WinUAE is een Amiga emulator die je pc dus omtovert tot een Amiga Computer. (Mijn eerste computer liefde Amiga 500 met 1Mb ram uitbreiding wat zo groot was als een pakje boter :) )

"WinUAE is a fairly hungry application and requires alot of computing power to accurately emulate the Amiga. The following system is recommended before running WinUAE:

* Pentium III 1GHz (or higher)
* 128MB of RAM
* PCI sound-card
* PCI or AGP graphics-card
* Windows 9x/Me/2000/XP with DirectX 8.0 (or higher)"

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Als je door de bomen het bos niet meer ziet is dat 9 van de 10 keer een kwestie van je eisen beter definieren. In dit geval weet je duidelijk wat je wilt, maar heb je de vertaalstap niet meer gemaakt van die persoonlijke eisen naar wat die apps technisch precies willen. Zoals mad_max234 toont kun je die info prima opzoeken, evenals de max wattage die een PicoPSU kan leveren en de hoogte van koeling bij een mobo.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.