Ik heb net met Dell gebeld, vanwege een Dell Vostro laptop die niet aan mijn wensen voldoet.
Deze wil ik binnen 7 dagen retour sturen, zoals mijn wettelijk recht zegt.
Alleen: Dell vraagt hier 184,45 euro voor, volgens de telefoon en volgens http://www1.euro.dell.com...nl&s=gen&~lt=popup#return .
Nu zegt de Wet Koop op Afstand duidelijk dat ik alleen de retour-verzendkosten hoef te betalen (Dell gaat uit van verzendkosten naar mij + verzendkosten terug + 10 euro administratiekosten (let wel: verzendkosten bij Dell zijn normaal 17,85 voor een laptop).
Na mijn klacht over dat bedrag ging ze (=Irene, voor eigen referentie) het navragen, en kwam ze met een nieuw bedrag: 95,20 euro (omdat ik geen verzendkosten betaald had om de laptop te laten bezorgen).
Er is nu een aantekening van mijn melding (net binnen de 7 dagen termijn) gemaakt, en ik heb gezegd dat ik ga navragen of Dell hiermee weg kan komen. Volgens mij niet!
De Wet Koop op Afstand is duidelijk:
Los hiervan kan ik op dell.nl geen adres vinden, waarmee ze ook niet aan de wetgeving voldoen... Whois geeft wel een adres in Amsterdam, maar dat is vast niet het juiste adres voor pakketjes...
Offtopic: voor de reden dat ik de laptop wil terugsturen, zie hier: RemcoDelft in "[Gentoo] Keyboard werkt niet bij boot" .
Deze wil ik binnen 7 dagen retour sturen, zoals mijn wettelijk recht zegt.
Alleen: Dell vraagt hier 184,45 euro voor, volgens de telefoon en volgens http://www1.euro.dell.com...nl&s=gen&~lt=popup#return .
Nu zegt de Wet Koop op Afstand duidelijk dat ik alleen de retour-verzendkosten hoef te betalen (Dell gaat uit van verzendkosten naar mij + verzendkosten terug + 10 euro administratiekosten (let wel: verzendkosten bij Dell zijn normaal 17,85 voor een laptop).
Na mijn klacht over dat bedrag ging ze (=Irene, voor eigen referentie) het navragen, en kwam ze met een nieuw bedrag: 95,20 euro (omdat ik geen verzendkosten betaald had om de laptop te laten bezorgen).
Er is nu een aantekening van mijn melding (net binnen de 7 dagen termijn) gemaakt, en ik heb gezegd dat ik ga navragen of Dell hiermee weg kan komen. Volgens mij niet!
De Wet Koop op Afstand is duidelijk:
Irene zei dat ze absoluut geen winst maken op dat bedrag van 95 euro, omdat ze de laptop ook terug moeten sturen naar de fabriek (not my problem!) en dat ze hem weigeren als ik hem zelf terug zou sturen. Als Dell 17,85 (de normale verzendkosten voor een laptop via UPS) had gerekend, had ik niet moeilijk gedaan, maar nu vragen ze bijna 80 euro extra!Bij een koop via internet of telefoon heeft u als consument zeven werkdagen de tijd om de koop in te trekken zonder betaling van een boete of opgave van redenen. Dit wordt ook wel herroepingsrecht of zichttermijn genoemd. U moet ten hoogste de kosten voor het terugzenden van de goederen betalen. De termijn om de koop ongedaan te maken gaat in op de dag dat u de goederen ontvangt. De leverancier moet dan wel aan de verplichting van de schriftelijke bevestiging van de informatie hebben voldaan.
Los hiervan kan ik op dell.nl geen adres vinden, waarmee ze ook niet aan de wetgeving voldoen... Whois geeft wel een adres in Amsterdam, maar dat is vast niet het juiste adres voor pakketjes...
Offtopic: voor de reden dat ik de laptop wil terugsturen, zie hier: RemcoDelft in "[Gentoo] Keyboard werkt niet bij boot" .