Pakket bestelling weigeren

Pagina: 1
Acties:
  • 7.482 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 12:20
Mijn vriendin dacht gisteren lief te zijn door mijn verjaardag cadeau alvast te gaan bestellen via internet.
Nu blijkt echter dat ze een verkeerde type heeft besteld via de webshop.
Als ik nu mijn pakket weiger bij TNT Post dan zijn de kosten voor de webshop, zodra ik het pakket aanneem draai ik op voor de verzend kosten.

Is het "legaal" om het pakket te weigeren aan de deur en het geld bedrag terug te halen via de bank? ik kan hier namelijk vrij weinig over terug vinden op internet. Als het via de bank terug gehaald word dan is het bedrag vrij snel weer terug , als ik dit via de webshop doe dan hebben ze 30 dagen de tijd om het terug te storten.

Hoop dat iemand hier wat ervaring mee heeft.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Kun je het niet terugsturen en ruilen (of bijbetalen) voor het juiste type?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 23:23
Volgens mij kan het wel, maar of het netjes is...

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik weet niet hoe je betaald hebt, maar je krijgt ook nog het probleem misschien dat het door jezelf (je vrindin, in dit geval) overgemaakte geld niet teruggeboekt kan worden door een bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:00:
Kun je het niet terugsturen en ruilen (of bijbetalen) voor het juiste type?
De postbode komt morgen weer langs omdat ik hem het verhaal heb uitgelegd en zal het nu noteren als "Niet thuis aanwezig". maar als ik het aanneem dan moet ik zelf de kosten betalen om het terug te sturen. De type hebben ze wel op de website staan maar is ruim 50 euro duurder dan een andere webshop
Bastiaan schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:01:
Ik weet niet hoe je betaald hebt, maar je krijgt ook nog het probleem misschien dat het door jezelf (je vrindin, in dit geval) overgemaakte geld niet teruggeboekt kan worden door een bank.
Dit is via iDeal gegaan

[ Voor 24% gewijzigd door MrOizo2005 op 11-12-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wet kopen op afstand is van toepassing als de koper de gelegenheid heeft gehad om het product te inspecteren.

Als je het pakketje weigert, dan heb je het product niet kunnen inspecteren. Dus ik weet niet of de wet kopen op afstand dan van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 15:35
Zomaar geld terughalen bij de bank zal niet in goede aarde vallen. Sowieso kan je zover ik weet geen geld terughalen bij de bank, want ook verkeerde overschrijvingen zijn "eigen schuld dikke bult" (aldus de banken).

Je moet het echt via de webshop doen, doe je dat niet breng je voor alle partijen onnodige problemen mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Je kunt natuurlijk gewoon het pakketje weigeren, dan gaat die volgens mij zonder extra kosten terug naar de webshop. En IMHO moet je dan met de webshop regelen dat jij je geld terugkrijgt en zoals Bastiaan ook al zegt.. zo makkelijk gaat het niet om geld 'terug te boeken'.. je kunt alleen storneren als ze gebruik hebben gemaakt van automatische incasso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
Sypher schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:03:
Zomaar geld terughalen bij de bank zal niet in goede aarde vallen. Sowieso kan je zover ik weet geen geld terughalen bij de bank, want ook verkeerde overschrijvingen zijn "eigen schuld dikke bult" (aldus de banken).

Je moet het echt via de webshop doen, doe je dat niet breng je voor alle partijen onnodige problemen mee..
Dat is wel zo , daarom vraag ik het ook voor de zekerheid hier maar even. het gaat om best wel een bedrag wat zonde zou zijn als ik daar nog eens 30 dagen op zou moeten wachten (negatieve geval dan) .

[ Voor 5% gewijzigd door MrOizo2005 op 11-12-2009 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:14
Storneren zal niet gaan met een Ideal betaling. Aangezien de betaling is voldaan denk ik dat de webshop na weigering het bedrag min verzendkosten zal terugstorten. Dat is nog altijd beter dan het aannemen en terugsturen aangezien je dan dubbele verzendkosten maakt.
Maar alles hangt uiteindelijk af van de policy/coulance van de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
De webshop heeft aangegeven via de telefoon dat het beter is om het pakket aan te nemen en zelf terug te sturen, omdat het op die manier sneller zou gaan (waar ik overigens mijn twijfel bij heb) maar dan kom ik met nog eens extra verzend kosten te zitten.
Ik denk dat ik het morgen gewoon weiger aan de deur en de webshop hiervan op de hoogte stel. en dan hoop ik op een spoedige handeling van hun.

Alvast bedankt voor alle reacties in een zeer korte tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
@Polster:

De webshop moet het totaalbedrag, dus inclusief verzendkosten terugstorten indien je gebruik maakt van de zichttermijn bij de wet kopen op afstand. ;)

De verzendkosten voor het terugsturen zijn echter wel voor eigen rekening.

Dus het kost je geen twee, maar slecht één keer verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Aannemen, en mbv koop op afstand weer terug sturen. Die verzendkosten ben je dan gewoon kwijt. Dat verlies zou ik dan gewoon maar nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
MrOizo2005 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:05:
[...]

Dat is wel zo , daarom vraag ik het ook voor de zekerheid hier maar even. het gaat om best wel een bedrag wat zonde zou zijn als ik daar nog eens 30 dagen op zou moeten wachten (negatieve geval dan) .
Tja, gewoon via de webwinkel is volgens mij toch echt het snelste, hun zijn tenminste nog gebonden aan die 30 dagen.
Geld terug halen via de bank gaat niet ( bank gaat namelijk eerst niets doen, als jij dan zwaar geschut inzet dan pas aan webshop vragen of die het willen terugstorten ) Meer doet een bank niet bij een overschrijving ( wat ideal gewoon is )
MrOizo2005 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:12:
De webshop heeft aangegeven via de telefoon dat het beter is om het pakket aan te nemen en zelf terug te sturen, omdat het op die manier sneller zou gaan (waar ik overigens mijn twijfel bij heb) maar dan kom ik met nog eens extra verzend kosten te zitten.
Ik denk dat ik het morgen gewoon weiger aan de deur en de webshop hiervan op de hoogte stel. en dan hoop ik op een spoedige handeling van hun.

Alvast bedankt voor alle reacties in een zeer korte tijd :P
Tja, als een klant eerst gaat zitten bellen en daarna gewoon de duurste methode voor de webshop kiest ( ook al is het afgeraden door de webshop zelf ) dan zou ik niet al te hard hopen op een spoedige afhandeling, dat zou bij mij gewoon wachten tot de laatste minuut worden.

Bij mij zou je alle coulance verspeeld hebben met dit soort geintjes...

[ Voor 40% gewijzigd door Gomez12 op 11-12-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
F4T4L_3RR0R schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:13:
@Polster:
De verzendkosten voor het terugsturen zijn echter wel voor eigen rekening.
Weet je dat zeker? als dit het geval is lijkt me deze oplossing beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Sorry hoor, maar wat is dit voor kansloos topic. Jullie hebben zelf de fout gemaakt om het verkeerde te bestellen, en willen hierna niet zelf opdraaien voor de kosten om het terug te zenden. Gewoon pakket aannemen en netjes retour aanvragen via de webshop (bij veel webshops kan je trouwens niet retourneren zonder dit eerst op de website aan te vragen).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Je kunt natuurlijk zelf ook even wat research doen op de versschillende sites die hier op het forum dagelijks voorbij komen zoals consuwijzer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Gomez12 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:14:
[...]
Geld terug halen via de bank gaat niet ( bank gaat namelijk eerst niets doen, als jij dan zwaar geschut inzet dan pas aan webshop vragen of die het willen terugstorten ) Meer doet een bank niet bij een overschrijving ( wat ideal gewoon is )
En dan alleen als een overboeking frauduleus is. Dat is in dit geval niet zo. Terughalen kan dus niet en nooit in dit geval. Verder is het maar de vraag of deze onofficiële weg die jij wilt bewandelen er voor zorgt dat je je geld sneller terug krijgt. Je zult de webshop nog moeten contacteren voor de terugstorting overigens, sla je een mooi figuur als je zegt dat het pakket hebt geweigerd. Je hebt geen verzendbewijs maar bewijslast ligt wel bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrOizo2005 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:15:
[...]

http://www.consuwijzer.nl...rwaarden_bij_retournering

Verzendkosten en voorwaarden bij retournering

U betaalt de verzendkosten
Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? En besluit u binnen zeven werkdagen dat u het product toch niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te betalen.

U krijgt de bezorgkosten terug
Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan krijgt u dit bedrag weer terug.

U bewijst dat u het product hebt teruggestuurd
Stuurt u een product terug? En raakt het product kwijt of beschadigd? Dan moet u wel kosten betalen. Daarom is het verstandig om te vragen naar een "bericht van ontvangst" als u iets terugstuurt. U vraagt dit bij het postkantoor of de koeriersdienst. Als het product bij de verkoper is aangekomen, krijgt u hiervan een bewijs. Het is handig om dit bewijs te hebben, want een verkoper kan zeggen dat het product niet is aangekomen. Dan kunt u bewijzen dat dit wel is gebeurd.

Geen bewijs nodig
Veel verkopers bezorgen zelf de spullen, en halen ze ook weer op. Dat heeft voor u een groot voordeel, omdat u dan niet hoeft te bewijzen dat u het product hebt opgestuurd. En als een product tijdens het vervoer beschadigt, hoeft u niets te betalen.

Hoe stuurt u het product terug?
In de algemene voorwaarden staat meestal hoe u een product moet terugsturen. Soms zijn er speciale regels voor dure spullen of spullen die makkelijk kapot gaan. Vraag de verkoper of er bij uw product speciale regels gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
Zoals ik al aangaf ben ik niet bekend op dit gebied , ik heb gelukkig nooit wat terug hoeven sturen.
Maar zoals ik het hier al begrijp is het gewoon netjes om het pakket aan te nemen en het zelf retour te sturen.
Dat een webshop hiervoor eerst een retour case o.i.d. voor moet aanmaken is mij wel bekend.

@ChicaneBT
Bedankt voor dit stuk tekst , ik zat net te zoeken op de website.

[ Voor 11% gewijzigd door MrOizo2005 op 11-12-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
MrOizo2005 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:15:
[...]

Waarom zou de winkel de verzendkosten niet gewoon van het bedrag aftrekken?

Door het telefoontje heb je al duidelijk de intentie gegeven om het pakket te weigeren. Het is dus niet meer enkel niet afgeleverd door TNT, maar bewust geweigerd door de klant.

Bewust bestelde en geweigerde producten mag een winkelier afaik gewoon kosten voor in rekening brengen zolang het buiten de koop-op-afstand regeling valt ( en dat valt het volgens mij want je hebt het niet zelf kunnen inspecteren )

Serieus, beter dan de koop-op-afstand regeling waarbij je enkel eenmalig de verzendkosten betaald ga je het echt niet krijgen...
MrOizo2005 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:24:
Zoals ik al aangaf ben ik niet bekend op dit gebied , ik heb gelukkig nooit wat terug hoeven sturen.
Maar zoals ik het hier al begrijp is het gewoon netjes om het pakket aan te nemen en het zelf retour te sturen.
Dat een webshop hiervoor eerst een retour case o.i.d. voor moet aanmaken is mij wel bekend.
Trouwens, besef wel dat het terugsturen voor je eigen verantwoordelijkheid is, dus niet geheugenlatjes in een envelop van 80 cent douwen onbeschermd, want dan weigert de webshop ze weer ( / zegt dat ze beschadigd zijn etc )
Dus gewoon net en goed verpakt terug sturen, zie de kosten maar als les...

[ Voor 30% gewijzigd door Gomez12 op 11-12-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een beleefd geval accepteer je het pakket, maak je een retourformulier aan, stuur je het terug en behoor je het juiste te krijgen.

In een manier om de webshop lekker in de zeik te nemen neem je het pakketje natuurlijk niet aan, en ga je op hoge poten staan dat je je geld terugwilt of een ander product eist.

In dit geval had je vriendin iets beter moeten opletten bij het selecteren van de type, en gewoon netjes retour sturen naar de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo2005
Gomez12 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:24:
[...]
Door het telefoontje heb je al duidelijk de intentie gegeven om het pakket te weigeren. Het is dus niet meer enkel niet afgeleverd door TNT, maar bewust geweigerd door de klant.
Het telefoontje ging erover wat de optie zou zijn als ik het weiger, niet dat het de keuze is die ik ga maken.
Het product is nog niet geweigerd, het staat vermeld als "persoon is niet thuis" en morgen komt de postbode gewoon weer

[ Voor 45% gewijzigd door MrOizo2005 op 11-12-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:25:
In dit geval had je vriendin iets beter moeten opletten bij het selecteren van de type, en gewoon netjes retour sturen naar de webshop.
Inderdaad, je kan wel moeilijk gaan doen over verzendkosten, maar de initiele fout ligt toch niet bij de webshop. Dan kan je netjes gebruik maken van de koop op afstand, laat die paar euro verzendkosten een les zijn om volgende keer iets beter op te letten. (waar praten we over? 6-7 euro?).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien je in dit topic aangeeft dat je door je eigen fout een ander wilt laten opdraaien voor de kosten heb ik geen behoefte om deze discussie verder open te houden. Jullie hebben een fout gemaakt en ik vind het al heel wat als je volgens de wet koop op afstand je gelijk gaat halen mbt de verzendkosten.

Wat je had moeten doen (imo) is de winkel bellen, het probleem voorleggen en vragen wat de goedkoopste wijze is van retourneren. Met dit antwoord en bovenstaande reactie moet je het maar doen!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.