Yup, en dan nog hogere huizenprijzen, meer gerommel en overlast en alsnog een reistijd vaak waar je u tegen zegt...
Want baas lief zegt dan: Het is maar 40 kilometer bij je huis vandaan, rij er maar heen... En ja, ook dat kan je zeker in de randstad 1,5 uur kosten... Als ik dat dan vergelijk met mijn 130km Marum-Apeldoorn, waar ik tussen het uur en 10 minuten en 1,5 uur over doe en alleen de files (nou ja, 15 min vertraging) bij Zwolle hoef te ontwijken door vroeg te starten?
En waar in de Randstad koop je in een goede wijk, rustig dorp maar wel met met de belangrijkste voorzieningen (2 supermarkten, 2 drogisten, slager, hema'tje, slijterij, wat kleding winkeltjes,wat sportvoorzieningen, zwembad, 2x per uur een qliner (luxe bus) naar Groningen en Drachten, snelweg binnen 5min rijden) een nieuwbouw 2onder1 kapper met een inhoud van 460kuub op kavels van minstens 300 vierkante meter onder de 2,5 ton? Je mag volgens mij in de meeste gevallen blij zijn met een klein vinex rijtjeshuisje...
Enigste wat ik mis is een grote stad, om wat te stappen enzo (de lokale disco, nee, dank je), maar sinds kort is daar de nachtbus, scheelt weer 20km taxi en een mooi stukje natuur om de hoek. Nu is Bakkeveen het dichtsbijzijnde grote natuurgebied, zou graag daar nog wat dichterbij gaan zitten..
Nee hoor, zolang de kans groot blijft dat ik voornamelijk in Leeuwarden (40min) of Groningen (30min) ingezet wordt, en af en toe in Zwolle (uurtje), Apeldoorn (1,5 uur), Baarn (1,5 uur) vind ik het prima.. Verder, dan wellicht een hotel, maar ik ga echt niet weg uit het Noorden. Kost me veel te veel geld, of moet er veel te veel voor inleveren... En dan heb ik het nog niet over het mentaliteitsverschil... Doe mij de nuchtere stugge noordeling maar, daar kun je van op aan mbt afspraken en inzet..