Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Na mijn afstuderen (HBO) ben ik een tijdje gaan solliciteren heb ik eerst werk aangeboden gekregen bij een ICT-bedrijf in Heerenveen. Deze wilde echter zo weinig betalen, dat ik hier vanaf heb gezien.

Vervolgens ben ik bij Ordina begonnen in Groningen, als java ontwikkelaar. (hier werk ik nu sinds 2 jaar) Vlak nadat ik hier was aangenomen, werd ik nog benaderd door een bedrijf uit Sneek (Ook mijn woonplaats), voor een functie als webontwikkelaar. Dit is het toen dus niet meer geworden, aangezien ik de andere baan net een paar dagen had. Opzich was het wel leuk geweest om 5 minuten van huis te werken, ipv 45-55 minuten (afhankelijk van het verkeer), maar ik denk dat mijn huidige baan beter is voor mijn persoonlijke ontwikkeling :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 08:57:
Na mijn afstuderen (HBO) ben ik een tijdje gaan solliciteren heb ik eerst werk aangeboden gekregen bij een ICT-bedrijf in Heerenveen. Deze wilde echter zo weinig betalen, dat ik hier vanaf heb gezien.

Vervolgens ben ik bij Ordina begonnen in Groningen, als java ontwikkelaar. (hier werk ik nu sinds 2 jaar) Vlak nadat ik hier was aangenomen, werd ik nog benaderd door een bedrijf uit Sneek (Ook mijn woonplaats), voor een functie als webontwikkelaar. Dit is het toen dus niet meer geworden, aangezien ik de andere baan net een paar dagen had. Opzich was het wel leuk geweest om 5 minuten van huis te werken, ipv 45-55 minuten (afhankelijk van het verkeer), maar ik denk dat mijn huidige baan beter is voor mijn persoonlijke ontwikkeling :)
Heb je misschien ook de namen van die 2 bedrijven uit heerenveen en sneek?

Verwijderd

Offtopic: ongetwijfeld een stomme vraag, maar hoe verstuur ik jou een pm? Ik kan het zo snel niet vinden 8)7

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 23:26

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:27:
Offtopic: ongetwijfeld een stomme vraag, maar hoe verstuur ik jou een pm? Ik kan het zo snel niet vinden 8)7
http://gathering.tweakers...end_privatemessage/107802 ;)

"Mekker, blaat"

Verwijderd

Danku! Bericht is verstuurd.

Verwijderd

Topicstarter
Wie van jullie kan mij vertellen welke detacheerder vooral in het noorden actief is, en mensen met mbo4 al aanneemt?

Is gewoon nogal moeilijk om iets te vinden hier, dus ga liever eerst flink aan de studie bij een detacheerder om zo doende toch aan een goeie baan te komen.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:58
De detacheerders die ik ken, en onder andere ook een specifieke focus hebben in het noorden, zijn Brunel, Centric en Yacht. Waarschijnlijk zijn er wel meer, maar dat zijn partijen waar ik zelf wel eens contact mee heb gehad.
Maar ook Ordina heeft een kantoor in Groningen.

Of ze momenteel mensen van MBO4 aannemen weet ik niet. Zeker in deze tijd met veel bankzitters zullen ze waarschijnlijk vaker naar HBO of hoger vragen. Het is natuurlijk het proberen waard.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Detachering in het noorden is behoorlijk beroerd... Nagenoeg overal redelijk volle banken, zeker de groteren...

Niet voor niets dat ik in het noorden woon, terwijl mijn baas en detacheerder in het midden van het land zit met het kantoor en de grootste klantenkring... Bewust risico omdat ik in het noorden niets kon vinden, en het bedrijf mij wel heel erg aanstond... Dat ik in slechte tijden dagelijks een 300km afleg neem ik maar voor lief. Momenteel rij ik Apeldoorn op en neer (130km enkele reis, voor de spits aan, krap 1,5 uur rijden)

Atos, Logica en Ordina hebben HBO als eis, zeker met weinig werkervaring (ervaren toen ik aan het zoeken was, gewoon blindstaren op papiertje)...
Getronics is vrij kansloos momenteel

VCD zou je wellicht kunnen proberen, maar is niet echt een detacheerder, zit vooral in de business intelligence hoek (softwarepakketten en de ondersteuning daarvan)..

Als je handig bent met websites/zoekmachines enzo zou je ICIT nog kunnen proberen. Onlangs verhaal over gelezen, groeien behoorlijk momenteel en zochten nog mensen. HQ zit in Franeker...

Probeer anders de grotere (semi-) overheidsinstellingen eens. Ziekenhuizen, CJIB in Leeuwarden, RDW en IB-groep in Groningen. Min van Landbouw en Visserij zit ook ergens in het noorden geloof ik

[ Voor 8% gewijzigd door djidee op 09-07-2009 20:24 ]

"Mekker, blaat"

Verwijderd

Pas op met CN-IT, die sturen je CV ongevraagd naar bedrijven toe... Vrij agressieve manier van werving, ben daarom daar afgehaakt.
Papieren zijn tegenwoordig wel belangrijk; certificaten, opleiding, maar vooral ook ervaring.
Ik heb 2 jaar ervaring, informatica aan de RuG en 4 certificaten en zou zo ergens anders aan de slag kunnen (niet om stoer te doen), maar niet echt topbanen. 2 jaar geleden lagen de topbanen met goede voorwaarden voor het oprapen, dat is nu echt niet meer zo. Ik heb wel gezocht naar een andere baan waar ik mijn leaseauto kon houden, dat was nergens een optie.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 20:28 ]

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:26:
Pas op met CN-IT, die sturen je CV ongevraagd naar bedrijven toe... Vrij agressieve manier van werving, ben daarom daar afgehaakt.
Papieren zijn tegenwoordig wel belangrijk; certificaten, opleiding, maar vooral ook ervaring.
Ik heb 2 jaar ervaring, informatica aan de RuG en 4 certificaten en zou zo ergens anders aan de slag kunnen (niet om stoer te doen), maar niet echt topbanen. 2 jaar geleden lagen de topbanen met goede voorwaarden voor het oprapen, dat is nu echt niet meer zo. Ik heb wel gezocht naar een andere baan waar ik mijn leaseauto kon houden, dat was nergens een optie.
Goedkoop overnemen en dan 19ct de km geen optie? (leasemaatschappijen vragen niet bepaald hoofdprijzen momenteel, 1,5 jaar oude Focus (2.0tdci titanium, semi-automaat en redelijk wat opties, nieuwwaarde 34k) ging er voor 16k uit :D )

"Mekker, blaat"

Verwijderd

djidee schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:08:
[...]

Goedkoop overnemen en dan 19ct de km geen optie? (leasemaatschappijen vragen niet bepaald hoofdprijzen momenteel, 1,5 jaar oude Focus (2.0tdci titanium, semi-automaat en redelijk wat opties, nieuwwaarde 34k) ging er voor 16k uit :D )
Welke leasemij?
Ik heb dit bij Athlon al gevraagd. Ze schrijven een auto lineair af, en dat is natuurlijk niet de werkelijkheid... Mijn auto was nieuw ook 33k :9

Verwijderd

Ik heb stage gelopen bij ICIT (Afstudeeropdracht). Het zou zeker niet mijn keuze zijn als ik een baan zou zoeken. Degene die dat positieve verhaal vertelde was toevallig zeker ook de eigenaar van ICIT? ;)

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:34:
[...]

Welke leasemij?
Ik heb dit bij Athlon al gevraagd. Ze schrijven een auto lineair af, en dat is natuurlijk niet de werkelijkheid... Mijn auto was nieuw ook 33k :9
Leaseplan geloof ik (daar zitten de meeste bij ons)
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:43:
Ik heb stage gelopen bij ICIT (Afstudeeropdracht). Het zou zeker niet mijn keuze zijn als ik een baan zou zoeken. Degene die dat positieve verhaal vertelde was toevallig zeker ook de eigenaar van ICIT? ;)
Denk het wel, of een commercieel manager ofzo... Maar goed, momenteel is werk-werk denk ik, en moet je zeker in het noorden als je ergens binnen kan komen, het gewoon doen. Selectief zijn/hoppen komt over een jaar/2jaar wel weer

"Mekker, blaat"

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:34
Kijk eens naar omgeving Amsterdam. Ben nu daar aan het orienteren, en wat mij opvalt is dat je daar de keuze hebt in tegenstelling tot Noord NL, waar de deuren bijzonder dichtgetimmerd lijken te zijn. Feit is dat hier in Noord NL gewoon een hele hoop mensen solliciteren op 1 functie.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

^^
Dan zit je direct vast aan een hotel, of je moet 4x10 willen draaien ofzo, want Amsterdam is een rampenplan, tenzij je om 6 uur kan beginnen... Maar of je nou via de polder of over de dijk gaat, zowel op de A1 als via de A7-A8-A10 kom je in files die niet leuk zijn als je al ruim een uur in de auto zit....

Wordt liever in Apeldoorn of Enschede ingezet (utrecht gaat ook nog trouwens) dan Amsterdam. Dan ga ik direct in een hotel zitten

"Mekker, blaat"

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:52
Amsterdam lijkt me idd niet leuk met verkeer, alhoewel je vanuit Sneek al redelijk die kant op bent. Ik moest zo nu en dan naar het datacenter, Schuberg Philis in Schiphol Rijk, dan kom je langs de ring van Amsterdam. 's Morgens om 8:45 van kantoor in Heerenveen vertrekken is waardeloos, je kunt net zogoed om half 10 vertrekken, aankomsttijd is hetzelfde. Vervolgens snel je werk afmaken, want als je niet voor 14:30 teruggaat sta je 's middags vast :(.

• merauder
djidee schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:15:
^^
Dan zit je direct vast aan een hotel, of je moet 4x10 willen draaien ofzo, want Amsterdam is een rampenplan, tenzij je om 6 uur kan beginnen... Maar of je nou via de polder of over de dijk gaat, zowel op de A1 als via de A7-A8-A10 kom je in files die niet leuk zijn als je al ruim een uur in de auto zit....

Wordt liever in Apeldoorn of Enschede ingezet (utrecht gaat ook nog trouwens) dan Amsterdam. Dan ga ik direct in een hotel zitten
In Amsterdam heb ik keuze uit werkgevers. A6/A1 is niet ceht lekker te doen :) Wat wel te doen is via een transferium in West Friesland.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
djidee schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:15:
^^

En je moet wel heel goed zijn wil je baas een hotel gaan betalen ;)

Verwijderd

descon schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:29:
[...]

En je moet wel heel goed zijn wil je baas een hotel gaan betalen ;)
Is standaard in detachering.
Ammehoela dat ik elke dag langer dan 5 kwartier ga reizen (per reis)

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:09:
[...]

Ik ging liever 2 uur enkele reis om dan naast m'n vriendin te slapen ipv in een hotelkamer :)
Nu heb ik een vaste werkplek in amsterdam-zuidoost, woon nabij Bolsward en zo 1uur20/1,5uur onderweg. Gelukkig heb ik flexibele werktijden(wat een stres heb ik gehad om 'op tijd' te zijn bij de klant) en hoef ik niet door de coentunnel.
Meestal probeer ik de ergste drukte te vermijden door op z'n vroegst om 8 uur van huis te gaan, maar ben daardoor wel na 19:00 thuis. Een dag in de week mag ik thuiswerken wat ik op zich wel prettig vind.
Soms denk ik wel; zou die leasebak wel willen ruilen voor een kwartiertje fietsen :) maarja, alles z'n voor en nadelen.
Ze zouden alleen al die snelheidscontroles op de a7 weer achterwege moeten laten, tegenwoordig niet meer ongestoord doorrijden daar..

edit: Voorheen woonde ik in Groningen en echt veel gesolliciteerd maar zonder succes. Wel hoorde ik toen regelmatig dat ik in amsterdam e.o. zo aan het werk kon dus op een gegeven moment de stap gezet. Enige tijd geleden nog wel gesolliciteerd bij een bedrijf in friesland, echter afgewezen op gebrek aan ervaring..tjah.. vroegen ze net die dingen die ik nog weinig had gedaan :) Nu werk ik zegmaar in de Unix/Linux wereld op dat gebied is het werk in het noorden echt schaars. Zoek je daarentegen in de randstad dan zijn er veel vacatures. Wel jammer dat de focus van de economie daar ligt en het imho lijkt dat elk bedrijf in Amsterdam wil zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door bite op 10-07-2009 18:48 ]

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:09:
[...]

Bij ons kan het vanaf 1,5 uur ofzo, maar ik rij liever wat langer en slaap thuis, dan dat ik in een hotel zit... 2 uur ligt voor mij ongeveer de grens, maar dan wil ik ook naar 4x9 (of als het echt niet anders kan 4x10) en dan een woensdag vrij ofzo...
Verder waren er in het noorden opdrachten genoeg, en het trekt langzaam ook wel weer aan, alleen tot die tijd moet ik het ff wat verder weg doen... Heel erg vind ik het nog niet, want dit is een erg uitdagende opdracht, en een vreselijk leuke omgeving om in te werken... Kies er zelf ook voor, had ook een ander heen gekunt, en had ik op de bank kunnen blijven zitten, maar dat is mij de eer te na.

"Mekker, blaat"

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11 22:20
djidee schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:47:
[...]

Bij ons kan het vanaf 1,5 uur ofzo, maar ik rij liever wat langer en slaap thuis, dan dat ik in een hotel zit... 2 uur ligt voor mij ongeveer de grens, maar dan wil ik ook naar 4x9 (of als het echt niet anders kan 4x10) en dan een woensdag vrij ofzo...
Verder waren er in het noorden opdrachten genoeg, en het trekt langzaam ook wel weer aan, alleen tot die tijd moet ik het ff wat verder weg doen... Heel erg vind ik het nog niet, want dit is een erg uitdagende opdracht, en een vreselijk leuke omgeving om in te werken... Kies er zelf ook voor, had ook een ander heen gekunt, en had ik op de bank kunnen blijven zitten, maar dat is mij de eer te na.
Zeker in deze tijden zullen ze een stuk terug houdener zijn wat betreft hotels etc, woon zelf ook in het noorden en werk voornamelijk in het westen maar ik merk zeker dat het kwa budget allemaal een stuk strakker wordt.

Misschien tzt toch maar eens verhuizen naar het westen :)

Verwijderd

Topicstarter
Een dik uur reizen om op mijn werk te komen vind ik meer dan genoeg, en ga niet verhuizen naar het westen of waar dan ook. Woon ook niet alleen namelijk, vriendin heeft ook hier haar werk.

En om paar dagen van huis te zijn zie ik ook echt niet zitten.

Inmiddels weer wat inschrijvingen gedaan bij peak-it,call2 en inwork. Afwijzingen van centric en qmagic gehad :(

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
descon schreef op maandag 13 juli 2009 @ 09:05:
[...]
Misschien tzt toch maar eens verhuizen naar het westen :)
Há! Vergeet het maar! Verhuizen vanwege werk verdien ik niet 1, 2, 3 terug. Alleen de overdrachtsbelasting is al tussen de 10 en 20 mille.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Testert schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:21:
[...]

Há! Vergeet het maar! Verhuizen vanwege werk verdien ik niet 1, 2, 3 terug. Alleen de overdrachtsbelasting is al tussen de 10 en 20 mille.
Yup, en dan nog hogere huizenprijzen, meer gerommel en overlast en alsnog een reistijd vaak waar je u tegen zegt...

Want baas lief zegt dan: Het is maar 40 kilometer bij je huis vandaan, rij er maar heen... En ja, ook dat kan je zeker in de randstad 1,5 uur kosten... Als ik dat dan vergelijk met mijn 130km Marum-Apeldoorn, waar ik tussen het uur en 10 minuten en 1,5 uur over doe en alleen de files (nou ja, 15 min vertraging) bij Zwolle hoef te ontwijken door vroeg te starten?

En waar in de Randstad koop je in een goede wijk, rustig dorp maar wel met met de belangrijkste voorzieningen (2 supermarkten, 2 drogisten, slager, hema'tje, slijterij, wat kleding winkeltjes,wat sportvoorzieningen, zwembad, 2x per uur een qliner (luxe bus) naar Groningen en Drachten, snelweg binnen 5min rijden) een nieuwbouw 2onder1 kapper met een inhoud van 460kuub op kavels van minstens 300 vierkante meter onder de 2,5 ton? Je mag volgens mij in de meeste gevallen blij zijn met een klein vinex rijtjeshuisje...

Enigste wat ik mis is een grote stad, om wat te stappen enzo (de lokale disco, nee, dank je), maar sinds kort is daar de nachtbus, scheelt weer 20km taxi en een mooi stukje natuur om de hoek. Nu is Bakkeveen het dichtsbijzijnde grote natuurgebied, zou graag daar nog wat dichterbij gaan zitten..

Nee hoor, zolang de kans groot blijft dat ik voornamelijk in Leeuwarden (40min) of Groningen (30min) ingezet wordt, en af en toe in Zwolle (uurtje), Apeldoorn (1,5 uur), Baarn (1,5 uur) vind ik het prima.. Verder, dan wellicht een hotel, maar ik ga echt niet weg uit het Noorden. Kost me veel te veel geld, of moet er veel te veel voor inleveren... En dan heb ik het nog niet over het mentaliteitsverschil... Doe mij de nuchtere stugge noordeling maar, daar kun je van op aan mbt afspraken en inzet..

"Mekker, blaat"

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels bijna 40 brieven / mails de deur uit. Alleen maar afwijzingen, echt niet leuk meer.

Heb al verstuurd naar grote en kleine detacheerders. overheid, als banken, ziekenhuizen, gemeentes, verzekeringen en banken.

Normale automatiseringsbedrijfen , maar allemaal afwijzingen.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:37
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:41:
Inmiddels bijna 40 brieven / mails de deur uit. Alleen maar afwijzingen, echt niet leuk meer.

Heb al verstuurd naar grote en kleine detacheerders. overheid, als banken, ziekenhuizen, gemeentes, verzekeringen en banken.

Ondertussen al werk gevonden? Ben zelf sinds 2 maanden ook op zoek in regio Groningen. Ik kom uit een SAP informatieanalist functie, maar tot nu toe nog niet veel succes.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• merauder
_JGC_ schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:19:
Amsterdam lijkt me idd niet leuk met verkeer, alhoewel je vanuit Sneek al redelijk die kant op bent. Ik moest zo nu en dan naar het datacenter, Schuberg Philis in Schiphol Rijk, dan kom je langs de ring van Amsterdam. 's Morgens om 8:45 van kantoor in Heerenveen vertrekken is waardeloos, je kunt net zogoed om half 10 vertrekken, aankomsttijd is hetzelfde. Vervolgens snel je werk afmaken, want als je niet voor 14:30 teruggaat sta je 's middags vast :(.
Oude reply, maar ik moest zelf ook regelmatig van Heerenveen naar een DC in het verleden. Momenteel zit ik overigens in Haarlem. Reistijd vanaf Sneek ergens tussen een 4 á 5 kwartier in, met sporadisch een uitschieter naar 6 tot 7 kwartier (1x in de maand, is te overzien).

Ik draai nu 4x8 + 1 dag thuiswerken (met hier en daar wel wat wijzigingen) bij een werkgever waar alles toch echt flexibel is.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:52
Zit nu ook 4x8 met 1 dag thuiswerken bij mijn huidige werkgever in Heerenveen. Heb afgelopen week een huis gekocht in een dorpje vlakbij Heerenveen, scheelt me elke dag anderhalf uur in de auto zitten tov de uithoek waar ik nu nog woon :)

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:13
Aan de TS: Je kan altijd proberen via een detacheringsbureau ergens binnen te komen. In eerste instantie zal het wel projectbasis zijn denk ik maar als je je als een toegevoegde waarde voor het bedrijf weet te profileren zul je misschien wel overgenomen kunnen worden.

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
Ik woon zelf in zuid oost Drenthe, en ben sinds een paar maand mijn vorige baan kwijt geraakt. Ben nu sinds 2 maanden weer op zoek, op een hoop vacatures gereageerd, maar krijg steeds maar afwijzingen, of krijg te horen dat de vacature al is ingevuld inmiddels.

Nu heb ik paar dagen terug maar op een helpdesk functie gesolliciteerd hier in de buurt bij een bedrijf. Het is niet echt wat ik wil, maar moet toch maar wat zien te vinden in deze tijden.

Veel vacatures zijn er ook niet te vinden in deze regio, ik ben al blij als ik het red om 1x per week een sollicitatie de deur uit te doen.

Als mensen nog tips hebben voor bedrijven die ik nog niet ken dan hoor ik het erg graag.

[ Voor 7% gewijzigd door hypz op 06-11-2009 13:54 ]

Verwijderd

Er zit een legio van detacheringsbedrijven in Groningen aan de A7. Bedrijven zijn er wel, het is meer de algemene slechte economische situatie dat er weinig vacatures zijn op dit moment.

In Beetsterzwaag zit ook nog een software bedrijf dat regelmatig vacatures heeft.

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:36:
Er zit een legio van detacheringsbedrijven in Groningen aan de A7. Bedrijven zijn er wel, het is meer de algemene slechte economische situatie dat er weinig vacatures zijn op dit moment.

In Beetsterzwaag zit ook nog een software bedrijf dat regelmatig vacatures heeft.
Enige financiele achtergrond is daarbij wel vereist vaak (ken de toko, wel goede werkgever op zich)

"Mekker, blaat"

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:41:

misschien kan je bij arbeidsburo wat sollicitatie tips krijgen. misschien is je CV en/of sollicitatie brieven niet top en kom je daardoor de 1e ronde niet door..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• merauder
ToolkiT schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 15:40:
[...]

misschien kan je bij arbeidsburo wat sollicitatie tips krijgen. misschien is je CV en/of sollicitatie brieven niet top en kom je daardoor de 1e ronde niet door..
Dat is altijd een goede.

Mijn tip voor dit moment: Bedrijven willen momenteel niet iemand die op de grote hoop beland. Bedrijven willen nu mensen hebben die bij de organisatie passen, en nu er volop keus is, nemen de bedrijven geen genoegen meer met een 'het past net'. Vooral een telefoongesprek met gerichte vragen helpt een hoop.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-11 15:52
merauder schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:46:
[...]

Dat is altijd een goede.

Mijn tip voor dit moment: Bedrijven willen momenteel niet iemand die op de grote hoop beland. Bedrijven willen nu mensen hebben die bij de organisatie passen, en nu er volop keus is, nemen de bedrijven geen genoegen meer met een 'het past net'. Vooral een telefoongesprek met gerichte vragen helpt een hoop.
Inderdaad, ik hoorde vorige week weer van iemand die totaal onvoorbereid op gesprek ging. Ik heb in mijn werkzame leven(7 jaar) eigenlijk nog nooit gesolliciteerd, maar volgens mij hoef je in deze markt niet meer bij een werkgever aan te komen als je niet eens weet wat het betreffende bedrijf eigenlijk doet.

Advanced sheep-counting strategies

• merauder
Nog een andere tip.

Kijk goed naar de visie van bedrijven. Dit is waar momenteel sollicitaties op vallen of staan.
Pagina: 1 2 Laatste