Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Windows XP] Installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik open even een nieuw topic om het probleem te verduidelijken.

Het zit zo: Ik heb net dus mijn HD's gereset en zijn helemaal leeg. Dat heb ik gedaan met DBAN.

Toen pakte ik mijn windows CD om dat er opnieuw op te zetten, maar... Nu krijg ik dus de melding: "Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden."

Hierna heb ik in de BIOS gekeken, en inderdaad, er werd niks gevonden. Het gekke is nu dus dat ik een halfuur geleden nog heb gewerkt op die computer. Maar goed.

Ik heb nu al wat research gedaan en gekeken watvoor HD het is. Het is een Serial ATA van Maxtor, dus gewoon S-ata.

Wat moet ik nu precies doen zodat de BIOS de HD weer herkent en dus de installatie van windows kan hervatten? Ik had iets gelezen met drivers installeren voor je Harde schijf. Maar ik kan niet vinden welke drivers ik moet hebben.

Dus mijn vraag is, kan iemand me helpen met dat probleem zodat ik windows installatie kan hervatten?

EDIT: Ik heb naar mijn harde schijf binnen in de PC gekeken en er liep een IDE kabel en een rode kabel met Serial ATA naar de mobo. Wat houd dit nu in? Dat ik een Serial ata hardeschijft heb of een pata?

EDIT2: Ik installeer gewoon met de originele windows XP CD, dan zou toch die harde schijf drivers er gewoon bij in moeten zitten zodat ik dat niet apart hoef te doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 18:30 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:27:
Hoi, ik open even een nieuw topic om het probleem te verduidelijken en omdat het misschien een nieuw probleem is.
Nee, dit is echt niet nieuw. Gebruik de zoekfunctie maar eens, voor sATA moet je drivers hebben op een diskette, of ze slipstreamen via Nlite. Dit is echt al heeeel vaak voorbijgekomen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:27:
Wat moet ik nu precies doen zodat de BIOS de HD weer herkent en dus de installatie van windows kan hervatten? Ik had iets gelezen met drivers installeren voor je Harde schijf. Maar ik kan niet vinden welke drivers ik moet hebben.
Je BIOS moet sowieso de disk herkennen wil je daarna iets met een besturingssysteem kunnen doen.

Maar ik zou zeggen: kijk voortaan eerst in de Windows Clients - FAQ voordat je een vraag stelt die daar letterlijk in beantwoord wordt? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.