Wijziging dienst webmail Orange> Opzegging mogelijk

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Matched: orange
Ook ik ben Orange klant. Nooit echt ontevreden geweest, maar aangezien orange een aflopende zaak is wil ik toch graag overstappen naar T-mobile.

Ik heb 2 nummers op mijn naam staan. Nu wil ik eigenlijk al langer van een van de twee af. Probleem was altijd alleen dat ik dan het resterende abonnement moest afkopen. Daardoor staat er nog zo een 300 euro op dat nummer omdat het simpelweg niet of nauwelijks gebruikt word. Deze wijziging in abonnementsvoorwaarden van orange's kant leek het voor mij echter zeer makkelijk te maken om toch van dat abonnement af te komen.

Zonet heb ik contact gehad met de klantenservice van Orange. Mij werd verteld dat ik gewoon een brief kon schijven om een van de abonnementen te beëindigen. Het abonnement waar ik eigenlijk vanaf wilde kan ik vanaf 6 oktober verlengen naar T-mobile, waardoor ik de 300 euro die daarop staat gewoon mee kan nemen. Beëindig ik dat contract echter, ben ik de 300 euro kwijt. Het andere abonnement kan ik echter gewoon beëindigen, zoals de vriendelijke meneer van de klantenservice mij ook vertelde.

Ik maakte echter wel gebruik van de webmail. Of naja, het stond aan, laten we het daar op houden :+.
BadBert schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:31:
[...]
Dus.... (hoewel webmail en internet zat gebruikt werd volgens mij)
Maar goed, volgens mij, en mijn juridish adviseur maakt het dus NIET uit of je actief gebruiker was, aangezien je het RECHT hebt om die diensten te kunnen gebruiken, en het nergens in de AV beschreven staat. Dus als de dienst vervalt, en al HAD je er gebruik van willen GAAN maken, is het al nadelig...
Dat laatste klopt mijns inziens inderdaad. De aanbiedende partij biedt op het moment van afsluiten bijvoorbeeld 25 diensten aan, waarvan je niet verplicht bent om ze allemaal te gebruiken. Vervalt vervolgens een van die diensten, dan voldoet de aanbieder van die diensten niet meer aan het contract, ongeacht of je actief van die dienst gebruik maakte of niet. Kijk wel goed wat er in je contract staat betreffende wijzigingen in het dienstenpakket, anders sta je alsnog in je hemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 17:43

BadBert

Mini powah

Het maakt niets uit wat er in het contract staat, er staat namelijk in de AV dat als er een verandering optreed die nadelig is voor de klant, je op mag zeggen per ingang van die verandering.
En als ik orange world en webmail wil afsluiten (ik ging er zelfs voor naar de winkel) en dat kan dan ineens niet meer, is dat nadelig.

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJoe
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 14:08

CyberJoe

Only visiting this planet

Matched: opzeggen, orange
Ik heb bij de KS aangegeven dat ik van plan was om webmail te gaan gebruiken (wat ook zo was) en de wijziging daardoor ook echt nadelig was. Ik zou terug gebeld worden na overleg. Dat was iets van een week geleden. Nu krijg ik een brief waarin staat dat het contract eind deze maand stopt. Nu kon ik er ook vanaf vanwege orangeTV, maar ik gaf aan dat ik het erg onrechtvaardig en contractbreuk had gevonden wanneer opzeggen vanwege webmail niet had gekund. Het kan dus wel goed gaan.

offtopic:Ik kan nu op zoek naar een nieuwe telefoon en hoop dat de Xperia op tijd uitkomt.

Ja ik heb ook een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
Stom dat ze dan als je in een brief verteld dat je ook echt de dienst wilde gebruiken gewoonweg weer NEE verkopen.
Na mijn 3e brief misschien toch maar ff bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben nu ook na mijn 3de brief, die van joosie200, afgewezen:s
ze schrijven als volgt:

'' beste xxxx,

u hebt on laten weten dat u uw abonnement met telefoonnummer xxxx wilt opzeggen naar aanleiding van de beeindiging van de dienst orange webmail. volgens onze gegevens was u echter geen geregistreerd gebruiker van orange webmail. uw verzoek om uw orange abonnement vroegtijdig op te zeggen, zullen we dan ook niet in behandeling nemen.

in uw brief refereert u aan de artikelen 2.1 en 2.3 van onze algemene voorwaarden. uit onze gegevens blijkt echter dat u niet geregistreerd staat als gebruiker voor de dienst orange webmail. het stopzetten van deze dienst heeft voor u derhalve geen directe gevolgen. voor u is er geen sprake van een wijziging van voorwaarden omdat de aanvullende voorwaarden van orange webmail ook niet toepasselijk waren voor u.

u komt dan ook niet in aanmerking voor de beeindiging van uw contract om deze reden. hierover heeft ook overleg met OPTA plaatsgevonden

met vriende..............
''

eigenlijk komen ze weer met het zelfde verhaal:P maar ik snap niet dat ze zeggen dat het geen directe gevolgen heeft voor mij. dus met andere woorden wel indirect, en uiteindelijk toch een verslechtering?! en ze wijzen zelf naar hun voorwaarden, en zeggen dan dat ik niet in aanmerking kom omdat ik geen geregistreerd gebruiker ben. ze moeten eerst maar eens hun voorwaarden goed lezen, daar staat NIET in dat ik alleen recht op opzegging heb als ik een geregistreerd gebruiker ben!
ik weet niet of ik nog een brief moet schrijven, moet bellen of naar de geschillencommissie/ rechtsbijstand?
wat zouden jullie doen?

bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Ik zou eerst naar de KS bellen, paar posts terug hielp het dus ook (uitleggen dat je webmail wilde afsluiten, bij tmobile shop om opheldering ging vragen, en het kon ineens niet meer)
Luisteren ze daar niet naar, dan zou ik geschillencommissie/rechtsbijstand inschakelen.

Ik heb in mijn 3e brief duidelijk uitgelegd dat ik zelf al die dienst aan wilde melden (webmail en orange world) maar dat ik kreeg te horen dat het niet meer kon... ben benieuwd wat ze daar op zeggen.

Wel grappig dat ze alleen vertellen dat je de AV aanhaalt, maar niet daarop reageren, alleen weer het standaard reactietje: je was geen gebruiker.
Ook melden dat de additionele voorwaarden van webmail niet op jou van toepassing zijn is totaal overbodig en nutteloos.

@Sjonson: De RB toevallig al gesproken vandaag?

[ Voor 25% gewijzigd door BadBert op 09-09-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geen matches
De hele case van 'ik wilde het gaan gebruiken' is natuurlijk redelijk ondermijnd als het al in mei stopgezet is en je nooit eerder geklaagd hebt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Ik heb geen brief gehad dat de dienst gestopt werd, dus ik weet van niets.
Enige waar ik een brief van gehad heb is dat orange tmobile wordt en daar stond letterlijk in:
voor u als orange klant zal er niets veranderen. Zo blijft u bijvoorbeeld gebruik maken van uw orange tariefplan met de voordelige orange tarieven
Pas toen ik de dienst aan wilde melden, kwam ik er achter dat het niet meer kon, en toen ben ik gaan zoeken op internet en kwam dit topic tegen.

Officieel moet orange mij zelfs mededelen dat ze stoppen met diensten aanbieden dacht ik zo.
(en je zelfs wijzen op het feit dat je hierdoor op kunt zeggen volgens mijn adviseur)

Overigens is "die hele case" niet eens van toepassing, want volgens de AV staan "we" in ons recht. Dat orange een excuus gebruikt dat je het niet gebruikte is ongegrond, en ik denk dat ze dat via vele posters hier ook gaan merken als de officiele instanties ingeschakeld moeten (en zullen) gaan worden.

[ Voor 24% gewijzigd door BadBert op 09-09-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-08 14:53
ik heb de RB nog niet gesproken, heb het op dit moment erg druk met mijn werk.Heel eerlijk gezegd ben ik er ook een beetje klaar mee... je blijft brieven sturen, echter krijg je geen inhoudelijke reacties op deze brief.

Moet maar eens mijn getekend contract opzoeken en dan alles doorsturen naar rechtsbijstand.
Ik ga niet eens meer een 3e brief sturen naar Orange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
Ik had de brief al weg, zit alleen te twijfelen of in persoon uitleggen aan de tel (zoals enkele posts hierboven) nog helpt... of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betwijfel of dat in jouw geval helpt; bovengenoemde persoon had een Orange Music abbo, wat vermoedelijk de uiteindelijke reden is dat hij zijn contract kon stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Matched: opzeggen
Maakt niet uit, volgens de AV kan ik ook opzeggen. Dan maar direct via officiele wegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zal over een week ongetwijfeld een brief gelijk aan mijn 2de afwijsbrief krijgen. Dan ga ik er echt geen vierde brief aan verspillen naar Orange toe, maar meteen aan de geschillencommissie. Want ze blijven willens en wetens niet op de inhoud van onze brieven reageren. Elke keer hetzelfde riedeltje: "u staat niet op onze lijst als geregistreerd gebruiker, dus geen directe gevolgen en dus geen recht om aanspraak te maken op ontbinding" Wordt zo langzamerhand een afspeelplaat die blijft hangen :P

Ik heb alvast een account aangemaakt op de site van de geschillencommissie. Want online kon je, aldus de website, een geschil ook aanhangig maken bij de commissie. Kosten die je wel moet betalen is 50 euro à proceskosten en reiskosten om naar de commissie zelf te gaan op de dag van de uitspraak. Maar ik verwacht dat die 50 euro terug te vorderen valt op Orange wanneer ik in het gelijk gesteld wordt. Proceskosten zijn immers voor de rekening van de verliezende partij niet?

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
Ik weet niet of je op de uitspraak aanwezig MOET zijn, maar dat zal wel ;)
Ben iig benieuwd, want ik heb in mijn brief ook gemeld dat ik al contact heb gehad met juridisch persoon, welke mij in het gelijk stelde, en al het bovenstaande (van de brief) adviseerde te sturen als laatste correspondentie buiten een rechtsbijstand of geschillencommissie om...

Maar verwacht toch wel dat ik weer hetzelfde krijg... ze lezen die brieven niet eens volgens mij

• Helsie
  • Niet online
BadBert schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:24:
Ik heb geen brief gehad dat de dienst gestopt werd, dus ik weet van niets.
Enige waar ik een brief van gehad heb is dat orange tmobile wordt en daar stond letterlijk in:

[...]

Overigens is "die hele case" niet eens van toepassing, want volgens de AV staan "we" in ons recht. Dat orange een excuus gebruikt dat je het niet gebruikte is ongegrond, en ik denk dat ze dat via vele posters hier ook gaan merken als de officiele instanties ingeschakeld moeten (en zullen) gaan worden.
Dat ben ik met je eens. Maar ik zie hier argumentaties langskomen waarin dat argument wel aangevoerd wordt.

• BadBert

BadBert

Mini powah

natuurlijk wordt dat argument aangevoerd! Als niet gebruikers niet op de hoogte worden gesteld van de wijzigingen van diensten, en ze dan aan willen melden en er pas achter komen kunnen die daar ook niets aan doen natuurlijk.

In dat geval heeft orange ook NIET goed gehandeld.

Het wordt gewoon tijd dat orange zijn fout in deze toegeeft, en ook gewoon de mensen fatsoenlijk behandeld (en in dat geval bedoel ik ook de aanvragen tot opzegging)

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:01
Nieuws voor degene die evt. naar T-Mobile over willen stappen

Momenteel kan T-Mobile Orange vragen je contract open te zetten voor migratie naar T-Mobile, dit werd mij net namelijk verteld toen ik contact had met een lief meiske aan de telefoon. Zij vertelde mij dat ze dan een case moeten openen en mijn contract openstellen voor migratie naar T-Mobile, ik heb bovendien gevraagd of het ook kan via TAS (wat dus in gewone winkels gebruikt wordt) zodat ik het eventueel ook in een gewone winkel kan regelen (ik werk zelf in een telecomwinkel, dus dat is altijd handig :9 ).

Deze regeling geldt tot 1 oktober, dus voor die datum moet je dan de klantenservice bellen (aldus dat meiske). We zullen zien wat hiervan komt, ik word vandaag terug gebeld over de TAS vraag. Verder hebben ze een bepaald aantal toestellen waar je uit kan kiezen (geen idee welke), ze gaf trouwens ook aan dat T-Mobile het in deze sowieso niet met Orange eens is (de afwijzingen) en wederom kreeg ik te horen dat wij wederom in ons recht stonden en dat het gewoon een wijziging van voorwaarden is, gebruiker of niet. Ze was vrij goed op de hoogte, dus ik heb er vertrouwen in dat dit eventueel zou kunnen gaan lukken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• BadBert

BadBert

Mini powah

Dus je kunt tmobile vragen of ze vroegtijdig je orange abo om kunnen zetten naar Tmobile? Of begrijp ik het nu verkeerd?
Ik kan hier ook niets over terugvinden op de website van tmobile, en toen ik sprak over vroegtijdig omzetten in de tmobile shop (week of 4 terug) wist de medewerker ook van niets.

• Arjan90
Dat zei ze tegen mij. Ze moeten alleen eerst een case openen, moet gewoon voor 1 oktober gebeuren zei ze. Ik moet het nog even afwachten, maar het klinkt zéker interessant (hoop alleen dat ik via TAS kan aansluiten, ze hebben de E71 namelijk niet :o ).

Zij kunnen je dan migreren naar T-Mobile, dan ben ik van het gezeik af en ik moet toch naar een hoger abonnement (om het extra toon bij te zetten heb ik dat ook aangegeven, maar dat ik dat nu natuurlijk niet bij Orange ga doen :z Begreep ze helemaal - dat zou ik ook zeggen als verkoper - en ze zou me dus terugbellen). Heb ook aangegeven dat ik de webmail dienst wel wilde gebruiken en toen gaf ze aan dat het niet correct was hoe Orange handelde, alleen kijken naar het gebruik van de dienst is niet de bedoeling.

We zullen zien hoe dit gaat :o Er is in ieder geval een case voor mij aangemaakt met de vraag of ze mijn nummer vrij willen laten. Zal meteen even vragen of ik daar bericht van krijg.

EDIT: Ze verzekerde mij ook dat dit los zou staan van een evt. beëindiging van contract. De fax was nu trouwens wel aangekomen :+
EDIT2: Als T-Mobile mij hier overigens niet in tegemoet komt, ben ik ook niet geneigd om naar hun over te stappen, ze voeren de druk maar op ofzo! :O

[ Voor 12% gewijzigd door Arjan90 op 10-09-2008 13:31 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
DUS ik moet gewoon NU tmobile bellen, en vragen of ze voor mij ook zo'n case op willen stellen, en mijn abo omzetten naar tmobile met een ander toestel (hopelijk hebben ze de mda vario IV wel)?

EDIT: dit is dus met behoud van tegoed neem ik aan? Konden ze iets zeggen over de tijd die het in beslag ging nemen?

[ Voor 23% gewijzigd door BadBert op 10-09-2008 13:40 ]

• Arjan90
Geen matches
Onder voorbehoud, ja. En ze hebben de MDA Vario IV wel op de website staan, Nokia E71 staat niet eens op de website (hebben ze dus helemaal niet).

Maar of je ook behoud van beltegoed hebt? Wel als je naar Flex gaat neem ik aan, toch? Ik neem echter aan dat ik ook gewoon naar Relax over kan stappen (tsja, dat is voor mij gewoon voordeliger). Zo'n case hoeft niet aangevraagd te worden voor jou als je gewoon via de telefoon alles regelt, dan regelen zij alles onderling wel neem ik aan? Ik zeg, succes! :*)

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
mooi, ookal heb ik nog geen antwoord op mijn brief, ik ga de KS bellen van Tmobile.

Std nr (0800 7111), of het nummer om abo te kopen? (0800 7123)

• Arjan90
Via de Orange Klantenservice was ik er gekomen, eerst optie 1 (toestel gestolen, etc.), dan optie 3 (abonnement wijzigen, verlengen) en dan kun je bij iemand van T-Mobile óf van Orange uitkomen (zo begreep ik van haar, ze kon me ook doorverbinden met een Orange medewerker evt.).

Dus anders moet je inderdaad T-Mobile zelf bellen, staat op hun website bij verlengingen hoe je het per telefoon moet regelen.

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
Super bedankt voor deze informatie. Na mijn werk ga ik even aan de telefoon hangen en proberen de boel over te sluiten naar een flex 20 met mda vario IV :)

Uiteraard zal ik nog info posten over de brief, en of het idd op deze manier lukt!

Verwijderd

dus als ik t mobile bel en zeg dat ik mijn abbo orange 20 om wil zetten naar t mobile, kun je gwoon een nieuwe tel uitzoeken?
of ga je dan meteen een nieuw abbo aan van 12/24 maanden aan?
want ik heb er eigenlijk ook geen zin meer om brieven te sturen naar orange, je krijgt tog geen gelijk.
dus ik denk dat ik dan maar eens naar t mobile bel, miss krijg ik wel een leuke aanbieding, wie weet!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
Volgns mij ga je dan wel een nieuw abo aan

• Helsie
  • Niet online
Lijkt me nogal logisch. Ze gaan vast geen nieuw toestel geven zonder je voor een nieuwe vaste periode vast te leggen. En als ze het echt sneaky spelen, krijg je wel nu al een nieuw toestel, moet je vervolgens eerst je Orange contract uitdienen en gaat daarná je T-Mobile abo pas in. ;)

Als ik dit allemaal zo lees, ben ik toch best blij dat ze bij mij niet moeilijk deden en ik sinds gister mijn E71 met Vodafone SIM in de lucht heb. Een 'nieuw nummer' voicemail boodschap bij Orange erin gezet en de sim de vuilnisbak in. :)

• Arjan90
Da's inderdaad ook handig, maar ik heb geen zin in dubbele kosten :+ Het geld groeit me niet op de rug (vriendin verklaart me al voor gek als ik een abonnement van 20 euro per maand wil :O Niets gewend :9 ).

Hoe dan ook, je kan natuurlijk overstappen op een Flex (met behoud van beltegoed) en natuurlijk ook Relax/MyFaves (zonder behoud van beltegoed, uiteraard). Het is in feite gewoon een migratie van Orange naar T-Mobile, dus Orange moet het nummer vrijgeven. Ik kan het op het werk voor mezelf nakijken dus dat is voor mij een uitkomst :) Zou het over een week nog niet geregeld zijn moet ik weer bellen en dan kunnen ze het allemaal voor mij nakijken.

Ik heb er vertrouwen in en ik ga morgen tijdens het werk maar eens een abonnement uitzoeken :D

• BadBert

BadBert

Mini powah

nou, net aan de telefoon gehangen, en de jonge dame van tmobile kon niets voor me doen, wist niets van een vraag tot portering af (heb het hele verhaal uitgelegd), en ik werd doorverbonden met een tussenpersoon van tmobile/orange.

Die ging navraag doen, en kon alleen zeggen dat er op mijn laatste brief een antwoord onderweg is, en dat de collega van orange zei dat als ik de rechtsbijstand dan in wil schakelen, ik dat maar moest doen.

Frapant dat de tussenpersoon EN de persoon van tmobile me in het gelijk stellen, en de tussenpersoon van tmobile/orange vond het ook zeer vreemd dat orange nog niet akkoord was gegaan ...

Gaat allemaal weer lekker dus...

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Geen matches
Geen nuttige toevoeging, wel mijn dank voor de nuttige info in dit topic! :)

Ik ontving 1 september een brief met de melding over wijziging in Mobile TV. Zojuist een nette opzegbrief getypt, die morgen op de bus kan.

• Arjan90
Volgens mij vindt zo ongeveer iedereen het vreemd behalve Orange zelf..? Het is sowieso een vreemd verhaal, ik ga het dus gewoon zo proberen te regelen en ik hoop dat het lukt. Wel jammer voor je dat het niet is gelukt, waar heb je om gevraagd dan?

• BadBert

BadBert

Mini powah

Ik heb gevraagd om portering naar een tmobile flex abo. Maar de medewerker die ik te spreken kreeg wist ook niet dat ze van tmobile uit een verzoek in kunnen dienen bij orange om mijn nummer open te stellen. Dit omdat mijn abo nog loopt e.d. heel raar vind ik het hoor... bij de 1 zeggen ze a, en bij de ander zeggen ze: a? er is geen a, sorry... handig.

Mocht het bij jou wel lukken, zou ik graag via pm gegevens ontvangen hierover, dat ik dit kan noemen bij tmobile.

• Arjan90
Geen matches
Ik stuur je een PM zo gauw ik meer weet (wel of niet gelukt dus), vooralsnog blijft het voor mij nu gewoon flink hopen dat het zo gaat lukken!

• Joosie200
  • Niet online
Ik gok dat ik nog 7 dagen moet wachten tot ik (wederom dat gok ik) exact dezelfde brief zal krijgen als de vorige keer. Ik waag er dan iig nog wel een 4de brief aan die ingaat op wat een aantal berichten terug werd vermeld door de RB: Orange een termijn stellen en aangeven wat je volgende stappen zijn. Kortom, een ultimatum stellen. Of voorstel zo je wilt. Mijn voorstel zal dan zijn: 2de jaar ook tegen 50% korting per maand bellen. En als ze dan binnen 4 weken er niet akkoord mee gaan ik de reeds in voorbereiding aanhangig gemaakte (lang leve 't NL :P) case zal indienen bij de geschillencommissie.

Want je kunt wel brieven blijven sturen over en weer, maar enkel een civiele procedure of de gang naar de geschillencommissie zal daadwerkelijk iets opleveren naast standaard volgens de draaiboeken geschreven afwijsbrieven. En daar ik zelf geen rechtsbijstand heb en wel bereid ben de proceskosten te betalen bij de geschillencommissie zal ik dus naar laatstgenoemde stappen. Vraag me alleen wel af wat je dan allemaal moet overleggen om een case in te dienen bij de geschillencommissie. Heb namelijk nog nooit iets gedaan m.b.t. een geschillencommissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb begin sept mijn abonnement per brief opgezegd. Ik had tot vandaag een bericht terug dus belde ik net even met de orange KS. Brief was aangekomen en abo per 1okt stop gezet en de mvr. vroeg waarom ik weg wou/ging ik legde het verhaal uit (wil een iphone en ben ontevreden over de manier van samengaan van orange en t-mobile). Nou vertelde zij mij "dan stel ik je bijdeze voor om de opzegging stop te zetten en krijg je van af 1okt een nieuw abo van 30 per maand met een iphone 8gb voor €1,-". Nou daar was het mij om te doen! note: ik ben/was sporadisch gebruiker van organge webmail en ik gebruikte dagelijks organge World. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Dan krijg je dus ook nog eens een flinke korting! Normaal gesproken zou hij dan nog eenmalig 80 euro kosten, jij krijgt hem voor 1 euro, netjes!

Goed ik ben een sporadisch Orange World gebruiker (voor een dag), zo af en toe ga ik even het internet op met mijn mobiel. Hopen dat het bij mij gewoon lukt, afgelopen zaterdag wilde het nog niet met verlengen (contractuele verplichting ligt te ver in de toekomst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb het 2 maal gevraagd of ik ook niet admin kosten/dan wel die 80 euro moest bestalen maar nee. Mijn contract liep af in april 2009. Ik was verbaast hoe makelijk het ging. nog 3 weken wachten dan begint de pret! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 11:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Hè? 2008? Dan kon je toch sowieso al opzeggen of mis ik hier iets? 8)7 Mijn contract loopt pas eind oktober 2009 af (over ruim een jaar dus!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Typo... 2009!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
Deze week krijg ik de antwoord brief terug op mijn brief met vermelding van RB.
Ik hoop dat Sp!tf!re het voor elkaar krijgt via tmobile, dan kan ik dat nogmaals proberen.

Anders zal ik toch de RB of geschillencommissie in moeten schakelen.

Ik heb het recht, ik heb gelijk, dus wil ik dat ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry455
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Paar weken geleden een brief gestuurd ivm de wijziging in de AV met betrekking tot Orange mail (zelden van gebruik gemaakt O-) ). Afgelopen zaterdag (13-09) een brief ontvangen dat mijn abbo wordt stop gezet op 24 september ivm Orange Music??? :? Vaag...dat heb ik helemaal niet gevraagd en ik heb trouwens helemaal geen orange music 8)7 ...hihi. Vandaag even gebeld met de KS en gelijk maar de migratie gedaan naar T-mobile, nieuw telefoontje voor de vrouw uitgezocht :+ . Ik ben weer helemaal blij. Ik had eigenlijk nog meer als een jaar te gaan bij Orange.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Bij sommige mensen zit het tegen, bij sommige zit het mee...
Durf te wedden als ik nu opzeggen aanvraag ivm music, je weer krijgt: uw was hier geen actief gebruiker van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Maar zoals Mobile TV is ook al gestopt, dat betekent dat we nog een dienst minder hebben... Dat is toch belachelijk hoeveel we kwijt raken aan opties? Ze motiveren me in ieder geval zéker niet om Orange World te nemen, er zitten geen voordelen meer aan :O

Misschien dat je dat in een volgende brief zou kunnen verwerken? Dat zou ik evt. wel kunnen doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Arjan90 op 15-09-2008 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

van orange music en tv had ik al verwerkt in mijn brief iig, want toen was dat al bekend...
Denk dat ze echt 0,0 doen met die info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:21:
Ik heb het 2 maal gevraagd of ik ook niet admin kosten/dan wel die 80 euro moest bestalen maar nee. Mijn contract liep af in april 2009. Ik was verbaast hoe makelijk het ging. nog 3 weken wachten dan begint de pret! :)
Apart, bij mij is het op dezelfde manier gegaan alleen moest ik bij het €29,95 abo wel gewoon €159,95 bijbetalen (voor de 16GB versie uiteraard). Administratiekosten heb ik niet hoeven te betalen.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom zojuist aanvullende(?) algemene voorwaarden tegen op de site van T-mobile:

http://orange.t-mobile.nl..._orange_nederland_nv.html

Even zoeken naar e-mail levert het volgende punt op:

• Iedere klant van Orange kan gebruik maken van een persoonlijk e-mailadres. Het e-mailadres is afgeleid van het telefoonnummer.

Zou dit nog weer een punt zijn waardoor wij sterker in onze schoenen komen te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Geen matches
Geen idee of het ons sterker doet staan, maar het is op zijn minst opmerkelijk te noemen. Dit zijn de aanvullende voorwaarden, hier hebben we óók voor getekend. Misschien dat iemand anders hier zijn licht op kan werpen en misschien even rond kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
Ik wil nu ook mijn music abonnement beindigen nadat t-mobile alles eruit gaat gooien. Ik was goed tevreden over Orange en wilde graag gebruik maken van de mogelijkheid over te stappen naar T-Mobile. Echter T-mobile kan niet komen met een goede aanbieding voor het toestel wat ik wil (SE Xperia), of eigenlijk kunnen ze helemaal niet met een aanbieding komen. Het enige waar ze mee komen zijn Sim only verleningen of verlenging met Branded :r toestellen.

Branded toestellen zijn gewoon kut qua service (firmware updates maanden later e.t.c, gebrekkige ondersteuning vanuit de fabrikant.) dus daar begin ik niet aan.

Nu zal ik dus moeten opzeggen aangezien T-mobile het toestel niet kan leveren en Orange gewoon geen waarde meer kan leveren voor de €35 die het abo per maand kost.

Nu zit ik echter met het volgende probleem, ik heb totaal geen kaas gegeten van deze telecom branche, echter ik heb al wel ruim 8 jaar hetzelfde nummer welke ik graag wil behouden. Nu zit ik doordat de SE X1 pas half oktober uitkomt dan ook met de volgende vraag.

Hoe kan ik het regelen dat ik mijn nummer kan behouden, want ik moet mijn abonnement gaan opzeggen. terwijl ik nog geen nieuw abo kan afsluiten, daar het toestal was ik wil niet op 1 oktober leverbaar is. Sorry voor deze misschien er simpele vraag, echter ik wil gewoon echt mijn nummer niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Omzetten naar Prepaid ;)

Even een punt van aandacht, als je mijn berichten hebt gelezen heb je kunnen lezen dat ik ook over wil stappen en die mogelijkheid waarschijnlijk ook krijg. Als Orange jouw nummer vrij geeft zou jij ook in een gewone winkel moeten kunnen verlengen (dit is mij verzekerd aan de telefoon). Dan heb je dus in ieder geval wat meer mogelijkheden, dit kan echter maar tot 1 oktober vastgezet worden en dan worden de data teruggezet naar hun originele tijd.

Ik moet nu even verder, als je iets niet snapt geef maar een gil want het is wel erg beknopt. Dan leg ik het even uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Sp!tF!re schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:02:
Omzetten naar Prepaid ;)

Even een punt van aandacht, als je mijn berichten hebt gelezen heb je kunnen lezen dat ik ook over wil stappen en die mogelijkheid waarschijnlijk ook krijg. Als Orange jouw nummer vrij geeft zou jij ook in een gewone winkel moeten kunnen verlengen (dit is mij verzekerd aan de telefoon). Dan heb je dus in ieder geval wat meer mogelijkheden, dit kan echter maar tot 1 oktober vastgezet worden en dan worden de data teruggezet naar hun originele tijd.

Ik moet nu even verder, als je iets niet snapt geef maar een gil want het is wel erg beknopt. Dan leg ik het even uit!
Ok, dus als ik het goed begrijp moet ik een opzeg brief c.q. Fax sturen. Daarna een prepaid kaart kopen in de winkel (kan dit ieder merk zijn, of heeft het bijvoorbeeld voordelen om het merk te kopen waar van je later weer een abo wil nemen). Dan het nummer over laten zetten naar prepaid. (Gaat dit automatisch zoals bij abonnementen, of moet ik hier zelf iets voor regelen. Bij eerdere provider switches regelde altijd de telco de nummerportering voor mij n.l.) En dan wanneer mijn gewenste toestel uitkomt een nieuw abo afsluiten met een 2de portering (ziet hier niet bijvoorbeeld een cooldown op, dat je een nummer maar 1x per half jaar oid kan porteren?).

Of is het bijvoorbeeld mogelijk om nu te verlegen bij een gewone telecom shop (belcompany, phone house o.i.d.), en dan bij hun de deal te maken dat ik niet nu een toestel pak maar bijvoorbeeld een X1 preorder bij de verlenging. Dit zou voor mij ideaal zijn. Heb dit geopperd richting T-Mobile echter zowel de telefonische verkoop afdeling als de T-mobile shop hier wilde daar niets van weten.

Ze kwamen met kreten als "Wij weten niet wanneer dit toestel komen, of het wel komt bij ons... bla bla u heeft maar tot 1 oktober dus beter pakt u nu een mooi t-mobile toesten of een prachtige sim only aanbieding zodat u over 8 maand alsnog het door u gewenste toestel kan nemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik zal het even uitleggen :)

Optie 1:
Per fax/brief opzeggen met de vraag om te laten zetten naar prepaid, je kan dan gewoon je huidige kaartje behouden. Zo gauw de Experia uit is kun je deze kopen met behoud van nummer (hier gaan ongeveer 10 werkdagen overheen).

Optie 2:
Bel de Orange Klantenservice en vraag of ze je nummer vrij willen geven omdat je wil migreren naar T-Mobile, ze zullen dan jou over willen zetten via hunzelf. Geef aan dat je geen gesimlocked toestel wil of zeg dat zij jouw toestel niet hebben (noem bijv. de E71, die is ook al uit in de gewone winkels dus daar kunnen ze niets van zeggen, die kennen ze daar niet - spreek uit ervaring :P ).
Binnen een week zou de technische dienst van Orange (dit kan T-Mobile niet zelf) je nummer vrij hebben moeten geven, hiervan krijg je géén bericht. Ik raad je dus aan om gewoon na een week een willekeurige telecomwinkel binnen te wandelen en te vragen of je/zij al een Orange migratie kunt/kunnen doorvoeren.
Als dit kan, kun je een telefoon gaan uitzoeken! :o Hiep-hoi! De Experia kan dan jammer genoeg niet aangezien hij nog niet uit is, dus je kan óf een ander toestel uitzoeken, óf een sim-only afsluiten.

Als je echt de Experia wilt zul je dus voor optie 1 moeten gaan, dan blijf je ook gewoon lekker bij Orange qua prepaid. Dit is wel de makkelijkste optie - mits ze niet moeilijk doen bij het opzeggen, zoals bij velen in het geval van de webmail dienst wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
Voor branded toestellen komen de updates 9 vd 10 keer net zo snel gehackt op xda developpers ofzo, dus daar hoef je het niet voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

indien je orange music hebt kun je wel swithcen na t-mob binnen contracts periode!!!
opzeggen van abbo nalv niet meer aanbieden van gratis mp3 / stream tv / webmail is bij mij na 4 brieven steeds niet ingewilligd

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Dan wordt het tijd voor de rechtsbijstand of geschillencommisie he :)

EDIT: vrouwtje op msn: orange gaat akkoord!
Ofwel, mijn abo is per 10 oktober afgelopen, andere aanbieder moet minimaal 10 werkdagen voor 10 oktober nummerbehoud aangevraagd hebben!
Vrijdag naar de stad dus :P

[ Voor 60% gewijzigd door BadBert op 16-09-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
BadBert schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:18:
Dan wordt het tijd voor de rechtsbijstand of geschillencommisie he :)

EDIT: vrouwtje op msn: orange gaat akkoord!
Ofwel, mijn abo is per 10 oktober afgelopen, andere aanbieder moet minimaal 10 werkdagen voor 10 oktober nummerbehoud aangevraagd hebben!
Vrijdag naar de stad dus :P
hmm BadBert,

Hoeveel brieven heb je hier over gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

de brief waar ze akkoord mee gegaan zijn is de 3e.
Ze geven trouwens als reden dat ze het goedkeuren aan dat orange music komt te vervallen, maar dat had ik niet genoemd als reden (wel aangegeven dat als ze dat soort dingen nu OOK al gaan schrappen,, het toch wel heeeeel nadelig wordt voor de klant)

Kan evt vanavond of morgen mijn 3e brief wel online gooien als mensen dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

-ET-

Phone Home

Geen matches
Ik ben wel benieuwd naar de inhoud van je brief. Dus als je die zou willen posten graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonson
BadBert schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 14:09:
de brief waar ze akkoord mee gegaan zijn is de 3e.
Ze geven trouwens als reden dat ze het goedkeuren aan dat orange music komt te vervallen, maar dat had ik niet genoemd als reden (wel aangegeven dat als ze dat soort dingen nu OOK al gaan schrappen,, het toch wel heeeeel nadelig wordt voor de klant)

Kan evt vanavond of morgen mijn 3e brief wel online gooien als mensen dat willen.
graag Badbert, dit zal mijn laatste brief worden.
(had jij toevallig ook Orange Music?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Geen matches
Ik ga ook maar eens verder informeren, mijn abonnement was vanmiddag nog niet vrij gegeven. Hopen dat ze mijn brief ook accepteren, geen gezeik meer! Wordt als het goed is wel omgezet naar prepaid, dus ik heb rustig de tijd om het allemaal uit te zoeken.

• Arjan90
Net gebeld, moeilijk moeilijk moeilijk allemaal hoor daar!

Ik heb gesproken met een Orange medewerker en ben even een beetje boos geworden, mijn 2de brief is afgewezen en ik heb bij haar aangegeven dat ik anders genoodzaakt ben om naar de RB te stappen, maar dat ik hoopte dat het niet zover zou komen. Het kwam er wederom op neer dat ik geen actieve gebruiker ben en dat ik dus gewoon pech heb, daar laat ik het natuurlijk niet bij zitten. Ik dan ook een laatste, 3de brief versturen zo gauw ik de afwijzing binnen heb waarin ik mijn laatste pleidooi houdt.

Verder word ik binnen 48 uur teruggebeld door T-Mobile over de case die ik heb aangemaakt mbt het vrijgeven van mijn nummer: dat lijkt namelijk niet helemaal lekker te gaan?

@BadBert: Zou jij jouw brief willen zien waarbij ze je verzoek - eindelijk - hebben ingewilligd?

• BadBert

BadBert

Mini powah

De brief staat HIER nu te downloaden.
Het is niet echt een heel aardige brief, maar hij was dus wel effectief.
Hoop dat ook jullie er wat aan hebben! Geef niet op!!!

Ik was overigens GEEN gebruiker van orange music, heb dit ook niet als reden aangevoerd. Heb zoals je in de brief kunt lezen alleen het schrappen van meerdere diensten als versterking genoemd bij het duidelijk maken dat het dus een verslechtering voor mij was.

Vrijdag avond ga ik de migratie naar een flex abo regelen :)

Ben overigens gisteren nog gebeld door de consumentenbond, die vroeg of het al op gelost was, ze hadden het druk, vandaar het late telefoontje. Maar de mevrouw vond het fijn te horen dat ik gelijk had gekregen, en zei ook dat het gezien de av en het nederlands recht, niet anders kan!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:30

-ET-

Phone Home

Geen matches
BadBert,

ik zou je personalia even uit de brief weghalen

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Sp!tF!re schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 10:50:
Ik zal het even uitleggen :)

Optie 1:
Per fax/brief opzeggen met de vraag om te laten zetten naar prepaid, je kan dan gewoon je huidige kaartje behouden. Zo gauw de Experia uit is kun je deze kopen met behoud van nummer (hier gaan ongeveer 10 werkdagen overheen).
...
Ik begrijp er niks van. Wie ik ook te spreken krijg bij KS, ze beweren allemaal dat omzetten naar prepaid met behoud van nummer niet mogelijk is. De datum dat mijn contract afloopt is mij al per brief medegedeeld en komt nu toch wel snel dichterbij.

Gewoon door zaniken bij KS?

• Arjan90
Waarom is dat nou opeens weer niet mogelijk? Ik durf te wedden van wel (anders kunnen klanten die langer dan 2.5 jaar klant zijn bij Orange toch ook nooit overstappen op prepaid met behoud van beltegoed?). Gewoon door blijven zaniken, eventueel naar een meerdere vragen? Het zou gewoon moeten werken :O

@BadBert: Bedankt! Ik ga morgen/overmorgen eerst nog zaniken tegen die meid van T-Mobile, misschien dat zij iets kan regelen. Ik vind dit namelijk ronduit belachelijk hoeveel diensten er worden gestaakt, de Orange muts die ik vanmiddag sprak vond ook dat ik mijn recht moest halen als ik vond dat ik dat had, maar dat ik geen gebruiker was van de dienst (ja dat wist ik al, dank je). Hoe moeilijk kan iets zijn?

• BadBert

BadBert

Mini powah

-ET- schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:06:
BadBert,

ik zou je personalia even uit de brief weghalen
Oeps, niet bij stil gestaan.... had het nogal druk ;) Brief is iig aangepast.

@Sp!tF!re: ja, gewoon blijven lastig vallen, je staat in je recht, dat is een feit! En zoals ik in mijn brief heb staan: als orange het niet gebruiker zijn een reden vind om niet op te zeggen, moeten ze maar eens met een officieel document komen waar dat in staat :)
En anders gewoon je rechtsbijstand erop zetten, dan krijg je ook gelijk!

• Sjonson
badbert(pieter) bedankt voor de brief, we gaan deze maar eens versturen.

Ik hoef alleen niet meer naar t-mobile, de service daar zal waarschijnlijk net zo slecht zijn als bij orange.

Verwijderd

Aangezien ik na 3 weken nog geen reactie om mijn 2e brief heb gehad, heb ik vandaag wederom contact opgenomen met de klantenservice. Wat blijkt? Mijn contract zal per 5 oktober 2008 vervallen. :D Ik zou daarover trouwens een schriftelijke bevestiging over gestuurd krijgen, maar die is nog niet op de deurmat beland...

Overigens had ik wél een Webmail-account, alleen werd daar in de 1e reactie van Orange geen woord over gerept (ik had verzocht om mijn contract per direct om te zetten naar Prepaid, waarna het antwoord luidt dat mijn contract op 5 december 2009 omgezet wordt en verder een standaard verhaaltje over Prepaid =')). Toen naar de klantenservice gebeld, die mij meldde dat ik niet geregistreerd stond als Webmail-gebruiker en ik daardoor mijn contract niet direct kon opzeggen. Na wat gediscussieer kwam het er op neer dat ik het best nog een brief kon sturen. Dat dus op 1 september gedaan; gelukkig blijkt mijn verzoek nu wel geaccepteerd te zijn.

Ik vermoed dat de klantenservice mij de eerste keer gewoon afgehouden om van het gezeur af te blijven en dat mijn eerste brief niet goed begrepen werd, aangezien ik nu zonder enige melding over AV en dergelijke wel mijn contract heb op kunnen zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En wederom, netjes na 14 dagen een antwoord retour.

"Beste meneer Joosie200,

Onlangs hebben wij uw opzegbrief ontvangen. In uw brief verzoekt u ons per direct uw contract te beëindigen met als reden het stopzetten van de dienst Orange Webmail per 15 mei j.l.

Uit onze gegevens blijkt echter dat u niet aangemeld stond voor de dienst Orange webmail. De artikelen 2.1 en 2.3 van onze Algemene Voorwaarden, staat opgenomen dat wij verplicht zijn om u te wijzen op wijzigingen in onze Algemene Voorwaarden, diensten of tarieven. Uit onze gegevens blijkt echter dat u niet geregistreerd staat als gebruiker voor de dienst Orange webmail. Het stopzetten van deze dienst heeft voor u derhalve geen directe gevolgen.

Voor u is er geen sprake van een wijziging van voorwaarden omdat de aanvullende voorwaarden van Orange Webmail ook niet toepasselijk waren voor u. U komt daarom ook niet in aanmerking voor de beëindiging van uw contract om deze reden. Hierover heeft ook overleg met OPTA plaats gevonden. Orange zal om deze reden niet aan uw verzoek voldoen.

Heeft u nog vragen? [blablablabla]

Met vriendelijke groeten,
T-Mobile Netherlands B.V. handelend onder de naam Orange"

Dus als ik goed begrijp kan ik niet opzeggen omdat er geen sprake is van voorwaarden die gewijzigd worden omdat aanvullende voorwaarden voor Orange Webmail niet voor mij van toepassing waren? Vraag #1: zijn er aanvullende voorwaarden voor Orange webmail?

Edit: neen, zie..

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/orange.gif

Volgens mij weten ze dus absoluut niet waar ze hetzelf over hebben 8)7 Verwijzen naar aanvullende voorwaarden die niet bestaan :X

Opmerking #1: nogal logisch dat de (eventuele) aanvullende voorwaarden van de Orange webmail dienst niet voor mij van toepassing waren daar ik het niet gebruikte. Maar dat veranderd nog niets aan het feit wat in de main/hoofd Algemene Voorwaarden staat.

*sigh* Daarnaast bewijst dit dat ze overduidelijk in hetzelfde riedeltje blijven volharden. Goed dan, brief naar de geschillencommissie. Met brieven over en weer kun je hen niet aan het verstand brengen dat ik van mening ben dat er wel degelijk sprake is van directe gevolgen (ahum, de AV meldt: "indien de wijziging per saldo een verslechtering voor de klant tot gevolg heeft). Ergens wil ik de brief van Badbert er nog wel aan wagen (dank voor het ter beschikking stellen) maar ergens zegt mijn eigen gevoel dat het niks gaat uitmaken. Kan ik weer 14 dagen wachten (reageren doen ze wel netjes met 2 weken telkens) om exact dezelfde standaard brief te ontvangen.

Neuh, case aanhangig maken bij de geschillencommissie. Wellicht toch nog met een begeleidende brief naar Orange toe waarin ik mededeel dat via normale correspondentie geen uitkomst mogelijk is gebleken en ik zodoende de geschillencommissie als laatste in te zetten middel heb ingelicht.

[ Voor 4% gewijzigd door Joosie200 op 19-09-2008 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Sorry voor de dubbelpost (ik ben me bewust dat dubbelpost niet op prijs gesteld wordt) Maar anders wordt mijn bovenstaande post zo lang dat het niet meer leuk is om te lezen.

Enfin, zo gezegd, zo gedaan. Brief van Badbert gebruikt, ingevuld naar eigen situatie en uitgeprint. Die gaat morgen op de bus. En dus verwacht ik op 3 oktober daar weer een nietszeggend antwoord op. Verder heb ik online bij de telecommunicatie geschillencommissie een geschil ingediend. Zoals gezegd, proceskosten 50 euro. Maar ik ben bereid dat ervoor te betalen. Wat moest ik allemaal opgeven? Wel, dit:

Geschillencommissie Telecommunicatie
Ontvangstdatum : 19-09-2008

--------------------------------------------------------------------------------

Personalia consument
Geslacht Heer
Voorletters xx
Tussenvoegsel
Achternaam xxxxxxxxxxxxxxx
Straat en huisnummer xxxxxxxxxxx xx
Postcode xxxx xx
Woonplaats Xxxxx
Telefoonnummer overdag 06-xxxxxxxx
Telefoonnummer 's avonds xxx-xxxxxx
Soort rekening Bankrekening
Rekeningnummer xxxxxxxxxx

--------------------------------------------------------------------------------
Personalia gemachtigde
Voert de consument zelf de procedure bij het SGC? Ja
Voert de consument zelf de procedure bij het SGC? Ja
Naam gemachtigde organisatie
Uw referentienummer
Geslacht
Voorletters
Tussenvoegsel
Achternaam
Straat en huisnummer
Postcode
Uw wederpartij is: Orange Nederland N.V.

Tel:
Fax:

1 Het geschil betreft: mobiele telefoonaansluiting
2 Het geschil heeft ook betrekking op iets anders, namelijk:
3 De overeenkomst betreft: 24 maanden Orange 25 abonnement
4 Heeft u de rekening(en) die verband houden met geschil volledig betaald? Ja
5 Zo nee, welk bedrag staat nog open?
6 Wat zijn puntsgewijs uw klachten?
- Orange N.V. / T-Mobile heeft de dienst: Orange webmail per 15 mei j.l. stopgezet
- Naar aanleiding van die stopzetting heb ik een brief gestuurd naar Orange om mijn contract te beëindigen.
- Twee weken nadien ontving ik van Orange een antwoord. Zij wijzen mijn verzoek tot het beëindigen van mijn contract af daar ik volgens hen niet geregistreerd stond als gebruiker van de dienst.
- Ik ben van mening dat het al dan niet geregistreerd staan als gebruiker van de dienst niet relevant is om in aanmerking te komen om aanspraak te maken op de ontbindingsregel in de aan mij uitgereikte Algemene Voorwaarden.
- Orange blijft terugkomen op dit argument als reden voor de afwijzing van mijn verzoek tot beëindiging.
- Derhalve komen wij dus niet tot overeenstemming, daar ik het oneens ben met de afwijzing en bovendien mijn vraagtekens stel bij de legitimiteit van de opgegeven reden (niet geregistreerd staan als gebruiker geeft je als klant geen recht om te ontbinden). En Orange daarentegen wuift mijn argumenten weg waarom ik van mening ben wel er aanspraak op de ontbindingsregel te kunnen maken.
7 Wanneer is de klacht ontstaan? 09-08-2008
8 Wanneer heeft u voor het eerst uw klachten aan de ondernemer kenbaar gemaakt? 09-08-2008
9 Heeft u dit schriftelijk gedaan? Ja
10 Heeft u antwoord ontvangen van de wederpartij? Ja
11 Zo ja, op welke datum? 23-08-2008
12 Heeft de wederpartij u een aanbod gedaan om het geschil onderling te schikken? Nee
13 Zo ja, op welke datum?
14 Zo ja, hoe luidt dit aanbod?

15 Wat is uw voorstel ter oplossing van het geschil?
Toestaan dat ik het 2 jarig Orange 25 abonnement ontbind en een 2 jarig T-Mobile flex 45 abonnement afsluit bij een derde partij. (onafhankelijke telecomwinkel bijv.)

Orange N.V. / T-Mobile zal niets nadeligs hier aan ondervinden, daar ik kortweg van Orange (overgenomen door T-mobile) naar T-mobile verhuis.
16 Kunt u bijlagen digitaal toevoegen? Ja
17 Geschil documenten:
Derde brief
Eerste brief
Tweede brief

En das dat. Krijg ik met enkele dagen per brief een en ander ter bevestiging. Vervolgens wordt t.z.t. 50 euro van mijn bankrekening afgetrokken. Maargoed, ik heb het al eerder gezegd, als mijn brieven niet meer helpen resteert voor mij nog 1 weg: die naar de Geschillencommissie. Ik zal jullie op de hoogte houden van wat komen gaat ;)

En voor degene die zich afvragen: waarom van 12,50 in de maand (50% korting i.c.m. Orange 25) naar een T-mobile flex 45 2jarig abonnement? Wel, check gsmtopdeals daar voor en het zal je wel duidelijk worden ;) Je kunt een toestel uitzoeken i.c.m. (in mijn geval/mijn keuze) een Flex 45 2jarig abonnement maar betaald slechts 15 euro per maand. Dat is 2,50 euro meer dan wat ik nu betaal, blijft ook onbeperkt houdtbaar en je krijgt een toestel naar keuze. Enig nadeel: tis een sim-only Flex.

Hoe ik dan van gsmtopdeals een telefoon erbij cadeau krijg is mij ook een raadsel, maarre zij zeggen dat dat kan, dus een gegeven paard niet in de bek kijken enzo :>

[ Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 19-09-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Geen matches
Brief bleek al binnen te zijn, heerlijk die communicatie hier thuis 8)7. Keihard afgewezen, ook een verwijzing naar voorwaarden maar dat ik daar geen recht op had (heb de brief hier niet liggen, anders had ik even gequote).

Ik twijfel of ik een derde brief erachteraan gooi waarin ik verwijs naar alle diensten die worden gestaakt en dat het zo wel erg nadelig wordt incl. vermelding dat ik bereid ben over te stappen naar T-Mobile. Of ik ga contact opnemen met mijn rechtsbijstand en dan overleg ik alle details, de brieven en de antwoorden zodat zij een volledig beeld hebben.

Ik blijf erbij dat ik het er niet mee eens was, ik had er namelijk wel gebruik van willen maken. Dat zij dat wegwuiven heb ik niets mee te maken.

@Joosie: Ik vraag me af wat er bij jou uitkomt, ben er echt zeer benieuwd aan. Weet jij wanneer je meer gaat horen / hoelang de procesduur is?

[ Voor 9% gewijzigd door Arjan90 op 21-09-2008 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

@Joosie200: graag gedaan, je moet elkaar zo veel mogelijk helpen natuurlijk.
Ik heb overigens in mijn brief nog iets duidelijk benoemd (op aanraden van mijn juridisch adviseur) namelijk:
Als u dit (het niet actief gebruiker zijn) nogmaals een rede vind voor het afwijzen van mijn verzoek, eis ik dat u mij een (wettelijk geldig) document overlegt waarin vastgelegd staat dat ik actief gebruiker had moeten zijn en dus niet iemand die een gebruiker wilde worden van de dienst, en bij aanmelden te horen kreeg dat dit niet meer mogelijk is (korte tijd terug in de T-mobile shop).
De AV zijn namelijk de voorwaarden voor mijn contract, en hier staat dit NIET in. Buiten de AV zijn er geen bindende bepalingen voor mijn contract bij orange. Hier heb ik ook voor getekend.
Ook wettelijk wordt er NIET over gesproken dat ik op moment van vervallen van de dienst actief gebruiker moet zijn, het gaat wettelijk om de geldende AV, niets meer, niets minder.
Bovenstaande kunnen ze niet hard maken, dus misschien heeft dat iig geholpen.

@Sp!tF!re: is die brief de reactie op je telefonisch contact? Of heb je daar nog geen reactie op?

Ik moet even wachten tot mijn toestel op voorraad is bij de t-mobile shop (mda vario IV) en dan gaat de migratie in gang gezet worden :)

@ de rest: succes, ik blijf het volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Geen matches
Nee, reactie op mijn brief.

Ik denk dat ik een laatste brief ga versturen waarin ik hetzelfde verwerk als jij hebt gedaan, zij het in een andere mate. Bedankt daarvoor, een zeer belangrijk detail waar wij misschien iets mee kunnen! :) Ik ga het weer proberen, voor de laatste keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
ja, mijn juridisch adviseur kwam daarmee :) Ze moeten namelijk al hun beslissingen baseren op wettelijk correcte informatie, waar jij als klant voor getekend hebt :P

Succes! we lezen het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Geen matches
Update van mijn kant over T-Mobile, dat is allemaal niet mogelijk en de beste man vermoedde dat de vrouw die mij heeft geholpen zich gruwelijk heeft vergist - heel apart, lijkt me geen reet van waar maar goed - en ik daardoor nu simpelweg de sjaak was. Ik ben blij dat ik niet meteen een abonnement heb laten afsluiten, dan zat ik nu namelijk met de gebakken peren (twee abonnementen).

Derde brief ligt nu klaar, die ga ik vanavond maar even faxen... Nog even bellen voor het actuele faxnummer, anders komt hij weer niet aan :X

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 22-09-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@^^#$@&# ORANGE!!!
Sorry!
Maar had de 5 Sept een brief gestuurd naar orange om orange music op te zeggen en om te zetten naar prepaid zodat mijn nummer behouden blijft. Verder niks meer op gehoord. Dus ik dacht vrijdag maar eens te bellen, en ja hoor per 24 september wordt je abbo opgezegd. Verder kon hij niks erover zeggen, maandag komt de brief bij u binnen meneer.
Vandaag natuurlijk geen brief, dus ik nogmaals bellen. Ja, abbo opgezegd per 24, en nee niet naar prepaid want dat doen we niet meer meneer. Dus per 24 geen abbo, en nummer weg.
Omdat ik dus geen brief heb gehad wist ik niet dat het werd opgezegd, en kon ik dus geen nummerportering aanvragen bij een andere provider.
Nu dus 1 keuze. Opzegging annuleren, en weer brief sturen. Helaas dan 3 maanden opzeg termijn.
Wordt niet goed van Orange. Wil gewoon andere provider. Maar toch 3 maanden nog aan Orange vast. @#$@#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
@Sp!tfire: nop, geen idee hoelang het gaat duren eer er een bindende uitspraak ligt waar ik en Orange zich aan horen te houden. Ik wacht nog op de schriftelijke bevestiging van de geschillencommissie dat ze mijn case/zaak ontvangen hebben en opstarten. Tegelijkertijd heb ik de brief van Badbert richting Orange verstuurd en zij zullen op hun beurt (lijkt me) een seintje ontvangen van de geschillencommissie dat ze in een geschil verwikkeld zijn met mij. Dan is het aan hun duidelijk dat wat ik in de brief noem ook echt meen.

Namelijk, IF >> ga je wederom niet akkoord, THEN >> see you in court :P Naja, niet voor de rechter maar wel voor de geschillencommissie.

Verder @Badbert: dat had je al in je brief die je hier plaatste al staan ;) Want dat kunnen ze idd niet hardmaken. Omdat het simpelweg nergens staat, dus hebben ze een afwijzing gegeven op grond van wat? Op grond van een reden die geen stand houdt wanneer de rechter/geschillencommissie zich erover buigt. Dus word(en) ik/jij/wij in het gelijk gesteld. Ik kijk uit naar de uitspraak :)

@tandarts: dat is behoorlijk irritant ja, mag je opzeggen wordt je niet medegedeeld schriftelijk wanneer de opzegdatum is. En dus kun je geen actie ondernemen i.v.m. nummerportering en dus komt je nummer te vervallen. Dat sucked behoorlijk. Wat dat betreft (klinkt misschien gek) ben ik blij dat ik telkens afgewezen ben en nu (daar is het wel me om te doen) via de geschillencommissie groen licht krijg om te ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@tandarts, mijn account blijkt ook zonder schriftelijke bevestiging vroegtijdig beëindigd te zijn. Na 3 weken na mijn brief nog steeds geen schriftelijk antwoord op mijn brief ontvangen te hebben van Orange, heb ik de klantenservice maar gebeld, die mij gelukkig meldde dat mijn contract op 5 oktober 2008 afloopt (ipv 5 december 2009) en dat ik daar een schriftelijke bevestiging van zou moeten hebben ontvangen. Blijkbaar is er weer wat mis gegaan bij die administratie van Orange, aangezien we beiden onze bevestiging niet ontvangen hebben.

Zelf had ik ook om een omzetting naar Prepaid aangevraagd trouwens, maar het is mij nog niet duidelijk of dat ook doorgevoerd zal worden. Naar aanleiding van jouw reactie waarschijnlijk niet. Ik zal nog maar eens met de KlantenService bellen om te vragen hoe ik het nu precies met nummerportering moet regelen. (Ik meende ook ergens gelezen te hebben dat Orange je nummer nog 10 dagen na beëindiging je nummer vast moet houden, dus dan zou jij ook nog nummerportering kunnen gebruiken).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:41
@tandarts: als ik je een advies mag geven en als inderdaad je abonnement op 24 september (overmorgen dus) verloopt dan moet je z.s.m. een nieuw abonnement afsluiten en daarbij meteen nummerbehoud aanvragen.

In een besluit van de OPTA is bepaald dat zolang je nummer nog in de lucht is, je nummerbehoud kunt aanvragen. Ook wanneer dat 10 werkdagen duurt en je abonnement korter dan die tijd loopt. Orange moet je nummer ook een maand aanhouden, na het afsluiten van je abonnement (om ervoor te zorgen dat vergissingen/fouten nog hersteld kunnen worden).

Voor wie geïnteresseerd is:
http://www.opta.nl/asp/publicaties/document.asp?id=2524

[ Voor 7% gewijzigd door rclahsen op 22-09-2008 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• visie
  • Niet online
rclahsen schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:50:
@tandarts: als ik je een advies mag geven en als inderdaad je abonnement op 24 september (overmorgen dus) verloopt dan moet je z.s.m. een nieuw abonnement afsluiten en daarbij meteen nummerbehoud aanvragen.

In een besluit van de OPTA is bepaald dat zolang je nummer nog in de lucht is, je nummerbehoud kunt aanvragen. Ook wanneer dat 10 werkdagen duurt en je abonnement korter dan die tijd loopt. Orange moet je nummer ook een maand aanhouden, na het afsluiten van je abonnement (om ervoor te zorgen dat vergissingen/fouten nog hersteld kunnen worden).

Voor wie geïnteresseerd is:
http://www.opta.nl/asp/publicaties/document.asp?id=2524
Hmm,
Weet je zeker dat als ik morgen een abbo afsluit en dan nummer portatie aanvraag, ik dan m'n nummer kan behouden? En dat orange mee werkt?
Das een beetje goed nieuws. Maar dan eerst zorgen dat m'n opzegging toch weer door gaat. (had het namelijk afgezegd aangezien ik m'n huidige nummer MOET behouden.)

Van de OPTA:
  • 7. De nummergebruiker kan ook een beroep doen op het recht op nummerbehoud als de nummergebruiker gebruik maakt van een nummer dat aan hem zelf is toegekend.
  • 8. De afnemer die het contract heeft opgezegd, heeft tot het einde van de looptijd van het contract het recht beroep te doen op nummerbehoud waaraan de aanbieder(s) medewerking moet(en) verlenen.
  • 9. Terugval van een nummer (zoals aan de orde in het Aanwijzingsbesluit) mag niet eerder plaatsvinden dan een maand na de beëindiging van het contract, zodat eventuele fouten bij de afhandeling van een verzoek om nummerbehoud nog kunnen worden hersteld.

[ Voor 24% gewijzigd door visie op 22-09-2008 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ok, mijn brief is ook de deur uit, ook met aanvraag om te zetten naar prepaid. Gelukkig ben ik ruim langer dan 2.5 jaar klant bij orange wat ik gehoord heb is dat nodig om te kunnen omzetten naar pre paid. Echter wil ik ook graag een fax sturen met mijn brief (1 zin aangepast). Ik kom echter verschillende telefoon nummers tegen. Weet iemand hier wat het juiste fax nummer is voor deze brieven?

Als t-mobile zegt dat automatisch switchen naar Pre paid niet kan, is het dan wel mogelijk om een prepaid pakket in de winkel te kopen en daarheen het nummer over te laten i.c.m. nummerbehoud?

[ Voor 19% gewijzigd door Dennism op 23-09-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Geen matches
Huidige Fax nummer is 0648996005 (gisteren nog gehoord van de KS ;) ).

Ik zou hem inderdaad overzetten naar een prepaid kaartje, dat zou gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
@joosie200: ben ook benieuwd wat de uitspraak is!! Stukje had ik idd in de brief staan die ik gepost had, maar heb het nog even gequote om de mensen hier op te wijzen :) kan ze helpen natuurlijk ;)

Ik denk dat JIJ gelijk gaat krijgen van de geschillencommissie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Geen matches
Kanttekening bij nummerbehoud is dat er providers zijn, zoals in elk geval vodafone, die wachten met uitleveren van je sim, en evt telefoon, tot het nummerbehoud is goedgekeurd. Hierdoor kun je dus wel zonder telefonie komen zitten als het verhaal langer duurt dan de tijd tot aan de contractbeeindiging. Door deze situatie ben ik alsnog van nummer gewisseld; ik had daar vooraf overigens meer last van verwacht dan daadwerkelijk het geval bleek te zijn. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
3e afwijzing hier binnengehad, met een vermelding dat in de AV staat dat Orange klanten erop moet wijzen dat er diensten vervallen, maar dat het voor mij geen gevolgen heeft omdat ik het niet gebruikte.

... *zucht*

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
heb idd gebeld, en ga nu het volgende doen: Opzeggen > nummertransporteren naar T-mobile pre paid > Zodra de Xperia uit is Abo nemen bij T-mobile. Lijkt me dat intern nummer transporteren niet al te lastig is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
@Alex) : heb je mijn brief verwerkt in die 3e brief?
Is misschien de moeite waard om dat ff te proberen ;)
Anders: geschillencommissie/Rechtsbijstand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Geen matches
BadBert schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:23:
@Alex) : heb je mijn brief verwerkt in die 3e brief?
Is misschien de moeite waard om dat ff te proberen ;)
Anders: geschillencommissie/Rechtsbijstand!
Die brief (17 september) heb ik niet gebruikt omdat ik toen op vakantie was, ik heb mijn opzegbrief verzonden op 5/9, en heb het antwoord gisteren gelezen.

Geschillencommissie is het overwegen waard, rechtsbijstand wordt lastiger aangezien ik die niet heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Geen matches
Per brief vandaag een bevestiging ontvangen van de Geschillencommissie. Nu vragen ze om een kopie op te sturen van 1) de overeenkomst die u met de wederpartij heeft gesloten en 2) de orderbevestiging of opdrachtbevestiging.

Nu snap ik 1) wel, want dat is simpelweg de kopie van het formulier waarop ingevuld staat dat het bij mij draait om een 2jarig abonnement van 25 euro in de maand met daarbij 1 jaar lang 50% korting. Maar wat zouden ze bedoelen met order/opdrachtbevestiging? :S Ik ga iig dat invulformulier samen met de kassabon kopieëren en opsturen. En vanaf dan zal het in behandeling genomen worden.

• visie
  • Niet online
visie schreef op maandag 22 september 2008 @ 18:16:
@^^#$@&# ORANGE!!!
Sorry!
Maar had de 5 Sept een brief gestuurd naar orange om orange music op te zeggen en om te zetten naar prepaid zodat mijn nummer behouden blijft. Verder niks meer op gehoord. Dus ik dacht vrijdag maar eens te bellen, en ja hoor per 24 september wordt je abbo opgezegd. Verder kon hij niks erover zeggen, maandag komt de brief bij u binnen meneer.
Vandaag natuurlijk geen brief, dus ik nogmaals bellen. Ja, abbo opgezegd per 24, en nee niet naar prepaid want dat doen we niet meer meneer. Dus per 24 geen abbo, en nummer weg.
Omdat ik dus geen brief heb gehad wist ik niet dat het werd opgezegd, en kon ik dus geen nummerportering aanvragen bij een andere provider.
Nu dus 1 keuze. Opzegging annuleren, en weer brief sturen. Helaas dan 3 maanden opzeg termijn.
Wordt niet goed van Orange. Wil gewoon andere provider. Maar toch 3 maanden nog aan Orange vast. @#$@#
En ja hoor, wat staat er vandaag op m'n scherm:
INACTIEVE SIM. Echt waar, niet te geloven daar bij de klantenservice van Orange... #&%#

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

visie schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:00:
[...]

En ja hoor, wat staat er vandaag op m'n scherm:
INACTIEVE SIM. Echt waar, niet te geloven daar bij de klantenservice van Orange... #&%#
Ik heb precies hetzelfde. Daarover heb ik vanmorgen een half uur met de klantenservice gebeld. In mijn opzegbrief had ik namelijk uitdrukkelijk gemeld dat ik een omzetting naar prepaid met behoud van nummer wilde. Toen ik begin september een bevestiging van de opzegging kreeg, stond daar echter niets in over de omzetting naar prepaid.

Direct na ontvangst van de brief heb ik de klantenservice gebeld. De medewerkster zag dat ik inderdaad omzetting naar prepaid had aangevraagd en zou het gaan regelen. Ze moest dat met een andere afdeling regelen en als ik niets hoorde kon ik er vanuit gaan dat het goed zou komen. Ik ben niet gebeld dus ik rekende erop dat ik vandaag naar prepaid zou worden omgezet.

Vanmorgen heb ik ook weer direct gebeld (met een andere telefoon ... m'n eigen telefoon was deactief) naar de klantenservice en daar kon de medewerkster niets voor me doen. Ze kon zien dat ik de omzetting had aangevraagd, ook dat haar collega dit zou regelen, maar omdat omzetting naar prepaid niet mogelijk schijnt te zijn bij een opzegging vanwege vervallen webmail, hield de service daar op.

Wel kon ze mijn abonnement weer activeren, waar ik ten einde raad maar mee akkoord ben gegaan, omdat mijn telefoonnummer een oud Orange employeenummer waar ik trots op *was* - ik heb 6 jaar bij Orange / Dutchtone gewerkt belangrijk voor me is.

Ik vind dit helaas een zeer amateuristische manier van vertrekkende klanten pesten.
Hoewel ik volledig in mijn recht (lees: modelinge toezegging en een niet nagekomen afspraak) sta op basis van de gegevens in het systeem, moet ik toch veel moeite doen om dit geregeld te krijgen. Ik kan me op zich nog wel iets voorstellen bij het afschaffen van de mogelijkheid om naar prepaid over te stappen met behoud van nummer indien de klant opzegt vanwege een AV-wijziging, maar dan moet dat wel in de bevestigingsbrief vermeld worden. En daarna moet het ook niet alsnog worden toegezegd door de klantenservice.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• visie
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:55:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Daarover heb ik vanmorgen een half uur met de klantenservice gebeld. In mijn opzegbrief had ik namelijk uitdrukkelijk gemeld dat ik een omzetting naar prepaid met behoud van nummer wilde. Toen ik begin september een bevestiging van de opzegging kreeg, stond daar echter niets in over de omzetting naar prepaid.

Direct na ontvangst van de brief heb ik de klantenservice gebeld. De medewerkster zag dat ik inderdaad omzetting naar prepaid had aangevraagd en zou het gaan regelen. Ze moest dat met een andere afdeling regelen en als ik niets hoorde kon ik er vanuit gaan dat het goed zou komen. Ik ben niet gebeld dus ik rekende erop dat ik vandaag naar prepaid zou worden omgezet.

Vanmorgen heb ik ook weer direct gebeld (met een andere telefoon ... m'n eigen telefoon was deactief) naar de klantenservice en daar kon de medewerkster niets voor me doen. Ze kon zien dat ik de omzetting had aangevraagd, ook dat haar collega dit zou regelen, maar omdat omzetting naar prepaid niet mogelijk schijnt te zijn bij een opzegging vanwege vervallen webmail, hield de service daar op.

Wel kon ze mijn abonnement weer activeren, waar ik ten einde raad maar mee akkoord ben gegaan, omdat mijn telefoonnummer een oud Orange employeenummer waar ik trots op *was* - ik heb 6 jaar bij Orange / Dutchtone gewerkt belangrijk voor me is.

Ik vind dit helaas een zeer amateuristische manier van vertrekkende klanten pesten.
Hoewel ik volledig in mijn recht (lees: modelinge toezegging en een niet nagekomen afspraak) sta op basis van de gegevens in het systeem, moet ik toch veel moeite doen om dit geregeld te krijgen. Ik kan me op zich nog wel iets voorstellen bij het afschaffen van de mogelijkheid om naar prepaid over te stappen met behoud van nummer indien de klant opzegt vanwege een AV-wijziging, maar dan moet dat wel in de bevestigingsbrief vermeld worden. En daarna moet het ook niet alsnog worden toegezegd door de klantenservice.
Ik dus net naar de T-mobile shop hier in Nijmegen en probleem aangekaart. Kon met de telefoon daar bellen naar klantenservice van Orange.
Na lang wachten en steeds weer een andere mede werker heb ik het voor elkaar gekregen dat mijn sim weer actief is en nu heb ik prepaid. Nummer is dus behouden. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weer ik dan niet. Maar het is gelukt. (In eerste instantie werd mij ook verteld dat het niet kon...)

• Helsie
  • Niet online
Geen matches
Ik sta nergens meer van te kijken, maar dat maakt de verhalen hier niet minder treurig.

In mijn geval zou mijn SIM-kaart per 18 september gedeactiveerd worden (want mijn nieuwe maand begon steeds op de 19e). Dus ik wil op 17 september nog even kijken of er nog wat sms'jes op de oude SIM-kaart zijn binnengekomen: is de SIM-kaart al uitgeschakeld... dat is toch ook niet normaal? Maar goed, ik ben blij dat ik weg ben bij die ***-tent.

• Alex)
Geen matches
Net even de KS gebeld en mijn verhaal gedaan, de dame aan de lijn was vriendelijk, maar kon me niet helpen omdat ik geen geregistreerde gebruiker was. Ze vertelde me wel iets raars: een provider mag eigenlijk alles doen met hun dienstenaanbod wat niet in de AV staat, en dan zijn ze niet verplicht om een coulanceregeling of iets dergelijks te doen.

Dit verbaast me toch enigszins...

• thierry455
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Wat een drama vandaag! Plotseling geen netwerk meer. Meer dan twintig medewerkers van Orange en T-mobile aan de lijn gehad. Hebben ze mijn nummer afgesloten per vandaag terwijl de afspraak 1 oktober ( ivm Orange mail) was. Hier had ik zelfs een brief over gekregen ivm nummerverhuizing etc. Nu heb ik sinds vanmiddag tijdelijk een prepaid gekregen zodat mijn nummer niet kan verdwijnen. Nieuwe telefoon en simkaart van T-mobile heb ik nog steeds niet ontvangen. Zou binnen tien dagen moeten gebeuren maar zit nu al op dag 12. Morgen maar weer de klantenservice gaan bellen hoe dit nu weer zit. Zal vast ook wel iets fout zijn gegaan. Nee..het gaat helaas niet allemaal zonder slag of stoot. :'(

Verwijderd

Geen matches
Goh, bij mij is het juist andersom... afgelopen maandag zou ik mijn nieuwe t-mobile sim kunnen gaan gebruiken en overgaan op t-mobile. Mooi niet, er is wat fout gegaan met porteren schijnbaar, en nu kan het nog tot 2 weken duren tot ik omgezet word.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:57
Geen matches
Idem hier, portering is echt een ramp dus bij t-mobile. Ik wordt er echt moedeloos van!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Vandaag portering aangevraagd, vario IV opgehaald, en 1 oktober zou alles geregeld moeten zijn.
Vandaag iig nog met de orange sim gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Geen matches
Fax gister verstuurd, nu afwachten wat ze erop te melden hebben... Dit was de laatste keer, de koek is hierna toch echt op. Heb dan ook benadrukt dat ik hoop het samen opgelost te kunnen hebben, maar dat ik niet schroom voor verdere stappen. Achja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

visie schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:22:
[...]

Ik dus net naar de T-mobile shop hier in Nijmegen en probleem aangekaart. Kon met de telefoon daar bellen naar klantenservice van Orange.
Na lang wachten en steeds weer een andere mede werker heb ik het voor elkaar gekregen dat mijn sim weer actief is en nu heb ik prepaid. Nummer is dus behouden. Hoe ik het voor elkaar heb gekregen weer ik dan niet. Maar het is gelukt. (In eerste instantie werd mij ook verteld dat het niet kon...)
Bij mij is het uiteindelijk ook nog netjes opgelost :)
Ik werd dezelfde dag nog gebeld met het goede nieuws, en de volgende ochtend was mijn simkaart weer actief, als prepaid!
Het frustrerende gesprek van de ochtend daarvoor zal ik maar snel vergeten.
Vandaag voor het eerst een prepaid beltegoed gekocht en opgewaardeerd. Binnenkort maar eens kijken voor een nieuw abonnement met mobiel internet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Ik heb vorige week ook de 3e brief gestuurd. (met als voorbeeld de brief van Bad Bert)
Ik was geen geregistreerd gebruiker van Webmail, ook niet van Orange Music.
Het is een algemene wijziging in de voorwaarden natuurlijk om het hele abonnement uit te melken, maar denken jullie dat ik een kans maak dat mijn abonnement alsnog wordt beeindigd?

Ook raar, als je in de Orange KS kiest voor optie abonnement vernieuwen of stopzetten krijg je een T-Mobile medewerker aan de lijn die je volledig gelijk geeft. Dan zeggen ze: Om dit te bewerkstelligen verbindt ik u door met de Orange KS. die vervolgens zeggen NEE hoor!! Dit kan allemaal niet etc etc..
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste