Ook ik ben Orange klant. Nooit echt ontevreden geweest, maar aangezien orange een aflopende zaak is wil ik toch graag overstappen naar T-mobile.
Ik heb 2 nummers op mijn naam staan. Nu wil ik eigenlijk al langer van een van de twee af. Probleem was altijd alleen dat ik dan het resterende abonnement moest afkopen. Daardoor staat er nog zo een 300 euro op dat nummer omdat het simpelweg niet of nauwelijks gebruikt word. Deze wijziging in abonnementsvoorwaarden van orange's kant leek het voor mij echter zeer makkelijk te maken om toch van dat abonnement af te komen.
Zonet heb ik contact gehad met de klantenservice van Orange. Mij werd verteld dat ik gewoon een brief kon schijven om een van de abonnementen te beëindigen. Het abonnement waar ik eigenlijk vanaf wilde kan ik vanaf 6 oktober verlengen naar T-mobile, waardoor ik de 300 euro die daarop staat gewoon mee kan nemen. Beëindig ik dat contract echter, ben ik de 300 euro kwijt. Het andere abonnement kan ik echter gewoon beëindigen, zoals de vriendelijke meneer van de klantenservice mij ook vertelde.
Ik maakte echter wel gebruik van de webmail. Of naja, het stond aan, laten we het daar op houden
.
Ik heb 2 nummers op mijn naam staan. Nu wil ik eigenlijk al langer van een van de twee af. Probleem was altijd alleen dat ik dan het resterende abonnement moest afkopen. Daardoor staat er nog zo een 300 euro op dat nummer omdat het simpelweg niet of nauwelijks gebruikt word. Deze wijziging in abonnementsvoorwaarden van orange's kant leek het voor mij echter zeer makkelijk te maken om toch van dat abonnement af te komen.
Zonet heb ik contact gehad met de klantenservice van Orange. Mij werd verteld dat ik gewoon een brief kon schijven om een van de abonnementen te beëindigen. Het abonnement waar ik eigenlijk vanaf wilde kan ik vanaf 6 oktober verlengen naar T-mobile, waardoor ik de 300 euro die daarop staat gewoon mee kan nemen. Beëindig ik dat contract echter, ben ik de 300 euro kwijt. Het andere abonnement kan ik echter gewoon beëindigen, zoals de vriendelijke meneer van de klantenservice mij ook vertelde.
Ik maakte echter wel gebruik van de webmail. Of naja, het stond aan, laten we het daar op houden
Dat laatste klopt mijns inziens inderdaad. De aanbiedende partij biedt op het moment van afsluiten bijvoorbeeld 25 diensten aan, waarvan je niet verplicht bent om ze allemaal te gebruiken. Vervalt vervolgens een van die diensten, dan voldoet de aanbieder van die diensten niet meer aan het contract, ongeacht of je actief van die dienst gebruik maakte of niet. Kijk wel goed wat er in je contract staat betreffende wijzigingen in het dienstenpakket, anders sta je alsnog in je hemd.BadBert schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:31:
[...]
Dus.... (hoewel webmail en internet zat gebruikt werd volgens mij)
Maar goed, volgens mij, en mijn juridish adviseur maakt het dus NIET uit of je actief gebruiker was, aangezien je het RECHT hebt om die diensten te kunnen gebruiken, en het nergens in de AV beschreven staat. Dus als de dienst vervalt, en al HAD je er gebruik van willen GAAN maken, is het al nadelig...