Wijziging dienst webmail Orange> Opzegging mogelijk

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Matched: opzeggen, orange
http://orange.t-mobile.nl/webmail/
Wijziging dienstverlening
Eerder hebben wij u via e-mail en sms geïnformeerd dat de gratis Orange Webmail dienst in combinatie met uw mobiele telefoonabonnement per 15 mei 2008 niet meer beschikbaar is. Dit betekent helaas dat uw emailadres met ingang van die datum is opgeheven. U kunt dus geen e-mails meer versturen en ontvangen via orange.nl en via uw telefoon met Orange World. Ook aanverwante diensten zoals de online agenda, adresboek en takenlijst kunt u vanaf deze datum niet meer gebruiken.

Heeft u naast uw mobiele telefoonabonnement ook een Orange ADSL of kabel abonnement? Dan behoudt u wel het emailadres dat behoort bij het Orange ADSL abonnement en verandert er dus niets voor u.

Alternatief voor Orange Webmail
Mocht u gebruik willen blijven maken van een gratis Orange Webmail dienst dan kunt u natuurlijk een nieuwe mailbox aanmaken op Yahoo of Gmail. Hoe u dit kunt doen, kunt u vinden op www.yahoo.nl of www.google.nl.

Gevolgen van beëindiging Orange Webmail
Indien u een geregistreerde gebruiker was van Orange Webmail, u heeft een Orange abonnement voor mobiele telefonie, en u wenst deze wijziging in de dienstverlening alsnog niet te accepteren, dan kunt u uw overeenkomst voor mobiele telefonie met Orange alsnog kosteloos beëindigen. Uw schriftelijke opzegging dient vóór 3 september 2008 door Orange klantenservice te zijn ontvangen onder vermelding van “Orange Webmail“. Vergeet niet uw mobiele telefoonnummer te vermelden in de brief.

Het adres van onze klantenservice is:

Orange Klantenservice
Afd. Correspondence
o.v.v. Orange Webmail
Postbus 5127
6802 EC ARNHEM

Indien u een Orange Prepaid heeft en deze wijziging in de dienstverlening alsnog niet wenst t.a.v. accepteren, kunt u uw overeenkomst beëindigen door eenvoudigweg geen gebruik van de dienst meer te maken. Wij raden u dan aan eerst uw beltegoed te verbruiken omdat dit tegoed anders een jaar na uw laatste opwaardering vervalt.
Even voor een ieder voor wie bovenstaande van toepassing is. Na Telfort's wijziging met betrekking tot de klantenservicetarieven, heeft nu ook Orange een wijziging doorgevoerd in haar dienstverlening die opzeggen mogelijk maakt.

TS heeft al van deze optie gebruik gemaakt en heeft zo voortijdig een tweejarig contract beeindigd en nu een iPhone aan kunnen schaffen.

Tip! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: orange
Is de webmail geen standaard aanvullende dienst bij het abonnement? Ik heb namelijk geen gebruik gemaakt van webmail, maar stel dat ik beweer dat de mogelijkheid tot webmail mij heeft doen besluiten een Orange abonnement te nemen en ik deze alleen nog niet aangevraagd had, kan ik dan niet alsnog eisen dat ze mijn contract ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Matched: opzeggen
Je vraag staat dikbedrukt beantwoord voor je hem stelde ;)

Je kan enkel opzeggen als je een geregistreerde webmail gebruiker bent, jij gebruikte het dus niet. En tja. Sinds mei 2008 is het al veranderd, en nu opzeggen om iets wat je niet eens gebruikte, en het al helemaal niet mistte lijkt me wel erg ver gezocht hoor.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:15:
Je vraag staat dikbedrukt beantwoord voor je hem stelde ;)

Je kan enkel opzeggen als je een geregistreerde webmail gebruiker bent, jij gebruikte het dus niet. En tja. Sinds mei 2008 is het al veranderd, en nu opzeggen om iets wat je niet eens gebruikte, en het al helemaal niet mistte lijkt me wel erg ver gezocht hoor.
Het antwoord komt van Orange en die hebben er belang bij als ik niet opzeg. Als de webmail onderdeel is van de voorwaarden van het abonnement, lijkt het mij dat iedereen in dat geval kan ontbinden, ook al heb je het in eerste instantie niet gebruikt. Dus mijn vraag is hoe dit juridisch zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ook al maakte ik (af en toe) gebruik van de webmail, ik vond het vervelender dat andere diensten zoals Orange World en Orange TV niet werden uitgebreid. Daarom ga ik van deze mogelijkheid gebruik maken. Inmiddels heb ik al een abonnement bij T-Mobile afgesloten. Als Orange NL niet was overgenomen, dan had ik dat nooit gedaan, maar dan hadden ze hoogstwaarschijnlijk nog wel datadiensten ontwikkeld.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe het met nummerbehoud zit als je opzegt via een brief naar genoemd adres?

Nu maar fanatiek aan het zoeken naar een vervanger, qua toestel voor Nokia E65 en abo ter vervanging van Orange 30, incl onbeperkt internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:49:
Weet iemand hoe het met nummerbehoud zit als je opzegt via een brief naar genoemd adres?

Nu maar fanatiek aan het zoeken naar een vervanger, qua toestel voor Nokia E65 en abo ter vervanging van Orange 30, incl onbeperkt internet...
Gewoon in je brief zetten dat je de aansluiting om wilt zetten naar prepaid, daarna kun je gewoon nummerbehoud aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:19:
[...]

Het antwoord komt van Orange en die hebben er belang bij als ik niet opzeg. Als de webmail onderdeel is van de voorwaarden van het abonnement, lijkt het mij dat iedereen in dat geval kan ontbinden, ook al heb je het in eerste instantie niet gebruikt. Dus mijn vraag is hoe dit juridisch zit.
bij de opzegging van telfort vorige maand was het net zo: de helpdesk werd duurder, en iedereen kon opzeggen. ook de mensen die normaal altijd de helpdesk mailden ipv belden, of helemaal nog nooit gebruikt hadden.

besides, je was al jaren van plan om vanaf komend najaar die webmail te gaan gebruiken. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Jij snapt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:46
Geen matches
Geld hier dan ook een opzegtermijn van drie maanden? Als je dus een andere telefoon (iPhone) wil aanschaffen vanaf wanneer zou dat dan kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 08:17
Geen matches
niet iedereen dit gebruiken voor een iphone, dan moet ik nog langer wachten :P

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hoe zit dit nou precies? Ik heb net in februari een abbo afgesloten bij Orange maar nu erg jammer dat de mail niet meer beschikbaar is. Als je opzegd bij Orange is het dan mogelijk bij T-Mobile een nieuw contract af te sluiten?

Er zijn meer dingen zoals onbeperkt internet die ik graag zou zien! maar mijn nummerbehoudt gaat 10 augustus pas in, dat over laten zetten naar prepaid?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Maar wat mij nog onduidelijk is, is het feit of ik nou ook reden tot opzegging heb: ik maakte er dan wel geen gebruik van, maar heb toendertijd wel het abonnement afgesloten inclusief de mogelijkheid deze dienst af te sluiten. Wat mij betreft is het dus sowieso een wijziging van algemene voorwaarden en ik vraag mij dan ook af in hoeverre zij dit hard kunnen maken.

Heeft er iemand hier een antwoord op? Anders ga ik morgen zelf even informeren (via omwegen >:) ) bij Orange over hoe dit nou zit, want het is toch wel een beetje raar zo.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Ze kijken alleen of Orange World was geactiveerd (daar was webmail een onderdeel van), gebruik je dat, dan kon je ook webmail gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
BastiaanN schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:13:
Hoe zit dit nou precies? Ik heb net in februari een abbo afgesloten bij Orange maar nu erg jammer dat de mail niet meer beschikbaar is. Als je opzegd bij Orange is het dan mogelijk bij T-Mobile een nieuw contract af te sluiten?

Er zijn meer dingen zoals onbeperkt internet die ik graag zou zien! maar mijn nummerbehoudt gaat 10 augustus pas in, dat over laten zetten naar prepaid?
Als je nu opzegt moet je aangeven dat ze je abonnement omzetten naar prepaid en vervolgens kun je overal (ook t-mobile) een nieuw abonnement aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
koen schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:49:
Ze kijken alleen of Orange World was geactiveerd (daar was webmail een onderdeel van), gebruik je dat, dan kon je ook webmail gebruiken :)
Tof, dat heb ik geactiveerd staan (en wilde het laatst deactiveren, maar goed dat ik dat niet heb gedaan).

Dan ga ik morgen even een mooie brief opstellen en opsturen naar Orange, even erbij vermelden dat ik het om wil laten zetten naar een prepaid zodat ik het beltegoed overneem. En dan kan ik een mooi telefoontje gaan uitzoeken bij een nieuw abonnement :9 (Voordeel als je bij een telefoonwinkel werkt, lekker vantevoren alles uitzoeken en de acties in de gaten houden :*) )

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-08 14:15

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Geen matches
heb je zelf nog enige invloed op de opzegdatum hierbij? Ik heb net tegoed gespaard voor mijn vakantie in september, dus zou hem pas per bijvoorbeeld begin oktober op willen zeggen, zou dat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
koen schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 21:49:
Oh :) Ja dat gebruik ik. Orange music abbo, dus daar zit onbeperkt Orange World gebruik bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorig jaar een abbo afgesloten bij Orange en ik heb toen zo'n webmail-dinges geregistreerd met telefoonnummer@Orange.nl. Ik heb toen drie keer ingelogt en daarna nooit meer.

Trappen ze er dan wel in als ik het wil opzeggen?
Word je uberhaubt op de hoogte gehouden als je een brief stuurt? We praten hier wel over Orange.
Ik wil dus een prepaid-telefoontje aanschaffen van KPN, hoe neem ik mijn nummer mee?

Kortom, wat zijn de addertjes onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Ik heb gisteren nog gebeld met Orange. Ze zeiden tegen mij dat er wordt gecontroleerd of je er ACTIEF gebruik van maakt. Nu geloof ik zelf daar niet zo heel veel van, denk dat het puur ontmoedigen is. Dus een brief is onderweg. Opzegtermijn is wel gewoon drie maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
L-VIS schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:33:
Ik heb gisteren nog gebeld met Orange. Ze zeiden tegen mij dat er wordt gecontroleerd of je er ACTIEF gebruik van maakt. Nu geloof ik zelf daar niet zo heel veel van, denk dat het puur ontmoedigen is. Dus een brief is onderweg. Opzegtermijn is wel gewoon drie maanden.
Die opzegtermijn slaat nergens op, dat zij opeens een dienst veranderen kan ik niets aan doen. Dan moet ik - volgens mij - ook de mogelijkheden hebben om per direct op te zeggen, toch? Ik denk dat die opmerking totaal geen stand zal houden, zij veranderen een dienst en dan moet ik nog 3 maanden voor een veranderde dienst betalen? Dat is niet helemaal het idee zover ik het begrijp van gewijzigde voorwaarden en het beëindigen van je contract om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Daar kan je wel gelijk in hebben. Ik denk dat ze bij de helpdesk dat zeiden zodat mensen niet te snel opzeggen. Brief is in ieder geval wel op weg. Ik ga op zoek naar wat jij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 16:56

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ook hier gaat een verzoek naar Orange om aan het einde van de huidige (al betaalde) maand het contract om te zetten naar prepaid zodat ik het nummer kan porteren naar m'n T-mobile abo. (anders moest ik nog tot eind november...)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Geen matches
Sp!tF!re schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:00:
[...]

Die opzegtermijn slaat nergens op, dat zij opeens een dienst veranderen kan ik niets aan doen. Dan moet ik - volgens mij - ook de mogelijkheden hebben om per direct op te zeggen, toch? Ik denk dat die opmerking totaal geen stand zal houden, zij veranderen een dienst en dan moet ik nog 3 maanden voor een veranderde dienst betalen? Dat is niet helemaal het idee zover ik het begrijp van gewijzigde voorwaarden en het beëindigen van je contract om die reden.
Lijkt mij ook niet. Je bent akkoord gegaan met de voorwaarden op het moment dat de dienst nog beschikbaar was niet? Misschien wou je er gebruik van gaan maken zodra je eenmaal je telefoon goed had ingesteld oid ;) Laat ze het maar bewijzen, houdt juridisch geen stand dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie Orange niet iedereen controleren of ze wel hun webmail "actief" hebben gebruikt.
Bovendien is die drie maanden echt onredelijk voor de mensen die het wel actief gebruikte.

Ik ga vanmiddag bellen en een brief sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-07 13:19
Is er misschien iemand die hier een voorbeeldbrief neer kan plaatsen? Ik heb vanaf januari 2008 Orange music abbo, dus ik kom ook in aanmerking voor opzegging, maar moet je je telefoon dan inleveren?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Helsie schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:49:

www.opzeggen.nu _/-\o_

even aangeven in de brief dat je het nummer wilt behouden middels prepaid! dus met nummerbehoud
en zo weer overstappen naar een andere provider.

[ Voor 4% gewijzigd door Cevel op 07-08-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
orange world voor een dag geldt ook neem ik aan? Zit nu op mijn werk dus vroeg het me even af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sp!tF!re schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 18:04:
orange world voor een dag geldt ook neem ik aan? Zit nu op mijn werk dus vroeg het me even af!
Ik denk dat het er gewoon om gaat dat je het hebt in de periode van dat de webmail weg ging tot nu. Als je het eerder opgezegd heb dan heb je geen webmail meer en als je het later aangevraagd hebt dan wist je dat er geen webmail bijzat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb verder niets anders, gewoon Orange World voor een dag, maar heb wel een keer bij die webmail gekeken: ik stuur gewoon een mail naar Orange want ik vind het sowieso een wijziging van voorwaarden die ik toendertijd ben aangegaan. Ik gebruik hun klantenservice ook niet, maar als hun tarief wijzigt geeft mij dat ook reden tot ontbinding, in dit geval volgens mij dus gewoon precies hetzelfde :O

We zien wel wat ze doen, anders bel ik ze wel even vanuit de winkel O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat stiekem al op een contractswijziging te wachten na de overname door T-Mobile, en daar is ie dan ^^ Hoewel ik Orange qua prijs/diensten een uitstekende provider vond (wellicht zelfs de beste op de markt), betaal ik gewoon veel meer voor m'n abo dan ik nodig heb (12,50 per maand, wordt vanaf november 25,- per maand). Vooral over Orange World ben ik qua prijs te spreken: voor 6,- per maand onbeperkt internetten en vooral het feit dat dat uit je beltegoed betaald wordt. Bij alle andere providers komen de (duurdere) interkosten bovenop je abonnement =(

Ik ben dan ook van plan om mijn abo in prepaid over te zetten voor het nummerbehoud; je tegoed op je abonnement gaat dan zeker helaas verloren?

Heeft verder wellicht iemand nog tips voor een SIM-only abbo of prepaid SIM met onbeperkt internet voor een zo goedkoop mogelijke prijs? (Vodafone, KPN, T-Mobile en Telfort al af geweest; die laatste is met 13,90/maand tot nu toe het goedkoopst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:37:

Ik ben dan ook van plan om mijn abo in prepaid over te zetten voor het nummerbehoud; je tegoed op je abonnement gaat dan zeker helaas verloren?
ja, helaas
Heeft verder wellicht iemand nog tips voor een SIM-only abbo of prepaid SIM met onbeperkt internet voor een zo goedkoop mogelijke prijs? (Vodafone, KPN, T-Mobile en Telfort al af geweest; die laatste is met 13,90/maand tot nu toe het goedkoopst).
of je neemt weer een nieuw orange sim only abonnement voor twee jaar?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
koen schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:58:
[...]
of je neemt weer een nieuw orange sim only abonnement voor twee jaar?!
  1. Je kunt geen abbo's meer afsluiten bij orange
  2. Ze accepteren je de eerste 2 jaar echt niet weer als klant als je bij ze weggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-07 13:19
Kun je dan per direct opzeggen, of zit je nog vast aan een opzegtermijn?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 21:37:
Zat stiekem al op een contractswijziging te wachten na de overname door T-Mobile, en daar is ie dan ^^ Hoewel ik Orange qua prijs/diensten een uitstekende provider vond (wellicht zelfs de beste op de markt), betaal ik gewoon veel meer voor m'n abo dan ik nodig heb (12,50 per maand, wordt vanaf november 25,- per maand). Vooral over Orange World ben ik qua prijs te spreken: voor 6,- per maand onbeperkt internetten en vooral het feit dat dat uit je beltegoed betaald wordt. Bij alle andere providers komen de (duurdere) interkosten bovenop je abonnement =(

Vodafone? 15,75/mnd met snel internet als ik me niet vergis ;)

Het tegoed van je abonnement kan ik toch om laten zetten naar prepaid? Ik heb aangegeven dat ik het nummer en opgebouwde beltegoed wil behouden maar wel alles omgezet wil hebben naar prepaid.

Heb al twee evt. opvolgers in mijn hoofd: een HTC diamond met vodafone 22,50 + onbezorgd internet óf een Nokia E66 met een Vodafone 22,50 + onbezorgd internet. Allebei leuk spul met GPS :*) (dat wil ik er toch wel bij denk ik, och nog even oriënteren morgen)

@Hierboven: Ze zeggen met een termijn van 3 maanden, maar dat gaat natuurlijk nergens over: zij veranderen de dienst en ik ga niet 3 maanden extra betalen voor een dienstwijziging waar ik niet mee akkoord ga. Dat zou het toch wel spannend maken hoor!

[ Voor 9% gewijzigd door Arjan90 op 07-08-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Sp!tF!re schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 22:43:
[...]

Vodafone? 15,75/mnd met snel internet als ik me niet vergis ;)

Het tegoed van je abonnement kan ik toch om laten zetten naar prepaid? Ik heb aangegeven dat ik het nummer en opgebouwde beltegoed wil behouden maar wel alles omgezet wil hebben naar prepaid.

Heb al twee evt. opvolgers in mijn hoofd: een HTC diamond met vodafone 22,50 + onbezorgd internet óf een Nokia E66 met een Vodafone 22,50 + onbezorgd internet. Allebei leuk spul met GPS :*) (dat wil ik er toch wel bij denk ik, och nog even oriënteren morgen)

@Hierboven: Ze zeggen met een termijn van 3 maanden, maar dat gaat natuurlijk nergens over: zij veranderen de dienst en ik ga niet 3 maanden extra betalen voor een dienstwijziging waar ik niet mee akkoord ga. Dat zou het toch wel spannend maken hoor!
Jah, dan zou ik iets meer betalen voor wat extra snelheid, maar ik lever wel aardig wat belminuten en SMS'jes in (vooral met die laatste zou ik het wellicht net niet kunnen redden). Ik moet er nog maar even over denken :)

Kun je in dit topic laten horen hoe het verloopt met jouw omzetting, of in een PM naar mij? Als het tegoed naar Prepaid overgezet kan worden, kan ik daar nog wel een tijdje mee door ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Het staat op naam van mijn vader en die is net een week weg O-) Even wachten dus voor de handtekening, ik ga even een faxnummer van Orange zoeken zodat ik de brief evt. daarnaartoe kan faxen, dat scheelt mij weer werk en dan kan mijn vader het vanaf zijn werk doen.

Ik laat je in ieder geval weten hoe het gaat, gewoon via het topic lijkt me het makkelijkste wat betreft behouden van prepaid tegoed, dan hebben anderen er misschien nog iets aan! :)

En Vodafone is inderdaad een stukje duurder dan Orange, maar iedereen is duurder dan Orange :'( Flex is ook veel duurder dan Orange was, maar je doet er nu eenmaal niets aan. Voordeel van Vodafone is dat ze als enige gewoon een hoge snelheid bieden, de rest doet dat (nog?) niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Arjan90 op 08-08-2008 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Geen matches
Ik neem morgen de brief mee naar mijn werk, even het faxnummer zoeken en als ik die kan vinden dan fax ik hem gewoon vanaf het werk. Anders verstuur ik hem gewoon aangetekend (dat kost 6,65 maar dan weet ik tenminste dat ik een bewijs heb van verzending), retour handtekening doe ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het faxnummer van Orange is 0648996345
Ik heb vandaag een opzegging gefaxt, ik ben benieuwd of het gaat lukken (ben geen webmailgebruiker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:14:
Het faxnummer van Orange is 0648996345
Ik heb vandaag een opzegging gefaxt, ik ben benieuwd of het gaat lukken (ben geen webmailgebruiker).
Ik ook geen gebruiker van de webmail dus ik ben ook benieuwd. Ik check het nummer nog even voor de zekerheid op mijn werk, ik ga de boel dan in ieder geval lekker faxen :) Hebben ze het meteen en ik heb een bevestiging van het versturen van de brief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Is er een mogelijkheid om nu nog te controleren of Orange World geactiveerd is op je nummer? Ik weet dat ik het een tijd geactiveerd heb gehad, maar dat er bij het verlengen van m'n contract een jaar geleden wat mee gerommeld is.
Vroeger kon ik via de webinterface m'n rekeningen nog inzien, maar ik zou na de overgang naar T-Mobile niet weten hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
froggie schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 14:19:
Is er een mogelijkheid om nu nog te controleren of Orange World geactiveerd is op je nummer? Ik weet dat ik het een tijd geactiveerd heb gehad, maar dat er bij het verlengen van m'n contract een jaar geleden wat mee gerommeld is.
Vroeger kon ik via de webinterface m'n rekeningen nog inzien, maar ik zou na de overgang naar T-Mobile niet weten hoe dit werkt.
dat kan nog steeds via http://orange.t-mobile.nl hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
die site doet het idd wel, maar het inloggen lukt hier al geruime tijd niet meer, ik krijg een timeout van www.mijnorange.orange.nl
ook 'wachtwoord vergeten' geeft geen kik... de hele website werkt nog maar half heb ik het idee??

mijn opzegging is ook de deur uit, ik gebruikte webmail ook niet, maar dat was ik wel van plan toen ik tekende :(

[ Voor 12% gewijzigd door DeeJayV op 09-08-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
DeeJayV schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:26:
[...]

die site doet het idd wel, maar het inloggen lukt hier al geruime tijd niet meer, ik krijg een timeout van www.mijnorange.orange.nl
ook 'wachtwoord vergeten' geeft geen kik... de hele website werkt nog maar half heb ik het idee??

mijn opzegging is ook de deur uit, ik gebruikte webmail ook niet, maar dat was ik wel van plan toen ik tekende :(
Werkt beide prima. Net mn wachtwoord opgevraagd (kan niet onthouden :P) kreeg direct sms en inloggen gaat prima.

Maar ik ga ook bij orange weg. wachte totdat mn nummer over was gezet en dan wou ik gebruik gaan maken van de webmail, ideaal. Maar goed, nu gaat dat helaas niet meer lukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als ik de AV erbij pak:

"2.3.
Orange heeft het recht de Algemene Voorwaarden, een (reeds gesloten) Overeenkomst, een Dienst en de door haar gehanteerde tarieven te allen tijde te wijzigen. Orange zal haar Klanten hiervan steeds tijdig op de hoogte stellen. Bij een wijziging van de Algemene Voorwaarden of tarieven kan de Klant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe Algemene Voorwaarden of tarieven van kracht worden. De schriftelijke opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door Orange ontvangen te zijn."

"7.8.
De Klant kan van de Diensten gebruik maken binnen het dekkingsgebied van het Netwerk en de netwerken van de Roaming partners van Orange."

En nu kunnen we dus van 1 van de beschikbare diensten niet meer gebruik maken. Daarmee veranderd dus de AV, ongeacht of je nu van de webmail dienst gebruik maakte of niet. Want je hebt de mogelijkheid om het te doen, die nu dus wordt beeindigd. Valt nadelig uit voor de klant, zo staat ook in de AV:

"De Klant kan slechts aanspraak maken op dit recht van beëindiging indien de wijziging per saldo een verslechtering voor de Klant tot gevolg heeft."

Verslechtering >> valt nadelig uit.

Nee heb je, ja kun je krijgen. Dus ik ga ook maar een brief er naar toe sturen. Omzetten naar prepaid voor nummerbehoud en het resterende beltegoed komt te vervallen maar dat is zo weinig dat ik het wel opbel. Vervolgens sim only aanvragen bij een willekeurige provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
BastiaanN schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:42:
[...]

Werkt beide prima. Net mn wachtwoord opgevraagd (kan niet onthouden :P) kreeg direct sms en inloggen gaat prima.

Maar ik ga ook bij orange weg. wachte totdat mn nummer over was gezet en dan wou ik gebruik gaan maken van de webmail, ideaal. Maar goed, nu gaat dat helaas niet meer lukken...
beetje offtopic maar toch

erg vreemd, hier werkt het dus niet, niet via mijn Alice ADSL, en niet via een vpn met utwente.nl...
niet met Safari of Firefox op OS-X, ook niet op windows...
zijn er meer mensen met dit probleem, of ben ik de enige :?

[ Voor 5% gewijzigd door DeeJayV op 09-08-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Bij mij werkt het dusdanig dat ik gewoon in kan loggen, mijn gegevens/bundel/diensten in kan zien. Maar zodra ik mijn recenste rekening van mijn GSM wil bekijken krijg ik dat niet voor elkaar. Dat heb ik overigens altijd al een heikel punt gevonden van Orange sindsdien ze niet meer maandelijks een rekening op papier sturen. Ik werk overigens met XP SP3, via IE 7 als FF 3 kan ik inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 15:46
Joosie200 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:22:
Bij mij werkt het dusdanig dat ik gewoon in kan loggen, mijn gegevens/bundel/diensten in kan zien. Maar zodra ik mijn recenste rekening van mijn GSM wil bekijken krijg ik dat niet voor elkaar. Dat heb ik overigens altijd al een heikel punt gevonden van Orange sindsdien ze niet meer maandelijks een rekening op papier sturen. Ik werk overigens met XP SP3, via IE 7 als FF 3 kan ik inloggen.
Kijk eens naar de instellingen van je popupblocker. Ik ben er ook ingetrapt tot ik een klein icoontje in de statusbalk zag, wat dus een geblokkeerde popup aangaf. Aangegeven popups altijd te tonen en ik kreeg mijn rekening te zien.
Joosie200 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 15:44:
[...]Nee heb je, ja kun je krijgen. Dus ik ga ook maar een brief er naar toe sturen. Omzetten naar prepaid voor nummerbehoud en het resterende beltegoed komt te vervallen maar dat is zo weinig dat ik het wel opbel. Vervolgens sim only aanvragen bij een willekeurige provider.
Hou me op de hoogte, ben wel benieuwd of het gaat werken of niet. Als het wel zo is, ga ik er ook nog snel werk van maken :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Zover ik weet kijken ze alleen naar de activatie van orange world, tenminste dat heb ik mij laten vertellen. Daarmee wordt <jetelefoonnr>@orange.nl namelijk ook automatisch geactiveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Laatst online: 30-11-2022
Ik heb een HTC P3600 (SPV) van Orange met een 25euro Abbo van Orange tot November 2009. Het eerste jaar had ik 50% korting op het maandbedrag (Nu dus 12,50), waaruit ik binnen de bundel voor 15 euro Orange World Extra internet haalde. Daarnaast hield ik dus ook nog 10 euro beltegoed over.
Nu wilde ik eerst een Iphone 3G uit Zwitserland importeren, maar nu ik dit las, ben ik dit aan het overwegen. Ik heb trouwens de eerste generatie Iphone gehad, dus ik weet waar ik het voor doe.

Ik las op Iphoneclub.nl dat wanneer je als Orange klant je abbonemet opzegt met nummer behoud en overschakelt op een T-Mobile abonnement dat dan je beltegoed wordt meegenomen.

Ook las ik dat studenten 20% korting kregen bij aanschaf van een T-mobile abonnement, wanneer ze dit vermelden bij bestelling. Dan kom je op 25 euro per maand bij een 30-euro Iphone abonnement, wat dus resulteerd op 25e x 24 + 79 = 679 euro. Nu betaal ik nog wel 12,50 voor m'n Orange abonnement, maar in november dus ook 25 euro...

Tijd dus om om te schakelen naar T-mobile + Iphone. :)

Is iemand het trouwens al gelukt om op te zeggen en over te schakelen naar T-Mobile (+Iphone)???

[ Voor 4% gewijzigd door mickezzz op 09-08-2008 18:26 ]

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickezzz schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 18:25:
Ik heb een HTC P3600 (SPV) van Orange met een 25euro Abbo van Orange tot November 2009. Het eerste jaar had ik 50% korting op het maandbedrag (Nu dus 12,50), waaruit ik binnen de bundel voor 15 euro Orange World Extra internet haalde. Daarnaast hield ik dus ook nog 10 euro beltegoed over.
Nu wilde ik eerst een Iphone 3G uit Zwitserland importeren, maar nu ik dit las, ben ik dit aan het overwegen. Ik heb trouwens de eerste generatie Iphone gehad, dus ik weet waar ik het voor doe.

Ik las op Iphoneclub.nl dat wanneer je als Orange klant je abbonemet opzegt met nummer behoud en overschakelt op een T-Mobile abonnement dat dan je beltegoed wordt meegenomen.

Ook las ik dat studenten 20% korting kregen bij aanschaf van een T-mobile abonnement, wanneer ze dit vermelden bij bestelling. Dan kom je op 25 euro per maand bij een 30-euro Iphone abonnement, wat dus resulteerd op 25e x 24 + 79 = 679 euro. Nu betaal ik nog wel 12,50 voor m'n Orange abonnement, maar in november dus ook 25 euro...

Tijd dus om om te schakelen naar T-mobile + Iphone. :)

Is iemand het trouwens al gelukt om op te zeggen en over te schakelen naar T-Mobile (+Iphone)???
Indien je aan het eind van je Orange-contract overstapt op T-Mobile is het inderdaad waar dat je je beltegoed mee kan nemen. Ik betwijfel echter of datzelfde geldt als je nu via deze weg je contract ontbindt bij Orange en daarna naar T-Mobile stapt. Zelf gok ik erop dat ze daar dan zeker geen zin meer in hebben.

Overigens kun je bij Orange na een jaar kosteloos je abonnement een stapje naar beneden gooien. Indien je wilt kun je er dus voor kiezen om vanaf november het 20-abo van Orange te nemen. Echter zal het stukken voordeliger zijn om een Sim-Only af te sluiten, tenzij je ook internet onbeperkt wilt gebruiken. Tenzij je sowieso een nieuw toestel wilt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
De brief is de deur uit en ik ben benieuwd watvoor reactie ik zal krijgen. Of ik dus een nul op het rekest krijg of niet. Want bij mijn diensten stond aangevinkt: "Orange World voor een dag". Vraag mij dus af hoe ze bij Orange te werk gaan met de binnengekomen brieven. Of ze dus alle brieven met de addressering:

"Orange Klantenservice
Afd. Correspondence
o.v.v. Orange Webmail
Postbus 5127
6802 EC ARNHEM"

Op 1 stapel gooien, vervolgens doorlezen en kijken welke reden er aangedragen wordt. Ik heb als reden tot opzeggen namelijk: Orange Webmail dienst is in combinatie met mijn mobiele telefoonabonnement niet meer beschikbaar. opgegeven.

Ik heb namelijk ook een 2jarig 25 euro abbo, waarbij het 1ste jaar 12,50 per maand wordt betaald en het 2de jaar pas 25 (wat inderdaad kostenloos om te zetten valt in een 20 euro abbo). Als ze verder niet alles op de letter precies gaan nakijken kan ik voor dezelfde 12,50 die ik nu betaal meer belminuten in huis krijgen. Krijg nu voor 12,50 euro 220 belminuten en dat kunnen er met sim only 300 belminuten met 100 smsjes worden. (T-mobile 11 euro sim only) of 300 belminuten en 50 smsjes (Vodafone 12,95 sim only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Ik heb een vergelijkbaar verhaal als bovenstaande. Ik heb als reden opgegeven: 'Orange Webmail dienst gestaakt en dus wijziging van voorwaarden.', dat is immers het geval. Niet meer, niet minder!

Ach ik hoop gewoon dat het kan, ik betaal nu nog 50% van het abbonementsgeld en dat wordt vanaf november 100% (15 euro per maand). Ik vind het wel leuk om een nieuw telefoontje uit te zoeken (heb al van alles berekend qua goedkoopste enzo icm. een HTC Diamond :9 ).

PS: Ik heb het overigens gefaxt, als ik daar volgende week donderdag nog niets over heb gehoord bel ik wel even :)

[ Voor 11% gewijzigd door Arjan90 op 10-08-2008 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Geen matches
Ik ben trouwens zeer benieuwd of je ook je telefoon toestel weer in moet leveren bij opzegging! In mijn geval is dat een SPV M700 (HTC P3600) voor 0 euro i.c.m. met abonnement. Valt dit ook nog onder een of andere wet dat ik dit ding zelf mag houden? Want op mijn toestal zijn al mijn belangrijke contacten, email adressen, foto's, TomTom kaarten, etc. Dat valt over te zetten, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mickezzz schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 21:17:
Ik ben trouwens zeer benieuwd of je ook je telefoon toestel weer in moet leveren bij opzegging! In mijn geval is dat een SPV M700 (HTC P3600) voor 0 euro i.c.m. met abonnement. Valt dit ook nog onder een of andere wet dat ik dit ding zelf mag houden? Want op mijn toestal zijn al mijn belangrijke contacten, email adressen, foto's, TomTom kaarten, etc. Dat valt over te zetten, maar toch...
Het toestel mag je uiteraard gewoon houden ;) Jij hebt je toestel gekregen bij het contract; Orange heeft daar geen enkele zeggenschap meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Geen matches
@Ngamer: Bedankt voor de info, ik hoop dat dit klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Heb je hem bij Orange zelf aangeschaft? In dat geval behoort het namelijk wel bij het contract als ik het me niet vergis, ikzelf heb het contract afgesloten bij de BelCompany en dus kunnen ze het toestel al niet terug vorderen: het is nooit van hun geweest (zonder SL).

Ik hoop dat ik er deze week meer van hoor, had beter mijn mobiele nummer op kunnen geven of het nummer van mijn werk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Heb je hem bij Orange zelf aangeschaft? In dat geval behoort het namelijk wel bij het contract als ik het me niet vergis, ikzelf heb het contract afgesloten bij de BelCompany en dus kunnen ze het toestel al niet terug vorderen: het is nooit van hun geweest (zonder SL).
Ja ik heb hem via de destijds Orange Webwinkel aangeschaft (abbo + SPV M700).
Iemand anders die dit kan bevestigen? Want het niet hoeven inleveren van de telefoon maakt het voor mij juist interessant. Dan verkoop ik hem, wat weer scheelt in mijn uiteindelijke Iphone + T-mobile kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Geen matches
Ik raad je aan om even in het telfort topic te kijken: daar is een discussie gaande over het vorderen van de telefoons omdat je je contract per direct beëindigt. Kort samengevat komt het erop neer dat zij het niet kunnen terugvorderen omdat zij eenzijdig het contract beëindigen, dat jij je toestel toendertijd kado hebt gekregen bij je abonnement maakt in die zin niets uit. In ieder geval succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Geen matches
Bedankt Sp!tF!re :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik heb nogmaals mijn brief uitgeprint en ditmaal aangetekend opgestuurd. Just in case die niet aangetekende brief nooit aankomt, binnenkomt en in de prullenbak beland en ze dus niet weten dat ik wil opzeggen. En verder wat betreft je gsm weer inleveren. Er staat in mijn Orange AV niks vermeld over wanneer je het abbo opzegt dat je dan je toestel weer moet inleveren. Telfort heeft in haar AV van internet en voIP wel staan dat bij beeindiging van het abbo je het modem moet inleveren. Dit omdat je hem in bruikleen krijgt. Maar het toestel bij Orange wordt jouw eigendom. Eventueel moet je bijbetalen om hem te krijgen, maar het eigendomsrecht ligt bij jou. Orange kan dus niet na afloop zeggen "je hebt opgezegd, dus nu wil ik je GSM terug" Als Orange zo graag bij voortijdige contractbeeindiging het toestel terugwilde, dan hadden ze maar een clausule moeten opnemen waarin staat dat het toestel eigendom blijft van Orange. Of dat ze hem in bruikleen geven. Maar geen van beide wordt genoemd. Dus mooi houden dat toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei, je krijgt het toestel cadeau van Orange bij het tekenen van je contract, ofwel het wordt jouw eigendom. Als zij dan het contract wijzigen, is en blijft het mobiel jouw eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Geen matches
Vandaag pas mijn brief op de post gedaan. Ik heb voor 10 maanden lang maar 125 euro betaald, daaruit 250 euro beltegoed gekregen (1e jaar 50% korting). Er van uitgaande dat mijn contract wordt opgeheven en omgezet wordt naar prepaid (nog 100 euro tegoed) en vervolgens ik mijn P3600 voor ca. 200 euro verkoop, dan heb ik alleen maar winst op deze telefoon + abonnement gemaakt :P .

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-08 15:46
Ik heb mijn brief eergisteren op de post gedaan, dus die is vandaag wel binnengekomen.

Ben benieuwd wat Orange te melden heeft, ik wil namelijk erg graag een HTC Touch Pro met een Vodafone-abo :9~

We are shaping the future

• Helsie
  • Niet online
Geen matches
Ik heb gister aangetekend verstuurd (kan blijkbaar ook naar postbussen), dus hoop nu dat alles goed gaat met de nummeroverdracht en dergelijke. Ik heb opgezegd 'per de eerst mogelijke datum voor nummer overdracht'.

• BadBert
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 20:45

BadBert

Mini powah

Is er al iemand met een reactie?

Ik heb ook nog een orange abo liggen, dat loopt tot mei. Ik heb geen orange world geactiveerd staan, maar wil er wel graag van af.
Gewoon proberen onder het mom: Orange Webmail dienst gestaakt en dus wijziging van voorwaarden.',
Ik heb nu pas een mobiel waar het fatsoenlijk op kan, dus kan zeggen dat ik er wel gebruik van wilde gaan maken toch? Want abo vorm en tarief blijft het zelfde na overname, maar de mogelijkheden dus niet?!

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

• J0entje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-07 17:01
Zijn er al mensen die reactie hebben gekregen van orange??

Zelf heb ik namelijk dinsdag er ook 1 op de post gedaan. Woensdag wel ontvangen. Heb zelf ook gebruik gemaakt van email.

[ Voor 51% gewijzigd door J0entje op 14-08-2008 10:31 ]

• Joosie200
  • Niet online
Als iemand al een reactie heeft ontvangen dan zou dat hier wel vermeld worden. Ik heb in ieder geval nog geen reactie. Niet zo gek, afgelopen zaterdag onaangetekende brief op de bus gedaan. En gisteren een aangetekende brief. Voordat die bij de persoon komt die het moet afhandelen ben je wel een aantal dagen verder. Verder is mijn ervaring met eerdere correspondentie m.b.t. Orange dat je 2 weken na opsturen een brief met reactie terugkrijgt. Dus ik wacht af, ben erg benieuwd hoe Orange erop zal gaan reageren.

Want zij hebben een dienst uit de lucht gehaald waar elke Orange klant gebruik van kon maken. Zodoende is de AV gewijzigd en aldus diezelfde AV moet Orange de klanten daarop attenderen. Dat is gebeurd en nu reageren wij als klanten daarop. In principe moet Orange onze opzegbrieven dus accepteren zonder gemaar. Ik hoop dat dat ook zal blijken uit de brief die we behoren te ontvangen als reactie. :)

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
Dan ga ik ook zo'n brief sturen, want je brief moet wel op tijd binnen zijn natuurlijk ;)
ga het gewoon proberen

• Arjan90
Ik heb nog geen reactie ontvangen van orange, zaterdag gefaxt dus ik bel ze zo wel even als ik tijd heb en dan vraag ik meteen of ze de fax ontvangen hebben ;) Korthouden die boel!

• Joosie200
  • Niet online
Zolang je maar onthoudt dat je brief voor 29 augustus binnen moet zijn. Dus iedereen die een poging wil wagen: je hebt nog 2 weken de tijd om ervoor te zorgen dat de brief binnen is bij Orange ;)

• Helsie
  • Niet online
Sp!tF!re schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:48:
Ik heb nog geen reactie ontvangen van orange, zaterdag gefaxt dus ik bel ze zo wel even als ik tijd heb en dan vraag ik meteen of ze de fax ontvangen hebben ;) Korthouden die boel!
Naar welk nummer fax je die dan, als er expliciet staat dat je een brief naar het daarbij bekende adres moet sturen?

• Arjan90
Geen matches
Dat moest bij het wijzigen van mijn gegevens ook, toen ging faxen ook gewoon goed hoor! Nummer staat in dit topic! Succes ermee! zo even bellen

• J0entje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-07 17:01
Geen matches
Heb zojuist even gebeld, ze hebben mijn brief binnengekregen:D. Ze (die had ik aan de lijn) binnen 2 week dat ik wel reactie heb. Het kan maximaal 3 weken duren.

Suc6 iedereen!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
dat geeft de rest iig hoop ;) haha

• Helsie
  • Niet online
Geen matches
Sp!tF!re schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 15:23:
Dat moest bij het wijzigen van mijn gegevens ook, toen ging faxen ook gewoon goed hoor! Nummer staat in dit topic! Succes ermee! zo even bellen
ik heb al aangetekend verstuurd en die is ook afgeleverd.
Persoonlijk vind ik het nogal een gok om het op een andere wijze te doen dan aangegeven is.'.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik zit te twijfelen of ik zal opzeggen. Mijn contract eindigt op 23 oktober en ik wil dan een nieuwe telefoon (SE X1) en een abo met snel internet. Dus ik hoop een Iphone 150 abo te kunnen regelen. Kan dat niet, dan ga ik naar Vodafone of Hi. Maar dan zit je met een opzegtermijn van 3 maanden. Misschien is het handiger om dan nu het abonnement op te zeggen en om te zetten naar prepaid met nummerbehoud.
Iemand hier nog suggesties?

• Arjan90
Geen matches
Helsie schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:27:
[...]
ik heb al aangetekend verstuurd en die is ook afgeleverd.
Persoonlijk vind ik het nogal een gok om het op een andere wijze te doen dan aangegeven is.'.
Net gebeld en de fax was binnengekomen. Kreeg uiteraard op mijn kop van de beste man omdat het volgens hem per brief moest, maar hij was wel klaar voor verwerking! Gezeur dus, faxen kan gewoon! Ik hoor volgende week als het goed is meer, dus even afwachten :)

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:03
Was/is het niet zo dat voor Orange Webmail andere voorwaarden gelden, omdat het een aparte dienst was die speciaal aangevraagd moest worden, waardoor je niet onder je 'normale' abonnement uit kan ?

Ik heb bijvoorbeeld wel gebruik gemaakt van orange world een aantal maanden (vorig jaar september-december), maar na een aantal keer navragen en controle bij de KS bleek dus dat ik niet in aanmerking zou kunnen komen. Is dit afwimpel gedrag en zou ik het gewoon moeten proberen of spreken ze naar hun geweten?

Laatste item, mocht je dus wel een opzegbrief opsturen en deze wordt negatief beantwoord, dan is er niets aan de hand? Je blijft dan dus gewoon op oude voet doorgaan met je abo etc?

Verwijderd

Geen matches
Dat is onwetendheid of afwimpelgedrag. Jij hebt toen dat abonnement aangesloten, omdat je van webmail gebruik wilde gaan maken, right ;) Eén van mijn eerste posts beschrijft dit in iets meer detail.

• Joosie200
  • Niet online
Hier vind je een ander topic wat ook gaat over de wijziging in de dienst van Orange webmail. Daarin heb ik gelezen dat een aantal mensen een afwijzing kregen omdat ze geen webmail account hadden geregistreerd staan i.c.m. hun mobiele nummer. Vervolgens hebben ze allemaal een 2de brief teruggestuurd, waarin ze verwezen naar artikel 2.1 en artikel 2.3. Daarin staat dat bij een verslechtering van de aangeboden diensten dat je dan mag opzeggen. Ongeacht dus of je er wel of geen gebruik van maakte.

Toen ze eenmaal middels een 2de brief daarop wezen werd de beeindiging door Orange gehonoreerd en werd hun abonnement stopgezet. Oftewel, als ik ook als reactie een afwijzing ontvang stuur ik een soortgelijke brief retour. Los van het al dan niet gebruik maken van webmail via je mobiel heb je volgens de AV gewoon recht op ontbinding mits de wijziging van AV een verslechtering voor je inhoudt. En dat is het wel, want hoe kan Orange nu weten dat ik er over 5 maand niet gebruik van zou willen hebben maken? ;)

Ergo: ongeacht de uitkomst, ik kijk uit naar hun reactie :P

• Helsie
  • Niet online
Geen matches
Sp!tF!re schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:07:
[...]

Net gebeld en de fax was binnengekomen. Kreeg uiteraard op mijn kop van de beste man omdat het volgens hem per brief moest, maar hij was wel klaar voor verwerking! Gezeur dus, faxen kan gewoon! Ik hoor volgende week als het goed is meer, dus even afwachten :)
Kijk, dat is goed en nuttig nieuws. :) Had me toch wat euro's bespaard. Zeggen ze inmiddels al iets over de opzegtermijn? 3 maanden ga ik niet mee akkoord, omdat je recht hebt op directe ontbinding bij directe wijziging van de voorwaarden. Ik heb dan ook opgezegd per de snelst mogelijke nummerportering datum.

• Arjan90
3 Maanden is een lachertje, dat houdt juridisch totaal geen stand. Zoals eerder gezegd: als zij een dienst wijzigen is dat hun probleem, dan ga ik dus niet nog 3 maanden betalen voor een abonnement zonder de dienst waar ik destijds wel voor getekend heb. Ongeacht of ik het gebruik of niet, ik wacht dan ook met smacht op de reactie van Orange. Waarschijnlijk doen ze wel moeilijk, maar ik ben bang dat ik dan nog veel moeilijker ga doen >:)

• Joosie200
  • Niet online
Uw brief van xx xxxx 2008 waarin u mijn verzoek om mijn contract te beëindigen met als reden het stopzetten van de dienst Orange Webmail per direct niet honoreert, heb ik in goede orde ontvangen. In die brief ziet u geen aanleiding om aan mijn verzoek te voldoen omdat ik volgens uw gegevens niet aangemeld stond voor de dienst Orange webmail.

Volgens de bepalingen 2.1 en 2.3 uit de geldende Algemene Voorwaarden kan een klant bij verslechtering van diensten zijn of haar contract beëindigen per ingang van de wijziging. Het zou niet moeten mogen uitmaken of ik van de dienst wel of geen gebruik maak. Ik had er gebruik van willen maken, maar heb er de kans niet voor gehad. Omdat u de dienst hebt opgeheven ben ik van mening dat er sprake is van éénzijdige contractbreuk.

Volgens uw standpunt zou in het denkbeeldige geval dat als ik geen gebruik had gemaakt van bijvoorbeeld mijn belbundel, en die dienst zou worden opgeheven, ik dus het contract niet had kunnen ontbinden. Dit is in strijd met het Nederlandse recht en zelfs met uw eigen Algemene Voorwaarden. Uiteraard vind ik dit onaanvaardbaar en ben het dan ook niet eens met uw besluit.

Ik verzoek u daarom wederom om het contract per direct te beëindigen en mijn reeds betaalde en opgespaarde beltegoed om te zetten naar prepaid zonder dat u extra kosten of een afkoopregeling in rekening brengt.

(Indien u wederom negatief oordeelt over dit verzoek, dan voel ik mij genoodzaakt om deze zaak aanhangig te maken bij de geschillencommissie. Ik vertrouw er echter op dat het niet tot zover komt.)

Mijn gegevens zijn:

Soort abonnement: xxxx
Klantnummer: xxxx
Naam: xxxx
Adres: xxxx
Postcode + plaats: xxxx

Graag zie ik uw bevestiging binnen 21 dagen tegemoet.

Zo, briefje uit dat andere topic overgenomen en een beetje aangepast. Heb ik alvast een antwoord klaar liggen om uit te printen mocht ik een afwijzing binnen krijgen :O Zij eisen wel dat je je aan de geldende AV houdt, maar andersom hoeven zij zich er niets van aan te trekken hmm :z En dat tussenhaakjes over de geschillencommisie mag je er bij houden, vind het zelf niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Moet je bij het opzeggen nog speciaal een verzoek doen voor nummerbehoud als je je beltegoed op een prepaid kaartje wilt, of gaat dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
En krijg je ook je tegoed wel op dat prepaid kaartje? Er staat nog 100 euro op het abo....
En kan je pre-paid tegoed mee nemen naar een abo? (dat niet zeker?)

[ Voor 27% gewijzigd door BadBert op 15-08-2008 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Geen matches
@Joosie: Ik zou dat geschillencommissie er absoluut uithalen, wat je wel kan doen is eindigen met: 'Ik vertrouw erop dat ik u bij deze voldoende hebt geïnformeerd.', dan kap je het ook redelijk af en laat je zien dat je er toch wel klaar mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Geen matches
Ik lees alleen her en der dat je beltegoed NIET wordt meegenomen naar de prepaid omzetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Net Orange gesproken om te vragen of het allemaal goed gaat komen met nummerportering enzo. Mijn eerste zorg werd meteen bevestigd. De meneer begon namelijk meteen met 'uw contract loopt tot ergens in 2009, dus u kunt nog niet opzeggen'. Verhaal uitgelegd en toen zag ie inderdaad dat de opzegbrief ontvangen was en in het systeem stond. Was verder alleen nog niet behandeld op enige wijze (had ik ook niet verwacht binnen een dag ;) ). De Orange-kerel beweerde in elk geval dat degene die het porteringsverzoek van Vodafone gaat verwerken direct zal zien dat ik opgezegd heb om die andere reden... Ik zei dat ik dat betwijfel, want hij begon tenslotte ook meteen met 'je moet nog tot diep in 2009'. Maar maandag moest ik maar weer bellen, want dan wisten ze vast al meer.

(Verder was ie heel correct met 'U hebt gelijk hoor meneer, ik zou het ook zo doen om zeker te zijn dat het goed komt, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Is het misschien niet wat om aan orange te vragen of je ipv opzeggen, je abo al mag "verlengen" (omzetten, migreren, hoe je het wil noemen) naar T-mobile?
Zou dat ook kunnen?

DIE migratie gaat namelijk volgens veel webshops (gsmweb bijv) met behoud van tegoed!
(tmobile is ook de provider die ik dan zou kiezen als ik een nieuw abo zou nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
SayWhatAgain! schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:47:
Moet je bij het opzeggen nog speciaal een verzoek doen voor nummerbehoud als je je beltegoed op een prepaid kaartje wilt, of gaat dat automatisch?
Dat moet je altijd zelf vermelden. Niet vermeld >> dan wordt het niet meegenomen.

Verder geldt het verhaal: omzetten naar prepaid met behoud van nummer en beltegoed, dat laatste geldt alleen voor abbonees die voor 2004 al bij Orange zaten. Ik zat sinds 2001 al bij Dutchtone, telkens verlengd met 2 jaar tot aan november vorig jaar. Heb toen een nieuw abbo afgesloten zodat je 50% korting kreeg en de K850i "gratis" en die 3 maanden later in laten gaan. Toen heb ik ook nummerbehoud aangevraagd, werd ook doorgevoerd. Maar naar het resterende beltegoed kon ik fluiten. Dus heb ik het van te voren gecashed.

@spitfire: dat ga ik zelf ook doen. Alsof Orange mij wel tegemoet gaat komen wanneer je "dreigt" met het bij de geschillencommissie neer te leggen. Ik wijs hen op hun eigen AV en vanuit diezelfde AV sta ik in mijn recht om te ontbinden. Geen geschillencommissie die daar aan te pas hoeft te komen.

@bastiaann: klopt, beltegoed komt te vervallen. Maar check dan het andere topic, waarin gepraat wordt over betalen met je beltegoed. Mijn tip: maak een account aan bij mollie en je behoudt iig een gedeelte van je beltegoed :)

@Helsie: ik verwacht ook, dat wanneer ze mijn abbo stop zetten ze zullen zeggen dat ze mijn nummer pas in maart 2010 vrij kunnen geven. Maar daar heb ik ook geen boodschap aan, zij wijzigen eenzijdig de AV wat mij het recht geeft per direct het abbo te stoppen. En dus komt mijn mobiele telefoonnummer ook per direct vrij. Zou te zot zijn dat ze je abbo beeindiging niet aan de oorspronkelijke einddatum van je abbo houden maar wel wanneer ze je nummer vrij gaan geven.

@BadBert: dat weet ik niet. Ze zeggen inderdaad dat wanneer je van Orange naar T-mobile flex verhuisd dat dat gebeurd met behoud van je beltegoed. Dus ik zou zeggen: it´s worth a try.

En zijn jullie er al uit naar welke telco jullie gaan nadat het abbo komt te vervallen? Ik ga voor een Vodafone Scherp sim only. Krijg ik het meeste belminuten/smsjes t.o.v. andere telco´s (KPN/telfort zijn duurder en T-mobile is het enige alternatief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:07:
[...]
En zijn jullie er al uit naar welke telco jullie gaan nadat het abbo komt te vervallen? Ik ga voor een Vodafone Scherp sim only. Krijg ik het meeste belminuten/smsjes t.o.v. andere telco´s (KPN/telfort zijn duurder en T-mobile is het enige alternatief).
Ik ga naar Vodafone. Abbo van 22,50 voor 2 jaar met gratis Nokia E66 + internetbundel + 20% korting op abbo kosten, waardoor ik 27,50 ga betalen (was 30 euro bij Orange). Dus ik vind het prima (en HSDPA internet 3,6mbps ipv die 384 kbps van Orange) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert

BadBert

Mini powah

Geen matches
Ik ga iig de brief sturen met een verzoek tot vroegtijdig omsluiten naar Tmobile flex!
Anders ben ik mooi die 100 euro kwijt...

[ Voor 19% gewijzigd door BadBert op 15-08-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Helsie schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:09:
[...]
Ik ga naar Vodafone. Abbo van 22,50 voor 2 jaar met gratis Nokia E66 + internetbundel + 20% korting op abbo kosten, waardoor ik 27,50 ga betalen (was 30 euro bij Orange). Dus ik vind het prima (en HSDPA internet 3,6mbps ipv die 384 kbps van Orange) :)
Ik ga met hem mee ;) Ben er alleen nog niet uit of het de E66, E71, HTC Touch Pro of HTC Diamond wordt... :D Zoals je ziet eigenlijk 2 verschillende telefoons waarbij ik alleen moet kiezen tussen de versies van die serie... E71 = E66 met toetsenbord (en de E66 is slider) en de HTC Touch Pro = HTC Diamond met toetsenbord. Dus daar ben ik nog niet uit, of gewoon een goedkope sim-only :z

T-Mobile vind ik ook een goede provider, maar die heeft langzamer internet. Dus zou ik voor internet gaan dan doe ik het meteen goed :9 Vodafone dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Geen matches
Sp!tF!re schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:23:
[...]

Ik ga met hem mee ;) Ben er alleen nog niet uit of het de E66, E71, HTC Touch Pro of HTC Diamond wordt... :D Zoals je ziet eigenlijk 2 verschillende telefoons waarbij ik alleen moet kiezen tussen de versies van die serie... E71 = E66 met toetsenbord (en de E66 is slider) en de HTC Touch Pro = HTC Diamond met toetsenbord. Dus daar ben ik nog niet uit, of gewoon een goedkope sim-only :z

T-Mobile vind ik ook een goede provider, maar die heeft langzamer internet. Dus zou ik voor internet gaan dan doe ik het meteen goed :9 Vodafone dus!
offtopic:
Laatste offtopic stukje: Ik ben zelf iemand die enkelhandig typen op de gsm erg fijn vindt, waardoor de E71 en Touch Pro door de toetsenbordjes (die optimaal werken met 2 handen) en de Diamond door de stylus afvallen. Verder was ik een tevreden E65 gebruiker, en is de E66 gewoon de verbeterde variant. Dus dan is 1+1 gewoon 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Joosie200 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 11:07:
[...]

Dat moet je altijd zelf vermelden. Niet vermeld >> dan wordt het niet meegenomen.

Verder geldt het verhaal: omzetten naar prepaid met behoud van nummer en beltegoed, dat laatste geldt alleen voor abbonees die voor 2004 al bij Orange zaten.
Dank je voor het antwoord. Ik zit al vanaf 1999 bij Dutchtone dus dat zit wel goed dan. Laat ik mijn 90E op een prepaidkaart zetten met nummerbehoud en kan ik mooi even afwachten tot de SE X1 er is. Ze doen toch niets extra voor "trouwe" klanten, zoals een leuke aanbieding bij contract vernieuwing. Ik denk dat ik dan naar Vodafone overstap ivm het snellere internet (anders was Hi ook aardig geweest).
Ik neem aan dat ik dan meteen mijn telefoonnummer van de, dan prepaid, kaart kan overzetten naar een nieuw abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Je vraagt dan nummerbehoud aan bij Vodafone, zegt dat je prepaid hebt en noemt het nummer dat je wilt laten porteren. Vervolgens bel je volgens de tarieven die Vodafone hanteert bij haar prepaid en zeg je dat je je Vodafone prepaid naar Vodafone abbo wilt omzetten. Of Vodafone het tegoed op je prepaidkaart dan ook over zet, weet ik niet. Vraag Vodafone zou ik zeggen ;) Ik laat mijn Orange 25 abbo aflopen en het beltegoed komt dan te vervallen (voor de einddatum zorg ik er wel voor dat ik het opgebeld heb). Vervolgens dien ik een verzoek tot nummerportering bij Vodafone in voor de einddatum en vanaf de einddatum kan ik dan met Vodafone Scherp Sim Only bellen. Het wachten is dan op de C902 Titanium Silver die in november uit schijnt te gaan komen. :)

Enige wat ik nog moet doen (verwacht ik) een 2de brief naar Orange toesturen als zij reageren met: "wij gaan niet akkoord met uw verzoek tot beeindiging van uw abonnement daar uw telefoonnummer niet geregistreerd stond i.c.m. Orange webmail". Wel beter, scheelt me wel 3,50 euro per maand :P Achja, als student en als Nederlander mag ik niet klagen eh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Hoe bedoel je het omzetten naar Orange prepaid en dan naar Vodafone prepaid overzetten met nummerbehoud? Waarom zou je dat doen? Je kan toch ook direct bij een Vodafone abonnement dat nummerbehoud aanvragen via Orange prepaid of niet soms.. Er zit verder ook geen voordeel bij, behalve dat Vodafone Prepaid naar Vodafone Abonnement 2 werkdagen in beslag neemt om te porteren qua nummer en het vanaf Orange Prepaid 10 werkdagen in beslag neemt... Maar die heb je ook van Orange prepaid naar Vodafone prepaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Ik wil eigenlijk gewoon eerst een orange prepaid kaart met mijn overgebleven saldo en huidige telefoonnummer, dat opbellen, en dan naar Vodafone. Die prepaid Orange kaart kan ik dan ieder willekeurig moment laten omzetten naar een Vodafone abo.
Volgens mij wat Sp!F!re zegt dus. B)
Ik hoef niet in tussentijd met Vodafone prepaid te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt me ook gewoon handiger om het nummer van Orange Prepaid direct te porteren naar Vodafone Abo, zeker aangezien hij met zijn opgebouwde tegoed waarschijnlijk nog een tijdje op zijn Orange Prepaid tegoed kan teren.

Edit: Hij zegt het zelf ook al :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 13:34 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste