• Jurryt
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-04 08:53
Om maar direct met een omweg de deur in huis te vallen:

De videokaart waar ik wel gecharmeert van ben is de MSI GTX260 OC, Deze kaart presteert net zo goed, al dan niet beter, dan ed HD4870 voor maar een paar euro meer. Althans, dit is de conclusie uit de tweakers test. Gezien ik Nvidia betrouwbaarder vind dan ATI, zeker wat betreft driver support, ga ik voor Nvidia. Ook omdat ik slechte ervaring heb met ATI. Daarom geen gebash graag waarom ik duurde nvidia neem :P.

Nu wil ik een beeldscherm aanschaffen (jawel, de Acer G24, die afgekraakt wordt om zijn uiterlijk, maar daar heb ik wel de handige handen voor) die een HDMI aansluiting heeft. Maar nu heeft MSI GTX260 OC niet direct een HDMI aansluiting, wel een DVI naar HDMI. Mijn vraag; heeft dit invloed op de kwaliteit van de kaart naar het beeldscherm? Misschien is het voor sommige van jullie logisch om gewoon ja of nee te zeggen en mij als dom te verklaren, maar op dit gebied heb ik er de ballen verstand van.

Nu ik toch een vraag stel; deze kaart in combi met dit beeldscherm (vanaf €368) is een goede combi? Zijn de kleuren zoveel mogelijk betrouwbaar op het scherm? (Grafisch vormgever; jaja, apple, maar die hoef ik niet)

Bedankt!

Jurryt Visser
jurgt.nl

[ Voor 2% gewijzigd door Jurryt op 05-08-2008 13:02 . Reden: linkje + typo ]

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56

Praetextatus

the dutch_paki

Tot zover ik weet is het : hdmi = dvi+audio, dus nee je zult geen verschil zien. :)
Of het een goede combi is, moet je voorjezelf uitmaken denk ik. Het zal ook meer zijn in de trant van : Is het goed genoeg aangezien het zoiezo geen slechte combi zijn. De specs zijn gewoon goed van zowel de monitor als graka.

[ Voor 57% gewijzigd door Praetextatus op 05-08-2008 13:07 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:11

d0s

sssst

Zit geen verschil in idd, behalve de audio en de andere plug..

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:08

Pinjataaa

Hit me!

Over je scherm, wat bedoel je met handige handen??
Misschien kan je de P243W overwegen, scheelt ook qua prijs.
Plaatje en Pricewatch

Heeft ook HDMI

Beetje offtopic, maar het antwoord is hierboven al gegeven :9

[ Voor 59% gewijzigd door Pinjataaa op 05-08-2008 13:17 ]

• Jurryt
Praetextatus:
Bedankt. Dan maak ik mij daar verder geen zorgen meer over. Over de monitor: Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Mochten er dus mensen zijn met een betere combi, hoor ik het graag.

Pinjataaa:
Handige handen; om hem zo te laten zien zoals de P243W (het kleurtje dan :P), Qua prijs is het duurder, de specs zijn ook minder? (3000:1 (dynamisch?) tegen 50.000:1 dynamisch) Hij ziet er wel ontzettend gelikt uit trouwens.

/offtopic:
Inderdaad, heel bericht getikt en dan is het na 1 antwoord inprincipe al opgelost :P Beetje jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door Jurryt op 05-08-2008 13:21 ]

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-04 14:34

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Is een BenQ G2400WD geen optie, die heeft ook nog 1:1 pixlmapping ben je onder de 350 klaar..

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:08

Pinjataaa

Hit me!

Oh ik ging er vanuit dat het hetzelfde scherm was qua specificaties, ik heb de P243W ook, maar dan in Apple wit. Is een keer wat anders :D

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47
Als je betrouwbare kleuren belangrijk vind zul je voor een scherm moeten gaan die geen TN paneel heeft. Helaas zijn dat zijn ook automatisch de duurdere schermen.

Ik heb even zitten zoeken maar kan niet vinden wat voor paneel er in de Acer G24 gebruikt wordt. Ik vermoed gezien de prijs en de responsetijd dat het om een TN paneel gaat en die is voor betrouwbare kleurenweergave minder geschikt. Echter de viewing angles spreken dit vermoeden weer wat tegen want in het nieuwsbericht op de acer site praten ze over 176 graden kijkhoek wat zou betekenen dat het geen TN paneel is. Echter op de site van Azerty bijvoorbeeld staat er bij de kijkhoek 160 graden wat mij waarschijnlijker lijkt.

Hoe dan ook ben je beter af met een IPS/MVA/PVA scherm dan met een TN wat kleurenweergave betreft. Voor meer info over de verschillende beschikbare panelen kun je hier kijken.

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:34
Misschien is de Samsung T240 ook een optie voor je?

Ik heb zelf de T260 en ben er erg tevreden over, en ik doe ook veel aan grafisch design met photoshop.

Kleurinstellingen heb ik nu perfect afgesteld zodat de kleuren zo betrouwbaar mogelijk zijn.

• Jurryt
Jorick schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:07:
Als je betrouwbare kleuren belangrijk vind
[...]
beschikbare panelen kun je hier kijken.
Wat is dan het grote nadeel om geen TN te hebben? Iemand heeft mij zoiets vluchtig proberen uit te leggen. Geen gaming monitoren hebben geen TN, gaming monitoren hebben TN. Wat voor nadeel heeft iets dergelijks dan als ik toch gaming wil doen?

m-turning:
Ik neem hem mee in overweging. Gezien het dezelfde prijsklasse is en specs nog steeds minder zijn dan de G24, gaat daar nog steed mijn voorkeur naar uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wikipedia: High-Definition Multimedia Interface

Eea staat ook gewoon hier: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Met een beetje zoekwerk is hier prima uit te komen. In je topicstart rep je met geen woorden over waar je gekeken hebt, welke zoektermen je daarbij gebruikte, wat je wel vond en hoe je verder zocht. Gezien hoe onverzorgd je taalgebruik is in je topicstart kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je allicht ook in je zoekwerk slordig geweest bent.

Dit topic gaat dicht wegens weinig inzet - in ieder geval niet de moeite om een volledige en fatsoenlijk verzorgde topicstart te tikken.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 05-08-2008 16:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.