Problemen draadloos Toshiba x305-701q

Pagina: 1
Acties:

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb problemen met mijn draadloos internet op mijn toshiba x305-701q, hij wil simpelweg niet werken

Ik heb vanalles geprobeerd via google, registery tweaks, services aangepast etc. Ook op een forum terechtgekomen via de toshiba support site, maar op dat forum kom ik niet echt verder. Hopelijk zitten hier mensen die het wel kunnen vinden

Hier dat forum waar ik een aantal dingen heb geprobeerd

http://community.compuser...ebtag=ws-laptop&tid=88854

Geprobeerd via geeksquad maar die willen er 80$ voor (puur om online te kijken), heb de laptop in america gekocht bij een best buy store, gelukkig wel worldwide garantie gekocht, dus mocht het niet op te lossen zijn kan ik hem nog altijd terug sturen.

Samenvatting:
Wireless switch is ON
Wireless staat ook aan via de FN toets
Windows Wireless Service start hij NIET
Draait windows vista premium home (jammer genoeg heb ik floppy drive nodig om windows xp er op te zetten)
Windows Diagnose HELPT NIET (totaal nutteloos)
Drivers geinstalleerd, werkt niet met alleen de drivers en ook niet met drivers + toshiba configfree
Heb start-up waarden van wlan gehad op 2,3 en 4
Heb automatisch opstarten geprobeerd maar dat werkte ook niet

gemaakte screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://community.compuserve.com/n/docs/docDownload.aspx?webtag=ws-laptop&guid=3c2f6a89-ad54-4e7e-95e7-405e9d03fc6e
Afbeeldingslocatie: http://community.compuserve.com/n/docs/docDownload.aspx?webtag=ws-laptop&guid=2f3b82ba-2b19-4560-8bba-3f97956c0216
Afbeeldingslocatie: http://community.compuserve.com/n/docs/docDownload.aspx?webtag=ws-laptop&guid=52c46067-7e9f-4f81-8a46-9a4145cf795e
Afbeeldingslocatie: http://community.compuserve.com/n/docs/docDownload.aspx?webtag=ws-laptop&guid=0e6544af-8227-4dc8-beed-6d358d6ec7e0
Afbeeldingslocatie: http://community.compuserve.com/n/docs/docDownload.aspx?webtag=ws-laptop&guid=2773b631-4583-4d59-b25f-1d5bc2f43e47

Hopelijk kunnen we een oplossing vinden, wil iemand zelf een kijkje nemen in me laptop kan dat ook. Het liefst via teamviewer of zoon dergelijk programma.

Alvast bedankt

• GENETX
  • Laatst online: 14:39
Jorde89 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:03:
Draait windows vista premium home (jammer genoeg heb ik floppy drive nodig om windows xp er op te zetten)
Zoek eens op "slipstreamen SATA driver XP". Dan heb je geen diskette nodig ;)

Voor je WLAN, ik heb geen idee eerlijk gezegd. Heeft het wel gewerkt? Zo ja, probeer eens systeemherstel naar punt waar WLAN wel werkte. Installeer verder eens alle drivers. Dus naast WLAN ook de drivers en software voor je Fn toetsen en dergelijke. Kijk ook in apparaatbeheer of de netwerkkaart daar staat en ingeschakeld is.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:34

-ET-

Phone Home

Je geeft aan dat de wireless service niet start. Als je eens in de eventlog kijkt dan zouden daar ook foutmeldingen moeten staan mbt de wireless service. Misschien kom je daar weer verder mee.

Verwijderd

looks like .... Toshiba Satelite L350 herkent wireless adapter niet
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1305641

• jorde
  • Nu online
Zoek eens op "slipstreamen SATA driver XP". Dan heb je geen diskette nodig ;)

Harstikke bedankt :), op dat forum zeiden ze dus dat je het PERSEE nodig had, fijn dat dat niet zo is :)

Voor je WLAN, ik heb geen idee eerlijk gezegd. Heeft het wel gewerkt? Zo ja, probeer eens systeemherstel naar punt waar WLAN wel werkte. Installeer verder eens alle drivers. Dus naast WLAN ook de drivers en software voor je Fn toetsen en dergelijke. Kijk ook in apparaatbeheer of de netwerkkaart daar staat en ingeschakeld is.

Heeft nooit gewerkt, alle drivers opnieuw geinstalleerd ook al gedaan, in apparaatbeheer staat hij gewoon en is hij gewoon aan, het is echt de service die gewoon weg NIET starten wil

Ps. enig idee of vista drivers onders xp willen werken? Ze hebben hier vrijwel alleen vista drivers voor

Je geeft aan dat de wireless service niet start. Als je eens in de eventlog kijkt dan zouden daar ook foutmeldingen moeten staan mbt de wireless service. Misschien kom je daar weer verder mee.

Hier krijg ik deze berichten uit:
code:
1
2
The WLAN AutoConfig service depends on the NDIS Usermode I/O Protocol service which failed to start because of the following error: 
The service cannot be started, either because it is disabled or because it has no enabled devices associated with it.

code:
1
2
The Extensible Authentication Protocol service depends on the CNG Key Isolation service which failed to start because of the following error: 
The service cannot be started, either because it is disabled or because it has no enabled devices associated with it.

looks like .... Toshiba Satelite L350 herkent wireless adapter niet
Toshiba Satelite L350 herkent wireless adapter niet

Vervelend genoeg zit die app er bij mij niet op, heb de rest die er wel stond iig geinstalleerd maar dat mocht ook niet baten :(

Verwijderd

Zoals je in het draadje dat ik linkte kon lezen blijft er nog een simpele methode over om te zien of wifi kaartje/chip het sowieso wel doet.
Stop er even een ubuntu oid livecd in en kijk wat er dan gebeurt.

• GENETX
Dit is dus je laptopje :+ http://explore.toshiba.com/laptops/qosmio/X305/X305-Q701

Voor XP zul je met nLite de SATA drivers moeten slipstreamen en dan een CD branden met Windows XP waar de driver dan dus bij in zit. Deze driver komt ook van Intel, als ik me niet vergis de Intel Matrix Storage Drivers. Je hebt een Atheros WLAN Driver, dat zal wat lastiger gaan voor XP. Mogelijk moet je bij andere modellen of zelfs andere merken laptops je driver zoeken. Schrijf vooral alle informatie op, vooral dev_id uit aparaatbeheer is aan te bevelen.

• jorde
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:00:
Zoals je in het draadje dat ik linkte kon lezen blijft er nog een simpele methode over om te zien of wifi kaartje/chip het sowieso wel doet.
Stop er even een ubuntu oid livecd in en kijk wat er dan gebeurt.
Die doet het gewoon, heb het nu werkend gekregen

De oplossing was primitief en simpel:
System Restore van Toshiba

Laat dus nooit geek squad aan je nieuwe pc zitten, ze beloofden me hem 33% sneller te maken (ik wou gewoon zien of ze het ook waar konden maken :P)

Maar nu ik hem helemaal hersteld heb WERKT alles weer EN is hij sneller

Bedankt voor de reacties iig :)

@GENETX ik zou het geen laptopJE noemen, kreng weegt 4,5 kilo :X Hier moet ik dus iedere dag mee rond slepe naar school in den bosch en dan weer terug naar huis, met de trein (heb ik tenminste wat te doen gelukkig :P)

Iig bedankt, ga proberen een windows xp versie voor deze laptop te fixen, als ik problemen heb, of het is gelukt zal ik dat wel even laten weten

[ Voor 20% gewijzigd door jorde op 05-08-2008 18:30 ]

• GENETX
Jorde89 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 18:23:
Laat dus nooit geek squad aan je nieuwe pc zitten, ze beloofden me hem 33% sneller te maken (ik wou gewoon zien of ze het ook waar konden maken :P)
Dat had je ons ook wel meteen mogen zeggen :X Dan had ik je direct aan de system recovery gezet, hoogstwaarschijnlijk hebben zei hem gewoon verneukt |:(

Die 33% hebben ze in ieder geval wel gehaald wat betreft netwerksnelheid, bedraad is behoorlijk sneller :X

• jorde
  • Nu online
GENETX schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:31:
[...]

Dat had je ons ook wel meteen mogen zeggen :X Dan had ik je direct aan de system recovery gezet, hoogstwaarschijnlijk hebben zei hem gewoon verneukt |:(

Die 33% hebben ze in ieder geval wel gehaald wat betreft netwerksnelheid, bedraad is behoorlijk sneller :X
haha, ja das waar :P

Maar hebbe ze idd gewoon verneukt, schande voor de naam computergeek als je het mij vraagt :(
Niet meteen system recovery gedaan om dat je toch wel aan mag nemen dat zoon gespecializeerde groep fatsoenlijk een laptop kan voorbereiden op een klant.. betaal je per slot van rekening 30$ voor..

[ Voor 26% gewijzigd door jorde op 05-08-2008 20:30 ]

Pagina: 1