Toon posts:

Toshiba Satelite L350 herkent wireless adapter niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de laptop van mijn broer, een Toshiba Satelite L350, kunnen we geen draadloze verbinding krijgen.De laptop herkent alleen de LAN-adapter (RTL8102E) en niet de draadloze adapter (RTL8187B). Ik heb de nieuwste drivers opnieuw geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat. Heeft iemand een goede tip?

Alvast bedankt.

Vossieb

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

In het BIOS aangezet? Als het mogelijk is een schakelaar aan de zijkant van de laptop aangezet? Toetsencombinaties? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Bij de meeste Toshiba's zit vooraan, links van het midden een moeilijk te ziene schakelaar om de wireless kaart aan en uit te zetten. Vaak staat deze standaard uit.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Knopje staat inderdaad aan, lampje brand netjes. Ik krijg hem echter niet te zien onder netwerkverbindingen, zodat ik hem daar niet aan of uit kan schakelen. Zijn er nog andere mogelijkheden om hem aan of uit te zetten? Toetsenbordcombinatie FN 8 zou het moeten zijn, maar heeft ook geen enkel effect.

Verwijderd

lampje op laptop brandt wel, maar je ziet hem niet terug in hardware / netwerk.
Heeft deze toshiba nog eigen software (configfree?) en wat laat die zien ?
En heb je ook wel rustig afgewacht zodat wifi adapter kon worden herkend ...het gaat nl niet altijd even snel.
Mocht je twijfelen of wifi ding nog wel heel is, dan is booten met een livecd nog een optie

edit - waarom staat dit eingelijk onder PMG. Een gelijk draadje stond http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1298058/hier

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 15:17 ]

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:30

empy

Rijdt rondjes

Toshiba Satellite modellen A300, L300, A300, L350

L.S.

Helaas komt het voor dat bij een nieuwe installatie van de Satellite modellen A300, L300, A300, L350 de Drivers voor de Wireless kaart niet worden geïnstalleerd of dat Vista niet door start. In die gevallen waar de gebruiker contact heeft opgenomen met onze helpdesk (0900-10001000 50ct/pm) wordt dit telefonisch opgelost. In die gevallen waar de gebruiker geen contact heeft opgenomen met onze helpdesk, dienen de volgende handelingen te worden verricht.

Wireless kaart werkt niet

Het installeren van de juiste drivers voor de Wireless kaart kan gelukkig door de gebruiker heel eenvoudig zelf worden gedaan. Ga hier voor als volgt te werk:

Klik op “start” en dan op “computer”
Klik in dit scherm op Vista(C:) drive
Klik op de folder “Toshiba”
Klik op de folder “Drivers”
Klik op de folder “WLAN”

Dubbel klik nu op het programma NIHelper.
Dit programma installeerd, in de achtergrond, de juiste drivers voor de Wireless Lan kaart.
Dit proces duurt ongeveer een minuut.
Bekend brobleem bij mij op de zaak, mocht dit het niet verhelpen, dan is waarschijnlijk je wireless kaart defect, breng 'm dan terug naar de winkel, of vraag 'm zelf aan bij toshiba via het telefoonnummer in de quote :>

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-01 07:18
Is het een AMD L350? daarvan heb ik gehoord dat er soms problemen zijn met de wireless chip.
Verder zou ik idd even een ubuntu livecd'tje downloaden en kijken of het daarmee werkt. dan heb je al snel uitgesloten dat het een windows driver issue is.

Verwijderd

Topicstarter
Wireless kaart werkt niet
Bedankt voor de hulp, het is gelukt! De onderstaande adviezen van empy heeft het opgelost:

Het installeren van de juiste drivers voor de Wireless kaart kan gelukkig door de gebruiker heel eenvoudig zelf worden gedaan. Ga hier voor als volgt te werk:

Klik op “start” en dan op “computer”
Klik in dit scherm op Vista(C:) drive
Klik op de folder “Toshiba”
Klik op de folder “Drivers”
Klik op de folder “WLAN”

Dubbel klik nu op het programma NIHelper.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:38
Het gare van deze serie ook nog eens is dat ze niet in het bezit zijn van een Mini-PCI kaartje, maar een een doodgewone USB-chip, waardoor vervangen ook niet mogelijk is...
Pagina: 1