[PS3] en garantie probleem.

Pagina: 1
Acties:

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-01 21:58
Hallo Sinds kort problemen met mijn ps3. Vorige week begon het al om de 4 uur vast te lopen, en elke dag wordt het steeds sneller om de 2 uur , om de uur, om de 30min, en nu soms zelf om de 5minuten.

Had het al eerder na gevraagd ofdat dit normaal was bij de playstation 3 ervaringen topic ( Het PlayStation 3 ervaringen topic - Deel 32 ) en was dus niet normaal. Heb het ook even na gevraagd aan een vriend van mij die het al een half jaar heeft, 0 keer vastgelopen.

Ik ga dus naar dynabite ( heb het ps3 pas een maand) en hun vertellen mij dat ze niks kunnen doen, dat gewoon sony moet bellen, wat ik ook zei "sony bellen , wij kunnen niks doen" gelukkig kan ik goed mijn woede beheersen anders had hij een stoot op z'n gezicht gekregen. ( dat krijg je ervan als je 16 jarige pubers achter kassa neerzet |:( )

Ook konden ze mij geruststellen dat er helemaal geen probleem kon gebeuren met het ophalen/bezorgen van mijn ps3, omdat sony een topkwaliteit service heeft |:( op het internet las ik wel wat anders.

Bij aanschaf kreeg ik 2 maanden zekerheids garantie, dat bij gestolen/ brand-water schade per direct een nieuwe kreeg. Nou dan bevalt er niks meer te doen dan een glas water over mijn ps3 gieten, toch?

Ik zou toch echt durven te wedden dat er een winkel garantie op zou zittten , of heb ik dit nou verkeerd?
Weet niet of dit het juiste topic is om het te vragen over garantie, indien het niet is mijn excuses. Zou iemand mij meer kunnen vertellen over het garantie of heb ik geen keus dan water gieten over mijn ps3?

Bijvoorbaat dank.
Mijn excuses voor mijn nederlands.

[ Voor 3% gewijzigd door FireBladeX op 05-08-2008 10:41 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon naar de winkel gaan met dat ding, zij moeten het voor je oplossen. Jij hebt het ding bij de winkel gekocht, niet bij Sony zelf. Ongeacht wat ze zeggen. Wil de verkoper niet meewerken, dan gewoon vragen naar de bedrijfsleider en je zeker niet af laten wimpelen. Gewoon net zo lang blijven zeuren tot ze je helpen of in ieder geval een alternatief bieden (zij bellen voor jou naar Sony bijvoorbeeld).

• FireBladeX
Oke, ik bel dus net kantoor op van Dynabite en hun vonden het idd ook niet normaal wat de verkoper zei. Ze gaan mij nog terug bellen en kijken wat ze kunnen doen. Maar nu weet ik het zeker dat hun het probleem moet oplossen en niet ik via sony.

Verwijderd

Je moet hem inderdaad gewoon bij de winkel terug kunnen brengen. Ze kunnen uiteraard zelf het probleem niet oplossen, maar ze kunnen wel degelijk wél iets doen, en dat is de garantie op hun beurt afhandelen met hun leverancier. Maar dat is eigenlijk jouw probleem/zaak niet hoe ze dat doen.

Aandringen maar wel beleefd blijven, je kan eventueel naar de manager vragen als je met de desbetreffende bediende niets opschiet.

• Mantaray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 11:37

Mantaray

Silicon Graphics rulez

Sterker nog, ik denk dat je direct een nieuwe zou moeten krijgen. Aangezien je een 2 maanden durende zekerheids garantie hebt gekregen.
Als deze garantie niet in dit geval geldt waar in hemelsnaam heb je het dan voor nodig?

Nu weet ik natuurlijk niet wat er in de papieren staat over de dekking, maar ik zou met deze aanvulling toch echt niet afgewimpeld worden met een reparatie periode van weken...

Anders kan je natuurlijk aan de verkoper/manager voorstellen om hem in de zaak zelf ritueel in brand te steken en ontvang je direct een nieuwe! ;)

suc6

Specs system1: can't be bothered to update

• FireBladeX
Oke, ja dat dacht ik ook al met het zekerheids garantie :/ vind het maar raar. Bedankt voor de informatie! ;)

EDIT: Nou heb een telefoontje terug ontvangen van het kantoor van dynabite, en volgens hun ( en de wet ) moeten hun het ps3 voor mij opsturen.

Hierbij bedankt voor de informtie!

[ Voor 44% gewijzigd door FireBladeX op 05-08-2008 14:32 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dit heeft meer met aankopen te maken dan met de console zelf, dus ik schop je topic even van Spielerij - Problemen & Vragen naar Shopping Forum :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FireBladeX schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:18:
DIT: Nou heb een telefoontje terug ontvangen van het kantoor van dynabite, en volgens hun ( en de wet ) moeten hun het ps3 voor mij opsturen.
Klopt. En ondanks dat degene boven mij allemaal stellig beweren dat "de winkel het moet regelen" en dat dat ook wel correct is zie je maar weer dat je nu effectief je PS3 langer kwijt ben dan wanneer je zelf alles regelt met Sony zelf.

Je kan wel op je strepen gaan staan maar in dit soort gevallen ben je langer je defecte apparaat kwijt. maar je hebt wel je recht gehaald. Het is maar net waar je je prettig bij voelt :')

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-01 18:32

Twazerty

AVCHDCoder developer

Gunner schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:11:
[...]

Klopt. En ondanks dat degene boven mij allemaal stellig beweren dat "de winkel het moet regelen" en dat dat ook wel correct is zie je maar weer dat je nu effectief je PS3 langer kwijt ben dan wanneer je zelf alles regelt met Sony zelf.

Je kan wel op je strepen gaan staan maar in dit soort gevallen ben je langer je defecte apparaat kwijt. maar je hebt wel je recht gehaald. Het is maar net waar je je prettig bij voelt :')
Voordeel is dat als je ps3 zoekraakt dat dan volgens mij de winkel aansprakelijk is. Niet jijzelf. Dat is denk ik nog een voordeel.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Heb je je PS3 nu al ingeleverd?

Zo nee, post die voorwaarden van de zekerheidsgarantie eens, dan kunnen we kijken of je niet direct recht hebt op een nieuwe.
Gunner schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:11:
[...]

Je moet het met de verkopende partij regelen, je hebt immers een overeenkomst met hem en niet met de fabrikant. De fabrikant is jou bijna niets verschuldigd en zal je in de meeste gevallen dan ook doorsturen naar de verkoper. Dat het product dan uiteindelijk toch bij de fabrikant terechtkomt is bijzaak. Zouden ze bij Dynabite het immers zelf kunnen repareren dan is dat ook geen probleem.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2008 20:57 ]

• FireBladeX
Heb nog niet ingeleverd. Zal wel ff die dingen opschrijven van het zekerheids garantie ( polisvoorwaarden)

De premium Cover inclusief diefstal
- Dit pakker biedt wereldwijde dekking voor uw product.
- In geval van diefstal, of overval vervangen wij het product met een gelijkwaardig product of betalen wij u naar onze keuze dezelfde waarde tot een maximum van de aanschafwaarde
- nog iets als de garantie is afgelopen.

Uitsluiting: omstandigheden die niet door de polis worden gedekt.
- Virussen, software of software updates die een uitbreiding zijn van de fuctionaliteit
- fouten of defecten die inherent zijn of voortkomen uit het productie proces.
- Schade aan externe informatiedragers, zoals banden films, tapes, disc's, dvd's programmatuur en dergelijke.
- een defect dat gedect wordt door de fabrieksgarantie van de betreffende fabrikant voor onderdelen of arbeid.

Meer staat er ook niet op ( alleen dat ik voor diefstal moet beschermen.etc. )

Ik wacht nog tot einde van vakantie, en daarna kan ik wel voor paar weken mijn ps3 missen, en als ik via dynabite doen, kan ik na 2 weken bij hun gaan aankloppen voor een nieuwe. Wat tjah hun vertelde mijn dat Sony een top service heeft en dat alles zonder fouten loopt. Owee als er iets fout gaat met mijn ps3. Dan flip ik echt door tegen die gasten :X

[ Voor 3% gewijzigd door FireBladeX op 06-08-2008 13:02 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-01 17:32
FireBladeX schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:01:
Heb nog niet ingeleverd. Zal wel ff die dingen opschrijven van het zekerheids garantie ( polisvoorwaarden)

De premium Cover inclusief diefstal
- Dit pakker biedt wereldwijde dekking voor uw product.
- In geval van diefstal, of overval vervangen wij het product met een gelijkwaardig product of betalen wij u naar onze keuze dezelfde waarde tot een maximum van de aanschafwaarde
- nog iets als de garantie is afgelopen.

Uitsluiting: omstandigheden die niet door de polis worden gedekt.
- Virussen, software of software updates die een uitbreiding zijn van de fuctionaliteit
- fouten of defecten die inherent zijn of voortkomen uit het productie proces.
- Schade aan externe informatiedragers, zoals banden films, tapes, disc's, dvd's programmatuur en dergelijke.
- een defect dat gedect wordt door de fabrieksgarantie van de betreffende fabrikant voor onderdelen of arbeid.

Meer staat er ook niet op ( alleen dat ik voor diefstal moet beschermen.etc. )

Ik wacht nog tot einde van vakantie, en daarna kan ik wel voor paar weken mijn ps3 missen, en als ik via dynabite doen, kan ik na 2 weken bij hun gaan aankloppen voor een nieuwe. Wat tjah hun vertelde mijn dat Sony een top service heeft en dat alles zonder fouten loopt. Owee als er iets fout gaat met mijn ps3. Dan flip ik echt door tegen die gasten :X
Gedraag je eens normaal man.. Ik begrijp dat je boos bent dat je PS3 het niet doet, maar om op zo'n manier te gaan reageren slaat helemaal nergens op. Als ik zo'n opgefokt persoon voor mijn neus zou hebben staan als winkelier dan zou ik minder mijn best willen doen. Bel gewoon sony op, laat je PS3 ophalen door DHL/UPS en met een beetje geluk heb je hem binnen een week of wat weer terug. Je zou ook gelijk even kunnen vragen of het model PS3 wat je hebt op voorraad is bij sony want dan weet je gelijk waar je aan toe bent. Ze hebben namelijk leveringsproblemen met een bepaald type PS3..
Ik weet niet precies wat dat zekerheidsplan allemaal inhoudt, maar de winkel zou je moeten helpen. Ze zullen naar alle waarschijnlijkheid het apparaat voor je opsturen. Dit kan je net zo goed zelf doen wat sony hanteerd dezelfde procedure voor consumenten als voor winkeliers. Als het zekerheidsplan duidelijk vermeld dat je recht hebt op een nieuwe PS3 binnen de eerste 2 maanden dan zou ik dit netjes in de winkel kenbaar maken. Werken ze niet mee dan moet je een klacht indienden bij het hoofdkantoor of (zoals je al gedaan hebt) bellen met het hoofdkantoor.

Tip iig: Blijf rustig, daar bereik je veel meer mee (spreek uit ervaring, vanaf de andere kant gezien)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Hmm rare polis hoor. Ik zou als ik jou was je PS3 dan z.s.m. inleveren tenzij je hem echt niet kan missen.
Gedraag je eens normaal man..
Stel je niet aan man. Als je als verkoper je werk niet goed doet en klanten voorliegt/ontrekt van je verplichtingen is het normaal dat je een beetje boos wordt. Verkopers hebben namelijk ook een adviserende functie en je mag er toch vanuit gaan dat ze betrouwbaar en integer zijn. Verder zegt hij toch dat hij rustig is gebleven?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2008 13:16 ]

• FireBladeX
Jah ik zou ook wel rustig willen blijven maar die mensen achter kassa |:( . Hun werken absoluut niet mee en dat alles gewoon perfect gaat als je opstuurt. En dat er nooit iets fout gaat. Wat ik ook wou proberen te zeggen " BEL SONY , wij kunnen niks doen " wat ik ook wou vragen ter informatie.

"ik had ook 2maanden zekerheids ga..."
" BEL SONY "

Zoiets moeten ze ook niet doen. beetje klantvriendelijk ? Nogmaals mijn plan is gewoon water over te genieten en een geldige reden bedenken dat ik dus een nieuwe krijg.

@ K.L.
Na systeemherstel van mijn ps3 ( gisteren) gaat het tot nu toe goed, en als die maar een keer in de 4 uur vastloopt vind ik het niet erg. Want heb niks anders te doen in mijn vakantie dan achter de ps3 zitten 8D . Dus over 3 weken lever ik het gewoon in bij dynabite. of water gieten. :P

Maar over het water gieten vindt ik het best riskant, of ik kan doe netals dat er water is gegoten over mijn ps3 :9 als het niet lukt kan ik het altijd gewoon naar sony sturen

[ Voor 32% gewijzigd door FireBladeX op 06-08-2008 13:18 ]

Verwijderd

FireBladeX schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:15:
Nogmaals mijn plan is gewoon water over te genieten en een geldige reden bedenken dat ik dus een nieuwe krijg.
Lever hem nou maar gewoon in voordat je gezeik krijgt omdat je de kleine lettertjes niet helemaal goed hebt gelezen :P

Die 2 weken kunnen er vast wel van af.

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 10:49
ongeacht wat ze hierboven vertellen zou ik je advieseren om je eens in het consumenten recht te verdiepen.

heel simpel gezegd, je hebt een overeenkomst met de winkel, deze zijn verplicht je garantie zaken af te handelen, en als je het hard wilt spelen, kan je ook een vervangend apparaat eisen wanneer ze de jouwen terug sturen naar de leverancier.

ik zou deze de volgende punten even lezen.
RICHTLijN 1999/44/EG VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD
van 25 mei 1999
betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen

klachten termijn:
De wet zegt dat u uw klacht in elk geval binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek
kenbaar moet maken aan de verkoper. Het moment van ontdekking kan echter later zijn dan
het moment van aankoop.
Wanneer u uw klacht kenbaar hebt gemaakt, moet de verkoper u een deugdelijk product
leveren:
- door te repareren of door een nieuw product te leveren
- binnen een redelijke termijn
- zonder ernstige overlast voor de koper
- zonder kosten voor de koper

U kunt garantie krijgen van de fabriek of van de verkoper.
Garantie van de verkoper:
Met de verkoper hebt u een koopovereenkomst gesloten. Hij mag u niet naar de fabrikant
doorverwijzen en hij heeft de plicht om u een deugdelijk product te leveren.
Garantie van de fabrikant:
Met de fabrikant hebt u geen overeenkomst gesloten. Deze is vrij om aan de garantie allerlei
beperkingen te verbinden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat u arbeidsloon moet betalen als een
product met fabrieksgarantie moet worden gerepareerd.

In bepaalde gevallen is het redelijk dat u als consument bijdraagt aan de reparatiekosten. Dit
is afhankelijk van de situatie. Wanneer uw wasmachine het bijvoorbeeld na vier jaar begeeft,
dan is het redelijk als u een deel van de kosten betaalt, wanneer de reparatie zorgt voor een
langere levensduur van het product. Ook als het gebrek (gedeeltelijk) door u veroorzaakt is,
is het redelijk dat u (een gedeelte van) de reparatiekosten betaalt.
Onderhoudskosten vanwege normale slijtage maken een product niet gebrekkig. Die zult u
dus gewoon moeten betalen.
Voorbeeld: Als de wasmachine een levensduur van acht jaar heeft, dan betaalt u na vier jaar
de helft van de reparatiekosten.
Als de verkoper u echter een ondeugdelijk product heeft verkocht, dan mag u in de volgende
gevallen wél verwachten dat hij het kosteloos repareert:
- Het gebrek aan het product is niet uw schuld
- U had het gebrek nog niet mogen verwachten
- Een reparatie verlengt de levensduur van het product niet
Als u in deze gevallen recht hebt op reparatie van de wasmachine hoeft u ook geen kosten
voor onderzoek, voorrijden of transport te betalen.

Wanneer een product na herhaalde reparatie nog steeds gebreken vertoont en de verkoper
dit probleem niet op wil lossen, mag u de overeenkomst ontbinden. U doet dit via een brief,
waarin u schrijft dat de verkoper niet heeft gezorgd voor vervanging of herstel van het
kapotte product en dat u op die grond wilt ontbinden. Dat houdt in dat u het product
teruggeeft, en dat de verkoper uw geld aan u teruggeeft. Dat kan een deel van het bedrag
zijn dat u destijds hebt betaald. Als het product een aantal jaren heeft gefunctioneerd, is er
namelijk sprake van economische afschrijving. U hoeft in dit geval overigens geen genoegen
te nemen met een tegoedbon. Verkopers zullen niet altijd akkoord willen gaan met het
ontbinden van de overeenkomst. In dat geval kunt u naar de geschillencommissie gaan of
naar de rechter stappen.
Let wel: U kunt een overeenkomst alleen ontbinden als:
- U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangen - De
verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een redelijke termijn
- Het product na herhaalde reparaties nog steeds niet werkt
- Het een klacht van ‘niet geringe’ betekenis is

Soms veroorzaakt het laten repareren van een product veel overlast voor u. De verkoper is
verplicht om de overlast tijdens de reparatie voor u zo veel mogelijk te beperken. Het is
bijvoorbeeld onhandig als u het twee weken zonder TV of koelkast moet doen. Een verkoper
kan u dan een gratis leenexemplaar aanbieden. Als de verkoper de overlast voor u niet kan
beperken, dan kunt u kiezen voor vervanging van het product door een nieuw exemplaar. U
kunt er in het uiterste geval ook voor kiezen om het product terug te geven zodat u (een deel
van) uw geld terug krijgt.
U hebt dus niet alleen recht op een leenexemplaar als u extra garantie hebt bijgekocht.
U zult niet zo snel een leenexemplaar krijgen van bijvoorbeeld een wasmachine, omdat het
veel tijd kost om het apparaat te vervoeren en te installeren. Ook van producten die u niet
dringend nodig hebt, zult u geen leenexemplaar krijgen.

en hier nog meer info
http://www.justitie.nl/ac...-in-werking-getreden.aspx

tsja, ik heb me hier eens in verdiept naar aanleiding van een defect multimedia apparaat en waarbij de winkel me eerst onder garantie de boel liet maken, wat uiteindelijk niet het probleem oplosten en daarna ( na 1 jaar ) vertelde dat de garantie verlopen wat.

suc6 in iedergeval.

ehhh.. noppes

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 10:49
ow en wat ik vergeet, het wetboek is altijd bepalend, staan er zeken in de algemene voorwaarden die in strijd zijn met het wetboek kan je daar ook wat mee.

ehhh.. noppes

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Thc_Nbl schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:24:
ow en wat ik vergeet, het wetboek is altijd bepalend, staan er zeken in de algemene voorwaarden die in strijd zijn met het wetboek kan je daar ook wat mee.
Correct. Vertel er dan ook even bij dat recht hebben en recht krijgen twee verschillende dingen zijn.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• IJnte
FireBladeX schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:15:
Jah ik zou ook wel rustig willen blijven maar die mensen achter kassa |:( . Hun werken absoluut niet mee en dat alles gewoon perfect gaat als je opstuurt. En dat er nooit iets fout gaat. Wat ik ook wou proberen te zeggen " BEL SONY , wij kunnen niks doen " wat ik ook wou vragen ter informatie.

"ik had ook 2maanden zekerheids ga..."
" BEL SONY "

Zoiets moeten ze ook niet doen. beetje klantvriendelijk ? Nogmaals mijn plan is gewoon water over te genieten en een geldige reden bedenken dat ik dus een nieuwe krijg.

@ K.L.
Na systeemherstel van mijn ps3 ( gisteren) gaat het tot nu toe goed, en als die maar een keer in de 4 uur vastloopt vind ik het niet erg. Want heb niks anders te doen in mijn vakantie dan achter de ps3 zitten 8D . Dus over 3 weken lever ik het gewoon in bij dynabite.
Water over je apparaat mikken lijkt me niet echt slim (is geen fabrieksgarantie iig). Bel nogmaals het hoofdkantoor of de vestiging zelf en kijk of je er alsnog uit kan komen met hun. Als de knakker achter de kassa het zekerheidsplan niet kent of de regels niet kent dan kan je altijd naar een verantwoordelijke boven hem vragen.

Mocht de winkel hem voor je gaan opsturen, wat de normale gang van zaken is na maand gebruik dan kan je het beter zelf doen. Is veel sneller en scheelt je op en neer reizen naar de vestiging. De winkel voert dezelfde procedure uit als dat jij zou doen namelijk.
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:10:
[...]
Stel je niet aan man. Als je als verkoper je werk niet goed doet en klanten voorliegt/ontrekt van je verplichtingen is het normaal dat je een beetje boos wordt. Verkopers hebben namelijk ook een adviserende functie en je mag er toch vanuit gaan dat ze betrouwbaar en integer zijn. Verder zegt hij toch dat hij rustig is gebleven?
Boos worden werkt echt niet altijd hoor. Je hoort vaakt wel dat boosworden werkt.. kan je vertellen dat het bij mij ondersom werkt :+
Ben met je eens dat als de verkoper/medewerker jou rechten niet goed kent, of zijn eigen polis niet goed kent dat je te maken hebt met een prutser. In zo'n geval kan je beter altijd vragen naar een bedrijfsleider of een afdelingsverantwoordelijke..

• IJnte
Mooie en goede site voor consumenten is www.consuwijzer.nl. Daar staan piekfijn je rechten en je plichten :) Geef ik ook vaak aan klanten die menen 2 jaar wettelijke garantie denken te hebben volgens de EU regels..

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik had ook een kapotte PS3 (60GB model nog). Dixons gebeld, ik kon hem kaal inleveren in het dichtsbijzijnde filliaal en dan zouden zij verder alles regelen. Week of 6 kwijt geweest en heb nu een nieuwe.

Een maat van mij had ditzelfde probleem, ook een 60gig model, hij had 'm echter bij E-Plaza in Alkmaar gekocht. Hij die winkel gebeld en daar werd keihard verteld dat 'ie m zelf maar op moest sturen.

Die maat belde mij en vroeg hoe ik dat had geregeld. Vervolgens vertelde ik 'm dat je geen zaken hoeft te doen met Sony maar met de winkel waar je 'm gekocht hebt. Tevens draai je zelf op voor verzekerings-/aantekenkosten als je 'm zelf verstuurt. En anders is dat voor rekening van de winkel.

Helaas heeft hij 'm toch zelf verstuurd... Zoals je ziet gebeurt het dus (veel) vaker dan je misschien zou denken...
Pagina: 1