[Dreambox800]
Vorige week ben ik overgegaan van de kabel naar een schotel/satelliet ontvanger combinatie, namelijk een VisionSat 4G HD (Schotel) inc 4LNBs & een Dreambox800 als ontvanger. Aangezien analoog signaal nogal armoedig oogt op een Samsung 46" Full HD
, en omdat ik natuurlijk Live voetbal wil kijken vanaf 29aug 
Maar goed het bovenstaande ter zijde. De Dreambox 800 wordt standaard geleverd zonder interne hdd, je kan hier een 2,5 Laptop disk in doen, maar de Dreambox zelf wordt al erg warm (hij is ook erg klein), en financieel gaat dat ook ff niet lukken. Nou zat ik te denken om een netwerk mount te maken, naar ofwel mijn Server of MyBookII.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om een Samba Share van mn server te mounten in de Dreambox. Ik heb al diverse Sites bekeken & rond gezocht op Sat4all, maar alles wat ik vind is net niet wat ik zoek of werkt niet.
Info:
==================
- Dreambox OS: Gemini2.
- Server OS: Linux Gentoo.
- Mac MyBook2 (met ssh toegang door hack).
- ServerIP 172.16.1.251 /24
- DreamboxIP 172.16.1.200 /24
- Samba share is gewoon te benaderen vanaf PC.
Server smb.conf @ Server:
=================
ls -l /home/ @ Server:
=================
Automount.conf @ Dreambox:
==================
(Aangemaakt op dreambox via: Blauwe knop >> extra/settings >> automount)
Er is vast iets wat ik over het hoofd zie of niet goed begrijp, misschien dat iemand hier ervaring heeft met het mounten van een netwerk schijf op de Dreambox... maar goed het blijft tenslotte linux, dus wellicht een Linux guru
Alvast bedankt.
Vorige week ben ik overgegaan van de kabel naar een schotel/satelliet ontvanger combinatie, namelijk een VisionSat 4G HD (Schotel) inc 4LNBs & een Dreambox800 als ontvanger. Aangezien analoog signaal nogal armoedig oogt op een Samsung 46" Full HD
Maar goed het bovenstaande ter zijde. De Dreambox 800 wordt standaard geleverd zonder interne hdd, je kan hier een 2,5 Laptop disk in doen, maar de Dreambox zelf wordt al erg warm (hij is ook erg klein), en financieel gaat dat ook ff niet lukken. Nou zat ik te denken om een netwerk mount te maken, naar ofwel mijn Server of MyBookII.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om een Samba Share van mn server te mounten in de Dreambox. Ik heb al diverse Sites bekeken & rond gezocht op Sat4all, maar alles wat ik vind is net niet wat ik zoek of werkt niet.
Info:
==================
- Dreambox OS: Gemini2.
- Server OS: Linux Gentoo.
- Mac MyBook2 (met ssh toegang door hack).
- ServerIP 172.16.1.251 /24
- DreamboxIP 172.16.1.200 /24
- Samba share is gewoon te benaderen vanaf PC.
Server smb.conf @ Server:
=================
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [Dreambox] comment = dreambox path = /home/dreambox/ valid users = dreambox danny root public = yes writable = yes create mask = 0777 |
ls -l /home/ @ Server:
=================
drwxr-xr-x 3 ali3n users 4096 Mar 21 22:56 ali3n -rw------- 1 root root 8192 Aug 4 15:56 aquota.group -rw------- 1 root root 7168 Aug 4 15:56 aquota.user drwxr-xr-x 6 danny danny 4096 Aug 4 17:01 danny drwxr-xr-x 3 dreambox dreambox 4096 Aug 4 15:56 dreambox drwxr-xr-x 2 root ftp 4096 Feb 5 2007 ftp drwx------ 2 root root 16384 Jan 26 2007 lost+found
Automount.conf @ Dreambox:
==================
root@dm800:/etc> vi automount.conf
code:
1
| db -fstype=cifs,rw,soft,udp,nolock,rsize=8192,wsize=8192,user=dreambox,pass=xxxxx ://172.16.1.251/dreambox |
(Aangemaakt op dreambox via: Blauwe knop >> extra/settings >> automount)
Er is vast iets wat ik over het hoofd zie of niet goed begrijp, misschien dat iemand hier ervaring heeft met het mounten van een netwerk schijf op de Dreambox... maar goed het blijft tenslotte linux, dus wellicht een Linux guru
Alvast bedankt.
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero