Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Vorige week heb ik een mp4-speler gekocht. Het was een showmodel, ik heb daarom geen instructieboekjes ontvangen.

Op het toestel staat het merk 'LOGO', maar dit merk ken ik niet en op internet kon ik er niks over vinden. Ik denk dat het een 'nepmerkje' is en het toestel oorspronkelijk gemaakt is door een andere fabrikant.

Ik vraag mij af welke (beeld-)bestandsformaten hij kan afspelen. Omdat het een showmodel was stond er al een voorbeeldfilmpje op met formaat .MTV, deze doet het prima.
Dit formaat ken ik echter niet. Ik heb nog meer formaten geprobeerd (.mp4, .div, .mov), maar die werken allemaal niet ("unknown format").

Is .MTV het enige formaat dat hij kan afspelen? En waarom kan hij geen .mp4 afspelen (het is immers een mp4-speler...).
En als .MTV het enige formaat is dat hij kan afspelen, bestaat er dan ook een programmaatje waarmee ik andere bestanden kan omzetten naar .MTV? En zoja, hoe kan ik zo een programmaatje vinden?

Alvast bedankt en hartelijke groet,
Jessica

PS. Muziek erop zetten en afspelen lukt wel; het apparaat werkt verder prima.

Afbeeldingslocatie: http://images.cu2.nl/cu2.nl/user/351/573/pics/1.400.jpg?r=239

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is toch echt een portable media device, dus ik verplaats je topic even naar PMD :)

Wat betreft die speler... een "mp4-speler" is een nietszeggende term. Net zoals mp3speler dat is geworden. Veel fabrikanten gebruiken de naam "mp4-speler" voor iets wat eigenlijk gewoon een videospeler zou moeten heten. Het zegt doorgaans dan ook weinig over de codecsupport (net als bij een mp3speler). Verder, mp4 is een containerformaat. Ook dit zegt dus nog maar weinig over wat de speler echt kan afspelen.

Om eens precies te kijken wat je speler nou kan afspelen zou ik eens met Gspot kijken wat de precieze specificaties van dat videobestand zijn. Aangezien .mtv verder niet echt een vaakgebruikt formaat is kan ik me ook zo voorstellen dat er geen converters voor te vinden zijn. Indien dat wel het geval is zou een simpele Google search ("convert to .mtv" ofzo?) wel wat op moeten leveren. Doorgaans wordt er ook software bij de speler geleverd trouwens, heb je daar al naar gekeken?

Veel tips mbt coderen van video kun je trouwens in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs vinden.

Edit: Titelfix krijg je er extragratis bij :Y) En welkom op GoT :w

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Om naar .mtv te coderen zou je deze eens kunnen proberen:
http://www.mympxplayer.or...ities-306-722-mb-df7.html

Verder is .mtv het formaat voor goedkope videoplayers en zijn andere formaten daarom waarschijnlijk niet mogelijk, zie bijvoorbeeld ook: http://wiki.multimedia.cx/index.php?title=MTV

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 04-08-2008 14:15 ]

☻/
/▌
/ \

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:30
kun je dat voorbeeldbestand niet openen in VLC? dan kun je misschien kijken welke container en codec(s) er gebruikt worden.

Freelance Drupal Developer

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
s

[ Voor 109% gewijzigd door kamphuis op 05-08-2008 18:21 . Reden: Kamphuis kan niet typen ]