[P5K-E] Bus speed blijft op 266mhz draaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12-2014
Ik heb een probleem met het wijzigen van de bus speed. Als ik in de BIOS de bus speed wijzig van 266mhz naar (bijv) 300mhz, dan wordt dat correct in de BIOS opgeslagen. Als ik vervolgens boot naar Windows en de bus speed controleer met CPU-z of de Asus AI tool, dan geeft hij aan dat hij nog steeds op 266mhz draait. Ik heb zowel de BIOS als de AI tool geprobeerd om de bus speed aan te passen, maar hij blijft altijd op 266mhz dus, dus kan mijn CPU niet oc'en.

Gebruikt spul:
P5K-e Wifi/AP
Q6600
OCZ DDR2 PC2-6400 Vista Performance Platinum 4GB @ 5-4-4-15

Heb ook de BIOS settings uit deze topic gebruikt en verder verschillende bus speeds (300/333/400) geprobeerd en verschillende multipliers (6/8/9), maar de bus speed blijft in CPU-Z en de AI tool altijd vrolijk op 266mhz staan...

Ik heb ook geheugen timings geprobeerd van 5-6-6-18 icm vcore 1.475v. zelfde resultaat. Multiplier 7 x 300mhz werkt ook niet: bus speed blijft op 266mhz.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen. Misschien moederbord defect? Of ligt het eerder aan CPU of RAM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Misschien een Bios update doen? Ik had laatst hetzelfde probleem met een p5k icm een Q9450.
Na de bios te hebben geupdated was het klaar.

[ Voor 63% gewijzigd door pcgek op 04-08-2008 09:57 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RouT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12-2014
BIOS update heb ik geprobeerd. Hou hetzelfde probleem.

Maar heb nu een extra probleem: als ik computer aanzet blijft mn monitor uitstaan en fan voluit blazen. Als ik reset zelfde probleem.

Enige manier om dit op te lossen is de powerplug eruit halen / instoppen. Dan boot hij wel en krijgi k melding van 'Overclocking failed'. Enige wat nu op niet-default staat in BIOS is de geheugen timings (zie topic start voor waardes). Het rare is dat hij maanden goed heeft gewerkt, en nu met deze kuren komt.

Ben het gezeur wel zat, maar weet niet 100% of het nu aan moederbord of RAM ligt. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blspjnl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-08 16:58
Ik heb hetzelfde probleem met een E2160 en een X38-DS4, alleen bij mij kan de bus niet verder dan 360 Mhz..wat ik ook doe met SetFSB of de BIOS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een E2160 OC'd van fsb 200 Mhz naar 400 Mhz, multiplier 8 = 3.2 Ghz ipv 1.8 Ghz.

Mijn procedure was: 1) deinstalleer alle Asus utils in Windows, 2) in Bios doe load setup defaults en reboot. Daarna weer het reboot, in cpu: Overclock op Manual, gewoon de fsb omhoog, pcie op 100, de juiste ram frequency en C1E disabled, de rest afblijven en alles op auto.

Dan zou het moeten werken ...