Advies 19" TFT

Pagina: 1
Acties:
  • 396 views

• robbertvi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
Hallo,

Heb me rot gezocht maar het lijkt erop dat er geen scherm is die aan mijn voorwaarden voldoet.
Ik heb onlangs een gekochte 22" Samsung teruggebracht naar de winkel omdat ik toch niet tevreden was met de kwaliteit van het scherm tijdens gamen.

Ik zit eigenlijk met smart te wachten op de komende OLED-schermen maar helaas duurt het nog wel even voordat deze verschijnen voor de consument en wil daarom tot die tijd een normaal TFT scherm aanschaffen die geschikt is voor gamen.

Voorwaarden:

* S-PVA paneel
* 4:3 verhouding 19"
* 1280x1024 res.

Heb het internet afgezocht maar kan geen geschikte kandidaat vinden.

Kunnen jullie advies geven? :9

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 15:11

Sick Nick

Drop the top!

Als je zoekt op 4:3 vind ik het niet gek dat je niks kan vinden aangezien die schermen allemaal 5:4 zijn :) Pak gewoon een 19" met een (s)-pva paneel erin en je zit goed, hebben allemaal 1280*1024 resolutie.

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-05 19:52
Mag ik vragen welk 22" scherm dat was?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

De pricewatch-filters zijn in deze gevallen ook wel nuttig. Deze link geeft bijvoorbeeld alle 4:3 en 5:4 schermen (wel nog CRT+LCD) zonder 15`` en 17``:
http://tweakers.net/price...Min=0&scoreMax=5&x=18&y=6

☻/
/▌
/ \

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Dat je niet tevreden was met je 22" monitor betekent niet dat ze allemaal slecht zijn hoor. Imho zijn een aantal schermen van Samsung (en sommigen van LG) gewoon bagger, maar er zitten ook echte pareltjes tussen.

Zelf heb ik de Asus VW222U besteld, beter dan 90% van de 19" TFT schermen die je zult vinden en nog goedkoop ook.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je gaat gamen, waarom dan niet een 16:10 scherm. Steeds meer games supporten het en in veel games zie je gewoon meer met widescreen. Daarbij zijn 19" en 20" widescreens best betaalbaar (de grotere helaas nog niet).

• robbertvi
JeRyZ schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:22:
Mag ik vragen welk 22" scherm dat was?
Samsung 2253BW. Opzich een prima scherm hoor, maar 22" is mij toch wel iets te groot en houdt niet van die 16:10 verhouding bij gamen. Grootste minpunt vond ik dat TN-paneel met lage zwartwaardes en slechte kijkhoek, daarom moet ik nu persé een S-PVA paneel hebben.
Verder op de resolutie van 1680x1050 kan ik niet de wat zwaardere games op highest detail spelen, en dat wil ik toch graag. Vandaar dat ik hem heb teruggestuurd.

Bedankt voor alle snelle reacties :D Ik ga snel op onderzoek uit.

• robbertvi
Hmm.. klopt het dat die schermen erg prijzig zijn? :?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:41

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Caine schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:47:
Hmm.. klopt het dat die schermen erg prijzig zijn? :?
Ja. Een PVA panel mag dan wel één van je voorwaarden zijn, maar je hebt er niet bij stil gestaan dat dit dure schermen zijn? :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je per se S-PVA wilt dan klopt het dat je wel iets duurder uitbent (overigens kun je ook naar S-IPS kijken, mocht dat binnen je budget vallen). En tja, wat is duur. De ene persoon vind 250 euro voor een scherm al duur, een ander legt zonder problemen 1250 euro neer voor een scherm.
Maar imho is de meerwaarde van een MVA/PVA of S-IPS paneel het geld wel waard ten opzichte van een TN.

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 03-08-2008 18:52 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:16
Ja, PVA zijn gewoon reteduur tov TN panelen. Ik heb zelf een Samsung 206BW en vind het toch echt een goed scherm (ben zelf ook wel een zeikerd), qua prijs/kwaliteit gewoon een goede combi zeg maar :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dell schermen zijn erg fijn. Heb thuis een 20" 2007WFP (wide dus) S-IPS paneel en bevalt prima.

Realiseer je dat 19" alleen maar grotere pixels heeft dan 17", om onze systeembeheerder te citeren : "19" schermen zijn voor mensen die scheel zijn" :X Ik zou dus zeggen...neem 17" of neem 20", 19" heeft niet echt voordelen verder.

btw, je zegt dat je niet op hoge resolutie kunt spelen en daarom breng je t scherm terug... verwacht je nu dat het scherm iets aan de performance gaat veranderen...?

[ Voor 20% gewijzigd door Cartman! op 03-08-2008 19:34 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Reviews lezen en/of de schermen in het echt bekijken. Daarmee kun je deze vragen prima zelf beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.