Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP]account gegevens redden.

Pagina: 1
Acties:

• yannickmerckx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07-2022
Halo,

Een vriend van me zit met volgend probleem. Hij heeft 2 hardeschijven. één van 160Gb en één van 80Gb. Op de 160Gb stond een Windows op . Met een account waar een wachtwoord is op gezet. En de 'mijn documenten' is gepersonaliseerd ( of hoe dat ook mag noemen...) Nu op een keer gebeurde het dat na het aan melden op die account ( er is maar 1 account.) dat je enkel het bureaublad ziet , geen start balk en iconen op het bureaublad . 'alt-ctrl-delete' werkt wel nog. En daar zie je tussen de processen dat 'explorer.exe' er niet tussen staat. ( Mijn ervaring zegt me dat als je dat proces beëindigt.
dat de starbalk en de iconen weg vallen.) Dus als het niet opstart , geen startbalk en geen iconen.
Zelfde resultaat in veilige modus.

Dus hebben wij een Windows op zijn andere 80Gb hdd geïnstalleerd. om zo zen documenten te redden. Nu is het probleem natuurlijk dat we zen 'mijn documenten' niet in geraken. En volgt er de melding " D: \document and setting\olivier\mijn documenten is niet toegankelijk.
toegang geweigerd." Waar veel belangrijke documenten instaan.

Google leverde ons ook geen antwoord op.
Nu zie ik 2 oplossingen ( Of ze haalbaar zijn is iets anders.)
-Zen oude Windows op de 160Gb redden/herstellen : hoe?
-Via de nieuwe windows toch zen 'mijn documenten binnen geraken. : hoe?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan dmv control alt delete ook een nieuwe taak starten. Dus je kan explorer.exe gewoon starten.
Waarschijnlijk kan je dan gewoon rondzoeken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• yannickmerckx
Outerspace schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:12:
Je kan dmv control alt delete ook een nieuwe taak starten. Dus je kan explorer.exe gewoon starten.
Waarschijnlijk kan je dan gewoon rondzoeken.
Oke super . Dat wist ik nog niet :) . Ik zal het eens vanavond proberen als ik vanavond binnen spring.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 23:17

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Wat je zou kunnen doen is even een bart pe bootdisk bakken, en kijken of je dan wel die files kan benaderen, en deze even op z'n andere schijf, of desnoods op een ftp ofzo knallen.

Wat je ook nog kan proberen is om zijn XP wachtwoord te resetten, maar dat zijn technieken waarvan ik niet weet of dat hier geplaatst kan worden (Het is in ieder geval mogelijk).

HENG HENG

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Spacecowboy schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:18:
Wat je ook nog kan proberen is om zijn XP wachtwoord te resetten, maar dat zijn technieken waarvan ik niet weet of dat hier geplaatst kan worden (Het is in ieder geval mogelijk).
Dat mag wel geplaatst worden, mits de gebruiker fysiek bij de PC kan.
Volgens mij heeft hij dat en kan hij bijvoorbeeld gebruik maken van ERD Commander.

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 03-08-2008 18:21 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

yannickmerckx schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 18:10:

Dus hebben wij een Windows op zijn andere 80Gb hdd geïnstalleerd. om zo zen documenten te redden. Nu is het probleem natuurlijk dat we zen 'mijn documenten' niet in geraken. En volgt er de melding " D: \document and setting\olivier\mijn documenten is niet toegankelijk.
toegang geweigerd." Waar veel belangrijke documenten instaan.
Beetje jammer dat je dan niet even in de Windows Clients - FAQ kijkt want daar staat je antwoord al gegeven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• yannickmerckx
Ja het is gelukt dankzij explorer.exe handmatig op te starten.
Pagina: 1